Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LSDAFFY

de puntige kaalkopjes staan er weer

Recommended Posts

Psilocybe semilanceata,

in het rijtje er onder staat de soort.

Van daaruit komen er 3 links met mooie fotos en info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo die hebben veel gezichten. maakt het wat lastiger dan ik dacht.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie fotos highlife :P jammer genoeg nog geen kaalkopjes maar dat komt nog wel.

Die onderste vind ik er wel verdacht veel op lijken, die plek zou ik onthouden als ik jouw was en er later nog een keer kijken.

 

 

Thanks nederwierie

Ja ik hoop dat ze snel komen ;)

Die plek is denk ik ook echt goed- goed ! :td Geen hond (of mens) te bekennen. Alleen die wilde paarden gaan wel raar soms... sluipen ze je achterna en de hele tijd hinniken dan met zijn allen massaal wegsprinten dan dreunt die hele grond daar op 10tallen meters afstand :D indrukwekkend wel.. B)

Ze zijn over het algemeen niet gevaarlijk toch ? :P

 

Als op die plek veel blijken te staan weet ik nóg zo'n plek ;) dat zou leuk zijn...

 

Ik kreeg net een tip van iemand van de shroomery ,

Het moet nog wat kouder worden om ze de trigger te geven om te gaan groeien.

Nu is het nog 20 graden(zou je niet zeggen met dit weer)maar na morgen zakt de temperatuur.

Dit zal ze het sein geven om te groeien, als we geluk hebben

Als alles goed gaat staan ze er vrijdag of zaterdag en de dagen/weken er na.

 

Klopt het was helemaal niet koud vandaag :D ook wel lekker hoor :) haha maar inderdaad nog niet optimaal bevorderlijk voor de paddo groei :D

Dat gaat dus snel veranderen :no !!

Dan ga ik van het weekend weer even naar die plek toe B)

 

 

Trouwens nog een vraag:

Bij het kweken van paddo's moet alles zo steriel mogelijk..

 

De 'buiten' paddo's staan open en bloot.. kan dit kwaad ? Of- zie je het wel (duidelijk) als er iets niet pluis is ?

 

 

Grtss HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een goede vraag ,

binnen moet het zo steriel mogelijk gekweekt worden en in de wilde natuur staan ze open en bloot maar blijven ze altijd gezond.

Ik denk dat weinigen dat kunnen beantwoorden, het is best apart dat ze buiten gewoon zonder problemen groeien.

Dus daar hoef je niet bang voor te zijn dat er iets mis mee is, als ze er normaal gezond uitzien is er niks mee aan de hand.

Ik zou ze wel even onder de kraan wat schoon spoelen, maar voor de rest kan er weinig mis gaan.

 

En nee die wilde paarden doen niks,je moet alleen opletten dat je ze niet laat schrikken.

Bv laatst stonden er 4 bij me, (was wel mn eigen schuld dat ik ze wortels gaf,niet goed eigenlijk)dan sta je even ingeklemd zeg maar...(Don't try this.....4 paarden zijn een paar ton gewicht en als dat schrikt kan het goed verkeerd gaan,en wilde paarden schrikken sneller)

Dan kan je niet ineens snelle bewegingen maken en beter blijven staan tot je een uitweg ziet :)

Voor de rest zijn ze wel relax maar het blijven wilde dieren.

Ik vind die paarden echt gaaf, echt tof dat ze daar mogen leven in die natuur en redelijk goed aan de mens gewend.

Toch wel altijd opletten, als ze schrikken met zn 4'en bij elkaar kunnen ze niet gauw weg al je er tussen in staat.

Ook nooit aaien, bij wilde paarden is dat een teken van dominantie, bij normale paarden niet.

http://www.konikpaarden.nl/Waarschuwing/Waarschuwing.html

 

Vaak lopen er ook van die schotse hooglanders in die gebieden, daar zou ik wel uit de buurt bij blijven.

Ik weet het niet zeker maar rond de herfst tijd kunnen ze nogal terroritaal zijn B)

Vanmiddag zaten er ook 2 stuks dreigend naar me te kijken waar ik liep...Daar blijf ik echt bij uit de buurt.

 

Ik las trouwens ergens op het net nog een goede tip voor waar geen natuurgebieden zijn.

Op sommige plaatsten besproeien ze grasvelden met paardemest, ook daar groeien ze heel graag.

 

Wat me wel een beetje zorgen baart is dat we misschien maar een paar weekjes kunnen zoeken vanwege een strenge winter op komst die wel eens begin november de eerste kou kan brengen.....

komende winter -22

 

Succes met de zoektochten straks!

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die schotse hooglanders .. B) .. Brrrrrr ..

 

Bedankt voor die tip van het aaien.. dit wist ik niet :P

Achter een hek zou ik ze wel eten kunnen geven.. maar als ik daar in dat gebied ben begin ik daar niet aan.

Stel je geeft net het ''laagste-rang'' paard wat te eten en de hele groep dendert er op af.. Kan raar gaan dan ?! :)

 

 

En ik zal ze even wassen uiteraard :P Als ze op een drol groeien is dat wel verstandig ;)

 

jij ook succes !

 

 

Grts Highlife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier helaas nog steeds niets mogen aantreffen. Zal een weekje wachten voor ik nog eens op bezoek ga. Ondertussen toch een kleine magicbox gekocht. Om toch helemaal zeker te zijn. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wilde paarden heb ik nog wel wat tips.

 

- Wanneer je hun de rug toekeert dan kun je achteruit lopend erg dichtbij komen.

- Als je dichtbij bent, blaas dan je adem via je neus uit in de richting van hun neusgaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Als je dichtbij bent, blaas dan je adem via je neus uit in de richting van hun neusgaten.

 

Waar is dat voor ?> moet je zeker zo wat met je neus tegen de neus van het paar aan staan ? :)

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Piet_Piraat

 

Maak je grapjes ? B)

Ze komen soms al naar mij toe uit nieuwsgierigheid. Als 1 komt volgt de rest vaak ook..

 

Blazen via neus ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HighLife...jij hebt tips voor (wilde) stieren dacht ik :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Als je dichtbij bent, blaas dan je adem via je neus uit in de richting van hun neusgaten.

 

Waar is dat voor ?> moet je zeker zo wat met je neus tegen de neus van het paar aan staan ? :)

 

Groeten

 

Paarden begroeten elkaar door neus aan neus met elkaar kennis te maken. Ze blazen hierbij zachtjes hun adem in elkaars neus.

Op die manier geef je als mens aan dat ze niets te vrezen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Best wel mooi hoor met paarden omgaan, wanneer je ze begrijpt en omgekeerd dan zijn het hele trouwe kameraden. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HighLife

 

Als je binnen paddo's kweekt creëer je de perfecte omstandigheden voor de meeste schimmels. Deze zullen hier allemaal zeer goed groeien, en dan is het een kwestie van de schimmel die het snelste groeit neemt de hele bak over. Zelfde reden dat voedselrijke, bemeste graslanden helemaal vol staan met slechts enkele soorten planten: diegenen die voedsel het snelst in biomassa kunnen omzetten 'winnen' onder deze goede omstandigheden. In de wilde, gevarieerde natuur verschillen de omstandigheden van centimeter tot centimeter, als een schimmel een plekje koloniseert is er vaak geen plek en voedsel meer voor een andere, ook staat de schimmel geïsoleerd en raakt zijn voedselbron dus minder snel besmet met een andere schimmel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag had ik weer een uurtje tijd over en ben weer wezen kijken op 1 plek.

Ik zie steeds meer kleine graspaddestoeltjes opkomen, ook wat meer panaeolussen(panaeolus in nl is niet psychoactief), ik kan zien dat ze nu echt gaan komen .

 

Deze kwam ik tegen en vraag me lichtjes af of het geen opkomende kaalkopjes zijn,

ik heb ze net op een wit papiertje gelegd om de sporen en fotos op de shroomery te laten bekijken.

 

Here they are:

gallery_5544_11767_93486.jpg

gallery_5544_11767_21245.jpg

gallery_5544_11767_821554.jpg

gallery_5544_11767_633968.jpg

gallery_5544_11767_89774.jpg

gallery_5544_11767_248159.jpg

gallery_5544_11767_612107.jpg

gallery_5544_11767_235403.jpg

gallery_5544_11767_372960.jpg

 

Ik twijfel, deze ben ik ook nog nooit tegen gekomen en de witte steeltjes,

een klein beginnend tepeltje boven op, moeilijk........

Zoals ik al zei heb ik wat hoedjes op een wit papiertje gelegd om de kleur van de sporen te zien.

 

Ook kwam ik een soort panaeolus tegen maar dan donker blauw/paars,

Mooi om te zien maar die kleur leek wel een waarschuwing:''eet mij niet op '', en idd dat was ik niet van plan ook :)

 

Anyhow,je ziet de paddestoelen op het moment uit het gras schieten en ik denk dat dit weekend de tijd is voor succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nop dat zijn ze niet. Strepen/ribbels op de hoed en franjes aan de hoed betekent dat ze het niet zijn. Ook de ratio hoed:steel klopt niet.

 

Maar goed als deze er staan maken we een steeds betere kans dat het puntig kaalkopje er ook staat.

 

Podenco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx,dat van die strepen wist ik nog niet, goede tip!

Op de shroomery zei iemand ook al dat het ze niet waren maar namelijk:

 

Psathyrella sp.

Conocybe sp.

Panaeolus papillionaceus

 

Helaas,weer niks maar inderdaad wel een goed teken dat het seizoen nu op gang komt,

namelijk als deze gaan groeien komen de kaalkopjes ook.

 

Ik ga er vrijdag weer een uurtje kijken,

en dan zaterdag en of zondag 3 a 4 plekken achter elkaar.

Zondag is denk ik een perfecte dag,lekker vochtig en de temp daalt sinds vandaag weer naar 15 a 14 graden.

Ook denk ik dat we een zeer kort seizoen hebben namelijk dat ze voorpellen dat in november al de eerste vorst valt.

 

De volgende pics die ik zal plaatsen zullen van kaalkopjes zijn,

en hopelijk een hele berg B)

 

Succes met de zoektochten ,

nog een paar daagjes en ze staan er weer. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woensdag regent het,

gisteren scheen de zon volop,

en vannacht heeft het gevroren op sommige plekken in nederland.

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

 

Vannacht weer kans op vorst aan de grond lokaal.

Hopelijk beinvloed dit niet ons mooie zoekweekend en de weken er na,

zover ik weet groeien ze niet graag met temps onder de 0...

 

Het seizoen zit ons niet echt mee, het weer slaat om als een draaimolen ......

Gelukkig word het iets warmer na morgennacht, rond de 3/4 graden minimaal snachts.

Maar als ze er vandaag zouden staan zou me het echt verbazen,het word denk ik zondag nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah dat van die geen ribbels/strepen is niet helemaal waar, sommige puntig kaalkopjes zijn ook wat gestreept.

 

Het totaalbeeld moet kloppen, klokvorm, tepel, lange relatief dikke steel. Geen franjes, geen platte hoed, geen dunne steel, niet donkerbruin, geen erg duidelijke strepen.

 

 

 

"De koeien kijken ons aan als medeplichtigen...maar nu is het te laat, we we hebben de hele dag gezocht en onze voeten zijn totaal nat"

 

http://www.youtube.com/watch?v=Tre19TNUwIo

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha wat een geinig liedje :)

 

 

Zo veldje als op 't 2e filmpje hoop ik ook aan te treffen ;) :rofl

 

 

@ nederwierie

Ze konden een klein beetje vorst hebben dacht ik ? Of alleen als ze dan als 'staan' en uitgegroeid zijn ?

Hmm.. ik had vanmiddag vrij gezet om te zoeken..

Zit nog te twijfelen.. :wacko:

Ik denk dat ik het toch niet laten kan

 

Ik neem de camera weer mee ;)

 

 

Latersz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooo... :rofl

 

Vandaag ook nog maar eens wezen kijken. Nopp.. geen 1 paddestoel gezien.. :wacko:

Allemaal weg door de kou :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en heeft iemand ze al gevonden of is t afgelopen al ?

woele

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag weer de hele dag lopen zoeken. nog geen succes, maar ik voel het wel komen! lsdaffy heeft ze al gevonden in kleine aantallen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...