Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LSDAFFY

de puntige kaalkopjes staan er weer

Recommended Posts

een half uurtje zoeken in de polder.

gallery_13668_11112_5729.jpg

 

dit was op een nieuw veld wat ik ondekt heb :verrygood

hier moet je dus op letten,zwarte lammellen en zwarte sporen.

gallery_13668_11112_113074.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

was dat toevallig in limburg :D

 

ik ga zo eerst eens in m,n eigen tuin zoeken als het droog is. daar hebben schapen, kippen, kalkoenen en honden gescheten.

en ik las toch dat ze het bij mest goed doen ?

zou wat zijn heel de tuin vol of die van de buurman :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood dat veltje waar ik ze gevonden heb is wel heel erg ver uit de buurt van limburg.

maar je kan natuurlijk een weekendje op vakantie komen naar zeeland :D

 

je kan ze het beste zoeken op gras velden waar koeien,paarden staan of hebben gestaan.

ik zoek hier vaak in kleine natuur gebieden.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan ze het beste zoeken op gras velden waar koeien,paarden staan of hebben gestaan.

bedankt voor de tip :verrygood ik ga zo de schapen, kippen, kalkoenen en honden omruilen voor een paar koeien en paarden. en dan maar hopen dat ze geen last van verstoppingen hebben :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

natuur gebieden waar ze een manege hebben.

daar lopen ze vaak jaren met de paarden door het gebied en dus een berg bolussen :verrygood .

 

ik heb jammer genoeg nog niks gevonden..enkel die paneolus lookalike die zelfs zeldzamer in dat gebied voorkomt dan de kaalkop.

gallery_5544_634_569710.jpg

gallery_5544_634_92738.jpg

 

en deze vond ik wel mooi:

gallery_5544_634_117339.jpg

ik weet zeker dat ze er staan gezien de bekendheid van die plek en ik ben bang dat ik niet de enigste ben daar.

 

hier nog wat meer pics van andere paddestoelen die ik tegen kwam:

gallery_5544_634_842891.jpg

gallery_5544_634_663326.jpg

gallery_5544_634_828517.jpg

gallery_5544_634_426562.jpg

gallery_5544_634_229081.jpg

gallery_5544_634_534249.jpg

gallery_5544_634_148950.jpg

 

ook staat precies in dat gebied ook de cyanscens,dus het mag van mij weer een paar dagen regenen :D

 

ik heb ook zitten denken om een berg sporen en honeyteks te maken van de kaalkopjes en die ergens op een afgelegen grasveldje uit te zetten.een eigen prive veldje,die niemand kent :) .

ook als ik de cyanscens vind maak ik er sporen van en wat honeyteks die ik op andere plekken over een berg houtsnippers gooi.zo kan ik die soort verspreiden wat een goede zaak is,de cyanscens staat als zeer zeldzaam bekend.

en daarnaast weer een eigen prive veldje :)

 

eigenlijk geen slecht plan,''guerillia shroom growing'' :lol:

 

succes met de zoektocht!

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites
eigenlijk geen slecht plan,''guerillia shroom growing'' :verrygood

ik vind dat een heel strak plan. en dat zullen de gendarmerie ook niet snel door hebben :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey NW kan jij mij misschien vertellen of dit de cyanescens is,zag ze net op het speelveld bij mij achter honderden

 

gallery_13668_11112_76914.jpg

gallery_13668_11112_50494.jpg

gallery_13668_11112_78640.jpg

 

zou wel mooi zijn,dan kan ik zo alles overzetten in mijn eigen tuin. :verrygood

 

groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op die kranten ligt niets giftig hoor, ik meen wel op de derde foto van bovenaan te beginnen een vlekplaat te spotten precies.

In de linkerbovenhoek. Maar die is niet giftig :verrygood .

mooie vangst weeral!

 

Alleen is de inkt niet zo fris... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas geen cyanscense,hoewel die wel de kleuren heeft(ze foto van cyanscense)

Psilocybe%20Cyanescens.jpg

de steel is altijd wit,net als bij de kaalkopjes(zeer goede indicator)

 

deze wil ik echt graag vinden,dan kan ik er honeyteks en sporen van maken en verspreiden over mooie plekjes.

(stukje van de binnenkant van de stam op spa water met honing,eigenlijk is het dan''klonen''op een honeytek))

ik zelf heb paddos genoeg(cubensis)maar de kick om ze te vinden vind ik even mooi als het trippen zelf.

 

vandaag weer even snel een half uurtje gezocht maar weer niks gevonden in de buurt.....

maar ik blijf zoeken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijken wel op Ps. Cyanescens, als de print donkerpaars is zit je goed.

 

Heb de Ps C. guerilla in mn tuin :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb de Ps C. guerilla in mn tuin :verrygood

 

Ik denk dat je met een paar sporenprintjes daarvan zowel mij als nederwierie erg blij kunt maken!!

Ik zou ze ook wel buiten uit willen gaan zetten... Bij FSRE hebben ze de cyanescens al een tijdlang niet meer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik jammer genoeg ook (alweer)niets.

vandaag was ik in een stuk wild natuur met herten,bizons en zelfs wilde paarden.

in het midden lag een groot stuk grasveld maar raar genoeg weer geen kaalkopjes.

ook nog even naar de tweede plek gegaan,ook niks.(wel alweer de paneolus nogwat...)

 

de 3de plek legt 23 km van me vandaan en daar ga ik pas weer heen na een paar dagen goede regen.

 

ik ga denk straks effe met google earth rommelen(sateliet beeld)om wat mooie grasvelden te spotten in de buurt.

 

we dont give it up ;) ,

Nw

 

@ DR.G:

klopt,fsre heeft de soort ook al een tijdje niet meer,net als de azurenscens en de kaalkop.

 

@ wietvriend,je hebt een stukje goud in je tuin staan :smoke ,ik zou wel een print willen vragen maar ik ben best wel voorzichtig met mijn adres....maar ik weet zeker dat fsre er heel blij mee zou zijn!

 

ik heb ook opgezocht hoe je de cyanescens uit kan verspreiden maar dit moet eerst in een hoop houtsnippers koloniseren een paar maanden....dit plan hou ik voor volgend jaar maart ofzo.

in de tussentijd wat honeyteks maken en in maart over bergen houtsnippers verspreiden.

ook komt de azurensces ook als ik die in mn bezit kan krijgen,lets spread some mycelium :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gisteren de 3de vlucht geoogst. :verrygood

 

Als je beetje handig bent kun je ook van een gedroogde paddestoel weer spawn maken.

Met petri schaaltjes en agar etc.

 

Of van de binnenkant van een verse paddestoel, beter want dat is steriel.

 

Wil wel wat ruilen, heb nog wel een print van vorig jaar en die sporen gaan lang mee.

 

PM bij interesse.

 

gr

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx man.

 

heb alweer wat leuke veldjes in de buurt gezien waar ik nog nooit ben geweest,en ik woon hier toch al 20 jaar.

 

 

en die 2e link staan betere beschrijvingen op dan wat ik tot nu toe gevonden had. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus op dat plekje in Elst groeien veel kaalkopjes? misschien is een keer daar heen gaan :verrygood

 

Nog niks gespot hier rond Gelderland/Overijssel :smoke maar binnenkort weer een keer vroeg uit de veren en gaan zoeken ;)

 

Grz Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeps,maar prepare yourself als je er heen gaat:

 

''WARNING in the same period as the liberty caps grow the Highland bulls are in heat so be prepared to run for your life. (officially its closed from sept 15 to jan 15 for breeding season)''

 

ik had zoiets soort gelijks in een gebied met hooglanders toen ik ineens de hoek van wat struiken om kwam en 2 meter voor een hooglander stond.......geloof me dat je even bang word en heel rustig omkeert....

Schotse_Hooglander_2_in_kleur.jpg

 

dus ik zou wel opletten op die hooglanders en uit de buurt er van blijven ;)

en het zou tof zijn om niet alles mee te nemen en wat voor anderen overlaten,

er komen nog genoeg dagen om bij te vullen.de kaart is gemaakt door mensen van fsre maar is openbaar publiekelijk gemaakt.

meerdere mensen weten deze locaties dus het zal''dringen worden'',maar als we het onder elkaar verdelen door niet alles mee te nemen komt het wel goed lijkt me.

 

ik ga trouwens als het mee zit morgen vroeg naar ''de plek der plekken''met de cyanescense en de kaalkop beiden in 1 gebied.

ik hoop dat ze er nu wel een keer staan voordat de kaboutertjes ze weer eerder vinden daar :verrygood

tot nu toe vond ik daar enkel zwaar zeldzame ''Panaeolus nog iets(de naam kwijt) '' gezien die daar 2 x zo weinig voorkomt dan de kaalkop zelf volgens de ''kaart''.

en er stonden er honderden......helaas niet actief zoals geen 1 panaeolus in nederland.

gallery_5544_634_569710.jpg

 

dus ik hoop dat ik morgen kan gaan zoeken daar,het heeft een beetje geregend de afgelopen dagen en morgen klaart het op rond de middag.dus vochtig genoeg.dichte mist zou mooi zijn voor meer vochtigheid.

ook hoop ik rond half 8 smorgens er te zijn als het net licht word en kans dat ik de''eerste''ben :smoke

(dont wurry het gebied is 3 km lang dus er zal genoeg overblijven,de plek hou ik liever geheim voor er straks ineens 100 mensen komen zoeken ;) .de plek is al bekend bij sommige weet ik :tu

 

nog een goede tip:

 

als je een beetje de omgeving weet waar ze groeien(in drente het meest voorkomend )dan is google maps online je beste vriend.

zoek gewoon op sateliet beeld naar grote grasvelden/weides,landschappen en zoek naar witte of bruine of zwarte ''punten''.(bij diepe view word het beeld wazig)

dit zijn vaak schapen,koeien,paarden die in het gras gebied lopen.

daar groeien ze.

schrijf of print deze op papier en ga die plekken af op een vrije dag.

 

Succes met het zoeken!

Nw

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom net terug van het''veld der velden;'maar er stonden alweer enkel duizenden paenoleus'sen.....

(Panaeolus papilionaceus,zeer zeldzaam trouwens in nl en niet actief,zie pic van mijn post hier voor).

ook opvallend veel ''Stropharia semiglobata''die op de mest zelf groeiden,de paenoleus elke keer omheen de bolus.

op shroomery zeggen ze dat als de''Panaeolus papilionaceus ''er groeit,de ''Psilocybe coprophila (mest kaalkopje,ook actief in nl)''er ook vaak groeid.

http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soor...ab=beschrijving

 

was het maar waar op die plek....

dus ik denk dat ik weer te laat was of alles is al helemaal kapot geplukt ofzo.

 

de plek zelf is ideaal.

ook loslopende paarden en kalveren,vanmorgen zag ik nog een groep van wel 10 spierwitte kalveren door het gebied galoperen,een machtig gezicht,echt puur natuur,toen voelde ik naast dat ik stoned was ook echt vrij was daar.de meest bizarste paddestoelen die ik nooit gezien had.overal staan ze over die gras weide.

ondanks dat ik niks gevonden heb was het een mooie rust gevende belevenis zo met een goede joint in de hand.

 

amper een mens die je stoord daar,wild gras velden zover het oog reikt dus je kan er echt uren zoeken.

de cyanscens groeid er (staat bekend)en de semilanceata(kaalkop)en heel misschien zelfs ook de Psilocybe coprophila(mest kaalkopje)

je zou zeggen dat is het shroom paradijs....

 

maar helaas zonder resultaat vandaag en de andere keer.....net of er standaard al smorgens 6 uur mensen lopen te zoeken,overal leggen paddos los enzo.en ze moeten er 100% groeien gezien de populatie van soorten paddestoelen die voornamelijk samen met kaalkopjes op zulk substraat en omgeving leven en de bekendheid.

 

waar blijven ze nu...... :smoke (ik betrapte mezelf er op dat ik dit luid op zei tijdens het zoeken,maar kwam door de stonedheid en het besef dat geen mens me daar zou zien of horen :verrygood (smorgens half 9 )

 

maar 10 km voor die plek staan vele grote grasvelden van een kilometer in het vierkant en daar keek ik even gauw aan de rand en vond deze die ik er erg op vind lijken.

 

een witte steel,een tepeltje op de hoed ,dit lijkt me geen paneolus.

(de paneolus heeft zover ik ze gezien heb een bruine steel)

ik heb de hoeden afgeknipt zoals te zien is op de foto om een spore print te maken.

als die paars zwart is weet ik of ze het zijn.

raar genoeg geen blauw verkleuring bij kneuzen.....

 

gallery_5544_634_53211.jpg

gallery_5544_634_70215.jpg

 

na 2 uurtjes in het raam kozijn met af en te wat zon(dus droger)

gallery_5544_634_249285.jpg

gallery_5544_634_158144.jpg

ook dit lijkt sterk op wat de kaalkop doet,bij nat weer verkleuren en bij droog weer wit zijn.

ik heb dit ook met een paneolus geprobeerd en die bleef dezelfde kleur houden,zelfs na 5 dagen drogen.

(let wel,niet om te eten maar puur als experiment)

 

toch vind ik ze er erg op lijken maar ik kan het mis hebben........

ik heb ze ook even op de shroomery neer gepost waar de experts er naar kunnen kijken voor alle zekerheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lijken er wel op idd.

hier in zeeland zien ze er ook zo uit meestal,die echte witte zoals je ze op internet ziet heb ik hier nog nooit gezien.

misschien dat de plek iets uitmaak ivm de kleur?

ook heb ik ergens gelezen dat de tepeltjes niet altijd even duidelijk zijn,maar als ze droog zijn moet het beter zichtbaar worden.

 

en nou zat ik ook nog met een vraag.

zijn psilo's nou de enige paddenstoelen met zwart paarse sporen of zijn er ook nog andere soorten(die op gras voorkomen) die het zelfde hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het ligt er aan waar de paddos staan.

bij bolussen van koeien paarden en schapen horen ze te staan en dan horen de sporen paars/zwart te zijn volgens deze informatieve hunting documentaire:

(overige 3 delen staan er bij)

 

ik ben echt benieuwd,ik vind ze er wel erg op lijken namelijk.

vooral die witte steel,die kwam ik nog nooit tegen.

 

als dit ze zijn weet ik een hele mooie plek waar ze redelijk veel staan. :verrygood

 

btw in zeeland staan ze zeer bekend in ''renesse'',

 

anyhow,ik hoop dat die ene wel kaalkopjes zijn dan heb ik eindelijk een mooie plek voor een jaar voorraadje na nog een paar zoektochten:D en wat experimenten met verspreiden.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

rennesse was mij bekent,maar helaas loop ik daar altijd achter de feiten aan :verrygood

vorig jaar heb ik ze ook in zierikzee gevonden,dit jaar helaas niks nada noppes.

 

thnx voor de shroomhunter filmpjes :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik weet ook niet wat het is ,ik denk dat we op de verkeerde plek wonen qua kaalkopjes :P

hier zijn ze redelijk moeilijk te vinden.ze staan er wel maar het is echt goed zoeken.

waar ik woon in rotterdam staan ze al helemaal niet....daarom reis ik meestal richting zeeland ook.

 

de beste plek waar ze met duizenden staan is de provincie drente.

dat is de plek van nl om ze te vinden in een weid verspreid gebied.

 

ik ben nu 3 plekken langs geweest met elke keer een uur of 4 zoeken maar nog geen resultaat(of die van vandaag moeten goed zijn,dan weet ik wel echt een bizarre plek).

zo liep ik vanmiddag trouwens ineens een soort moeras in leek het wel,gras waar je tot 20 cm met je voeten in het grondwater zakt....(daarom altijd mn waterdichte werkschoenen aan)wat we al moeten doen voor een paar kaalkopjes zeg :smoke voor een stedeling als ik ziet het er best griezelig uit af en toe daar ;)

 

maar het is en blijft wel een leuke ervaring,die natuur(ik vermijd wel plekken waar veel mensen langs komen,wat moeten sommige niet denken als ze iemand met zn blik naar de grond door een weiland zien lopen :verrygood ....).

of het is ver van huis waar toch geen mens me kent,capuchon op met petje,niemand die me ziet ;)

 

anyhow,die ervaringen in die natuur enzo zijn het ook al waard,het zoeken,het is een leuke bezigheid heb ik ervaren.

ik kan het iedereen aanraden die interesse heeft voor magic shrooms,het is echt een maffe ervaring zeker als je stoned bent :tu

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk, die paddo's zoeken :verrygood

Maar zou je aub eens wat meer uitleg kunnen geven over die'honeyteks' ? Wat is het en wat kan je ermee ?

 

Alvast bendankt !

Groeten,

BioMan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...