Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
krueger

Stroom + lampvraagje

Recommended Posts

Hi all, ik heb al uren hier aandachtig zitten lezen, het process van het kweken heb ik al aardig door.

Echter heb ik al lange tijd wat kweekspullen liggen waarvan ik graag zou willen weten of ik het kan gebruiken ik mijn nieuwe geisoleerde hokje.

 

Mijn plan is om 3 lampen te kopen en zo'n 50 stekjes en dit te plaatsen op een geisoleerde zolder, enige wat ik nog nodig heb is folie, is gamma folie ok of moet ik echt GS folie hebben?

Het volgende apparaat heb ik hier liggen, getest op wat normale lampen en dat gaat goed met de timer, echter las ik over VSA's, heb ik die ook nodig om hier 3 x600 lampen op aan te sluiten of is deze box genoeg?

 

Alvast grote dank voor de hulp!

 

gallery_24901_9387_78611.jpg

gallery_24901_9387_206932.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb door dat lezen niet echt je sterkste kant is he . :D

 

Eerst voorstellen in wie ben ik op het forum , en dan goed de stikker op je kasje bekijken , dan kom je er achter dat daar staat 6x400 of 4x 600 en dat rode stopcontact gaat je kachel in dus als de lampen dan uitgaan gaat je kachel aan .

 

 

:lol: ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growshop zwartwit folie laat geen licht daar en is niet zo duur per rol,

Dus daar zou ik voor gaan ipv gammafolie,

 

En dat kasje wat je daar hebt kun je idd prima gebruiken voor je 600 waters,

Je hebt wel {e}vsa,s nodig aangezien dit een relaikast is .

 

suc6 benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hoor E VSA alleen benz mmmmm , dat hoor ik echt voor het eerst dan heb ik zeker alltijd geluk. ;)

 

Of bedoel je dat hij er nog wat vsa bij nodig heeft :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja...je hebt 3x vsa nodig, en wat voor andere spullen heb je?

al het kweekspul moet op elkaar afgestemd zijn....

rechts boven zit de help knop, druk daarna beginners....dan zie je een overzicht pagina, die misschien handig voor je is.

Maar denk in dagen leeswerk...dat hebben we bijna allemaal gedaan...

lees vooral veel van electro...want das niet je sterkste punt gezien je vraag en kijk wat je allemaal op een groep zet kwa Amperes EN wattage.We willen je zeker niet in de nieuwssectie vinden binnenkort...maar het is goed dat je je erin verdiept :lol:

succes

Carp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zegt dat hij al veel gelezen heeft carp , maar goed hij kan inderdaad beter nog even rond kijken hier en daar dan komt het wel goed denk ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

kastje kan je zeker gebruiken

 

mooi 3 x lampen met kappen en 3 x vsa of evsa aanschaffen

 

1500 m3 ventilator met koolstof filter is wel aan te raden voor 3 x 600

 

verder idd gs foli is goedkoop en makkelijk te verwerken is ook te verkrijgen op groter brede rol dus makkelijk te gebruiken

 

veel plezier op dit forum enne de bouw van je zoldertje zien we wil in de bouwdoos tog :lol:

 

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Godsgeschenk er is tegenwoordig geen topic op WF meer waar jij je niet laat zien he ?

Is geen comentaar hoor want iedereen kan een boel van jou leren.

:lol:

 

Groet Benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electro is zeker niet mijn sterste punt, zelfs na veel lezen ben ik nog niet 100% zeker van m'n zaak, en gezien het feit dat je op dit punt zeker wel 100% cker wil zijn toch maar even een vraag hierover. Excuses als dit de zoveelste is. Als tegenprestatie zal ik een verslagje in de indoor kweek sectie zetten.

 

De 3 lampen moet ik nog aanschaffen net als de folie.

Ik heb volgens mij wel een vsa liggen, maar of deze geschikt is voor 3 lampen betwijfel ik. Hier de foto;

 

Alvast bedankt!

 

med_gallery_24901_9387_145504.jpg

gallery_24901_9387_100883.jpg

med_gallery_24901_9387_79204.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 vsa = 1 lamp

de vsa die je nu hebt is voor een 600 watt lamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daar nog 2 van dit is 1 vsa :lol:

 

En dan nog een paar meter snoer 3 lampen 600watt 3x kappen nou dan je hok en gaan . ;)

 

Lees nou even wat er staat echt genoeg op je ben er niet met alleen een paar lampen ,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi all, ik heb al uren hier aandachtig zitten lezen, het process van het kweken heb ik al aardig door.

 

 

nou ga nog maar 2 maanden lezen .

 

mensen krueger heeft er te weinig aan gedaan en bezit veelste weinig info om te kweken help hem NOG niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist wel helpen, we hebben er niets aan als hier geen hulp wordt geboden, mensen toch een setup bouwen en door onvoldoende kennis hun huis laten afbranden..

 

In de krant komt wel te staan dat er een kwekerij in brand is gegaan.. Maar er staat niet bij dat de eigenaar een slome is die niet weet hoe de zoekfunctie te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

twink ik ben zeker een voorstander van helpen maar iemand die een paar uurtjes ergens naar kijk en niet snapt hoe of wat met oog op een vsa, hoort nog niet te kweken maar te lezen .

 

en het brand verhaal komt enkel dichter bij zolang ie nu geholpen word en dan zo snel mogenlijk gaat knutselen , want volgens mij heeft ie haast .

iemand die denkt dat na een paar uur lezen het kweken snapt gaat dus over 1 nacht ijs .

 

dan is mijn advies eerst een paar maanden lezen nog .

en dit om idd kranten berichten te voorkomen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mensen te weinig weten van kweken intereseert me geen bal.

 

Dat de plantjes dood gaan is hun zorg.

 

Mensen moeten alleen wel weten hoe ze een kweekruimte opzetten.

 

En dat schiet er wel eens bij in, vooral bij de grote geld verdieners.

 

Het mag niks kosten maar moet wel draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krueger,

 

Om een draaiende opstelling te krijgen heb je het volgende nodig in jou situatie:

-3 lampen 600 watt

-3 kappen hamerslag of spiegel

-2,5mm kabel, 3 aderig (stroomkabel, extra dik voor de relatief zware hoeveelheid stroom)

-3 VSA's (of 2 als de philips nog goed werkt)

-Latjes voor aftimmeren zolder

-Zwart/wit folie voor afschermen ruimte

-Afzuiger 1500 m3

-Filter 2000 m3

-Inblazer 1000 m3

-2 zwenk ventilatoren (of 1)

-Potten

-Aarde

-Voedingslijn

 

Al met al kan je rekenen op:

-200,- voor je lampen en kappen als je goedkoop shopt

-100 euro voor afwerken en klein materiaal

-400 euro voor filter en afzuiging / inblazen lucht

-100 euro klein materiaal voor planten (potten, aarde)

-200 euro voedingslijn (en dan heb je een goedkope lijn voor ongeveer 1 ronde met 3 lampen)

 

Kort door de bocht moet je rekenen op minimaal 1000 euro om een beetje succes te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met kweken bedoel ik ook kennis van de rest , en met de rest bedoel ik basis kennis van een hok bouwen en alle benodigheden ervoor .

 

maar dat ie haast had las ik net .

ingelezen maar een vsa huh wat is dat, en 1 vsa voor 3 lampen willen doen .

 

 

 

quote

Hi All, ik ben helemaal nieuw hier, heb al dagen zitten lezen.

Mijn zolderkamertje is al bijna klaar, ben alleen nog even bezig met de electra (belangrijk!)

 

Als dit allemaal geregeld is wil ik 3x600w ophangen icm ongeveer 40xpp gaan neerzetten.

Dit icm met een grote airobox en een hele grote filter die ik nog moet ophangen.

 

Ik denk dat ik alleen laat afblazen en dat de inlaat via de evt kieren in het dak gaat gebeuren, misschien moet ik dit even ergens anders vragen of gewoon nog meer lezen haha.

 

Anyway alsvast bedankt voor de hulp, altijd mooi te zien hoe men mekaar helpt.

 

Groet

Kreuger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh oh Jongens jullie vergeten detectiefolie en al helemaal voor op een zolder!! vind dat toch ook wel bij de basisuitrusting horen.Zal het zelf dubbel doen als ik jou was;)

Voor de rest forum is er toch om elkaar te helpen lijkt mij,iedereen heeft et een x moeten leren toch?!

Maar idd wel een beetje dom ;) wanneer je zegt dat je lang en veel heb gelezen op wf, dat je dan vraagt of er 3 lampen op 1 vsa kunnen :lol: maar ja het is je vergeven gehe ;) Wat voor potten wil je gebruiken? wil je uberhoud wel op aarde kweken?Zal ik wel doen als ik jou was omdat je weinig fout kan doen op aarde een aangezien je NOG geen ervaring heb.lijkt me dat wel het beste..

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de terughoudendheid wel ik had niet uitgebreid genoeg verteld over de situatie.

 

Ik wist niet zeker of dit een goede VSA was, ik wil al helemaal nergens een knop omzetten voordat ik 100% zeker van het stroomverhaal ben. Hier zal niks branden.

Ik heb geen haast maar hoop over 2 weken wel te beginnen, echter pas als alles echt klaar is.

 

Ik heb zit inmiddels al weken te lezen en heb het langzaam het volgende verzameld;

 

geisoleerde zolderkamer

Moet nog detectiefolie kopen bij de GS, volgens mij is dit het beste?

2e handse airbox, hangt in rubbers lekker stil, staat 2500 op en hij is 75x55x55 cm dus ik denk groot zat.

2e handse filter, 1,5m lang, 40cm doorsnee.

Dikke Bekabeling

Ophangsysteem

SK6

Automatische brandbusser 3kg

Thermo/RV meter

 

Nog te kopen;

 

3x lamp + kap

2x vsa

aarde

groei + bloei

HPmeter

Tensiometer

Stekjes.

 

 

 

Tevens de vraag over de lucht, heb ik echt nog een inblazer nodig? Of kan ik een passieve maken dmv een gat naar een verwarmde ruimte?

Echter zal ik dan misschien daarop ook een filter moeten zetten?

Of toch maar een kleine inblazer ?

 

Heeft iemand nog goeie beginnertips aangaande de aarde of voeding?

 

Thx guys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je niets aanraden wat betreft voeding en medium, dat zijn volgens mij persoonlijk keuzes.

 

maar volgens mij kunnen ze je in de GS wel vertellen wat je kunt gebruiken.

 

verder vraag ik me wel af of een 2e hands filter wel zo verstandig is, wie weet is deze al te vaak gebruikt en werkt niet meer. zonde als je straks moet knutselen tijdens de kweek.

 

succes met de bouw en de kweek.

 

grtz.

DJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 2de hands filter is niet zoon puik plan omdat die maar een relatief korte levensduur hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom beginnen met 3 lampen als je nog niet zoveel ervaring heb?

een kweek met 3 lampen verreist nogal wat kennis en je moet snel kunnen ingrijpen indien nodig! en hier komt ervaring bij kijken!

 

Je geeft aan binnen 2 weken te willen beginnen. ik zou gewoon rustig aan doen en indien nodig alles eens gaan fine-tunen, dus ook gaan proefdraaien zodat de omstandigheden perfect zijn, dit komt zeker ten goede in je aankomende cyclus.

het zou zonde zijn als zodadelijk alles naar de knoppen gaat toch?

 

succes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

De filter is een 4300m3 en is pas 1 keer gebruikt. Ik begreep dat ik hem nog wel een keer kon gebruiken, ben ik verkeerd ingelicht?

 

Anders even aankijken/ruiken en desnoods vervangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip voor de voeding,

 

Kijk wat de volledige lijn kost, met name de ingredienten die je het meest gebruikt.

Ik zou met 3 lampen ook denken aan 5 en 10 liter verpakkingen aangezien je anders blijft slepen met 1 liter flesjes.

Daarnaast is 5 liter meestal veel goedkoper dan 5 flesjes van 1 liter.

 

Canna is waarschijnlijk de meest gebruikde lijn, ik zelf zit op HG omdat deze de prijzen lekker laag houden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...