Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P H donner

Slakken

Recommended Posts

Nogmaals,

 

Ook zeer goedkoop en doeltreffend.

Een vasoline laag met zout werkt 100% min 3weken!

Weer of geen weer!

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ph, dat is toch alleen voor potten, zoek iets dat meer voor de guerilla/outdoor in volle grond is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een idee..

 

Leg rondom de stam van elke plant 4 bakstenen neer.. en smeer deze in ?

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@highlife, ooh stel je hebt een akkertje, baken hem af met bakstenen, ph donner plan. Hmm goed idee! Gat in de guerilla markt jongens!! B)

 

Thanks highlife.

 

Nu in de krant: vaselineolie prijzen massaal gestregen door grote vraag. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm

 

Ik lees net over slakkenkorrels> dat ze een bitter smaak/stof bevatten en het gif->methiocarb & metaldehyde.

 

Wat als je nu gwn 1 v d 3 afzonderlijk koopt, wat wss veel goedkoper zal zijn?

 

 

laat het ons maar tzt weten.... :spliff:

ik hou het op inzet van korrels...preventief en curatief

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag en gister ben ik wat aan het opzoeken over companion planten, en ik heb weer wat mogelijke strijdmiddelen tegen slakken gevonden:

slakken schijnen niet te houden van planten uit de allium-familie(knoflook, uien, sjalotten bieslook etc)

en mogelijk nog een paar kruiden(bijv. lavendel), maar die informatie was niet zo consistent

en kattenstaart(amaranthus) zou 'ground beetles' aantrekken die o.a. op slakken jagen

 

en voor de rest zou een vijver kunnen helpen, aangezien dat kikkers/padden aantrekt die ook slakken eten

 

een andere intressante plant, maar niet vanwege slakken, is kamille, want daarvan wordt gezegd dat het de hoeveelheid estherische olieën in planten die er in de buurt groeien vergroot, en daardoor de smaak/geur van veel kruiden versterkt/verbetert(en schijnt ook de smaak van veel groentes te verbeteren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's interessant Zookaba !

Dat van die Kamille ga ik ff uitzoeken :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ph, dat is toch alleen voor potten, zoek iets dat meer voor de guerilla/outdoor in volle grond is.

 

Wat dacht je van een ring PVC 110mm ofzo smeren en de slaken zullen keeren :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wegwerpbekertje met de onderkant eraf lijkt me nog simpeler, en goedkoper

als ik dit jaar koper ga toepassen(weet ik nog niet zeker) dan doe ik het met wegwerpbekertjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ph donner, oja nog een idde(of met bakstenen)

Zal eens kijken ervoor.

 

Btw voor de mensen met slakkenkorrels, heb in heel wat topic gelezen en gezien dat ze een soort barriere maken van slakkenkorrels.

 

Het is niet omdat je een barriere maakt dat je ze zo beter tegen houdt..

Werking slakkenkorrels: door n stof dat erin zit, trekt de slakken aan. Slak eet korrel op. Gif in korrel dood slak.

Zo'n verspilling om een barriere en te veel slakkenkorrels te gebruiken.. 30 korrels/m2 is goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandaag en gister ben ik wat aan het opzoeken over companion planten, en ik heb weer wat mogelijke strijdmiddelen tegen slakken gevonden:

slakken schijnen niet te houden van planten uit de allium-familie(knoflook, uien, sjalotten bieslook etc)

en mogelijk nog een paar kruiden(bijv. lavendel), maar die informatie was niet zo consistent

en kattenstaart(amaranthus) zou 'ground beetles' aantrekken die o.a. op slakken jagen

 

en voor de rest zou een vijver kunnen helpen, aangezien dat kikkers/padden aantrekt die ook slakken eten

 

een andere intressante plant, maar niet vanwege slakken, is kamille, want daarvan wordt gezegd dat het de hoeveelheid estherische olieën in planten die er in de buurt groeien vergroot, en daardoor de smaak/geur van veel kruiden versterkt/verbetert(en schijnt ook de smaak van veel groentes te verbeteren)

 

 

dus een paar verrotte uien uit de kelder vissen, op de spot dumpen en klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://usenet.startpagina.be/

 

 

dus een paar verrotte uien uit de kelder vissen, op de spot dumpen en klaar.

 

ik weet niet of verrotte uien ookwerken(ik weet ook NOG niet of levende uienplanten werken, maar volgens meerdere bronnen zou dat moeten werken vooral als je een kring uien/knoflook om je planten heen zet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet dat dit seizoen maar even worden getest. Ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond dit nog op het internet:

 

Slakken zullen voor niemand onbekend zijn. In de tuin zie je ze meestal zonder huisje. Ze komen af op malse blaadjes op vochtige plaatsen, met name bij vochtig weer. Ze eten sla, spinazie, bonen, kool en aardbeien. Op de grond zie je slijmsporen. Je kunt hun komst voorkomen door scherp zand of hout-as om de planten te strooien. Ook eierschalen en kalk willen wel eens helpen. Planten die slakken afweren zijn: mosterd, Oost-Indische kers, salie, hysop en tijm. Als je al last hebt van slakken kun je ze proberen te vangen door potjes met bier in te graven, of rabarberbladen uit te leggen in de tuin waar ze onder kruipen, zodat je ze met de hand kunt vangen.

 

Gr Monti <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet niet of verrotte uien ookwerken(ik weet ook NOG niet of levende uienplanten werken, maar volgens meerdere bronnen zou dat moeten werken vooral als je een kring uien/knoflook om je planten heen zet)

 

Politie bericht:

 

Wandelaars vinden wietplantage

 

In amsterdam kregen wandelaars de shock van hun leven.

Tijdens het wandelen roken de 2 een sterke uien lucht in het bos.

Uien in een bos of in het wild is raar. Het bleek dat er een wietplantage stond met heel veel uien en knoflook er om heen.

De politie heeft de plantage opgeruimd en de planten zijn vernietigd.

 

Dit zou er dan in de krant kunnen staan haha :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:huh:

 

 

:huh:

 

 

:) :D :tu :no ;) :) :) :) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama top 44,met potrand besmeerd met vaso en zout zonder bodum

 

gallery_22925_11658_557984.jpg

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das ook een mooie manier! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Politie bericht:

 

Wandelaars vinden wietplantage

 

In amsterdam kregen wandelaars de shock van hun leven.

Tijdens het wandelen roken de 2 een sterke uien lucht in het bos.

Uien in een bos of in het wild is raar. Het bleek dat er een wietplantage stond met heel veel uien en knoflook er om heen.

De politie heeft de plantage opgeruimd en de planten zijn vernietigd.

 

Dit zou er dan in de krant kunnen staan haha :verrygood

 

 

haha wou er bijna serieus op in gaan omdat ik het laatste zinnetje had gemist :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit te denken aan platte bakken met water, daar stenen of bierkratjes in zetten, slakken kunnen niet zwemmen, anders doe je er zout water in, en dan heb je meteen geen ander ongedierte.

 

tegenslakken.jpg

 

 

anders een rol schrikdraad om je hok heen(220 volt erop zetten), help meteen tegen andere ongedierte

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan moet je ook niet op een plek met reeën zitten, die komen waarschijnlijk af op de bak water om te drinken en zien daar gelijk ook een paar lekkere malse plantjes staan

 

 

mijn nummer 1 vijand naaktslakken zijn alweer bezig, had wat zaden buiten geplant en de zaailingen die ik gisteravond zag waren vanmorgen weg... alleen een slijmspoor was er nog

na wat meer kijken ontdekte ik nog een paar lege zaadhulsjes met een slijmspoor erbij

en er zijn ook wat zaailingen van groentes/kruiden verdwenen

jammer genoeg is er net geen bier meer in huis om wat vallen te zetten, dus heb ik om de 2 zaailingen die ik vandaag vond even snel een kasje zonder dak gezet(halve pringlebus met gaten erin geknipt en keukenfolie eroverheen)

 

edit: morgen maar wat goedkoop bier erbij halen, de vallen zitten nu al 10-20 slakken per val in(gokje, ben niet zo goed in aantallen schatten)

en net even handmatig beziggeweest en denk dat ik er wel in de honderd heb laten verzuipen in zeepwater(30-40 minuten bezig geweest en naajtslakken vinden was geen enkel probleem)

ook heb ik er een aantal gevonden die eruit zagen alsof ze aan het doodgaan waren(wit uitgeslagen), 1 daarvan op het bovengrondse puntje van een van de knoflookteentjes die ik geplant heb(die kroop nog wel weg toen ik 'm pakte om in het zeepwater te gooien, de andere wit uitgeslagen slakken die ik vond waren ingetrokken/meer bolvormig)

en een paar vlakbij elkaar op 10-20 cm van zo'n knoflookteentje

de knoflookteentjes hadden echter geen zichtbare vraatsporen

zou mooi zijn als dit door de knoflook komt, maar kan net zo goed toeval zijn

 

de brandnetels en zuring zitten ook onder de slakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik strooi altijd schelpen rond om mijn hosta's. slakken durven blijkbaar niet over de scherpe schelpen heen te gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...