Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LSDAFFY

de puntige kaalkopjes staan er weer

Recommended Posts

Dit is inderdaad een klusje voor mensen die er verstand van hebben. Zit zelf ook met het idee om een paddo kweek zet te kopen. Het zelf zoeken en plukken van paddo's is natuurlijk helemaal het eind punt maar dit is helaas niet voor mij weg gelegd.

 

mssl

Share this post


Link to post
Share on other sites

he mensen het is bijna weer kaalkoppen tijd .

zijn er nog mensen die gaan zoeken?ik ga dit jaar voor het eerst,

ik heb er veel over gelezen en veel fotos gezien en nog wat info.

ik zit te denken zon voordeel ns kaartje te kopen van soms 12 euro (zon kruidvat actie enzo)en dan naar drenthe af te reizen en een volle dag daar te gaan zoeken.daar staan ze het meeste in volle getalen.

 

meteen een aparte dag ook erbij,ik kom er ook niet elke dag(nooit geweest trouwens enkel langs gereden).

een goed zakje wiet mee,belegde broodjes wat drinken en dan een dagje''surviven''in de diepe natuur daar.

ik heb een goede telefoon met gps dus verdwalen zal niet gebeuren.de techniek :wacko:

 

ik heb deze kaart gevonden om het ons nog makkelijker te maken:

wi23wj.jpg

 

dezelfde kaart even gelayerd over een kaart met plaatsnamen om het makkelijker te filteren:

2i1gkyh.jpg

 

veel succes met het zoeken!

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is in Heerlen een man gestorven vorige week

met het plukken vd verkeerde kaalkopjes

LET OP WAT JE DOET :wacko:

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard,gelukkig weet ik nu ook wat ik doe.

de nodige studie er van gedaan,ik kweek zelf ook paddestoelen.

 

maar het is zeker raadzaam er mee op te passen,het heeft toch wel een getrained oog nodig om ze te onderscheiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je daar een krantbericht van Blackbut, want je moet al een ongelooflijke oen zijn om in een WEIDE een paddo te vinden die je dood krijgt !! Kaalkopjes groeien in graslanden/weides en NIET in het bos. Ik het bos zijn bijna alle paddo's giftig EN dodelijk, in weides en graslanden is het in NL en BE een heel ander verhaal.

 

Elk jaar komen de horror berichten weer te voorschijn, bijna altijd zijn ze bullshit of het verhaal van foute eekhoorntjesbrood <-- yeah groeit in het BOS, is het buisjes en streepjes verhaal trouwens.

 

Ach niemand zou ook maar 1 paddenstoel mogen nuttigen zonder de nodige kennis, maar ik durf hier wel neer te zetten dat de risico's zolang je op grasvelden zoekt erg beperkt zijn.

 

 

Er is in Heerlen een man gestorven vorige week

met het plukken vd verkeerde kaalkopjes

LET OP WAT JE DOET :wacko:

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

die man heeft ze geplukt naast een voetbalveld <_<

ik heb de oude kranten al weg gedaan

anders had ik heel het artikel wel gegeven :wacko:

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

er was laatst ook iemand overleden tijdens het plukken, hij had muziek op en hoorde de trekker niet die kwam ploegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze vroeger ooit geplukt op koeienweilandjes in de Achterhoek.. En die waren OK!!

Waar ik nu woon kan ik ze niet vinden, denk dat het aan de grondsoort ligt.

Mijn maatje van toen had een boek uit de bieb gehaald en had ze gespot, hij heeft het woord Paddo toen uitgevonden.

Achterhoek dus! :wacko:

 

*als sommige ouwe gabbers nu weten wie ik ben, PM me dan effe, lijkt me leuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek een onbemeste paardenwei, daar zijn altijd plekken waar wat hoger gras staat omdat ze daar scheiten.

Daar moet je zijn. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Ik ben er vandaag op uit gegaan met een maat van me en we kwamen voldaan terug, met een leuk zakje paddestoelen. Echter, na ze een voor een wat beter te hebben bekeken zijn we er niet helemaal zeker van of we de goede hebben. Ik heb 4 foto's genomen van wat paddestoelen. Zijn dit de juiste?

 

Misschien goed om te vermelden: het heeft de hele dag op en af geregend, vandaar dat we voor de bruine zijn gegaan.

 

gallery_15365_6582_863745.jpg

 

gallery_15365_6582_206423.jpg

 

gallery_15365_6582_83075.jpg

 

gallery_15365_6582_568583.jpg

 

Ik ben benieuwd! :wacko:

 

Groeten,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het zijn niet de goede. Puntig kaalkopje is niet zo "geribd" op de hoed. De lamellen onder hoed zijn witbruin en breed gespaced bij jouw paddestoelen en dat heeft het PK ook niet. Er mist ook een "tepel" op de hoed en de hoed is niet klokvormig. De stelen kloppen ook niet met het beeld van het PK.

 

check ff met google afbeeldingen een paar foto's van psilocybe semilanceata

 

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd,en de lamellen horen zwart te zijn zoals deze:

gallery_5544_796_91181.jpg

 

die op je fotos zijn anderen.

 

keep on searching en pics zijn altijd welkom,meerdere paren ogen zien meer dan 1 <_<

 

Nw

 

btw,kon het niet laten 1 pic van wat ik zelf kweek te plaatsen:

hrzuhd.jpg

dit is de cubensis thai

Share this post


Link to post
Share on other sites
<_< Ik heb meteen zin om te trippen als ik dat zie, sjesus, het is alweer te lang geleden (paddo's dan, tussendoor wel een keer salvia geprobeerd). Snel maar weer eens doen, het seizoen is ook meteen daar. Het lekt in huis!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties. Ik moet zeggen: na een dag goed lezen op internet had ik jullie de foto's kunnen besparen.

Vrijdag ronde 2!

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat infinity ook al schrijft, als ik die foto's (niet die van Thomson, die zijn echt FOUT gelijk wegdoen... sorry) zo zie.. dan krijg ik er ook weer zin in... 12 jaar geleden vond ik ze al, in de oude weilandjes bij ons in de buurt (friiesland, het boerengebied) Prachtige tijd, 's ochtends vroeg de landen in de mist over de velden... Ik zou het zo weer doen, maar om ze dan oook op te eten.. Waren toen andere tijden.. Heb nu kinderen, en kan het me het risco niet veroorloven... Jammer... maar helaas.

 

Maar alleen het zoeken, ook dat is prachtig werk... Puur natuur....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me herinner is dat op de veldjes waar de psylootjes staan, er niet veel andere soorten groeiden, hooguit twee andere soorten waaronder die op bovenstaande foto's, daar krijg je alleen buikpijn van, die zijn dus niet giftig genoeg.. B)

 

De killers groeien niet op koeienveldjes, dus: NO WORRIES MATE <_<

 

EDIT: voetbalvelden die heel weinig gebruikt worden is een goeie tip! (op kleigrond bv Gelderland)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paardenweilanden moet je hebben, zelf had ik ze elk jaar staan op de plek waar de we de paardendrollen dumpte in hoek van het weiland. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal morge es effe bij de manege gaan checken Piet.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

De manege is niet de goede plek, het best zijn de weides waar ze jonge paarden de hele zomer laten lopen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Piet, misschien komen we mekaar nog eens tegen als we staan te plukken.. Twee vingers in de lucht is OK <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek maar een onbewerkt weiland, met daarin schapen.. Grote kans dat ze daar te vinden zijn... (misschien dit weekend maar es ff een wandelingetje maken hier in de buurt)

 

Kijk wel wat ik dan doe met de vondst.. Misschien dat je van een klein beetje paddo's maar een klein beetje leip wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga denk zaterdag een kleine zoektocht maken.

 

k'heb trouwens nog een mooi pdf boek gevonden met alle giftige paddestoelen van de wereld met heldere fotos en info.

misschien een goed idee om er even door te bladeren:

 

Edible And Poisonous Mushrooms of the World:

xmv81g.jpg

2dh770g.jpg

By: black_eye | 8 July 2010 |

 

Author: Ian R. Hall; Steven L. Stephenson; Peter Buchanan; Wang Yun; Tony Cole

Year Published: 2003

Publisher: Timber Press

Format: PDF 372 pages

ISBN: 0881925861 (0-88192-586-1)

ISBN 13: 9780881925869 (978-0-88192-586-9)

ThePoet006110

 

FileSize 60.52 MB download:

http://hotfile.com/dl/53489907/22df9f6/006110.rar.html

 

veel zoek plezier!

greets

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nederwierie mooi boek, ik hou em d'r zeker bij.. Bedankt!! <_<

 

Grtz

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...