Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

twindaddy80

Canna Mythbusters

Recommended Posts

Zoals de tital al doet vermoeden lijk het me leuk om wat verhaaltjes uit de kweekwereld op kern van waarheid te testen.Een soort discovery channel voor de kweker.

 

Wat kan ik zoal verwachten?

 

Mijn bedoeling is om samen met wat andere kwekers,die beschikken over enige test mogelijkheden,verhaaltjes uit de branche te testen.Hierbij moet je denken aan verhalen zoals, helpt 7up in de laatste weken bloei,wat doet paar dagen donker zetten aan het eind,helpt dieven nu echt,is toppen rendabel,is meteen 12/12 sneller dan eerst 18/6,en ga zo maar door.Als je suggesties heb geef ze gerust.Kom niet met de antwoorden aan zetten maar onderbouw ze dan netjes met foto's en goede info.De waarschijnlijke antwoorden weten we allemaal,want die horen bij de verhaaltjes.

 

Ik zelf zal ook zoveel mogelijk er aan meedoen,maar elke test vergt natuurlijk tijd en soms stash.Daarom dat ik meerdere mensen zoek die dit leuk lijkt.

 

Let's bust some myths

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is beter van onderen of van bovenaf water geven aan de planten?

 

Kun je beter bladbemesting geven aan het begin van de lichtperiode of aan het begin van de donkerperiode?

Kun je de planten beter water geven aan het begin van de lichtperiode of aan het begin van de donkerperiode?

 

Leidt het gebruik van wortelstimulator tot een hogere/betere opbrengst?

 

Welke lichtperiode is het best: 12donker/12licht of 13donder/11licht of 11donker 13licht?

 

Kan het toevoegen van suiker[b.v:rietsuiker, druivensuiker] aan het water in de bloeiperiode helpen aan een beter resultaat of smakelijkere opbrengst?

 

 

@Twindaddy, zulk soort ''myths''?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool

Je hebt al een fan :spliff:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klieven werkt het wel of niet. Ik heb het de vorige ronde wel gedaan en ik had het idee dat ze er wel witter van werden. Maar dat kan net zo goed tussen mijn oren zitten.

 

Maar aan het eind van deze ronde ga ik het denk ik weer doen en dan kan ik het testen.

 

Gr Kramer

 

Ps leuk topic trouwen twindaddy

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm in...

 

Labo el kees staat ter beschikking...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, leuk idee :spliff:

 

Zou graag meedoen maar ben de komende tijd zelf druk bezig :D

 

Maar ik heb wel een item dat getest kan worden:

 

Helpt UV licht daadwerkelijk om betere kwaliteit wiet te maken? ;)

 

Success,

 

Burn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helpt UV licht daadwerkelijk om betere kwaliteit wiet te maken? ;)

Helpt wel tegen schimmels, als ik me niet vergis... :spliff: maar zou het dan niet 24/0 aan laten, slechts wanneer de lamp zelf ook aan staat.

 

Maar we zijn hier volgens mij in eerste instantie om myth's neer te plempen en later de juiste antwoorden te onderbouwen. :D dus hierbij mijn myth...

-Helpt 24 uur donker voor het oogsten om de opbrengst te verhogen?

-Is continu voeden mbv Blumats nou goed of is het beter eens per 2 dagen water te geven? (Ik ben enorm blij met mijn blumats, kan niet meer zonder eigenlijk maar weet niet of dit de beste watergift methode is)

-Helpen de Boosters en al dat soort meuk echt mee om dikkere, zwaardere en compactere toppen te maken?

-Zelfde voor Enzymen en wortel stimulatoren

-Helpt een Lumatek of Adjust kap nou echt zoveel? (Mijn hamerslag kap is wijd uitgebogen en geeft ook prima licht, m.a.w. is die 100 euro voor de kap echt de moeite?)

 

Ach, er komen er vast nog wel een paar bij :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blumat is beter dan met de hand wateren

 

de plant kiest zelf hoeveel water hij nodig heeft

door de capilaire kracht in de aarde

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites
de plant kiest zelf hoeveel water hij nodig heeft

door de capilaire kracht in de aarde

Osmose in de kegel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gr Kramer

 

Ps leuk topic trouwen twindaddy

 

Volgens mij vergeet je een komma en vraagteken ; leuk topic, trouwen Twindaddy ? ;) :spliff:

Maar daar gaat het niet over in dit topic :D

 

het zal mij benieuwen hoeveel mythe's er kloppen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ buble

 

Jij bent zeker leraar nederlands ;)

Maar ik zal op mijn tikfouten letten hoor, sorry. :spliff:

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit topic begin al lekker hot te worden.

 

maar nog ff voor de duidelijkheid,als je antwoorden heb onderbouw ze dan met foto's en niet met woorden.dat is de opzet van dit topic.

 

@doc

 

ik wil hierin verder gaan dan de tests.tests zijn er meer voor nieuwe producten,dit is echt voor de verhaaltjes die er rondgaan.maar een idee voor een leuke subsectie erin is het zeker.

 

@topic

 

kreeg vandaag nog een paar leuke

 

helpt knoflook tegen spint?

 

en melk tegen meeldauw?

 

en wat doet de plant als je de laatste week water van rond de 45 graden geef?

 

weer een paar interessante suggesties dus.

 

ik ga het hier in gereedheid brengen voor wat tests

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, wie is de eerste die hondenpoep door z'n aarde gaat mengen ? ? ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelikanen schijt werkt ook dus waarom hondenpoep niet? :spliff:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kweeken we al een ruim jaar op,KTM , niet hier in nederland , hondepoep door de compost hoop , alle kleine beetjes helpen als je niks hebt aan voeding en toch veel schijt moet kwijt raken :spliff:

 

Maar foto's heb ik er niet van als je het niet erg vind ;)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had me nog niet laten horen in dit topic

 

present

 

 

Ik ben nu aan t spiegelen in 't lab.

chroomfolie i.p.v. witfolie.

 

gallery_7713_519_420381.jpg

 

Zullen ze gaan verbranden???

Nu zo'n weekkie verderz, nog geen vreemde zaken bespeurd.

wel is dit ook de test om de temp op orde te krijgen,

dus helemaal clean is 't niet

Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
en melk tegen meeldauw?

 

 

hoi twin melk helpt niet tegen meeldauw. dat zei Dame Blanche en atmosphere al en ik heb het zelf laatst onder vonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OI

 

deze is wel leuk ;)

 

maar ik vond zelf al meteen bij de eerste voorbeelden die twindaddy aangaf dat dit meer tot verschillende situatie's is gebonden. Dus echt mythe? Dat weet ik niet zo.... toppen bv; heb je dan veel of weinig planten voor het zelfde oppervlak?, lang voorgroeien of niet, zo zal het snel uitmaken of het voordelig is om te doen of niet, denk ik dan.

 

 

mijn vraag; vroeger nog voor ik iets met kweken te maken had hoorde ik coole gasten wel is iets vertellen in de trent van "woow die wiet is gek wit, echt vet spul, die is bespoten met lsd....of als het niet straf genoeg is spuiten ze er vast nog wat lsd over" hehe jaja, is er ooit echt weed geweest met lsd of werd dit niet toegepast?

 

Ik vind het maar vreemd, weet niet of het effect heeft als je het rookt, maar waarom ? er is weed en er is lsd ... :D :spliff:

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook gehoord van het volgende.

 

tijdens de bloei je plant alcohol geven schijnt dat je dan ook dronken word als je blowt

;)

vroeger keer gehoord :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helpt wel tegen schimmels, als ik me niet vergis... :smoke maar zou het dan niet 24/0 aan laten, slechts wanneer de lamp zelf ook aan staat.

 

Maar we zijn hier volgens mij in eerste instantie om myth's neer te plempen en later de juiste antwoorden te onderbouwen. ;) dus hierbij mijn myth...

-Helpt 24 uur donker voor het oogsten om de opbrengst te verhogen?

 

Ik las laatst dat THC een verdediging was van de plant tegen UV. Dan zou UV toch moeten helpen voor betere of meer THC? Of is het een myte, en heeft de plant alleen maar rood nodig.

 

En 24 uur donker? Ik heb laatst een video gezien waar men aanbeveelde de laatste week de klok weer een beetje terug richting groei te zetten. Dus 14 aan,10 uit. Zou grotere toppen geven en aangezien het toch de laatste week is hoef je niet bang te zijn dat de plant weer gaat groeien.

 

Nou, wat is waar? Lijkt me wel een testje waard?

 

Groeten,

 

Burn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een myth: Led kweeklamp :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ook eens gehoord als je de bladeren rond de top snijd

dat de top meer licht en lucht heeft en zich zo ook uitbrijd

 

greetz mr weee d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumatek versus gewone vsa?

levert die honderd euro meer extra grammen op en is dat de moeite of is dit ook een commerciele stunt net als LED?

 

Cola of 7up toevoegen aan je water voor smaak en de PH, myth?

 

gr b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...