Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mammoet

Mammoets 41 + 140 plantige guerilla

Recommended Posts

Beste Medekwekers,

 

ik zal de komende tijd wat foto's en een klein verslagje plaatsen van mijn eerste guerilla-kweek.

 

Ik was al half bezig in een ander topic, maar aangezien dat in beginnersvragen was begin ik hier even een nieuwe in het juiste forumonderdeel.

 

Hier een link naar het eerder door mij gestarte topic: Topic.... Die had ik in eerste instantie gestart om wat te weten tekomen over wat nou de gemiddelde opbrengst per plant is van verschillende kwekers (guerilla). Dit bleek achteraf uit reacties van reageerders, niet echt representatief te zijn voor de verwachting bij jezelf. Ik laat dat topic dus voor wat het is.

 

Ik heb dus een mooie plek met 41 planten van de soort "Bubble Gum". Heb ze als stekken verkregen en even voor laten groeien onder TL 36Watt Cool White. Nadat ze genoeg wortels hadden aangemaakt heb ik ze in de volle grond gezet. Dit is ongeveer twee weken geleden gebeurd.Heb het geluk met super goede luchtige en licht vochtige grond. Aan het water en er stond niets anders dan brandnetels. Beter kun je volgens mij bijna niet hebben.

 

Er is één klein probleempje. Ik heb bij sommige dames, helaas kasspint geconstateerd. Heb eerst gespoten met Masai van het merk "Bayer". Nog een keer herhaald, maar dit spul werkt blijkbaar voor geen meter aangezien de spint er nog steeds zit. En ja, ik heb de juiste dosis gebruikt en de plant van onderaf en bovenaf drijfnat ingespoten. Ben vandaag naar de growshop geweest en heb daar wat Vertimec meegekregen. Schijnt de beste remedie te zijn. Dit ga ik een waarschijnlijk morgen, als ik er tijd voor heb, spuiten.

 

Helaas moet ik nu gaan, maar zal vanavond/vannacht even wat foto's plaatsen die ik een aantal dagen geleden heb gemaakt. (Zijn overigens ook terug te zien in dat andere topic: Topic

 

Mazl :specool

Edited by knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou mammoet, ik blijf je volgen, ben benieuwd.

 

suuk6 met de beesjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt. Zal af en toe een update geven.

 

Laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste ,

 

hier nog even de foto's die ik al eerder in mijn andere topic geplaatst had.

Ik zal binnenkort weer nieuwe foto's plaatsen. 't Is alleen niet echt super makkelijk voor me om iedere keer snel op de plek te zijn aangezien ik er meer dan 40 min voor moet rijden. Je moet er wat voor over hebben ;)

 

gallery_21585_8313_820953.jpg

 

gallery_21585_8313_4947399.jpg

 

gallery_21585_8313_1676764.jpg

 

gallery_21585_8313_2593625.jpg

 

gallery_21585_8313_4429207.jpg

 

gallery_21585_8313_2744989.jpg

 

gallery_21585_8313_1400765.jpg

 

gallery_21585_8313_4864178.jpg

 

gallery_21585_8313_509355.jpg

 

gallery_21585_8313_2261798.jpg

 

gallery_21585_8313_110649.jpg

 

gallery_21585_8313_1967782.jpg

 

gallery_21585_8313_543872.jpg

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn zo te zien aangeslagen, gaat een mooi veldje worden bij jouw ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een nette plek zeg, vlak naast de netels zo te zien, fantastisch ;) en ook genoeg zon, ze zien er fris uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plant en plek zien er toppie uit.Zal je wel wat opbrengen als alles goed gaat.Bij mij is het twijfelachtig ;)

Zal zo nu en dan eens een kijkje nemen hier.

Succes.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

high mammoet.

 

zooo, die staan dr lekker bij zeg! ;)

ik ga deze ook volgen...lekker wietje die bubble gum :rolleyes:

veel succes man.

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes hoor ;)

 

veel succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee mammoet

 

Mooi veldje heb je daar gemaakt man , je fotos ook gelukt zie ik ;)

Kweek ze en geniet ze

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bedankt voor de positieve reacties. Ben er zelf ook tevreden erg tevreden mee. Ik ga er nu weer naartoe om alles even te checken en hopelijk zijn ze weer wat gegroeid. Zal wat foto's maken en die plaats ik dan vanavond.

 

Groeten,

 

Mammoet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er gisteravond dus even langs geweest. Alle planten stonden er goed bij. Ze waren wel wat dorstig aangezien de bladeren een beetje slap hingen. Maar gelukkig heeft het vanochtend flink geregend en er wordt nog meer regen verwacht. Ook hebben sommige planten last van een beestje die hele kleine gaatjes maakt in de nieuwe bladeren. Als iemand deze aanvreting herkend dan hoor ik graag hoe ik dit kan oplossen. Eerder vertelde ik dat de planten last hadden van kasspint. Dit is volgens mij helemaal weg. Hoop uiteraard dat het niet weer de kop opsteekt.

 

Ik heb uiteraard weer wat foto's gemaakt. Het is wel zo dat er weer nieuwe brandnetels, riet en wat ander onkruid terug begint te groeien. Hierdoor vallen de planten minder op op de foto's. Volgende keer ga ik alles even bijsnoeien. De planten zijn (vooral de gene met de meeste zonuren <logisch>) best wel wat gegroeid en het viel me op dat enkele dames ook meteen de breedte in gaan wat naar mijn mening gunstig is.

 

Hier de foto's:

 

gallery_21585_8313_1574898.jpg

 

gallery_21585_8313_4441030.jpg

 

gallery_21585_8313_905082.jpg

 

gallery_21585_8313_2402531.jpg

 

gallery_21585_8313_219789.jpg

 

gallery_21585_8313_1504685.jpg

 

gallery_21585_8313_2619309.jpg

 

gallery_21585_8313_3660677.jpg

_________________________________________

 

Zo zien de aangevreten bladeren eruit: ;)

gallery_21585_8313_746732.jpg

 

gallery_21585_8313_1701054.jpg

_________________________________________

 

gallery_21585_8313_2808868.jpg

 

gallery_21585_8313_2631651.jpg

 

gallery_21585_8313_2603924.jpg

 

Dus als iemand enig idee heeft wat voor beestje die gaatjes veroorzaakt, dan hoor ik dat graag.

 

Ltr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik zie wat links onder op de 5e foto van onderen, die foto van alleen het blad...is dat een beestje?

 

jammer dat je geen fotos heb van de onderkant van bladeren of kon je niets vinden?...twas donker toen je er was denk ik....

 

hebben de brandnetels of andere planten in de buurt het zelfde daar?

 

ik dacht eerst aan rupsjes maar ben daar helemaal niet zeker van...ik hou het op aardvlooien...maar laat het graag aan een expert over hier...

http://www.bayergarden.nl/SCGARDENBLX/prob...QY?OpenDocument

 

 

 

 

al met al vind ik dat je goed gaat zeker met die droogte van vorige week ;)

groetjes

Carpe_DIEM

 

http://www.bayergarden.nl/SCGARDENBLX/prod...nav=MSIN-5ASD74

 

misschien is bovenstaande link interessant voor je? ik heb op bladeren van div buitenplanten in de tuin dezelfde gaatjes maar ik zie de planten er niet echt aan onderdoorgaan dus heb geen actie ondernomen, maar bovenstaand middeltje ziet er wel goed uit denk ik, heb er zelf geen ervaring mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Carpe Diem,

 

nee dat is geen beestje. Ik kan nog ver inzoomen op die foto maar dat is gewoon een bruin rot vlekje. k Heb nog aan de onderkant van de bladeren gekeken maar er zaten voor de rest geen beestjes op. Volgens mij hadden de brandnetels er geen last van of dit moet ik over het hoofd hebben gezien. Ik zal eens een email naar "Bayer sturen"met een foto erbij. Misschien weet daar iemand er meer van.

 

't Gaat voor de rest inderdaad super met ze ondanks de lang aanhoudende droogte die toch zo'n 2,5 á 3 weken heeft geduurd. 't Is net op tijd gaan regenen.

 

Die "Pyrethrum vloeibaar" is idd wel een goede tip denk ik. Daar ga ik gewoon eens preventief mee spuiten.

 

Bendankt voor je reactie. Zal binnenkort weer eens een update geven.

 

De Groeten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit mammoet!!!!!

ben benieuwd wat dit gaat worde ;)

mooie plek heb je trouwens

hou je in de gaten :rolleyes:

 

gr wietparkiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van de beestjes, de rest van je planten zien er nochtans kerngezond uit..

 

veel succes verder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietparkiet88

 

Ja dank je wel. Gaat hopelijk een mooi vol veldje worden. Hopen op een mooie nazomer ;)

 

@Richie Hawtin

 

Ja idd, ik ga binnenkort weer even kijken. Mocht het verslechterd zijn dan ga ik spuiten met het goedje van "Bayer" wat Carpe Diem me liet zien.

 

Hou jullie up to date.

 

Mazl!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga voor wantsen.

 

Dit zijn een soort kevers dus als je een soort insecticide op de planten spuit die kevers weg houdt zal het wel weg gaan.

 

Ze springen altijd weg dus mol je ze eigelijk niet, maar meestal blijve ze na een behandeling toch enkele weken weg omdat ze het blad dan niet meer lusten.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo 't is weer een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven. Ik ben eergisteren naar de plek geweest. 't onkruid (voornamelijk brandnetels) stond vrijwel even hoog als de planten. Alles ff snel uit de grond getrokken en zag dat de dames er mooi bij stonden. Er zaten in sommige planten nog wel wat gaatjes. Waarschijnlijk veroorzaakt door de zelfde beestjes als in het begin. Maar die bedreigen de plant niet zo erg dat het noodzakelijk is om met iets te gaan spuiten. Ik hou het in ieder geval in de gaten.

 

Hier wat foto's

 

 

gallery_21585_8539_70123.jpg

 

gallery_21585_8539_476087.jpg

 

gallery_21585_8539_119037.jpg

 

gallery_21585_8539_589813.jpg

 

gallery_21585_8539_237777.jpg

 

gallery_21585_8539_197694.jpg

 

gallery_21585_8539_283806.jpg

 

gallery_21585_8539_142081.jpg

 

gallery_21585_8539_341412.jpg

 

gallery_21585_8539_46566.jpg

 

gallery_21585_8539_720082.jpg

 

Zo, binnenkort weer een update.

 

Laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjemig... die koeie mest werkt perfect zeg !!

en die roofvogel heeft de konijnen allemaal gevangen zie ik en nu weten wij ook hoe jij er uit ziet !! :lol:

welke wondervoeding zit er in de cola fles?

 

gaat boven je eigen verwachting denk ik? :lol:

volgens mij stond je een uur te smilen op je spot.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een beestenboel zeg!

 

De dames staan er heel mooi bij hoor

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...