Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P H donner

Slakken

Recommended Posts

nee inderdaad. ik heb al een keer een filmpje gezien van een vette naaktslak die vrolijk in de lengte over een scheermes kroop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat zeil echt noodzakelijk Carpe ?

Die kopertape komen ze toch sowieso niet overheen ?

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, voor slakken zeker niet nodig...dat worteldoek houd de opkomende begroeing tegen....

een vuilnis zak werkt ook.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och natuurlijk :showoff:

Dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken :icecool

 

 

Hahaha :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben experimenten aan het uitvoeren met knoflook, net voordat het winter werd nog ontdekt dat naaktslakken aanraking met knoflookblokjes niet leuk vinden. nu alleen nog testen of het werkr om blokjes rond de stam te strooien, en hoelang het effectoef blijft, en met waterextract experimenteren.

waarschijnlijk moet het wel regelmatig vervangen worden, maar een zakje met 3 knoflookbollen is maar 80 cent

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee inderdaad. ik heb al een keer een filmpje gezien van een vette naaktslak die vrolijk in de lengte over een scheermes kroop.

 

 

:D

 

======================

 

slak & kopertape:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als m,n kleine plantjes naar buiten gaan, plaats ik er van die schildersinsteekemmertjes overheen, nadat ik de bodem eruit heb gesneden( dat zijn van die melktransparanteplastic emmertjes) formaat van een 4 liter bloempot.

de afgesneden kant gaat net de grond in, en de bovenrand smeer ik in met vaseline, werkt de eerste tijd toch echt goed. bij m,n grotere planten gebruik ik van die groene borderolplastic, die kun je veel ruimer zetten, ook met vaseline erop, gaat ook goed, let een beetje op de buurtplanten, dat je zo min mogelijk bruggen bouwt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik je dan alleen vasaline op de rand of plak je der nog iets extra's op? ik heb een x gelezen met vasaline in combinatie met zout?

nou vind ik dat niet zo slim omdat dat zout eraf kan spoelen en je bodem kan verkloten dus, is vasaline alleen genoeg?

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat moet ik ook maar eens proberen met dat koper.. iemand ook ervaring met schrikdraad ? :tu zou ook moeten werken lijkt me.. wel wat minder slak vriendelijk, maargoed.. dan had t maar geen slak moeten worden :specool

 

gr richard

 

 

:lol: geen probleem... die overleeft het wel... ;)

 

filmpie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik strooi altijd schelpen rond om mijn hosta's. slakken durven blijkbaar niet over de scherpe schelpen heen te gaan

 

 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een simpel gestript elektra draadje is niet voldoende.

Ik heb het dit jaar ook geprobeerd en de slakken kruipen er gewoon overheen.

 

 

goed onderzoek... B) ...daar hebben we wat aan :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Een mes is wel vlijm scherp waar een slak dus met gemak overheen glijdt, maar stukjes schelp, lavagrit blijft dankzij de slijmlaag kleven, wat dus gaat irriteren.B)

 

Namaste :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke... dat heb je zelf getest :huh: ...een handje slakkekorrels als lokmiddel...

met schelpen er omheen en er ging geen slak over heen B) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf er bij,dat Vaso&zout het goedkoopste is en werkt voor zeker in 3weken regen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ga ik zeker wat mee doen PH....Kwas roottrainers vol.. kwijt aan mr slak B) ...en ik onderschat ze niet...dr lag 2 kg korrels om heen op guerilla en er ruim omheen in oppervlakte gestrooit....walchelijk veel slakken waren daar :o ...ik was op de hoogte.....

gelukkig had ik voldoende droogzaad bij me om te herzaaien...dat scheelde een heel eind lopen :huh:

 

volgende keer gaat er een rechthoekige plastic bak zonder bodem in de grond gedrukt er om heen met vaseline en zout als extra barriere... :P

 

die bak is volgens mij sowieso nodig want bij volle zon worden die zwarte roottrainers veel te heet voor de wortels B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
oke... dat heb je zelf getest B) ...een handje slakkekorrels als lokmiddel...

met schelpen er omheen en er ging geen slak over heen :o ?

 

Zonder slakkenkorrels met alleen grit tussen de 0-3 mm, dus geen grove stukken.

 

Namaste :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben een nieuwe barriere aan het testen, had vorig jaar eens ergens zien staan dat je slakken zou kunnen tegenhouden met houtskool. laatst houtskool in de aanbieding bij de action, dus even een zak meegenomen. paar dagen geleden een paar andijvieplantjes in de groentetuin geplant, en er een ringetje van stukjes houtskool eromheen(de grote stukken kleiner gehakt). gister had ik nog steeds geen spoortje vraat aan mn andijvie, terwijl er eergister wel een paar dikke naaktslakken op 10-20 cm van 1 van mn andijvieplantjes zat.

wel 1 hapje uit een blad van een vlinderstruik, dat blad hangt net een beetje over de barriere heen.

 

heb eergister ook een paar wietplantjes(nou ja, zaailingen, nog erg jong) op een spot neergezet met houtskool eromheen, dus wanneer ik daar weer ga kijken zal ik zien of het daar ook werkt. (aangezien op de groentetuin ik ondertussen al aardig wat slakken uit de weg heb geruimd, dus mogelijk hebben ze zat andere dingen te vreten)

 

med_gallery_22091_10826_93652.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou een perfecte, goedkope en natuurlijke manier zijn.

 

Ik ben beneiuwd naar je uiteindelijke mening over houtskool, mogelijk gaan we volgend jaar met z'n allen grillen, uhm slakken betrijden :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...