Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zeiksnor

wiet olie maken

Recommended Posts

:wacko: ik bedoelde, waarom bruine fles ? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Zou ik maar een bruine lege fles (zelfde maat) bij de apotheek halen vanwege bescherming tegen het licht.Fles eerst 2x voorspoelen met een beetje pure ethanol.

 

Namaste B)

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
B) maar waar voor ?

 

Pfffft, minder olie innemen jij.Licht veroorzaakt oxidatie & een bruine fles verkomt dat. :wacko:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Enkele artikelen die ik zojuist in het MS topic poste, hierheen gehaald omdat het een aantal effecten misschien een beetje kan aantippen. Let wel vaak, tenzij anders vermeld als aap of muis (in vivo) worden de experimenten in vitro uitgevoerd. Het onderste stuk van het bericht heb ik toegevoegd om de breedde expressie van CB receptoren op uiteenlopende cellen te belichten en een stukje regulatoire immunologie (effect bronchitis astma e.d) te belichten/ wetenschappelijk te onderbouwen. Het effect op de aids aapjes en het effect op de kunstmatige MS muizen vind ik uiterst interessant. Het feit dat een synthetisch medicijn tegen neuropathologische pijnen op CB1 receptoren blijkt te hechten en waarschijnlijk dan zo werkt alleen maar grappig en de immuun controlerende functies/ potentie heel bijzonder.

Ik heb twee artikelen over een ander iets, dieet gerelateerd vertaald daarna was mijn adem op.. maar toen ik dit topic tegen kwam kon ik niets anders dan lachen om het gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing en de laatste issues van sommige mensen :wacko:

 

Wat ik echter aan shitload met onderzoeken naar de effecten en expressie van cannabinoïde receptoren en ziektes tegen kwam was ernstiger. Maar volgens mij is onderzoek naar cannabinoïden receptor interactie een 'flavor of the year' geweest in 2010, nu hopen dat deze trend doorzet en onderzoek naar deze receptoren en hun cellulaire invloeden in 2011 doorzet vinden gaat.

Werkzaamheid en effecten, breedte van de cannabinoïde receptor expressie:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20925267

Endocannabinoid system and the role in regulation of physiology functions. ->De rol van het endocanabinoïde systeem over fysiologische functies.

Abtract ter inleiding, geen vertaling ;) alleen op verzoek.

Abstract

Endocannabinoid system has a wide scale of actions on CNS and on peripheral tissues. The system consists of cannabinoid receptors CB1 and CB2, endocannabinoids and their biosynthetic and degrading enzymes. CB1 receptors in high density occur on presynaptic neuronal terminals in brain influencing neurotransmission thereby number of functions--pain perception, inhibition of stress reaction, regulation of motor functions, cognition, emotional reactions, regulation of food intake, psychical homeostasis and motivation. CB1 receptors are present in GIT cells, hepatocytes, adipocytes, pancreatic isles cells. Energy homeostasis is the main function in peripheral issues. CB2 receptors are present mainly in cells of immune system, in the cilliary body of eye, in testes, vasal cells, and intestinal smooth muscle cells.

 

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20874519

Cannabinoid Administration Attenuates the Progression of Simian Immunodeficiency Virus. ->De toediening van cannabinoïden remt de progressie van SIV (apen aids:p).

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21056512

Beneficial effects of cannabinoids (CB) in a murine model of allergen-induced airway inflammation: Role of CB(1)/CB(2) receptors. ->Positieve effecten van cannabinoïden in een muismodel voor allergeen veroorzaakte luchtweg ontstekingen; De rol van CB1 en CB2 receptoren hierin.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21110319

Cannabinoid receptor activation leads to massive mobilization of myeloid-derived suppressor cells with potent immunosuppressive properties. ->Activatie van de cannabinoïde receptor leid tot grootschalige mobilisatie van diverse myeloïde (bepaalde stam groep immuun cellen) afgeleide onderdrukkende cellen met potente immuun onderdrukkende werking.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20590577

Microglial CB2 cannabinoid receptors are neuroprotective in Huntington's disease excitotoxicity. ->Microglia cellen met een CB2 receptor activatie zijn neuro beschermend voor de Huntingtons ziekte geïnduceerde endocytotoxisiteit, (cel voor zichzelf giftig).

 

Pijn bestrijding:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21073910

Parecoxib and its metabolite valdecoxib directly interact with cannabinoid binding sites in CB1-expressing HEK 293 cells and rat brain tissue. ->Een synthetisch medicijn dat word voorgeschreven bij neuropatische pijnen genaamd parecoxib en het afbraak product blijken direct aan cannabinoïde bindings domijnen van CB1 receptoren te binden.

 

Aangezien mijn lange adem nu wel op begint te raken ga ik het hierbij laten, maar wanneer je de titels van een aantal van deze artikelen scannend doorneemt of de vertaling begint er zich een aangrijpings punt voor cannabinoïden bij MS patienten te vormen. Namelijk het ontspoorde immuunsysteem dat de directe oorzaak van de schade is. De oorsprong of ernst van de ontsteking kan beïnvloed worden door millieu factoren en voeding, functioneren van het immuun systeem ook en daarmee waarschijnlijk de ernst of herstel van leasies bij Ms patienten.

 

Onderzoek, hopen dat de CB receptor interesse blijft boomen dan zullen we met een jaar weer meer weten. Ik stel voor een soort Vault te openen voor Medisch relevante en onderbouwde verklaringen voor effecten van cannabis gebruik op de aandoening.

 

Laters en een fijne nacht, jammer dat er nog niet op deze post in gegaan is, komt misschien met tijd B)

 

Snowie

 

Ik vond het zo zonde als deze info verdwijnen ging zonder inhoudelijk discussie hierover dus ik ben zo vrij geweest om het even hierheen te halen. Aan gezien je niet weet welke component van je extract de met werkzame is wil je het extract van zo optimaal mogelijke kwaliteit houden Zeiksnor. Elmanito heeft helemaal gelijk dat licht samenstelling en componenten in de olie kan doen afbreken waardoor de samenstelling en misschien een deel van de werkzaamheid verloren gaat. Hiernaast bevat jou olie nu ook de weekmaker uit de pet fles die je gebruikt ;)

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

snowy ik vind het super interessante informatie. maar ik moet dat eerst op m,n gemak door nemen. en omdat het engels is gaat dat zeer moeizaam.

verder moet ik ook zeggen dat ik meer van zien en voelen wat het doet ben. maar het blijft hele interessante informatie

 

en je hebt gelijk over het licht maar het zit nooit in licht doorlatende flessen en de olie is op voor je het weet. dus die problemen heb ik niet.

 

 

 

Pfffft, minder olie innemen jij.Licht veroorzaakt oxidatie & een bruine fles verkomt dat. :wacko:

 

Namaste B)

;) aha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je er niets van leest, niet een mijn berichtje eronder blijkt uit t feit dat je niet meer reageert op het het stukje dat ik schreef over de weekmakers uit het plastic van die fles.. Die nu ook in de olie zitten. Het lijkt me opzich een zeer goede reden om het bij glazen materialen te houden wanneer men met organische oplosmiddelen werkt. Vertalen is een kunst. verklaren ook.

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
de weekmakers uit het plastic van die fles.. Die nu ook in de olie zitten.

Ik zat ook al naar die fles te kijken.....dat zal toch wel een glazen fles zijn ?! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
de weekmakers uit het plastic van die fles.. Die nu ook in de olie zitten

 

Ik weet niet hoe oud die fles is, maar weekmakers (Ftalaten) zouden niet in het plastic mogen zitten, maar kans op Bisphenol-A zit er wel in.Glas is idd altijd beter en bruine glazenflessen zijn ook bij de apotheek verkrijgbaar.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had het wel gelezen en begrepen maar omdat je dit :wacko: erbij had gezet, dacht ik niet dat je het zo streng bedoelde.

 

je hebt daarin helemaal gelijk. toch ik ben maar een amateur en heb dit gesprek al met meedere mensen besproken en achten het feit dat er weekmakers in de plastick kom zitten en vrij komen in de korte duur dat het alcohol mengsel

in de kom zit, te verwaarlozen.

 

toch is het beter om dit te veranderen en ga dat ook doen en eens op zoek naar een mooie glazen schenkkom

 

 

Hiernaast bevat jou olie nu ook de weekmaker uit de pet fles die je gebruikt B)

 

Laters, Snowie

 

 

Ik weet niet hoe oud die fles is,

het is een glazen fles en het is mooi glas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
het is een glazen fles en het is mooi glas

 

U begint het te leren en nu de rest nog. :wacko:

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko: welke rest, heb ik last van rest ? ja ik lul met m,n domme kop soms iets te makkelijk/snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Zeiksnor en andere olieproducenten, mag ik U allen vragen: wat zou er medicinaal op tegen zijn om een THC-Tinctuur op alcoholbasis te maken? Ik bedoel waarom al de urenlange moeite (soms met explosiegevaar) als men alleen de THC wint en andere stoffen m.b.v. bijvoorbeeld de 94% of 96% alcohol en deze vervolgens zeer goed filtreert. Het lijkt mij dat er dan een zeer zuivere thc-tinctuur ontstaat die in druppelvorm ingenomen kan worden met bijvoorbeeld water. Indien bewaard in een goed gesloten bruine fles lijkt mij dit een hygienische oplossing en is alles volgens mij extreem lang houdbaar.

Of sla ik ergens de plank mis?

Gaarne Uw mening(en).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik neem aan dat dit rond de 750 ml is????

med_gallery_8034_9747_33987.jpg

 

Namaste ;)

 

Kijk ;) , dat is een betere fles zonder pipet. Gewoon aan de hals zetten en een flinke slok nemen B) , dat is het betere werk :wacko: .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zal je toch echt even een tijdje voor moeten trainen vrees ik :wacko:

 

 

 

 

Hallo Zeiksnor en andere olieproducenten, mag ik U allen vragen: wat zou er medicinaal op tegen zijn om een THC-Tinctuur op alcoholbasis te maken? Ik bedoel waarom al de urenlange moeite (soms met explosiegevaar) als men alleen de THC wint en andere stoffen m.b.v. bijvoorbeeld de 94% of 96% alcohol en deze vervolgens zeer goed filtreert. Het lijkt mij dat er dan een zeer zuivere thc-tinctuur ontstaat die in druppelvorm ingenomen kan worden met bijvoorbeeld water. Indien bewaard in een goed gesloten bruine fles lijkt mij dit een hygienische oplossing en is alles volgens mij extreem lang houdbaar.

Of sla ik ergens de plank mis?

Gaarne Uw mening(en).

hoi ijsbeer, het zou natuurlijk best mogelijk zijn. al zou ik het zelf nooit doen om de volgende reden.

het is binnen mij beleving juist de bedoeling om de canabinoide zo puur en geconcentreerd mogelijk binnen te krijgen.

 

als je het met alcohol zal mengen zal dit niet meer het geval zijn. en ik denk dat er dan niet meer dezelfde krachtige geneeskracht onstaat die nodig is voor ernstige ziektens. maar dit is alleen mijn gedachten.

 

verder denk ik ook, dat je een mengsel krijgt waarin veel meer alcohol zit dan wietolie, dus in mijn ogen krijg je dan een totaal ander medicijn.

 

en als derde maar wel hele belangrijke kan je het op die manier heel moeilijk doseren, want je weet absoluut niet hoeveel olie je nou per keer neemt. en geloof me dat zou zwaar waardeloos zijn. want dat is juist de kracht van het medicijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinctuur is meestal op basis van alcohol:

 

tinctuur

 

Extractie

Om van een plant uiteindelijk een geneesmiddel te maken moeten eerst de werkzame stoffen uit de plant geëxtraheerd worden. Een bekende manier om een plantenextract te maken is de theebereiding met kokend water. De tincturen van verse planten van A.Vogel worden meestal echter verkregen door middel van extractie met een mengsel van alcohol en water. Het gebruikte alcoholmengsel wordt hierbij zorgvuldig afgestemd op de planten en de te extraheren stoffen.

 

Tincturen zijn extracten gemaakt met alcohol. Afhankelijk van de te extraheren planten en hun werkzame stoffen kunnen hiertoe verschillende alcoholpercentages gebruikt worden.

A.Vogel gebruikt uitsluitend zuivere alcohol zonder denatureringsmiddel.

 

Door het op de afzonderlijke planten afgestemde alcoholmengsel komt een optimale combinatie en hoeveelheid werkzame stoffen uit de planten vrij.

De uiteindelijke tinctuur bevat daardoor een optimum aan natuurlijke werkzame stoffen.

 

De productiestappen

Voor de vervaardiging van een tinctuur van verse planten worden de planten al dan niet fijngemaakt en daarna in een mengsel van alcohol en water gezet (extractie). Bij de bepaling van het juiste alcoholmengsel voor de extractie wordt rekening gehouden met het reeds aanwezige watergehalte in de verse planten.

 

Afhankelijk van de plantensoort duurt de extractie een paar uur tot 14 dagen. Het extract wordt gedurende deze periode regelmatig geroerd. Op deze manier komen er zo veel mogelijk werkzame stoffen vrij uit het plantmateriaal. Pas na de volledige extractie wordt de tinctuur uitgeperst.

Het bezinksel dat na de extractie overblijft, wordt gecomposteerd en op deze wijze weer in de natuurlijke kringloop opgenomen.

Wij hechten veel belang aan kwaliteitscontrole: de tinctuur wordt uitgebreid geanalyseerd en tot aan de goedkeuring in quarantaine bewaard.

 

De tincturen

Sommige tincturen zijn direct bruikbare geneesmiddelen, zoals A.Vogel Echinaforce® druppels. Voor een deel ook worden tincturen gebruikt als basis voor andere A.Vogel-producten.

 

Door meerdere tincturen te mengen naar het recept van A. Vogel worden zogenaamde complexpreparaten vervaardigd.

Tincturen kunnen worden geconcentreerd en vervolgens worden gebruikt voor de productie van tabletten en crèmes.

 

Bron: http://www.avogel.be/nl/avogel-wereld/verwerking.php http://www.biohorma.nl/van-plant-tot-klant...uctieproces.php

 

Denk dat Elmanito daar ook nog het nodige over kan bijdragen.

 

Medicinaal gebruik van cannabis kan zich ook beperken tot een paar trekjes per dag, een hele lage dosis dus. Een geconcentreerde olie is in dat geval veels te geconcentreerd en dient dus verdund te worden. Of cannabinoïden in alcohol stabiel blijven kan ik geen uitspraak over doen, dat weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeiksnor en Whazzup bedankt zover voor de info. Ik denk juist aan een tinctuur omdat mijn vrouw nu dagelijks een aantal druppels neemt van een bijenwastinctuur (60% alcohol) en via deze methode al een aardig succes boekt m.b.t. haar maagzuurprobleem. Het lijkt mij daarom wenselijk om alle werkzame stoffen uit de wietplanttoppen en bladeren met thc te extraheren, en als tinctuur te bewaren. De dosis zal natuurlijk per persoon empirisch bepaald moeten worden. Mijn vrouw rookt niet, ik wel, maar wij zijn niet van zins om wiet te gaan roken. Wij willen ook eigenlijk niet de pure Holy Olie gaan proberen wegens het enorme effect wat het kan hebben op bewustzijn etc..

Natuurlijk kan er van de basistinctuur van 94% alcohol altijd nog zuivere Holy Olie gemaakt worden door de alcohol eruit te dampen lijkt mij. Gezien onze beroepen zitten mijn vrouw en ik er niet op te wachten om "gedrogeerd" te functioneren; het kan namelijk reden zijn voor ontslag omdat in onze beide werkkringen een zero-tolerance beleid bestaat t.a.v. drugs en alcohol. Daarom lijkt ons een keuze voor tinctuurvorm van bijvoorbeeld 60% alcohol van de basistinctuur de "veiligste" optie.

Ik denk persoonlijk ook dat via tinctuurvorm mensen eerder geneigd zijn om het te proberen i.p.v. onder de tong de supergeconcentreerde olie te nemen, gezien de bij-effecten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de kans op genezing bij veel al onmogelijk is als er veel te laag gedoseerd wordt. en dit is zeker het geval als je zo laag gaat doseren zodat je niet meer gedrogeerd raakt.

in sommige gevallen gaat het wel, maar dan duurd dat erg lang eer er verbetering op treed.

ook worden sommige mensen al gedrogeerd van een hele lage tincuur.

 

wel zou je er voor kunnen kiezen om s,avonds 2 x een dosis te nemen waarvan je wel stoned/high wordt. . en daardoor de kans op genezing/verlichting heel erg vergroot.

 

bv gelijk als je thuis kom uit je werk en een uurtje of 4/5/6 later voor het naar bed gaan nog eens. dit kan natuurlijk tijdelijk gedaan worden voor bv 1 a 2 weken om te ervaren wat er gebeurd.

 

ook kan er tegelijk een verdunning gemaakt worden waarvan je niet stoned/high wordt en die kan dan bv 2 a 3 x daags overdag genomen worden. wel opletten dat er niet te snel achter elkaar in genomen wordt ander ontstaat de kans weer om gedrogeerd te raken.

 

belangrijk om te weten is, des te hoger de dosis des te sterker wordt de geneeskracht.

 

Ik denk persoonlijk ook dat via tinctuurvorm mensen eerder geneigd zijn om het te proberen i.p.v. onder de tong de supergeconcentreerde olie te nemen, gezien de bij-effecten.

ik denk dat ik al begrijp waar het probleem ligt.

 

je hoeft de olie natuurlijk absoluut niet puur te nemen. het kan eenvoudig gemengd worden met andere plantaardige olie zoal;s bv olijfolie, lijnzaadolie, walnotenolie enz. gewoon even kijken wat jou het beste lijkt.

ik zelf kan je walnotenolie aanbevelen omdat dat dat dun is, zodat de olie snel druppelbaar is, bijna geen smaak heeft en redelijk lang houdbaar is.

maar door het te verdunnen kan je elke gewenste sterkte maken die je zelf wilt. en hier door kan je uitstekend nauwkeurig doseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

CANNABIS.

 

The dried flowering tops of the female plant of Cannabis sativa, Linné, or the

variety indica, Lamarck (Nat. Ord. Cannabinaceae). Asia, East Indies, and

cultivated in other parts of the world, notably in the United States.

 

Common Names: Guaza, Ganjah, Gunjah, Ganga; Indian Hemp (Cannabis indica) when derived from the Indian plant.

 

Principal Constituents.—Not well determined. The following have been noted:

Cannabin, an active brown resin, and cannabinon, a soft resin.

 

Preparation.—Specific Medicine Cannabis. Dose, 1/2 to 10 drops.

 

Specific Indications.—Marked nervous depression; irritation of the genito-urinary tract; burning, frequent micturition; painful

micturition, with tenesmus; scalding urine; ardor urinae; wakefulness in fevers; insomnia, with brief periods of sleep, disturbed by unpleasant

dreams; spasmodic and painful conditions, with depression; mental illusions; hallucinations; cerebral anemia from spasm of cerebral

vessels; palpitation of the heart, with sharp, stitching pain; and menstrual headache, with great nervous depression.

 

Action.—The principal seat of action of cannabis is upon the intellectual part of the cerebrum. In many respects its effects parallel those of opium and its chief alkaloid. Without doubt it is the most perfect psychic stimulant known to medicine. Certain Orientals become addicts to it, consuming it in the form they call haschisch (whence comes the term assassin), and under its influence many crimes and offenses have been committed, as well as with it. Eastern potentates are said to have dosed their fanatic followers with it. It produces an agreeable semi-delirium taking on the character of a sense of well-being and exhilaration-a state highly coveted by its devotees, who call it loftily “the increaser of pleasure,” “the laughter

mover,” “the cementer of friendship,” and “the cause of a reeling gait”-all indicative of its physiologic influence. These haschisch debauches are joyful affairs, and while usually devoid of injurious consequences, may be followed by catalepsy and depressive and maniacal insanity, from which, however, the victim recovers fully in time.

 

In some respects the effects of cannabis on the nervous system are peculiar. It causes an apparently contradictory, consentaneous stage of stimulation and depression-a state somewhat simulated by morphine. The sensations that follow the effects of cannabis vary greatly with the temperament and the peculiarities of the patient, and with his environment. Almost invariably they are pleasurable. An emotional state of happiness even to ecstacy is experienced, with an endless procession of beautiful visions coming and going, and over which the patient indulges in merriment and even hilarity. So pleasurable becomes his sensations that he may break into boisterous laughter and antics of a ridiculous character, the nature of which he fully comprehends, but is wholly unable to prevent. Gradually passing into a dream-like stage, he talks, volubly, brilliantly, with everrecurring changes of topic, little coherence of thought, and a perverted judgment. His imagination carries him into ludicrous ideas and strange actions, he has notions of grandeur and greatness, and moments are exaggerated into æons of time. He lives a “life-time in a minute.” Endless phantasms of beauty and delight pass before his distorted mental vision. A singular peculiarity is a state of “double consciousness” or dual personality which possesses him in which he

imagines he is both himself and some one else, and he behaves accordingly. He becomes affectionate to the extreme, both to himself and to others, and altogether he is a very happy individual leading a very full and infinitely extended life.

 

Finally drowsiness overtakes him and he drops into a heavy sleep, which may last for hours, and from which he awakens with no other discomfort than a ravenous hunger. In this last stage the pupils are dilated, muscular power in abeyance, and partial anesthesia prevails.

While the ultimate effects of the drug in some result in tremor, great weakness, loss of appetite and convulsions, no deaths have been known to occur in man from this drug.

 

The effect upon Caucasians is less pronounced than that described, which is experienced chiefly by Orientals. In the former the stage of exhilaration and phantasmagoric inebriation may be very brief or entirely absent, the patient passing successively through heaviness and numbness of the limbs, heat in the head, giddiness, a pleasurable pricking of the whole body, drowsiness, and deep sleep. With some individuals pressure upon the skin is said to excite a sense of burning, and the subsequent anesthesia may become so profound that the patient, when standing, is not conscious of contact with the ground.

 

One young man to whom we administered cannabis amused himself by repeatedly jumping over the foot of his bed, laughing with great glee over his capers.

 

Therapy.—The therapeutic effects of cannabis vary under different conditions. It stimulates in depression and sedates when there is irritation. It lessens pain-especially spasmodic pain-allays spasm, improves the appetite, causes a feeling of contentment and rest, and produces sleep. If pushed too rapidly or in too large doses, exhilaration of spirits, inebriation with phantasms, illusory delirium, and sometimes strong aphrodisia precede sleep. A peculiarity in many individuals taking cannabis is the voracious appetite induced. The effects of cannabis are far less powerful and less disturbing to the general system than those of opium, and it does not, like the latter, restrain the secretions nor produce itching. If anything the urine is increased by cannabis and constipation does not occur.

 

The keynote indication for cannabis is marked depression of the nervous system usually with insomnia. Secondly, it allays irritation of the urino-genital tract and relieves pain. For the first condition it is invaluable in more or less painful conditions in which opium seemingly would be indicated, but in which, on account of its tendency to restrain normal secretions, would be inadmissible. In fact,

cannabis exerts far less restraining power over the secretions than do most similar anodynes. Besides, it favors good digestion and dispels gloom and foreboding. As a pain reliever it is more potent than as a sleep producer, as for some unknown reason even good qualities of cannabis often fail in insomnia when they succeed perfectly in blunting pain. As a remedy for pure insomnia without pain it is less valuable than many other hypnotics. It is, however, often useful in the sleeplessness of depressive insanity.

 

Depressive headache, particularly migraine, is one of the types of pain in which cannabis is exceedingly effective. Its use is often advantageously preceded by gelsemium. These cases are those that come on with much excitability and hyperaemia, followed by depression. It is in the depressive stage that cannabis is useful.

Spasmodic neuralgic pains are helped by it. It is particularly indicated in the vague pains of indigestion, in depressive nervous headache, nervous gastralgia, gastric neuralgia, gastric ulcer and carcinoma (in the latter two, when opium disagrees), the pains of irritative diarrhea, neuralgia of the face, neuralgia of the pelvic viscera, so-called chronic rheumatism, endometritis, subinvolution, after pains, and amenorrhea, all with nervous depression and despondency. It is sometimes useful in the painful paroxysms of locomotor ataxia and sciatica, but as a rule is not powerful enough to subdue these and the severe cramp colic induced by the passage of calculi, unless given in doses large enough to produce other unpleasant effects. Morphine is by far the better agent for the relief of pain in renal and hepatic colic. Cannabis gives relief in painful and spasmodic dysmenorrhea, marked by much nervous debility; and it is accredited with having promptly checked functional

menorrhagia.

 

Cannabis is a remedy for convulsive and irritative forms of cough. It is especially comforting in the latter stages of phthisis and for the cough of senility, with senile catarrh. In both instances the cough is harassing, expectoration heavy and difficult, and rest and sleep are disturbed. While effective in whooping cough there are better agents for use in children than cannabis. Cannabis aids in depressive hysteria; quiets excessive movements in paralysis agitans, and in some cases of chorea; and sometimes quiets a palpitating heart. It relieves itching in many skin disorders, and especially the pruritus of the aged.

 

It is, perhaps, in genito-urinary disorders of a subacute and chronic inflammatory type that the usefulness of cannabis is most strongly displayed. With the properly-selected sedative it meets the wants of a pain reliever and nerve soother in urethritis, whether idiopathic or specific. Gelsemium, aconite, and cannabis are, perhaps, more frequently indicated than other internal agents in acute gonorrhea. Locke invariably prescribed the following: Rx Specific Medicine Aconite, 10 drops; Specific Medicine Cannabis, Specific Medicine Gelsemium, 1 drachm each; Simple Syrup and Water enough to make 4 fluidounces. Mix. Sig.: One teaspoonful every three hours. This relaxes spasmodic tension, relieves ardor urinae, reduces fever and inflammation, and does much to prevent chordee, and to control it when present. In chronic nephritis cannabis is useful when there is much pain in the back and when blood is passed in the urine.

Cannabis is sometimes useful in spermatorrhoea when accompanied by worry, gloomy foreboding, and general mental and physical depression. Having some aphrodisiac action it may be given with strychnine to restore sexual power lost through excesses, but not when due to organic changes. It is of supreme importance in surgical fever due to the passing of the catheter or bougie, or from operations upon the urethral tract. In chronic cystitis, chronic irritation of the bladder, dysuria, painful micturition, and strangury, it is a drug of very great value. In all instances a good preparation of cannabis must be used, for a poor quality is worse than useless.

 

The Eclectic Materia Medica, Pharmacology and Therapeutics by Harvey Wickes Felter, M.D. (1922)

 

Aconitum & Gelsemium worden alleen in de homeopathie gebruikt ivm hun hoge toxiciteit.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Denk dat Elmanito daar ook nog het nodige over kan bijdragen.

 

Of cannabinoïden in alcohol stabiel blijven kan ik geen uitspraak over doen, dat weet ik niet.

 

Tincturen(water/alcohol) zijn goede medicinale preparaten om te gebruiken bij minder ernstige aandoeningen.Afhankelijk van de persoon & conditie kan je met de tinctuur de dosis afstellen.Gemiddeld wordt er hier in Nederland een dosering voorgeschreven van 3 x dgs 15-20 druppels (Echinacea).In de VS bij Eclectic Medicine wordt er bv een dosering aanbevolen van 3 x dgs 5 ml bij Echinacea tinctuur.

 

Cannabinoiden zijn zeer lang bio-actief in alcohol volgens dit onderzoek van een 43 jaar oud Cannabis vloeibaar extract (90% v/v alc.)

 

KUBENA, R- K. y cols.

Biological and chemical evaluation of a 43-year old sample of Cannabis fluid extract, J PharmSci, Vol. 61, 1972, 144-145.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn mooie stukjes informatie, super :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Zeiksnor en andere olieproducenten, mag ik U allen vragen: wat zou er medicinaal op tegen zijn om een THC-Tinctuur op alcoholbasis te maken? Ik bedoel waarom al de urenlange moeite (soms met explosiegevaar) als men alleen de THC wint en andere stoffen m.b.v. bijvoorbeeld de 94% of 96% alcohol en deze vervolgens zeer goed filtreert. Het lijkt mij dat er dan een zeer zuivere thc-tinctuur ontstaat die in druppelvorm ingenomen kan worden met bijvoorbeeld water. Indien bewaard in een goed gesloten bruine fles lijkt mij dit een hygienische oplossing en is alles volgens mij extreem lang houdbaar.

Of sla ik ergens de plank mis?

Gaarne Uw mening(en).

 

 

ik denk dat ik al begrijp waar het probleem ligt.

 

je hoeft de olie natuurlijk absoluut niet puur te nemen. het kan eenvoudig gemengd worden met andere plantaardige olie zoal;s bv olijfolie, lijnzaadolie, walnotenolie enz. gewoon even kijken wat jou het beste lijkt.

Goed lezen zeiksnor: IJsbeer heeft helemaal gelijk. Als de concentratie in de tinctuur voldoende is heeft het niet zoveel zin om verder terug te reduceren en later weer aan te lengen.

 

Verder vind ik het een beetje vreemd dat je zegt dat je altijd hoog moet doseren. Er zijn zat medicinale gebruikers die het af kunnen normaal met een trekje af en toe. Niet iedere medische cannabis gebruiker is terminaal.

 

Verder gaarne on-topic publiceren: onderwerp is "Olie maken". Quotes zonder bronvermelding, en zeker off-topic posts zonder bronvermelding worden verwijderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijne Heren/Dame(s)?,

 

Ik ben heel veel wijzer geworden van alle antwoorden. Ik bedank zover iedereen voor zijn/haar reactie(s). Afhankelijk van de opbrengst ga ik tinctuur en ook een beetje olie maken. 2-stromen land principe. Ik volg de forums en discussies met veel plezier. Zeiksnor ik snap jouw bevlogenheid, maar iets minder stellige aannames verbeteren denk ik de onderlinge sferen op de diverse onderwerpen. Voor de rest geloof ik net als jij in de grote geneeskracht van de hennepplant. Ik zie in Rick Simpson dan ook een pionier. En ik denk dat er via het Wietforum ook genoeg pioniersmogelijkheden zijn. Wellicht zijn we met zijn allen aan het eind van dit jaar al zover dat er een gedegen databank kan zijn met naslagggevens m.b.t. produktie en werking van diverse hennepextracten. Ga allen zo door.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Mijne Heren/Dame(s)?,

 

Afhankelijk van de opbrengst ga ik tinctuur en ook een beetje olie maken.

 

Algemeen kan je deze verhouding aanhouden, 100 g wiet op 500 ml alcohol.Voor het maken van tinctuur kan je ook gebruik maken van wodka van 40-50% v/v alc.Voor het maken van wietolie gewoon de 96% v/v gebruiken.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder vind ik het een beetje vreemd dat je zegt dat je altijd hoog moet doseren.
ik denk dat de kans op genezing bij veel al onmogelijk is als er veel te laag gedoseerd wordt. en dit is zeker het geval als je zo laag gaat doseren zodat je niet meer gedrogeerd raakt.

in sommige gevallen gaat het wel, maar dan duurt dat erg lang eer er verbetering op treed.

 

ik heb totaal wat anders gezegd als jij nu suggereerd en ook op een totaal andere manier. dit is typerend zoals jij bijna elke keer tegen mij doet.

omdat ik hier genoeg van begin te krijgen zal ik op een ander forum verder gaan met mijn ervaringen over wiet olie.

 

heb jij toch je zin whazzup wat een ontzettend slechte Admin ben je toch op dit punt ! maar dat is alleen maar mijn mening natuurlijk

 

Goed lezen zeiksnor: IJsbeer heeft helemaal gelijk. Als de concentratie in de tinctuur voldoende is heeft het niet zoveel zin om verder terug te reduceren en later weer aan te lengen.

ik heb goed gelezen .......... waar baseer jij dat nou weer op dat ik dat niet goed gedaan zou hebben ? heel vervelend begint dit te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...