Jump to content

bliksem

Members
  • Content Count

    76
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About bliksem

  • Rank
    Hang hier wat rond lid

Previous Fields

  • Taal / Language
    Nederlands + Engels

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    België
  • Interests
    wiet, vrouwelijke schoonheid, motos en autos, uitgaan<br />Eigelijk alles wat een jonge interesseert buiten voetbal<br /><br />PS. een echte man ben ik niet want ik was men hande als ik naar toilet ben geweest. ;)
  1. Even weg geweest maar leuk om jullie reacties te lezen. Als ik het dus goed begrijp moet je bij organisch kweken eigenlijk niet afzuren, tenzij je te veel kalk in je leidingwater hebt. Toch? In mijn leidingwater zit wel enorm veel kalk(smaak je zelfs al) maar hoe weet ik dan tot welke ph-waarde ik moet afzuren? Misschien steekt het allemaal niet zo nauw, en probeer ik het gewoon eens. Dit is trouwens niet het enigste forum met deze discussie op. Ben het ook al tegengekomen op andere engelstalige forums. Greetz
  2. Hey, Ik ben me aan het voorbereiden om puur organisch te kweken. De andere werkwijze en producten heb ik al door, buiten één aspect. Wij zuren telkens af met salpeterzuur in de groei en fosforzuur in de bloei. Maar hebben deze zuren eigenlijk geen nadelige invloed op het bodemleven? Bij biologisch kweken is het bodemleven enorm belangrijk en ik wil dit niet kappot doen door "anorganisch" af te zuren. Op de Sannie shop heb ik ergens gelezen dat je niet altijd hoeft af te zuren, maar dit begrijp ik ook niet omdat de plant het best de voedingsstoffen opneemt op een ph van 6. Bovendien denk ik ook dat je bij dit afzuren een klein beetje stikstof of fosfor (groei/bloei) aan de bodem toevoegt. En bij het gebruik van micorihzae schimmels raden ze "anorganische voeding" af omdat je dan overvoeding kan krijgen. Zouden deze kleine hoeveelheden een invloed hebben? Wat denken jullie hierover? Mag je Salpeterzuur en fosforzuur gebruiken bij biologisch telen?
  3. Ik dacht dat je het water rond de 3a4 graden moest hebben omdat de massadichtheid van het water zo het grootste is (denk ik) Die ijskoude waterstroom zonder ijs is ook wat heel veel ervaren ice-o-latormannen aanraden.
  4. Leuk voor de tip maar zoals ik gelezen heb wordt de smaak er grotendeels uit gehaald door te watercuren. Ik zou graag een goed en rotvrij eindproduct hebben. Volgens mij rook je bij het watercuren nog een groot deel van de rot op. De toprot wordt er toch niet gewoon uitgespoeld bij het vervangen van je water? Kan ik eens proberen bij de lichte gevallen maar de zware toprot zie ik niet echt zitten. Het liefst van al zou ik de thc er uit willen halen zonder dat die rot mee komt. Dit moet toch haalbaar zijn
  5. Yow, Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe je wiet met toprot op een goeie mannier kan verwerken in iets leuk. Zonde om het weg te gooien. Wat ik momenteel dacht is om er (ISO- of ethanol-) hasj van te maken maar het probleem hierbij is dat de sporen van de toprot zo klein zijn dat ze ook door de kofiefilter gaan. Nu dacht ik om de ethanol oplossing gewoon een tijdje te laten staan zodat alle kleine sporen in de oplossing neerslaan op de bodem en dan de ethanol af te tappen. Dit zou werken als de sporen niet oplossen, maar als de rot wel op lost ben je er geen reet mee. Weet iemand of toprot op lost in ethanol of isopropylalcohol? Voor mensen die het niet weten. ISO-hasj wordt gemaakt door het knipafval in een bokaal met isopropylalcohol of ethanol te steken. Goed te schudden voor een minuutje ofzo en dan de oplossing door een kofiefilter te gieten. De oplossing wordt onder de kofiefilter opgevangen door een bord. Op deze manier blijft de grote verontreiniging achter in de kofiefilter. Hierna laat je de ISO of ethanol uitdampen totdat deze alcohol weg is. Hetgeen achter blijft in je bord is rijk aan thc en kan je dus hasj mee maken. Het nadeel van deze mannier is dat de chlorofyl van de blaadjes ook op lost in de ISO en dit dus in grote hoeveelheden aanwezig is in de hasj. Eigelijk is dit dezelfde mannier om slechte hasjolie te maken maar dan de "hasjolie" langer te laten verdampen. Iemand een ander idee?
  6. Kdacht al dat er mense waren die net hetzelfde probleem hadden @turtle power De kleur van men water was bruin. @ El Andy Leuk dat je er knetterstoned van wordt maar wel jammer van de smaak. Laat jij je hasj dan rijpen in een zakje of gewoon in open lucht? Je zegt dat er ook verschil is in de manier van drogen. Cure jij je afval dan ? grz
  7. Hallo, Ik heb vorige week men hasj gemaakt met de ice-o-lator outdoor zakken (45mc denk ik). Elk jaar merk ik dat de hasj die ik maak nog altijd een groene smaak heeft in plaats van de zoete geur van de hasj die je koopt. Je smaakt dus een wietachitge smaak met de bijsmaak van hasj. Vorig jaar dacht ik dat het was omdat de kristallen niet zuiver genoeg waren, maar dit jaar heb ik de kristallen een paar keer uitgespoeld in de 45mc zak waardoor die volgens mij niet veel zuiverder kunnen worden. Tenzij je een andere zeef pakt. Nu blijft deze smaak aanwezig. Heeft iemand hier ervaring mee en weet je ook hoe je enkel de zoete hasjsmaak kan verkrijgen? Ik heb 13gr opbrengst van 200gr gedroogd en ingevroren zeer goed knipafval. Hij is warmgeperst met een deegrol in celofaanplastic. De kristallen hebben 7dagen gedroogd. Bedankt en voor de studenten onder ons goeie examens toegewenst!!!
  8. Proef je die rovral niet als je geoogst hebt?
  9. Wat heb je bij je grondje thuis nu eigelijk gedaan want ik dacht dat de grond er niet zo goed was? Als je het nu bekijkt heb je toch een mooie jungle
  10. ik denk niet dat dit zonnebrand is hoor, bij zonnebrand krijg je spierwitte blaadjes die zeer zacht aanvoelen, het wordt dus niet zwart in de groeipunt. mij lijkt het of je precies overvoed hebt. Heb je de juiste hoeveelheid van die voeding gegeven? Wat carpe zegt lijkt me ook wel logisch. kweet niet wat er allemaal in die korrels zit maar het zou me verbazen als ze niets van bijwerking hebben op de plant. Normaal regenen ze niet weg. Die van mij altijd wel, of ik heb last van enorm veel slakken.
  11. Zie ook dat je tl lamp minimum 15W is. Een totaal van 60W op een halve vierkante meter geeft een goed resultaat. Een vriend van me had net hetzelfde zoals jou gedaan maar bij hem zat er een lampje van 2of5W ingebouwd en hierdoor zijn die van hem enorm hard beginnen strekken. Als je dan toch een aquarium gaat kopen zet je best ook reflectors achter je lamp dit geeft 70% meer licht als je ze regelmatig kuist
  12. Eindelijk wat getallen je leest vaak welke stoffen je moet toevoegen maar zelden staan er hoeveelheden bij. Ok perfect kan je het eigelijk nooit doen zonder je grond te meten maar nu hebben we toch al een richtlijn.
  13. @carpe wel om eerlijk te zijn heb ik niet heel het recept gevolgd van dame blanche. De potgrond en cocos heb ik weggelaten omdat het ook niet zo leuk is om met zakken potgrond te lope zeulen. Ik heb dus enkel kippemest toegevoegd. Dit heb ik gedaan in enkele gaten van 30*30*30 en zo 2 theekopjes per gat. Het verschil tussen deze planten en de planten die in een humusrijk bos stonden was gigantisch. De kippemest-plek had mischien 20g per plant en in het bos stond een reus van 3m. Hier had ik dus geen kippemest bijgedaan gewoon de grond wat omgespit en wat kalium toegevoegd. Het kippemest recept wil ik zeker nog wel eens proberen want iedereen op dit forum is er weg van. Het enige probleem is dat ik dat merk farmershouse nog nergens ben tegen gekome in de lokale tuincentra's. Ik ga het echter niet riskeren om nog eens een onbekend merk te kopen. Heb ook gelezen dat sommige merken niet alle ammoniak er volledig uit laten drogen en dat was volgens mij men probleem. Dat kilootje is ook omdat dit topic er dan opeens veel spectaculairder uitziet, zo slaat het beter aan . Kheb bij een vriend van mij ooit eens 700g gehaald maar toen zen moeder de hoeveelheid gezien had mocht het niet meer Wieriman zen topics heb ik ook al gelezen. Wat een maft (goed bedoeld). Zo fanatiek ga ik het ook niet doen maar toch. Was die niet gepakt of vergis ik me hiermee? @weetje Een bodemmonster zou ik inderdaad eens moeten halen. Dit eigelijk gewoon om de PH te meten. Das het enige wat ik eigelijk heb. Kvind een EC meter nogal duur als je gewoon guerilla gaat. Ik zou je dus eigelijk niet veel details kunnen zeggen van de bodem. Wat me wel opviel is dat ik de kippemest-plantjes gezet heb op een plaats waar de begroeiing wat lager stond. Niet echt slim want dat laat eigelijk zien dat de grond er minder vruchtbaar is, mja als je snachts in een bos zit en constant op je gezicht gaat omdat je niks ziet zijn er wel andere dinge die me bezig houden Ik ga ook op dezelfde plek als vorig jaar gaan alleen een paar meter verder want ik vertrouw die kippemestgaten niet meer. Van zodra ze in de grond stonden vorig jaar zijn ze alleen bergaf gegaan. Ze vergeelde en groeide enorm traag. Ik heb zelfs eentje gehad die even groot was geworden als een balpen. Ik heb toen wel wat kalk toegevoegd en toen ging het iets beter maar nog steeds slecht. Wat is jou volledig recept eiglijk? grz
  14. Zit er niet genoeg fosfor in de compost? Had ergens gelezen dat het gevaarlijk kan zijn als je extra toevoegd. Moet ik dan nog wat beendermeel toevoegen of wat zou je me aanraden. Kwil dit jaar eigelijk wel boompjes kweken maar ken de grens tussen overvoeding en te weinig nog niet zo goed. Wat de potgrond betreft heb ik al veel verslagen gelezen die goede resultaten gehaald hebben. De aarde waar ik ze zet is nogal lemig dus dacht ik dat dit wel een goede oplossing was voor alles wat losser en luchtiger te maken. Het merk en soort heb ik nog niet bij nagedacht. Kdacht gewoon potgrond van het tuincentrum, maar dan wel de duurste . In het tuincentrum waar ik kom verkopen ze maar 3 soorten: zaai en stekgrond, goedkope standaard grond en duurdere standaard. Kweet dat de NPKwaarde belangrijk is maar dacht deze gewoon gemiddeld te nemen. Wat de PH betreft. Hoeveel kan een buiteplantje dan aan. Als ik ze voorgroei zet ik ze altijd op 6. Zou het dan mischien beter zijn om dit wat te verhogen om de overgang wat te dempen? Welke waarde gebruik jij? grz
  15. iep, Graag had ik jullie mening gevraagd voor men organisch grondrecept. Vorig jaar heb ik dame blanche zijn kippemestmethode toegepast maar dit was gefaald. Ik had minder kippemest toegevoegd dan hij zij (6maand voor de vrouwtjes in de grond gingen)om zeker te zijn dat ik niet aan overvoeding doe, maar nog groeide degene zonder kippest veel beter dan degene met. Ik verwijt dame blanche helemaal niks, kdenk gewoon dat ik een slecht merk van kippemest gekocht heb. Voor dit jaar heb ik dus men eigen recept bedacht. Ik heb al een heel stuk opgezocht maar alles kan beter. Zit er te veel in of kan ik het nog wat opfokken?. potgrond Om de grond luchtiger te maken zou ik de aarde mengen met 30% potgrond. N Stikstof Om veel stistof in men mengsel te brengen meng ik de aarde met 20% compost. Deze compost is van vlaco omdat dit zeer sterk op kwaliteit gecontroleerd wordt. Heb al veel gelezen over goedkope compost en dit is zeer sterk afgeraden. Veel mensen hebben er miserie mee. De overige 50% zal de aarde zelf zijn. P fosfor Ik ga ook micorrhiza-schimmels en bacto toevoegen. De schimmels en bacterië zouden al de voedingstoffen makkelijker aan de plant doorgeven. Wat ik hierbij gevonden heb is dat het gevaarlijk kan zijn om extra fosfor toe te voegen omdat deze schimmels/bacterië al genoeg fosfor vrij maken. K kalium Om extra kalium in het mengsel te brengen zou ik potas toevoegen. De hoeveelheid staat op men doos maar die ken ik niet uit men hoofd. Vragen: Kan het kwaad om de schimmels en bacterië 1 maand op voorhand toe te voegen? Om het mengsel wat te laten verteren zou ik de plantgaten 1 maand vooraf klaar maken, maar ik weet niet hoe snel die schimmels/bacterië aanslaan of uitgewerkt zijn Is het nodig om de grond zuurder te maken? De compost heeft een PH tussen 7 en 9. Ik dacht mischien nog turf toe te voegen maar weet niet of dit nodig is. Overkill of juist niet, graag had ik jullie mening
×
×
  • Create New...