Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mammoet

Mammoets 41 + 140 plantige guerilla

Recommended Posts

Daar ben ik weer. En foto's uploaden werkt ook weer gelukkig, dus bij deze:

 

gallery_21585_8842_204770.jpg

 

gallery_21585_8842_176613.jpg

 

gallery_21585_8842_82534.jpg

 

gallery_21585_8842_27206.jpg

 

gallery_21585_8842_149849.jpg

 

gallery_21585_8842_108870.jpg

 

gallery_21585_8842_31033.jpg

 

gallery_21585_8842_665263.jpg

 

gallery_21585_8842_186477.jpg

 

gallery_21585_8842_736219.jpg

 

gallery_21585_8842_323753.jpg

 

gallery_21585_8842_318476.jpg

 

gallery_21585_8842_130780.jpg

 

gallery_21585_8842_97611.jpg

 

gallery_21585_8842_3542.jpg

 

gallery_21585_8842_558348.jpg

 

gallery_21585_8842_100585.jpg

 

gallery_21585_8842_1053046.jpg

 

gallery_21585_8842_817595.jpg

 

gallery_21585_8842_7133.jpg

 

gallery_21585_8842_793192.jpg

 

gallery_21585_8842_1201322.jpg

 

gallery_21585_8842_1371591.jpg

 

gallery_21585_8842_882695.jpg

 

gallery_21585_8842_104929.jpg

 

gallery_21585_8842_142540.jpg

 

 

Zooo dat waren ze weer.

 

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

 

Ik hoor t wel. Later <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

:j dat wordt heeeeeel hard werken !!!

 

al had ik wel gedacht dat ze verder zouden zijn...

Daar stond je wel weer "even" lekker te smilen op je spot denk ik...ja toch... <_<

dat worden geen grammen maar vuilniszakken vol.... :lol:

dit mag gewoon niet meer mislukken !!

bidden voor een mooie nazomer...

succes alvast !!

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Driesken

Haha ja 't is een mooi veld geworden. Nu duimen op een goede afloop.

 

@carpe_diem

Dat word sowiezo heel hard werken. Iedere maandag alles bespuiten en voeding geven. Pffff... maar hopelijk is het niet voor niets al dat werk. Ik heb in totaal met die 2 plekken bij elkaar 180 planten en ik hoop echt dat ik er 150 kan oogsten. Maar het kan net zo goed zijn dat alles wegrot. Spannend dus <_< en duimen :lol:

 

@ Tuinkabouter2003

Ja zeker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wouw man wat een mooi veld heb je gemaakt mammoet <_<

Maar die moeten nog wel half tot eind okt zo te zien , hoop voor je dat ze niet gaan rotte ??

Maar nog maals wat een top veld :lol:

Geniet ze en geniet ze

 

:j

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een super mooi veltje ^_^ ik hoop voor je dat je ze ook afgebloeid krijgt voor de winter komt

anders kan je ze nog altijd als kerstboom verkopen B) -_- :lol:

grts pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi veldje hoor :lol:

 

je mag de teldor en een drukspuit maar alvast in huis halen,die gaan je dan echt niet meer wegrotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice B) veldje.....Wat is de gemiddelde lengte de plantjes en breedte?Ze staan bij mij ook in de bloei.

Bij mij is de hoogste 150 cm en gemiddelde zijn ze 135 cm..De breedte gemiddelde is 100 cm.

Hoop dat het een goed jaar word met vele gezonde buds :lol:

 

Groetjes GreenRecon

Edited by GreenRecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha helemaal de bom zo

succes met knippen alvast..:lol:

 

grz brt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor voedingsschema geef je ze mammoet?

de verhouding dus aub.

 

Groetjes Greenrecon

 

Succes Greenbroeder van me :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoow mooie verzameling Mammoet :lol:

Het lijkt idd wel een kertsbomenwinkel zo vanop een afstandje -_-

 

Ik hoop met je mee voor een goeie afloop !

 

Succes verder ^_^

 

grts

Richie B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knutsel

Ja ziet er allemaal top uit idd. Hopen blijft dat zo tot eind okt.

 

@pietjepuck

Ja idd, het zijn echt net kerstboompjes. Dus als de toppen het niet halen, dan krijgen 180 frumleden een gratis kerstboompje.

 

@wierieman

Ik ga vandaag/nu, naar de 41 tellende spot om daar teldor spuitkorrels, microsulfa en misschien pyrethrum (alledrie van Bayer) te spuiten. En voeding geven.

 

@GreenRecon

Ik gebruik gewoon het standaard voedingsschema van Canna. Dus 500Ml per 100L water. En in week 5/6 ga ik misschien nog PK13/14 geven.

 

@steven1988

Alléén nog even 140 pieken kopen. Misschien krijg ik kwantumkorting.

 

@Richie Hawtin

Ja he? Haha .. Ik ga nu iedere maandag naar de grote plek en de kleine plek doe ik tussendoor. Dus er komen veel foto's aan.

 

Ik ga vandaag naar de kleinere (41) spot. Foto;s volgen vanavond/morgen.

 

Mazl!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Mammoet,

 

ik heb zelf ook teldor spuitkorrels gehaald maar heb een vraagje?Ga je de teldor spuitkorrels en

microsulfa tegelijk geven of doe je dat om en om de week of zo B)

Moge de weergoden ons gunstig zijn dit jaar en dat het spul zijn werk doet en dat we na afloop lekker een sticky ervan mogen roken. :lol:

 

GreenRecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je aan een schimmel middel kunt komen die agrariers gebruiken kun je beter zoiets halen:

 

http://www.brinkman.nl/brinkcgi/page.cgi?l...ng&u=rovral

 

 

Die Teldor is veeels te duur in verhouding tot zoiets en is niet zo krachtig.

 

Ik zelf heb nog wat zwaardere middelen die het bestaande rot kapot maken en nieuw voorkomen,maar die zijn niet meer te krijgen,dus daar kan ik je niet aan helpen.

 

Ik heb dit jaarnog niet gespoten omdat het nog niet nodig was,maar als ik rot zie en ik spuit om de week dan komt er niks bij,ook al is het weer zo slecht,de komt niks bij en het bestaande rot is dood,de schimmel is kapot en het rot kleurt lichtbruin en droogt op.

 

Je hebt mooie planten maar die mogen nog wel een week 5/6,en dan kan het weer slecht zijn,en Teldor te zwak,wissel vaker af met schimmel middelen wekelijks hetzelfde spuiten is zinloos,de schimmels worden dan resistent en het middel veel minder effectief.

 

Ook heeft nu al spuiten geen nut,de bloemen in de toppen zijn nog vers en sterk,pas als de toppen beginnen af te rijpen slaan schimmels toe,als de plant verzwakt is,nu niet.

 

Maar met de juiste middelen komt het wel goed,al is nachtvorst iets waar je niet veel aan kunt doen en dat heb ik eens meegemaakt een laat soort wat bevroren is tot -4/-5 vriest er niks kapot.

 

Maar al het beste,ik volg het topic graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow, heel mooi allemaal, foto's zijn ook netjes qua compositie 8) heerlijk. ik zeg maak er een calender van :lol: guerilliawiet 2010! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veldje, menigeen zal je jaloers op je zijn...! Ben benieuwd of ze het redde ivm toprot enso.. Heb zojuist een abo genome op dit topic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten !

Hoe ga je het allemaal oogsten ?

Als ik 2m² binnen oogst ben ik het knippen meestal wel zat !

 

Maar 150 planten :lol: ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GreenRecon

Ik weet nog niet of ik de "teldor spuitkorrels" en "microsulfa" tegelijkertijd ga geven. Of het überhaupt met elkaar gemengd mag worden weet ik ook niet. Misschien dat er hier anderen zijn die dit weten. 't Zou wel een hoop werk schelen als ik al die planten maar één keer per week hoef te bespuiten. Anders wordt het een hels karwij. Maar ja. Als dat het verschil maakt tussen een dikke oogst of helemaal/bijna niets dan moet het maar :lol:

 

@Bernie

Ten eerste bedankt voor de tip. Het is altijd handig om iets over een product te horen van iemand die er ervaring mee heeft. Maar heb je zelf ervaring met "Rovral"? En kun je me vertellen hoe dat spul heet wat niet meer te verkrijgen is? En de meest belangrijke vraag: is het ongezond om wiet te roken die behandeld is met bijv. "Rovral"? Dat het voor eetbare dingen wordt gebruikt zegt natuurlijk al veel, maar roken is natuurlijk wel iets anders. Ik hoor het graag.

 

@justforfun

Dank je wel...Haha dat is wel een grappig idee ja. En dan maar hopen dat de pagina "december" dan ook mooie eindresultaatfoto's mag hebben.

 

@230CE

Bedankt, zitten ook al heel wat vrije dagen in. Maar daar krijg ik hopelijk iets voor terug B) ... Ik zou zeggen, blijf het volgen.

 

@homegrower1967

Dank je wel man. Ik ga waarschijnlijk ter plaatse alles knippen. Daarvoor ga ik een "Tumble Trimmer" kopen. Hier een link naar een winkel waar je zo'n ding kunt kopen: Tumble Trimmer. En hier een demonstratiefilmpje: Demonstratiefilmpje.. Ik heb dit ding zelf al in mijn handen gehad bij een growshop en dacht eerst dat het niet zoveel zou voorstellen. Maar nadat ik er wat meer over heb gelezen denk ik dat het echt een ideaal ding is. Zeker in mijn situatie,omdat wanneer ik 180 planten moet gaan oogsten (als het zover komt) en iedere keer met 10 planten een eind moet rijden, dan is dit echt een uitkomst. Scheelt super veel werk/tijd/geld. Plus de planten blijven stevig waardoor het knippen een stuk sneller gaat.

 

___________

 

Ik zei vorige keer dat ik naar de kleine plek zou gaan maar dat kon helaas niet doorgaan. Ik ga ze snel weer een bezoekje geven en dan komt er weer een update.

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo hallo

Ja ik heb ervaring met Rovral zeer goede zelfs,het is vergelijkbaar met wat ik nu heb nl Ronilan SC.

 

Het rot wat in de toppen zit word kapot gespoten en stopt met uitbreiden en verkleurt naar lichtbruin en droog op en is dood om het zo maar eens te beschrijven,middelen als Rovral en Ronilan werken echt super al heeft Ronilan na mijn gevoel meer een preventieve werking en een dekkende werking,Rovral pakt het bestaande rot aan maar geeft niet die dekkende werking die Ronilan heeft.

 

De uitwerking op rookbare dingen durf ik niet te zeggen wel weet ik dat het een zeer goed effect heeft tegen botrytis.

 

Het is erg lastig om voor een niet agrarisch getint iemand aan sterke anti botrytis middelen te komen,als je wat mensen kent die die middelen hebben staan of kunnen krijgen legaal zonder der problemen mee te krijgen word het wat gemakkelijker.

 

Maar zulke middelen in handen te krijgen is niet heel gemakkelijk omdat:

Elke fles spuitmiddel geregistreerd word en als iemand die bv granen of suikerbieten heeft een middel voor botrytis koopt het maar een kwestie van tijd is voordat de AID aanklopt om te vragen waar dat voor gebruik is,maar voor iemand die zulke middelen legaal kan gebruiken is het niet zo heel moeilijk om een halve liter te laten verdwijnen.

 

Maar spullen als Teldor klinken geweldig en beloven veel maar het is maar aanleng ivm de middelen die de agrariers gebruiken voor hun gewassen,en bovendien is een particulieren verpakking 10x zo duur als een groothandels verpakking in verhouding.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zei vorige keer dat ik naar de kleine plek zou gaan maar dat kon helaas niet doorgaan. Ik ga ze snel weer een bezoekje geven en dan komt er weer een update.

 

waar blijft je update....... :lol: ....want ik wacht op je mooie pictures of verhalen van je spot B).

 

 

groetjes greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongelofelijk mooie uniforme tuin heb jij daar zeg!!

jammer dat spuitmiddelen nodig zijn om dit tot een goed einde te breien,maar ik begrijp je wel hoor.

doe het in een keer goed en spuit daarna niet meer om eventuele gebruikersschade te voorkomen bij de consument.

en had jij niet beter je opbrengst nat ergens kunnen wegdoen?die tumbletrimmer ziet er wel veelbelovend uit maar ik zie jou niet een week nonstop zitten draaien aan dat apperaat op je spot..met drie van die dingen!!volgens mij komt er ongelofelijk veel massa van die spots vandaan.en die moet daar ineens zo snel mogelijk vandaan worden getrokken als ik jou was.volgend jaar wil je er graag nog es terugkomen toch?

ik wens je onwijs veel succes toe man,ik ben zeer benieuwd hoe dit verhaal afloopt.

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bernie

 

Ok het is dus duidelijk dat ik ergens Rovral o.i.d. vandaan moet zien te krijgen. Ken zelf ook iemand die lang bij een tomatenkweker heeft gewerkt. Zal hem eens vragen of hij iets kan meenemen.

 

Maar wat mijn bedoeling is, is om de eerste keer met "Microsulfa" van Bayer te spuiten tegen Meeldauw. Deze is misschien niet zo sterk maar tegen meeldauw zal het wel werken. Het is ook zo dat dit een klein beetje een preventieve werking heeft op Botrytis. De tweede keer wil ik dan gaan spuiten met "Teldor Spuitkorrels" en de derde keer met Rovral o.i.d... Het afwisselen van de middelen met een toenemende kracht is volgens mij wel een goede aanpak. Er is dan volgens mij minder kans op resistentie. Ik laat het wel weten of ik iets heb kunnen bemachtigen. Bedankt voor je tips.

 

@GreenRecon

 

He man, ja ik ben maandag weer op de grote plek geweest, maar heb geen foto's meer genomen want alles ziet er nog exact hetzelfde uit. Pas als de toppen echt dikker gaan worden plaats ik weer nieuwe foto's. Helaas staat mijn auto bij de garage dus kan ik deze week waarschijnlijk niet meer naar de kleiner plek. Maar zodra ik daar ben geweest zal ik zeker weer wat foto's plaatsen. Jouw guerilla gaat ook lekker door zag aan de foto's ik in je topic. Ik denk dat jouw planten iets verder zijn dan de mijne. Ben zeeeeer benieuwd hoe we het er vanaf gaan brengen dit eerste jaar. Maar er veel van leren doe je sowieso.

 

@indoflow

 

Dankjewel man! Ja 't is echt om bij weg te kwijlen. Maar het is ook echt buffelen met iedere keer als je terugkomt al dat %*)&^@-onkruid uit de grond te trekken. Dus ik ga sowieso net als GreenRecon volgend jaar worteldoek gebruiken. Kost wat voor zo'n oppervlakte maar dan liever wat meer kosten dan dat hersendodende werk.

 

Wbt de spuitmiddelen. Ja daar baal ik ook echt van dat het nodig is. Dus ik ga het zo weinig mogelijk toepassen.

 

En over het knippen. We gaan met z'n tweeën knippen. Één persoon knipt de toppen van de planten en de andere gaat aan de slag met de Tumble Trimmer. Het is idd een flink karweitje maar hoe langer ik daar zit , hoe meer... haha je begrijpt hem wel. En qua snelheid doet hij niet af aan een elektrische cannacutter. Het volgende stond op "www.desjop.nl" -->

 

Met hoeveel knippers kun je aan een Tumble Trimmer werken?

Dat hangt sterk van de plantsoort af. Oogst je bijvoorbeeld een binnenplant met veel grote dikke toppen, dan kun je met vier personen toppen wegknippen, terwijl een vijfde persoon de toppen verwerkt. Als je een buitenplant knipt, met heel veel hele kleine topjes, dan kan je met wel 10 of nog meer mensen aan een enkele Tumble Trimmer werken.

 

Er staan ook twee demofilmpjes op hun site: Demofilmpje 1 / Demofilmpje 2

 

Ik hoop maar dat het succesverhaal gaat worden net als bij jouw kweek. Bedankt en blijf het topic volgen zou ik zeggen.

_________

 

Mensen, het lijkt me leuk om wat inschattingen te horen van jullie mbt tot de eind-opbrengst van de 140-plantige spot. Is uiteraard moeilijk vanaf foto's maar ben toch beniewd :closed:

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=58545&hl=tt

 

kvond nog wat mooie TT info zie hier boven. gewoon meerdere tt huren denk ik...

hoe je gaat drogen weet ik niet maar bij die verhuurbedrijven worden in september en oktober belachelijk veel grote electrische drogers verhuurt... :D ( tja er zullen wel veel vloertjes gestort worden :wacko: )

ik wacht nog even met gokjes....als ik naar buiten kijk en teletekst 704 wordt ik niet vrolijk voor je...maar wens je wel belachelijk VEEL natuurlijk :closed:

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...