Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

P H donner

Slakken

Recommended Posts

dat moet ik ook maar eens proberen met dat koper.. iemand ook ervaring met schrikdraad ? :P zou ook moeten werken lijkt me.. wel wat minder slak vriendelijk, maargoed.. dan had t maar geen slak moeten worden :whistling

 

gr richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_22925_8436_53074.jpg

 

Vasseline en zout kost een drol :P

 

PH

 

ps,ja er zitten gaatjes in de kuipjes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf ook de slakken korrels van ecostyle! Tot nu toe erg tevreden over het resultaat, veel slakken rond mijn spot maar er niet meer op!

 

Tip: Nu bij de praxis: Eco style slakken korrels, 1Kg helft van de prijs! (€6.50)

 

 

Groeten, Tilburg2009 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vond zo juist dit.

 

Bestrijding van Naaktslakken

Ongeveer 90% van de populatie naaktslakken bevindt zich in de grond. Voor de ondergronds levende slakken zijn slakkenkorrels, die op de grond worden uitgestrooid, niet effectief. Met het inzetten van nematoden worden naaktslakken doeltreffend in de grond bestreden. Nematoden (Phasmarhabditis hermaphrodita) zijn kleine aaltjes van 0,1 mm lang die met het blote oog niet waarneembaar zijn. Zij gaan in de grond zelf op zoek naar de slakken, dringen deze binnen en scheiden er een bacterie af. Kort na aantasting stopt de slak met vreten.

Een aangetaste slak is te herkennen aan een typische zwelling achter zijn kop. Na 1 à 2Geïnfecteerde naaktslak/Infected-slug1-m.jpg weken zullen de slakken sterven en gaat een nieuwe generatie nematoden op zoek naar een nieuwe prooi. Eén toepassing van nematoden garandeert een werking van minimaal 6 weken. De bodem moet wel voldoende vochtig zijn en een temperatuur van minimaal 5 graden hebben. De nematoden zijn volkomen onschadelijk voor de mens, het gewas en andere dieren en kunnen zelf geen plaag vormen.

Ook composthopen kunnen worden behandeld met nematoden, aangezien veel slakken zich verstoppen onder compost.

 

bron:

http://www.biocontrole.nl/website/biocontr...12571BC0045A6D1

 

Grtz.

DontKnow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraag tussen oor en lippen door, Het riet aan de water kant: veel slakken weinig slakken of geen slakken ?? iemand enig idee ? Heb er zelf nog nooit op gelet.

 

Loop met het idee om een paar plantjes tussen het riet te zetten, vandaar de vraag.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig seizoen tussen het riet gekweekt, en ik had geen last van slakken.

Maar mijn andere plantjes die in de tuin stonden hadden ook geen last van slakken.

vorig seizoen heb ik eigenlijk vrij weinig slakken gezien :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt, heb ook helemaal geen last gehad van slakken. zag ze wel op de brandnetels enzo maar ze bleven gelukkig van m'n plantjes. konijnen daarintegen gun.gif :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorig jaar op 1 spot echt veel slakken gehad !

Toen is ook wel 25% verloren gegaan van het totaal... :rofl

 

Tsja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben vorig jaar in de tuin zo'n 50% kwijtgeraajt aan slakken gok ik...(1 plantje was bijna dood maar bleek nog net 1 groeipunt over te hebben)

 

hoe breed moet kopertape zijn om slakken te stoppen?

heb al bij de intratuin gekeken en daar hadden ze het niet, dus ging ik gister googelen en kwam ik een webwinkel tegen waar het redelijk betaalbaar was(bedoeld voor tiffany lampjes, verschillende breedtes, de goedkoopste, van ongeveer 4 mm, is 7,50 voor 33 meter)

daarentegen webwinkels die het aanboden speciaal voor slakken waren een stuk duurder, 7,50 voor maar 3-6 meter, maar die tape is wel veel breder

dus vroeg ik me af af die breedte veel uitmaakt, aangezien ze een schokje zouden moeten krijgen bij contact dus in dat geval zou ook smalle tape voldoende moeten zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een goeie Zookaba :D!

Daar weet ík zo direct geen antwoord op... :)

 

Maar waarom zou het zo breed zijn als zo'n smalle strip al voldoende zou zijn?

 

Wat ikzelf zou doen.. gewoon die brede halen...

Geef een stuk meer (nacht)rust :lol:

 

Maar dat is persoonlijk.. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom 2 smalle ?

 

Als ze over de 1e rij heen kunnen komen.., dan ook over de 2e rij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

panjaabie bedoelt waarschijnlijk 2 smalle en dan strak tegen elkaar aan zodat jij 1 grote hebt, misschien dat dit voordeliger is. Dat is volgens mij de achter liggende gedachte :rofl

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht ook aan dubbel, maar theoretisch gezien zou een smalle band al genoeg moeten zijn als ze er een schokje van krijgen, daarom vroeg ik me af waarom de tape speciaal verkocht tegen slakken zo breed is

is dat alleen om er meer aan te verdenen, of zit er een andere reden achter?

of hebben ze gewoon een willekeurige breedte genomen?

 

helaas heb ik ook nog geen slakken gezien zo vroeg in het jaar anders kon ik het testen...

 

ik denk dat ik die smalle tape maar wel ga bestellen, en zodra ik ergens slakken vind zal ik een testje doen(bijv. een lijn kopertape met een blaadje sla er vlak achter en kijken of ze eroverheen gaan of eromheen)

en als ik het niet vergeet post ik dat dan hier ook wel

 

edit:

even in het engels googelen met slugs ipv van snails leverde resultaat op:

The copper must be at least 2" wide, preferably 3" to be a real deterrent.

http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A2876862

 

When slugs make contact with copper, a toxic reaction occurs between the copper and the slime creating an electric current, and they get an electric shock which repels them. The benefits are that it works wet or dry, is very effective, and doesn't kill the slug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja met de kopertape... Ik heb thuis meters koperdraad liggen. Zou het een idee zijn om alles te 'ontpellen' (plastic ervan) en 3x een stuk draad rond het stammetje te draaien? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja hoe dikker het draad, hoe meer stroom er doorheen kan :lol:

 

gewoon dubbele lus om de stam heen en klaar is kees lijkt me.

 

Of je nou een brede of dunne hebt, als de slak een schok krijgt dan zal de slak schrikken en zich terug trekken en niet nog een keer proberen.

 

Ik denk niet dat die zegd ohh shit ik krijg een schok ik hou het nog een minuut vol want dat heb ik nodig om over dat draadje te komen want ik ben een slak :rofl

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff er moet toch een betere en goedkopere manier zijn dan slakkenkorrels, koperdraad/tape? :)

DENK wf'ers DEEEEENK :lol:

 

Oke iedereen die een idee heeft, hoe dom het ook is. Post maar! :rofl

 

Ik dacht aan: Effe naar de zee gaan. Vuilnisbak met schelpen vullen, crunchen en langs de stam verspreiden maar heb het nog nergens gelezen :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat werkt ook niet :rofl ...test het zelf maar.. :)

 

enne...dit topic is niet voor niks sticky :lol: ..dus er is echt overnagedacht :D

 

de schelpenpoeder kan je best wel in je grondje mengen...kalk :(

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Schelpengruis komt veel te langzaam vrij om enig effect te hebben als kalk.

 

Basaltmeel is een middel die te gebruiken is tegen slakken, maar wat ook kan is het aantrekken van natuurlijke vijanden (padden, egels, lijster, kikkers etc) van de slak, zeker bij guerilla.

 

Namaste :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar gebruikte ik dik koperdraar in een spiraal om mn stammen heen, dit werkte wel goed alleen je moet ze wel steeds groter buigen anders groeien ze vast in de stam.

 

Dit jaar maar eens proberen om uit een oude elektromotor een zooi van die dunne spoeldraden te ontwikkelen en dit in een cirkel rond de stam te leggen. Lijkt me toch een aardig barriere zo'n wirwar van dunne koperdraadjes.

 

Grts Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook regelmatige aan het brainstormen met betrekking tot een goedkopere oplossing tegen slakken. Heb her en der gelezen dat bier in pure vorm slakken aan trekt. Hoe meer regen water het bier verdunt hoe minder het schijnt te werken.

 

Dus: een halfe liter goedkoop bier kopen, onder de boven kant een stuk uit het blik snijden zo dat het blik niet vol regent,blik voor 2/3 leeg gieten en in graven.

 

De bedoeling is dat de slakken er in kruipen en verdrinken.

 

Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ga het dit jaar zeker even proberen.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm

 

Ik lees net over slakkenkorrels> dat ze een bitter smaak/stof bevatten en het gif->methiocarb & metaldehyde.

 

Wat als je nu gwn 1 v d 3 afzonderlijk koopt, wat wss veel goedkoper zal zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...