Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zeiksnor

wiet olie maken

Recommended Posts

ghehe volgens mij heb je nog helemaal niet op soxlet opstelling gegoogled :lol:

want dit is het apparaat om olie te maken,

nu heb ik het wel gegoogled. maar ik vrees dat ik het nog niet helemaal begrijhp. maar volgens mij kan je daar hele zuivere olie mee maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een makkelijke manier om veel okie te maken met heel weinig alcohol omdat die bijna allemaal weer onderin komt. Je kunt wel het materiaal verversen en met dezelfde alcohol verder gaan.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha dat is op zich al heel mooi natuurlijk. maar als ik het goed begrijp is dit aperaat er voor om de canabinoide van de wiet te scheiden. en niet om de alcohol van de olie te scheiden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zo meteen es googlen maar heeft er iemand een idee wat zo n soxhlet moet kosten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij meer dan 200 euro. ga zo eens even op marktplaats kijken. maar ik weet nog steeds niet of je met dat ding ook de alcohol van de olie kan scheiden ? dat denk ik eigelijk wel. en als dat zo is zou ik er heel graag 1 hebben. dan wordt olie maken toch wel heel leuk :lol: dan kom ik niet meer uit de keuken

 

 

 

hmmmm 0 resultaten op soxlet op marktplaats.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soxhlet!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha toch wel. ik was al in verwarring. weetje schreef het zonder h :lol: en ik dacht al dat het aan jou lag :lol:

 

 

ja wel 7 resultaten bij marktplaats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar andere stukken glas er op en je hebt een destillatieopstelling gemaakt... En dan kun je de alcohol van de olie scheiden. Dit is alleen een manier om wat makkelijker te kunnen extraheren.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, bedankt voor de info

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ik dacht al dat het aan jou lag :lol:

 

ja wel 7 resultaten bij marktplaats

 

Je zau tog stilaaaaan moedten wetun da ik sonder sgrijfvouten sgrijf!!!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen maakt fouten en die zijn zo gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit is een heel leuk voorbeeld hoe het in werkelijkheid gaat

 

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi fillmpje zeg,

en ja dat is hoe ik het zag gebeuren.

Met 1 verschil: De celulose huls.ziehier

en dan komt meteen het antwoord van zeiksnor.

 

Je laat de vloeistof dus "omlopen" door het materiaal heen.

het materiaal zit niet direct in de soxhlet opzet, maar de celulosehuls staat in de opzet.

Na 1,2 of zelfs 3 keer omlopen, haal je nu de huls uit de opzet.

En je begint weer te verwarmen.

Nu vult de opzet zich met alcohol.

Hier stop je mee VOORDAT het niveau van het overloopbuisje hebt bereikt,

Dan giet je het extract uit de rondkolf,

en verwarmt dan het restant alcohol "aan de lucht" eruit.

verlies in totaal zo'n 15% alcohol, waarvan het meeste in het groen blijft zitten.

alcohol kan hij 3 a 4 keer gebruiken.

 

Ook nog een duidelijk plaatje

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: bedankt voor de uitleg. leuk filmpje, dat is heel leuk en intresant speelgoed. die verwarmer met water er in vond ik ook heel mooi. die zal wel duur zijn. maar ja je moet wat over hebben voor je hobby :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar je hebt toch wel een kookplaat?

en een pan met water? :lol:

 

t lastige is dan om een stabiele opstelling te maken, dus zo'n klem etc. moet je hebben,

maar stel je weet je weg bij conrad, en je koopt een sensor tussen de 0/200 graden

en koppelt die aan de kookplaatsturing.

 

Dan kun je je water psies op 78 graden houden :lol:

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zeker heb ik een kookplaat. maar dat andere is natuurlijk gewoon heel mooi spul om te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

35 ml olie vandaag gemaakt. de wiet heeft 1 minuut in de alcohol gezeten. de stippeltjes die je ziet zijn luchtbelletjes het komt net van het warmhoudplaatje af.

 

med_gallery_8034_9747_33987.jpg

 

gallery_8034_9747_457242.jpg

 

med_gallery_8034_9747_430444.jpg

 

med_gallery_8034_9747_665124.jpg

 

med_gallery_8034_9747_64342.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben momenteel zelf met een olie kuurtje bezig. dit doe ik vooral om te ervaren hoe het is om de dosis steeds hoger op te voeren en het daarbij horend gevoel.

en natuurlijk ook om te ervaren wat het geestelijk en lichamelijk met me doet.

 

ik weet niet hoe en hoelang de kuur gaat lopen. ik heb in 4 dagen opgebouwd naar 10 druppels pure olie in 1 capsule per dag. ik ben met 4 begonnen en zo naar 6,8, 10 gegaan en morgen dus 12. gister om 12 uur heb ik 1 capsule met 8 druppels en 7 uur later 1 capsule met 6 druppels genomen. en rond 12 uur moest ik naar bed.

 

van de druppels die ik gebruik gaan er 26 in 1 gram.

 

mijn bedoeling is om elke dag of om de dag de dosis te verhogen met 2 druppels tot ik aan de 26 druppels per capsule zit. en dan kijk ik wel welke richting ik verder op ga.

wie weet gaat het keihard dooien en wordt het mooi weer, dan moeten we weer aan de arbeid en houd het weer even op. dus we gaan met de dag.

 

vandaag heb ik ook rond 12 uur een capsule met 10 druppels genomen en hij werkt goed. maar zoals je ziet ben ik gewoon in staat om berichtjes te typen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
35 ml olie vandaag gemaakt.

 

Niet veel :wacko: B)

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko: nou daar zeg je me wat ! ik deel dat potje met iemand anders en die neemt 2 x zoveel als mij, dus dat gaat best hard. en blijkt ook 35 ml niet veel te zijn. 35 ml die overigens 30 ml was

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik neem aan dat dit rond de 750 ml is????

med_gallery_8034_9747_33987.jpg

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zou ik maar een bruine lege fles (zelfde maat) bij de apotheek halen vanwege bescherming tegen het licht.Fles eerst 2x voorspoelen met een beetje pure ethanol.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarvoor is dat dan ? ik doe het normaal nooit terug in een fles, maar ik was nu van alles aan het testen. hoeveel alcohol verlies er was na een wassing ? wat dus in de wiet achter bleef en er niet uit te krijgen was. in deze alcohol zitten natuurlijk de opgeloste cannabinoide. en dat is puur verlies. ik heb die wiet daarna weer met schone alcohol na gespoeld zodat toch alle canabinoide er uit waren en hoeveel dit dan zou zijn.

en daardoor weet ik weer beter hoeveel alcohol ik nou precies terug kan winnen.

maar dit alles is natuurlijk topsecret :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
waarvoor is dat dan ?

 

Fles is nooit schoon van binnen daarom.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...