Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zeiksnor

wiet olie maken

Recommended Posts

de bedoeling is dat ik wiet olie ga maken. en mocht dat lukken. dan gaan we eens proberen of we wat mensen kunnen helpen.

ik ben gisteravond rond 7 uur begonnen. eerst heb ik een gedeelte van de wiet gezeeft. maar dat ging me te lang duren. maar het was wel leuk om te doen.

 

en dit gingen we zeven. dit was een gedeelte ervan

med_gallery_8034_7667_1346418.jpg

 

in de veel te kleine zeef. maar wel leuk

med_gallery_8034_7667_608741.jpg

 

.

dit is nog maar de helft van alles wat ik gezeeft had. maar vergat er een foto van te maken.

med_gallery_8034_7667_1112305.jpg

 

 

.en op eens had ik goud :wave:

med_gallery_8034_7667_1009030.jpg

 

 

.

daarna deze erbij

med_gallery_8034_7667_219603.jpg

 

.

en dat ziet er zo uit

med_gallery_8034_7667_1055433.jpg

 

med_gallery_8034_7667_340067.jpg

 

med_gallery_8034_7667_453160.jpg

 

 

eindelijk is de drap/olie klaar. het is niet zwart maar bruin. het is maar gedeeltelijk gelukt. wat heb ik fout gedaan ?

of wat moet er beter.

med_gallery_8034_7667_329039.jpg

 

of mischien beter gezegt, een soort klei. maar ok dat is het niet. ik weet eigelijk niet wat het is ;) ik hoop dat die te mengen is met de hennepzaad olie. maar ik vrees het ergste. nou ja mischien kunnen we er wel op kauwen :P thc kauwgum

ik weet het. het is net stront :rolleyes: mischien komt het wel door de strohrum.

med_gallery_8034_7667_764752.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dit ziet er gecaremeliseerd uit,

dat hoort niet zo.

een egaal natte bodem. waarvan je denkt, wordt dit nog wel dik,

 

hoe lang heb je de olie laten trekken?

KAN HET ZIJN DAT ER NOG ZWAVEL OF ANDER RESUDU OP HET AFVAL ZAT? OEPS geen zin om te herstellen :rolleyes:

heb je het residu verwarmd?

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya Snor,

 

Waarom heb je Stroh gebruikt daar zit toch van alles in, suiker en water met name.

Probeer eens ethyl-alcohol (ethanol), ik weet niet of je er geld aan uit wilt geven maar Stroh kost iets van 30 eur/ltr en een liter ethanol 40 als ik me niet vergis,.. ff Googlen.

 

Maar het vervliegen heeft wat langer nodig dan één nacht dus geef het nog ff de tijd, maar ik ben wel benieuwd hoe het er dan uitziet dus een foto is dan wel gewenst.. :rolleyes:

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij ligt het eraan dat er nu skuff gebruikt is en geen ethanol oid maar sterke drank.

 

Geen "knipafval" en ook maar 1 nachtje laten verdampen speelt ook mee natuurlijk maar ik vraag me af waarom je het op deze manier gedaan hebt?

 

Die skuff had je misschien beter in minder (pure) alcohol op kunnen lossen of gewoon in hennepolie, dan was je er volgens mij al geweest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gvd, alles uitgelegd. valt het internet weg vlak voordat ik m wil posten. allles weg grrrrrrrrrrr :rolleyes:

 

dit is wat er nu over is. een plakje hash van een paar gram

med_gallery_8034_7667_378012.jpg

.

 

.

wat heb ik gedaan.

ik heb de helft van de wiet gezeeft met de hashmaker. bij het poeder heb ik toen de rum gedaan. zoveel zodat het goed onder de rum stond. DIT HEB IK TOEN NIET DOOR EEN KOFFIEFILTER GEGOTEN voordat ik het op de kookplaat deed. ik dacht dat het poerder al helemaal schoon was. dit is mischien de eerste fout ? toen heb ik het zachtjes laten koken, een stuk zachter dan rick simpson het deed. nu had ik de laatste 5 min niet goed opgelet. waardoor het te lang gekookt had en er een soort klei prut over was. dit heb ik toen weer met rum gemengt zodat het weer vloeibaar was. foutje 2 mischien ? heel waarschijnlijk ?

 

de ander helft van de wiet heb ik helemaal in de rum gedaan. steeds een flesje half vullen met wiet. dit afvullen met rum, zodat het een paar cm onder de rum stond. dit 5 min geschud en toen door een koffiefilter afgegoten. toen het flesje weer voor de helft gevuld met nieuwe wiet. EN DAAR DEZELFDE RUM BIJ GEDAAN, ALS IK DE EERSTE KEER GEBRUIKT HAD. EN AANGEMENGT MET 1/5 nieuwe rum. dit weer 5 min geschud en afgegoten door de koffie filter. dit heb ik met 4 flesje zo gedaan. toen heb ik de substantie van de gezeefde wiet samen gemengt met de substantie waarbij ik wiet en al met rum had gemengd. dit toen weer laten koken. tot een groot deel van de alcohol verdampt was. het was toen nog steeds goed vloeibaar. en daarna is het op de kachel gezet. het kookte toen niet meer maar was nog wel langzaam in beweging. daar heeft het gestaan tot 90 %van de rum verdampt was. de laatste 10% heeft gewoon op tafel staan te verdampen. dus koud.

 

 

weetje, de helft van de wiet is inderdaat behandeld geweest met zwafel. maar dit was zeker 4 weken voor de oogst. en dit is eigelijk bijna niet op de toppen gespoten. dus mij lijkt dat dat het niet geweest is.

 

 

 

No-Zem, ik was gister te laat om een fles pure alcohol te halen. vandaar dat ik 5 voor 6 een fles strohrum bij de slijter gehaald had. volgende keer wordt dat zeker pure alcohol.

 

Volgens mij ligt het eraan dat er nu skuff gebruikt is en geen ethanol oid maar sterke drank.

 

Geen "knipafval" en ook maar 1 nachtje laten verdampen speelt ook mee natuurlijk maar ik vraag me af waarom je het op deze manier gedaan hebt?

 

Die skuff had je misschien beter in minder (pure) alcohol op kunnen lossen of gewoon in hennepolie, dan was je er volgens mij al geweest?

 

 

nou de skuf was maar de helft van het totaal. en of je dit nu in alcohol 96 % oplost of in strohrum 80 % lijkt mij niet zoveel uit maken. maar zou wel kunnen. dit heb ik zo gedaan omdat wernard dit vertelde dat je zo minder alcohol hoefde te gebruiken. dus effectiever werkt.

 

de andere helft van de wiet heb ik op de rick simpson manier gedaan. met de manieren is niks mis lijkt mij. op beide manieren zou je olie moeten krijgen,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

En het is zo simpel als wat.Ten eerste nooit strorum gebruiken, maar beter is pure alcohol van 96%.Je had ook naar de drogisterij kunnen gaan en alcohol kunnen halen van het merk tendo.Dit merk heeft keton alcohol voor uitwendig gebruik en gewoon pure ethanol die je kan innemen en die moet je nu eigenlijk hebben.

 

Je hebt de hashpoeder en dat meng je met de alcohol.Effe schudden een aantal minuten tot de oplossing er groenig uitziet.Filteren dat spul en wat gefilterd is gewoon indampen au bain marie dus in een pannetje met water tot de gewenste dikte die je wilt hebben en klaar is kees.

 

gallery_16467_6951_28718.jpg

 

gallery_16467_6951_1343.jpg

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohw is het zo simpel :rolleyes: volgende keer gaat het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeiksnor: Spijtig van je eerste ronde,maar bekijk het als een leerrijke les, één die je niet zal vergeten....

 

Succes gewenst met de volgende :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt :rolleyes: denk dat ik zo die gewone alcohol ga halen. wordt vervolgd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes voor de volgende keer, ach ja, weer wat geleerd... toch zeiksnor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel belangrijk je te realiseren dat de olie gemaakt van skuff

anders is dan de olie gemaakt van plant materiaal.

de skuff olie zal schoner zijn,

maar voor medicinaal gebruik is de plant-olie beter.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Nostalgie van vroeger

 

gallery_16467_6951_172123.gif

 

gallery_16467_6951_45364.jpg

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De methode die Wernard uitlegt heeft bij mij tot nu toe goed gewerkt,

De alcohol die ik gebruik is ook precies hetzelfde.

 

Het is de bedoeling dat je een dik stroperige substantie overhoud waar je was hennepzaad olie bijmengt om het druppelbaar te maken.

Wernard gebruikt een methode van verdunning waardoor je 2 sterktes kan maken.

Zelf probeer ik het minimaal te verdunnen om toch de meeste medicinale werking per druppel te verkrijgen.

 

het probleem wat je nu hebt is dat de stroop meer op harsh lijkt an op de olie die je wilt maken..

 

ik denk dat je eerder de hennepzaadolie had moeten bij mengen.

 

je kunt ook proberen om de skuff opnieuw samen met je overgebleven wiet op de wernard methode te te extraheren,

Zaak is ook dat je de fles met de wiet+alcohol een dag of 2 moet laten trekken en regelmatig flink schudden..

 

Zelf zet ik het zaakje dan 2 dagen in de koelkast maar ik weet niet of dit nog een meerwaarde geeft met het oog op de trichromen die je wilt losweken van het plantmateriaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe langer het traject van doorloop,

hoe meer plant=hoe donkerder de olie.

Je hebt dus schonere, maar minder olie

als je het in 1 keer door laat lopen.

Ook heeft het te maken of je de alcohol verwarmt voordat je het op de wiet laat lopen.

Met cannalytics test heeft dit ook een ander print.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

weetje,

 

 

Jij zegt dus dat wanneer de substantie word verwarmd het eindproduct een ander profiel laat zien... heb je misschien een voorbeeld of kun je aangeven wat het verschil is?

Zou het juist beter zijn om te verwarmen of juist niet als je de olie maakt?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou het verschil zit 'm in de zuiverheid van de cannabinoiden,

ten op zichte van ander plantaardige olien en stoffen.

 

Als je gasolie neemt, dan zie je duidelijk dat de plantaardige stoffen meteen bevroren zijn

en er een zeer zuivere olie ontstaat, die vrijwel alleen uit cannabinoiden bestaat.

 

als je een kolom met wiet hebt, en hier in10 minuten een liter koude alcohol doorheen laat lopen,

krijg je een olie die vrij dicht bij gasolie komt, dus honinggeel.

 

Als je dit doet met warme alcohol krijg je, los van de doorlooptijd, altijd een donkere olie.

als je dit 3 keer herhaald wordt die richting zwart.

 

groetels en moet ff een foto opzoeken,

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie het al. jij hebt je eige olieveldje weetje :rolleyes: kan nou niet zeggen dat je er geen verstand van hebt :wave:

 

 

kramer

ik heb nog 1,5 boterhamzakje. dus kan nog een poging wagen.

het is wel echte strohrum hash. het ruikt helemaal naar strohrum. ben benieuwd of dat zo blijft en of het te roken is ;)

 

p.s waar staat 997 voor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja, hehe olieveldje?

ik heb wat geexperimenteerd ja,

waarbij een vroegere verzamelwoede van chemisch glas best van pas kwam :rolleyes:

 

In Holy Olie staat meer over de puurheid van olie,

op de vloeitjes zie je het verschil.

 

gallery_7713_7072_55578.jpg

 

links warm en recht koud getrokken olie.

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
En het is zo simpel als wat.Ten eerste nooit strorum gebruiken, maar beter is pure alcohol van 96%.Je had ook naar de drogisterij kunnen gaan en alcohol kunnen halen van het merk tendo.Dit merk heeft keton alcohol voor uitwendig gebruik en gewoon pure ethanol die je kan innemen en die moet je nu eigenlijk hebben.

 

Je hebt de hashpoeder en dat meng je met de alcohol.Effe schudden een aantal minuten tot de oplossing er groenig uitziet.Filteren dat spul en wat gefilterd is gewoon indampen au bain marie dus in een pannetje met water tot de gewenste dikte die je wilt hebben en klaar is kees.

 

Namaste :rolleyes:

 

hoi elmanito,

ik wil toch ff inhaken op wat je hier aangeeft over de te gebruiken alcohol. de 96% die te koop is bederft helemaal de smaak van je product. ik heb het hier in het forum al eens eerder over gehad maar de 4% die overblijft is 2% kampfer- en 2% bergamot-olie. die voegen ze speciaal toe vanwege de vieze smaak die het afgeeft (accijns). als je aan het flesje ruikt heb je die typische ziekenhuislucht.

 

maar..., er is een manier om die olie er weer bijna helemaal af te halen. stel, je hebt je ding gedaan en onder in de glazen kom zit een donkergroene plakkerige prut. zorg dat de kom met prut aan de koele kant is en spoel er een ½ glas water overheen van plm 40 graden. het product zal nog even blijven plakken maar de olie die aanwezig is zal met het water mee wegspoelen. controleer het water maar na een paar tellen, als het goed is zie je net als bij kippensoep wat vet-oogjes zitten. herhaal dit tot het water er schoon vanaf komt, de bergamot en kampfer olie zal grotendeels weg zijn. het verbetert de smaak aanzienlijk maar zal altijd nog 'aanwezig' zijn. en als het goed is zit de hars mog onderin je kom, laat dit weer helemaal opdrogen van het water.

 

als je echt lekkere olie wil maken doe dat dan met een hoog kwalitatief butane gas.

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou ja, hehe olieveldje?

ik heb wat geexperimenteerd ja,

waarbij een vroegere verzamelwoede van chemisch glas best van pas kwam :rolleyes:

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Holy Olie staat meer over de puurheid van olie,

op de vloeitjes zie je het verschil.

dat topic heb ik al meerdere keren gelezen. en zal dat meerdere keren gaan doen ook :wave: bedankt :rolleyes:

ik vrees dat er nog wel wat olie vraagjes zullen komen.

 

de puurheid van de olie is natuurlijk mooi. maar mij gaat het vooral om wat medische het beste voor je is.

beter eerst de wiet zeven en daarna de alcohol erbij ? beter met plant en al in de alcohol ? hoe lang dan laten trekken ? welke cannabis soort te gebruiken ? de olie op 34 graden bereiden zoals wernard ? of de olie laten koken zoals rick simpson ? of zou het niet uitmaken. hoe of wat je doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je echt lekkere olie wil maken doe dat dan met een hoog kwalitatief butane gas.

 

greets

@ digibetic

 

kan je mij het is kort en krachtig uitleggen

want wil wel een rookbare olie maken

je weet wel zo een die je langs een sigaret of

jointje kan struiken en dan hmmmmm lekker

weet jij hoe ik die moet maken ????

 

heb zelf wel al eens gehoord van de honney bee extractor

maar heb jij hem al eens gebruikt ????

 

grtzz DH

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je echt lekkere olie wil maken doe dat dan met een hoog kwalitatief butane gas.

 

greets

 

kan je daar wat meer over vertellen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...