Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Nuon nieuwe politiemacht

Recommended Posts

Hi mensen,

 

Vanaf heden mogen ook de stroomleveranciers mee doen met de anonieme kliklijn, ze worden gewaarschuwd bij tips over hennepkwekerijen, hoe hun deelneming aan de rechte arm der wet precies vorm zal nemen weet ik niet, ik hoorde het net op de radio en het leek mij toch wel netjes om iedereen even te informeren.

 

Het zit namelijk zo dat de energieleveranciers claimen dat ze 150 miljoen euro mislopen, welnu versta ik dit toch anders, zij lopen geen 150 miljoen euro mis, hun klanten lopen dit mis, zij berekenen dit gewoon door naar de eindgebruikers. Bullshit dus en de overheid hapt, wat voor mensen werken daar eigenlijk ?

 

Wat voor gevolgen dit kan hebben voor betalende klanten wil ik het niet over gaan hebben. Daar heb je niet veel fantasie voor nodig.

 

Meningen ?

 

Kees.

 

Natuurlijk zijn de reacties het leukste:

 

Spits.nl

 

Hallo, wat is 150 miljoen als je dat tegenover de miljarden zet, die er in deze business omgaan, een bedrijfstak waar nog de enige echte onvervalschte VOC mentaliteit heerst, waar miljoenen mensen in NL hun dagelijkse vreugde in het leven aan ontlenen, zelfs Karl Marx zou zeggen; Zie, drugs zijn als religie voor het volk, het verlicht het lot van de moderne arbeider aan de lopende band, in deze barre tijden van voortgaande maatschappelijke Verfremdung, dit alles met dank aan een zichzelf benoemde nieuwe elite die interen het gedogen tot hun dagelijkse politiek hebben verheven, zich hiermee een alibi hebben verschaft om te graaien op een schaal nimmer vertoond, als je het zo bekijkt is 150 miljoen een klein offer, ten behoeve instandhouding blind geluk miljoenen, (overkill humor)

 

Het gaat lekker zo, hoeveel kliklijnen hebben we al? Zo zal nederland nog eens een land worden zonder misdaad. Maar wél met heel veel NSB-ers.

 

Ja is goed ik bel wel als ik een paar startkabels op een lantaarnpaal zie zitten.

 

stroom aftappen waarom nog? je hebt tegenwoordig led lampen voor de plantjes, ja zijn een stuk duurder maar aftappen is niet meer nodig en aan het stroomverbruik merk je het nauwelijks

en de plantjes groeien er ook prima mee

 

CynicalBastard | 31-08-09 | 07:53

Kill Le Boek | 31-08-09 | 07:53

ADO-Le-Cent | 31-08-09 | 08:15

legionaire | 31-08-09 | 08:35

el mero mero | 31-08-09 | 08:49

Stijlnieuws | 31-08-09 | 08:57

ALLEMAAL +3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij worden met z'n allen al jaren genaaid door de grote bedrijven EN de overheid!

 

Dus misdaadbestrijding gaat nu helemaal de kant op van een particuliere NSB voor Nederland. Gaan particuliere bedrijven nu ook arrestatie en detentiebevoegdheden krijgen ? En binnenkort ook eigen rechters zeker ?

Dan kunnen de politieganeten zich volledig richten op het binnenhalen van zoveel mogelijk geld door boetes, of wordt dat ook geprivatiseerd ??

 

Zo dit zijn gewoon een aantal replies van mensen...

Als iedereen alles zo zat is ? Waarom heeft Wilders dan zoveel stemmen ?? Wilders staat ongeveer hier voor... Of is Nederland inmiddels écht 2 partijen ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker om te lezen Kees. Bah.

 

Ze berekenen inderdaad hun verliezen door aan de klant, ook de transport verliezen?? Ze lekken toch zelf ook her en der

een zooi kilowatt's??

Share this post


Link to post
Share on other sites

klikkerdeklik, nieuw woord ???

ik hoorde het ook net op de radio, lekker weer.

 

klik klik klik :verrygood

 

 

 

grz brt

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijkt eens hoeveel % van de omzet voor de staat is ( energiebelasting) en hoeveel 1 KWh of 1M3 gas echt kost :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ze doen is het volk bestoken met berichten dat het volk de diefstal betalen moet omdat het doorgerekend wordt, op die manier hopen ze op medewerking. echter is alles wat er dus gepakt wordt als een extra te zien, en daar is de rekening niet minder van geworden. wie steelt er dan?

 

persoonlijk ben ik zwaar tegen diefstal, eerlijk duurt het langst zeg ik altijd. dat niet iedereen zo is begrijp ik, ook de situaties waarin men verkeren kan waardoor het kweken van wiet aangegrepen wordt. jammer is alleen dat de eerlijke en voor eigen gebruik kweker er zo erg negatief van af komt. het volk is zo dom om aan te nemen (aanname!) dat als je een plant in de tuin hebt je een dief en crimineel bent wat dus he-le-maal niet zo is.

 

de coffesjop wiet gebruik ik al 10-talle jaren niet omdat ik die gewoonweg niet vertrouw. het kromme aan de situatie is dat als ik gepakt wordt met mijn 2 plantjes ik wel weer co2 dien te gaan stoken om naar de stad te komen om daar een illegaal gekweekt wietjewat ook nog een grote kans heeft op pesticiden-residu te halen.

 

jammer ook dat geloof zo diep doordrukt in politiek. 200.000 active kerkgangers nog maar in dit land die een dikke vette stempel drukken op het wel en wee van de rest dmv hun bekrompen en visieloze denken. een beleid dat ook nog durft te zeggen dat de vrijheid van een ieder gewaarborgt dient te worden. ...en maar jenever promoten die opperpotter. tabak en alcohol geven 10talle malen meer gevaar en schade. maar ja, als je Calvijn een geweldige vent vindt kun je toch niet anders?¿?

 

hoe harder en meer je tegen wat dan ook optreedt hoe spannender en lukratiever het is. ga maar eens moeilijk doen over bv lood, wedden dat het binnen de kortste keren duurder is als koper en de handel sterk gaat floreren?!!!?

 

ik hoop dat die man die hier zo'n 2000 jaar geleden rond liep deze beperkte groep gaat laten 'zien'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwaar k*t voor de binnenkweker!

 

Wat ben ik blij dat ik buiten kweek of moet ik mij

binnenkort ook verantwoorden omdat ik autoflowers

kweek en in de nachtelijke uren gebruik maak van de

straatverlichting?

 

We zijn al het land met de meeste getapte telefoonlijnen.

Er is al een kliklijn om misdaad anoniem te melden.

En nu de Nuon weer met een lijntje voor mensen die geen eigen leven

hebben en daarom de kwekende buur (m/v) maar even gaan pesten.

Knettergek wordt ik van dit soort acties.

 

Goed dat je het meld Kees! :verrygood

 

Groet,

Taiga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp niet dat de NSB circa 65 jaar geleden is opgeschort., en nu weer in leven geroepen wordt.

 

De heer anton mussert is nu helemaal in ze nopjes op ze wolk

 

VOOR VOLK EN VADERLAND VERRAAD JE BUURMAN

 

zit net te denken en misschien is die sarcastisch maar moet het toch even kwijt.

 

toen waren het mensen die ze zochten die in kastjes zaten of achter een dubbel wandje bivakeerde

 

en nu de plantjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zouden ze anoniem klikken? Wat je nu ziet is dat ze met open gezicht actief meewerken. Dat levert een betere bewijspositie op dan anoniem.

Als ze anoniem gaan klikken is dat een verbetering op de huidige situatie. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.bnr.nl/artikel/12630074/kranten-maandag

 

De kranten van maandag

31 augustus 2009, 9:51 | BNR.nl

Stroomdiefstal verklikken

Vanwege de grootschalige diefstal van stroom sluiten Nederlandse energiebedrijven zich aan bij Meld Misdaad Anoniem, de zogeheten kliklijn. Volgens de Telegraaf gaat een groot aantal van de anonieme tips over illegale hennepkwekerijen. Daarvoor wordt op grote schaal onwettig stroom afgetapt voor de lichtbakken die nodig zijn om de planten te laten groeien. Energiemaatschappijen claimen dat jaarlijks voor 150 miljoen euro aan stroom wordt gestolen.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

ik dacht dat er overal al convernanten waren en dus er al een intieme samenwerking was...

en aan het verbruik kan je niet zien of er getapt wordt toch?...

ik snap er niks van...boven dien zijn er ook mensen/bedrijven die tappen zonder te kweken.

 

zie ook de nieuws sectie van BAS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stemming makerij!!! Dan mag de nuon wel honderd man extra in dienst nemen.

 

Nog ff en ze melden een cannachopper die kan scannen naar aftakkingen ;)

 

Als er een tip binnenkomt kunnen ze daar helemaal niets mee. Er is altijd een tweede aanwijzing nodig voor de politie mag komen.

Maar het energiebedrijf kan natuurlijk te aller tijde langskomen. Maar als je betaald is er niets aan de hand!

 

Als je een hoog verbruik zou hebben en betaald en ze geven dat vervolgens door aan de politie :verrygood dan zou dacht echt stom zijn en stelen in de hand werken. En dan zou je mijn zegen hebben om te tappen.

 

Stemming makerij!!! Dan mag de nuon wel honderd man extra in dienst nemen.

 

Nog ff en ze melden een cannachopper die kan scannen naar aftakkingen :D

 

Als er een tip binnenkomt kunnen ze daar helemaal niets mee. Er is altijd een tweede aanwijzing nodig voor de politie mag komen.

Maar het energiebedrijf kan natuurlijk ten aller tijde langskomen. Maar als je betaald is er niets aan de hand!

 

Als je een hoog verbruik zou hebben en betaald en ze geven dat vervolgens door aan de politie B) dan zou dat echt stom zijn en stelen in de hand werken. En dan zou je mijn zegen hebben om te tappen.

 

Stemming makerij!!! Dan mag de nuon wel honderd man extra in dienst nemen.

 

Nog ff en ze melden een cannachopper die kan scannen naar aftakkingen :D

 

Als er een tip binnenkomt kunnen ze daar helemaal niets mee. Er is altijd een tweede aanwijzing nodig voor de politie mag komen.

Maar het energiebedrijf kan natuurlijk ten aller tijde langskomen. Maar als je betaald is er niets aan de hand!

 

Als je een hoog verbruik zou hebben en betaald en ze geven dat vervolgens door aan de politie ;) dan zou dat echt stom zijn en stelen in de hand werken. En dan zou je mijn zegen hebben om te tappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja de aftapper verzout het voor de kleine thuis kweker die zijn rekening wel betaald.

Naar mijn idee is het beter als dat zou stoppen maar dat lukt natuurlijk niet .

Maar met het oog op de toekomst voor wel toestaan van 5 planten onder een lamp te mogen kweken. Komt zo geen schot in behalve in mijn glas :verrygood

 

 

 

piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals Kees al fijntjes opmerkt in zijn intro komt die 150 miljoen natuurlijk niet uit eigen zak. Als het 150 miljoen is (ik weet niet precies waar ze dit vandaan halen, maar er zal wel een logica achter zitten tussen geleverd versus afgerekend) en het wordt in de kostprijs verwerkt (ga ik even voor het gemak van uit) dan draait de industrie er het meest voor op, die gebruiken tenslotte het meeste electriciteit.

 

Ik denk dat je er pas echt over kunt oordelen als je weet hoe die 150 miljoen op dit moment verrekend wordt. Ik ga er vanuit dat alle afnemers hier uiteindelijk de dupe van zijn. En hoezeer ik ook wel begrijp dat sommige kwekers tappen, ik kan er toch moeilijk begrip voor opbrengen dat ik die kosten mede moet dragen.

 

Laat ik het eens anders stellen: als jij een electriciteitsbedrijf was, wat zou jij doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik een elektriciteitsbedrijf was zou ik de centen bij een stelende grower terug proberen te vorderen. stelen is tenslotte stelen.

 

aan de andere kant zou ik de betalende grower 6 lampensetjes sponsoren :verrygood , handel is tenslotte handel..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een hoog verbruik zou hebben en betaald en ze geven dat vervolgens door aan de politie :verrygood dan zou dat echt stom zijn en stelen in de hand werken. En dan zou je mijn zegen hebben om te tappen.

 

Ze zullen het dus voornamelijk gebruiken om te 'checken' wanneer er al een 1e tip is binnengekomen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kliklijn waar hebben ze dat nou nog voor nodig sinds de privatisering van de energie leveranciers, valt in nederland de stroom weekelijks uit soms een straat voor een paar uur soms een wijk en soms een hele stad/dorp.

 

Dus voordat de enrgie leveranciers ergens geld gaan inpompen laat ze eerst maar eens hun netwerk op orde zijn!! want bijvoorbeeld bij ons is de stroom al meerdere malen uitgevallen de afgelopen maanden en dan uren lang maar wel 150,- pm betalen.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik de enige die het punt mist? De energieleveranciers doen mee met meld misdaad anoniem? Of hebben ze nu hun eigen kliklijn?

 

Als mijn buurvrouw belt om te zeggen dat ik marihuana verbouw op zolder naar M dan wordt Essent toch automatisch al ingeschakeld?

 

Of zou mijn buurvrouw moeten constateren dat ik een wietkweek heb, en als zij mijn meter bekijkt en deze is omgelegd dan kan ze de anonieme kliklijn bellen?

 

Ik geef de energiemaatschappijen groot gelijk, ALS(met grote nadruk) dit getal klopt, betekent dat wel dat iedereen in NL deze 150 mee betaald. Dat zijn jij en ik, dat is de klikkende buurvrouw dat zijn alle bijstandsmoeders enzovoort. Dat de grootste rekeningen voor de Nederlandse industrieën zijn dat moge duidelijk zijn, maar aan deze kosten betalen wij mee (denk aan concurrentiepositie met buitenland (lees: werkgelegenheid), gederfte belastinginkomsten etc. etc.)

 

Zoals ik het intreperteer is dit nog niet zoon slechte ontwikkeling? Of heb ik iets gemist?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik tap wel uit mijn eigen vatje B)

 

 

 

piercing :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou bijna zeggen dat het een verkapte manier is om bij een tip al een kijkje te kunnen nemen,ipv bij 2 meldingen. Even iemand vam nuon langssturen.

 

Maar het is echt weer te belachelijk voor woorden. Wat dat betreft gaat het hier nergens over, zoals wel met meerdere dingen hier in NL. En het erge is we pikken het ook nog met zijn allen.

 

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

De energieleverancier weet zich wel in de slachtofferrol te plaatsen zeg..

Ze verdienen enorm veel geld aan de boetes voor tappen bij opgerolde kwekerijen.

Ze vorderen ook nog eens torenhoge boetes voor betalende thuiskwekers die niet tappen, dubbele winst!

 

Of ben ik hier nou verkeerd aan het redeneren? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een ieder twee willekeurige adressen door klikt is het niet meer te controleren !

 

Volgens mij wordt er illegaal stroom getapt in het paleis op de dam !

 

Het tweede adres, het torentje Den Haag !

 

Ik kan het straks in ieder geval lekker klikken !

 

Heb je het al gehoord ?

 

Wilders tapt illegaal stroom !

 

Heb je het al gehoord ?

 

Wilders tapt illegaal stroom ! Klikker de klik

 

Heb je het al gehoord ?

 

Wilders tapt illegaal stroom ! Klikker de klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, ik denk toch echt dat balkenende aftapt hoor...

dus maar ff tippen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja wat zal ik hier op zeggen

zorg dat je dan maar zo snel mogenlijk dit soort bedrijven niet meer nodig hebt he :verrygood ???????

iedergeval voor de hobby

 

verder geloof ik niet dat er veel verandert

greet bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

High lieve rakkers,

 

Jullie weten toch wel aan wie we dit te danken hebben?

 

Aan onszelf.

 

De privatisering van de elektriciteit leveranciers is niet afgerond. De aandeelhouders zijn de Nederlandse gemeenten.

Heeft iedereen gestemd bij de laatste lokale verkiezingen?

De overheid krijgt zelfs spijt van de in gang gezette (maar niet afgeronde)privatisering nu gemeenten dreigen de boel te verkopen aan buitenlandse partijen.

 

En het netwerkbeheer blijft natuurlijk ook gewoon in publieke handen.

 

Wijzen naar een instelling als abstract begrip is een populair fenomeen.

Helaas bestaat de wereld niet uit abstracties....

 

De maatschappij dat zijn wij.....

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis een bedrijf, en veel bedrijven maken nu eenmaal op elke mogelijke manier, ookal is het oneerlijk en zijn zij nu aan het stelen, een dikke vette winst. Dat is ook nodig, want anders kunnen de hoge piefen van die bedrijven ook geen dikke mercedes meer rijden en daarbovenop nog eens een plezierbootje in de haven hebben liggen :verrygood

 

White collar crime noem ik dit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...