Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LSDAFFY

de puntige kaalkopjes staan er weer

Recommended Posts

Vandaag naar een plek gegaan die ik heb gevonden via google maps en een andere kaart,

maar dit bleek jammer genoeg grotendeels een reservaat voor vogels te zijn dus verboden toegang.

Dit ga ik niet verstoren hoewel de plek zeer groot en goed leek te zijn.

Mooie grote stukken wilde grasvlakten.

Helaas Ook zeer veel fietsers die er langs reden met de mooie zon dus dan ga ik niet graag zoeken.

Hoewel de (kilometers)lange dijk vol met schapen wel toegangkelijk waren dmv een klein hekje ,

kunnen mensen je ook werkelijk van kilometers afstand zien en hier heb ik nooit zo'n zin in.

Jammer,deze plek heeft wel potentie maar je loopt te veel in het zicht en veel publiek.

 

Op de eerste plek ook vandaag veel mensen en fietsers dus daar ben ik maar even snel langs gegaan.

Nog steeds geen kaalkopjes maar wel steeds meer graspaddestoelen als de panaeolus varianten.

 

Plek 3 is een stuk verder reizen maar als ik hier hoor dat mensen ze vinden ga ik er Direct naar toe.

Dat is een stuk wildschap met veel gras en heuvels en paarden,hooglanders ,konijnen etc.

Ook een paar kilometer zoekveld maar vorig jaar enkel duizenden panaeolussen.

 

Nog even geduld hoewel de dagen snel gaan, gelukkig is er de komende tijd geen nachtvorst meer als ik het goed gelezen heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dat heb je goed gelezen ;)

verwachtingen

 

Gelukkig maar :)

 

 

@ Nederwierie

Gelukkig heb jij ook genoeg potentiële plekken om te zoeken ;)

Voor die plekken waar het niet kan om de mensen, is het misschien een idee om een metaaldetector als 'schijnobject' te gebruiken ? :wacko: misschien vind je nog wel een schat ook :rofl

Op zich geen slecht idee toch ? :D

(Ze kunnen erg duur zijn.. maar anders neem je gewoon een dummy :D)

Het zal je vind kansen wel vergroten :nerd

 

 

Grtsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een metaaldetector lijkt me geen goed idee,

in sommige gebieden zijn er metaaldetector verboden of denken ze dat je oud oorlogs spul zoekt.

Best wel jammer want het is in feite een wild gebied met wilde paarden en bizons wat denk ik een strook van 500 meter bij 3 kilometer lang is.

Of het niet genoeg is loopt er ook al een dijk met gras langs met honderden schapen ook van 3 km lang.

In die buurt staat er bij elk huis wel een paard of meerderen.

Het eerste stuk is wel open voor publiek maar het stuk er naast is een vogelreservaat......verboden toegang.

 

Ik heb op een kaart gezien dat de kaalkopjes hier zijn gevonden dus ik weet bijna zeker dat ze er staan.

Maar echt jammer dat het gebied zo open en bloot ligt, mensen zien je echt van kilometers ver daar.

Ik weet niet wat mensen denken als ze me zien zoeken met mn blik omlaag langzaam lopend.

Hun weten ook niet dat ik kaalkopjes zoek dus wat zouden ze dan denken?

Eigenlijk moet ik er maling aan hebben ,en ik heb nog een verrekijker dus dan zouden mensen denken dat ik naar de vogels kijk.

 

Ik ga sowiezo als alles mee zit straks naar een plek waar vorig jaar duizenden pannetjes groeiden en ook op de kaart staan ze aangegeven dat ze hier groeien.

Dit is een strook van 2 kilometer lang en 800 meter breed vol gras en schotse hooglanders,en ook paarden.

Om het nog mooier te maken groeit er,(als een van de zeer weinige plekken in Nederland)de welbekende zeer zeldzame psilo''Psilocybe Cyanescens''in het wild.(Blauwwordend kaalkopje)

25355.jpg

Psilocybecyanescens2-4.jpg

Ik ben zelfs bang om ze te plukken want hier wil je niet mee door de boswachter worden gesnapt.....

Maar mocht ik ze plukken zal ik een stukje steel achterlaten en een stukje hoed zodat van die sporen weer(meer)nieuwe paddestoelen kunnen groeien. Deze soort zal ik echt met uiterste zorg behandelen.

 

Deze groeien op houtsnippers in de buurt van naaldbomen en om dat hele grasgebied staan zulke bomen.

Die plek is de mooiste paddo plek die ik ooit heb gezien, vorig jaar ontdekt met google maps en wat kaarten.

Toen kon ik nog niks vinden maar ik verwacht daar zeker wat te vinden als ze gaan groeien.

 

Ik hoop dat ik er straks heen kan gaan, als het mee zit wel.

Fotos zullen zeker volgen als ik ze vind!

 

Succes met de zoektochten!

 

 

Edit,paar uur later..

Bad luck......

Er stond nu zelfs geen 1 panaeolus en dus ook geen kaalkopjes.

Dus ik wilde net van het wildterrein gaan met mijn biertje en blow in de hand toen er een kerel van natuurmonumenten uitstapte uit een busje.

Daarna stapte er nog 1 uit die zich legitimeerde als politieagent.

 

Wat ik aan het zoeken was omdat ze me naar de grond zagen kijken en zagen stoppen af en toe.

ik zoek even rust en ik ben geintereseerd in de flora en fauna hier was mijn antwoord.

Wat er in mn tas zat? niet veel bijzonders.(verrekijker,pak shag,leeg nasi bakje,en 1 blikje cola)

Kunnen we even in uw tas kijken? ok,als het echt moet.....

 

70 euro boete omdat ik buiten de paden liep, wat in feite 1 grote vlakte is met een pad.

Het kon zelfs hoger volgens de agent.....

Dit mocht niet......dat wist ik dus ook echt niet.

Overal zijn paadjes ontstaan over de grasvlakte omdat er talloze mensen lopen.

En mijn joint en biertje lieten ze wat het was maar toch die boete voor buiten de paden lopen.

Als ik nu wat kaalkopjes of cyans had gevonden dan had ik wat uit moeten leggen zeg, ow ow ow wat een avontuur weer.

 

Dus alvast een waarschuwing, op sommige vlaktes schijn je niet buiten de paden mogen lopen ook al staan er geen hekken omheen of markeringen.

Doe je het wel kost het je minimaal 70 euro en volgens de agent kon het zelfs hoger in bepaalde gevallen.

Ik denk dat hij bedoelt als je flora en fauna mee neemt zoals paddestoelen of bloemen dat de boete dan hoger is.

Zoiets had ik niet verwacht dat je ineens een boete ontvangt, en vooral als je met een jointje loopt en of biertje kun je daar ook nog wat problemen mee krijgen.

Belachelijk eigenlijk dat je niet relax paddos kan zoeken zonder dergelijke risicos.

 

Ik rook er nog 1, en ga even nadenken hoe ik dit ga voorkomen in de toekomst,

be aware voor de boswachters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vandaag ook even half uurtje wezen kijken. Echt super veel paddenstoelen in het bos tegen gekomen

 

Maar een 3 stuks die lijken op de puntige kaalkopjes :

 

gallery_24861_12287_201721.jpg

 

gallery_24861_12287_617358.jpg

 

gallery_24861_12287_174186.jpg

 

Deze 3 geselecteerd omdat de onderkant zwart is. Ben veel paddenstoelen tegen gekomen die er wel op leken maar aan de onderkant wit waren. Als ik het goed begrijp zijn de puntige kaalkopjes altijd zwart van onder toch ?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nederwierie

haha mooi avontuur , alleen jammer dat de ticket 70 euro kost

 

@Tjapado

euuuhh als je je wat beter had verdiept in dit topic, dan had je zelf ook wel kunnen bedenken dat dit niet de echte kaalkopjes zijn

 

ze moeten een puntje hebben op de hoed (lijkt erg op een borstje;)

en de onderkant hoed heeft meestal een zwarte rand (bh die uitgescheurd is)

2008-10-27_111236.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke jammer. binnen kort maar weer een rondje door het bos.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groene shizzle

Ja het zit me niet mee met de zoektochten....

Enge boswachters die uit het niets plots achter je komen rijden.

Frapant vond ik wel dat die ene eerst uitstapte,en langs me heen keek en ik nog dacht komen jullie nu voor mij of toevallig naar het landschap kijken?

Pas toen de ander me aansprak keek die ene me ook aan en begon mee te praten.

("Are you local?'......(the leaugue of gentleman))

Een zeer vage ervaring....bijna creepy.

 

Dat veranderde meteen het hele genot.....

Maar goed, het is gebeurd en ik heb er vrede mee, achteraf wel een maffe ervaring ;)

Deze plek moet ik helaas voortaan mijden en terwijl het een waar psilo paradijs kan zijn met het juiste klimaat.

Nu is dat zo te zien nog niet echt....het is een laat en mager seizoen dit jaar.

 

Maar sowiezo blijft het kick, die zoektochten ;)

Ik zou het tof vinden een keer ze in real te vinden maar het hoeft niet perse.

Die avonturen doen het hem .

Ik heb nog een totale paddo kweekset staan en 4 soorten strains ,

het enigste wat ik nog moet kopen is rogge.

 

Misschien binnenkort een kweekverslagje :)

 

Veel succes met de zoektochten en let op waar je loopt ;)

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke jammer. binnen kort maar weer een rondje door het bos.

 

Groeten

 

 

ze staan juist niet in het bos toch... ;) ...

maar op bemestte grasvelden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Op open plekken in het bos kan je ze tegenkomen, zeker vandaag de dag met die wilde runderen & paarden.Blauw wordend kaalkopje is heel bijzonder om tegen te komen,maar is tegelijkertijd ook de sterkste in hallucinogene activiteit.Komende vrijdag & zaterdag heb je nog kans, maar moet zeggen dat dit seizoen zelf de morieltjes niet op kwamen dagen.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oke jammer. binnen kort maar weer een rondje door het bos.

 

Groeten

 

 

ze staan juist niet in het bos toch... :) ...

maar op bemestte grasvelden...

 

Vooral op graslanden ja.. onbemeste !

Wat alleen bemest is door de aanwezige grazers...

 

Misschien vanmiddag nog een poging wagen.. ? wat zeggen jullie ?

 

Wat kut zeg dat het niet wil dit jaar ;) Had me er zo op verheugd..

Ik geef alleen niet op ;) Daar ben ik niet zo goed in ;)

 

 

@nederwierie

Wat een apart verhaal ja !

Begonnen de boswachters Engels te praten tegen je ? wel vreemd hoor..

 

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Begonnen de boswachters Engels te praten tegen je ? wel vreemd hoor..

Ik denk dat ze 'm voor een oostblokker hebben aangezien. Die staan erom bekend hele bossen leeg te rauzen waarna de paddestoelen linea recta naar Polen gaan. Hetzelfde gebeurt met witvis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha :)

Nee ik bedoelde met''are you local''die zin uit de serie genaamd''league of gentleman'',

een vage engelse serie waar je als buitenstaanders van de ''locals''niet echt veilig bent ;)

De sfeer leek wel een beetje op een scene uit die serie zelf met bijna hetzelfde decor van gras landschappen en heuvels.

 

Niet dat ze zelf engels gingen praten, het stond wat onduidelijk opgeschreven.

Ook geen oost europeanen, allemaal hollanders ;)

 

Maar idd er zijn mensen die echt hele bossen en sloten leeg roven en verkopen,

maar daar zijn ze gelukkig wel redelijk streng in.

Jammer genoeg pakken ze die niet zo gauw , dat zou wel eerlijk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

Gisteren nog maar een boswandeling gemaakt.Heb 1uurtje in veldje gelopen met 37 kaalkopjes als kers op de taart,vorige week ook een 30tal op de zelfde plaats.Ze liggen mooi te drogen,bij gebrek aan fototoestel geen foto's.Maar daar komt in orde,zal dan wa foto's maken van de droge psilo'tjes.Hopelijk blijft het weer zoals het nu is,goe psiloweer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet geen sporenprints te nemen en volgend jaar je eigen veldje proberen te maken ;).

 

ik heb ook een plek in gedachten waar ik ze kan aantreffen , weiland waar in de zomer koeien lopen dat afgelegen is. (naast een natuurdomein)

ik ga deze week eens een zoektocht doen om te kijken of er iets te vinden is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog even wezen kijken..

Bijna geen paddestoel te ontdekken.. te veel vorst aan de grond ben ik bang..

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weekje in ierland aan wandelen in de bergen. Daar niet gezocht maar wel 3 gevonden... Sebiet nogeens op tocht!

Succes iedereen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand meer!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope.....

Ik zelf in ieder geval niet.

Ik was vandaag nog even een uurtje aan het zoeken op een bekende plek maar zelfs enkel een paar pannetjes en wat andere graspaddestoeltjes en meer niet.

 

En nu hoorde ik dat begin November de kou gaat invallen,

sommige geleerden spreken zelfs over de winter des doods die gaat komen.(later rond december januarie dan)

Ik ben echt bang dat we, net als vorig jaar, geen of zeer weinig kaalkopjes gaan vinden.....

 

Best wel jammer, ik had ze graag gevonden in mijn tweede zoekjaar.

Binnenkort misschien maar weer de kweekbak in werking stellen voor een klein bakje paddos.

Ik had toch liever een mooi veldje kaalkopjes willen vinden of de Cyan(Blauw wordend kaalkopje).

 

Maar hier doen we niks aan ,dit is de natuur haar beslissing en die respecteer ik zelf heel diep.

Volgend jaar misschien weer beter,

en we kunnen altijd de welbekende Cubensis ook zelf kweken wat echt niet zo moeilijk is als het lijkt.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het paddo seizoen is geen succes dit jaar..

Ik ga het vandaag nog een keer proberen.. maar wat je zegt nederwierie.., er zijn uberhoubt bijna geen paddestoelen te zien... :lol:

 

 

Ach :o

 

We zullen zien B)

De camera gaat mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door hert mooie weer in september is de herfst laat ingezet volgens sommige natuurfreaks,Dat er bijna geen paddestoelen allerhande staan klopt niet,er staan er veel nu,dus één dezer dagen nog eens de velden in trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOERAAAAAAAAA,the mighty psilogoden zijn ons goed gezind vandaag,deze morgen ongeveer paar honderd kaalkopjes gevonden,foto's volgen.Was op een veldje waar ik al jaren terecht kan,tot nu toe wast gene vetten maar onze zoektocht en geduld de laatste maanden is deze morgen beloond geweest,heb paar mooie foto's getrokken met een vriend zijn camera,die komen één dezer dagen zeker opt forum,dus beste freaks t seizoen is laat maar hij is er,allen de velden in!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier de beloofde foto's:

gallery_8570_13092_511315.jpg

gallery_8570_13092_104477.jpg

gallery_8570_13092_1688663.jpg

gallery_8570_13092_1074005.jpg

gallery_8570_13092_1751613.jpg

gallery_8570_13092_1443347.jpg

gallery_8570_13092_774137.jpg

gallery_8570_13092_130188.jpg

gallery_8570_13092_379972.jpg

gallery_8570_13092_496079.jpg

gallery_8570_13092_597469.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je sporenprints nemen? volgend jaar zelf een veldje uitzetten? :verrygood

erg mooie foto's en erg duidelijk. veel plezier met het nuttigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kaalkopjes laten zich niet goed kweken,heb paar veldjes waar in toch al tiental jaar ga plukken,dus moet ik ze niet zelf kweken,MOTHER NATURE WILL PROVIDE.af en toe zet ik wel een setje cubensissen,om wa afwisseling te hebben,en die zijn makkelijk te kweken,heb nog geen report tegen gekomen opt net waarbij een kweek van kaalkoppen gelukt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...