Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mammoet

Mammoets 41 + 140 plantige guerilla

Recommended Posts

Ja ik denk toch dat het met 2 man moet lukken met 1 TT. Kom ik erachter dat het niet gaat, koop ik er nog een bij. Gewoon hard werken, dat scheelt een hoop... Maar idd er komt wel baggerweer aan als we Teletekst mogen geloven. Hopelijk zitten ze er nu net zo naast als gewoonlijk :closed:

 

gallery_21585_8313_2973.gif

 

Maar idd om een gewichtsinschatting te maken is het wel heel vroeg.

 

Mammoet

Share this post


Link to post
Share on other sites
_________

 

Mensen, het lijkt me leuk om wat inschattingen te horen van jullie mbt tot de eind-opbrengst van de 140-plantige spot. Is uiteraard moeilijk vanaf foto's maar ben toch beniewd :D

 

Later!

 

hoi mammoet,

 

Met opbrengst bedoel je nou totaal van 140 planten of de opbrengst van een plantje gemiddeld :wOOt . :o

 

ik zelf wil het heel graag ook weten ... :closed: .....maar ben nu geen voorstander om te vertellen hoeveel grammen of kilo's ik verwacht ...teveel smurfen die meekijken enzo.. ;) ..brengt misschien ook nog ongeluk... :) ..dus niet teveel over het resultaat denken...of rekenen... :) .....geloof me ik begrijp je heel goed en we hebben veel gemeen zoals je weet...hahahaahahah :D.

Hint ga dus uit van binnenkweek ......maximaal of gemiddeld gram normaal van een plant en dat keer aantal= totaal opbrengst.......haahahahah...duidelijk maar toch lekker vaag....

 

ps:heb enzicur bestelt.... :D....dus afwachten.... :wacko:

 

groetjes greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha nee laat dat verhaal over opbrengst idd maar zitten. Ik zal mezelf ook zeker niet rijk rekenen. Is echt het laatste wat ik doe, maar je vraagt jezelf toch als je naar je planten kijkt wat gemiddelde plant van je zal opbrengen (en dan heb ik het over gewicht en zonder rot :closed: )..

 

Maar ik hoop voor je dat die Enzicur gaat werken man. Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haha nee laat dat verhaal over opbrengst idd maar zitten. Ik zal mezelf ook zeker niet rijk rekenen. Is echt het laatste wat ik doe, maar je vraagt jezelf toch als je naar je planten kijkt wat gemiddelde plant van je zal opbrengen (en dan heb ik het over gewicht en zonder rot :wacko: )..

 

Maar ik hoop voor je dat die Enzicur gaat werken man. Succes ermee!

 

Ik voel me op deze forum het meeste met jouw verbonden...zelfde start periode..zelfde soort..ongeveer dezelfde aantal...zelfde afbloei..zelfde stress....dezelfde vragen over opbrengst ....ahahahah...Ik heb zo een gevoel dat het wel goed komt qua gewicht en opbrengst.....voor jouw en voor mij..... :D...

 

Heb die enzicur in huis en ga binnenkort al een stukje doen (20 stuks of zo )op het veld om te kijken hoe de dames erop reageren...wacht eerst dat het goed geregend heeft in de avond..en dan meteen geven..want het moet goed vochtig zijn... ;).

 

Heb de 300 gram=200 liter verpakking open gemaakt en heb er 30 gram=20liter van gemaakt...dit heb ik in zakjes in een donkere droge omgeving bewaart.. :closed: ..dus kan vele malen sproeien op locatie...hahahahah

 

groetjes green recon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee GreenRecon,

 

haha idd we hebben een boel overeenkomsten wbt de punten die je noemt. En tuurlijk vraag je je veel af van wat je er uiteindelijk vanaf gaat halen. Mensen denken dan snel dat je dollartekens in je ogen hebt. Daar gaat het me in eerste instantie niet om. Ik heb er tot nu toe ontzettend veel werk in zitten (net als jij denk ik). En dat wil je niet laten verpesten door regen en kou. Tuurlijk, achteraf weet ik dat ik een andere soort (vroegbloeier) had moeten pakken maar daarin had ik op dat moment gewoon geen keus. Maar we moeten er gewoon alles aan doen om het tot een goed einde te laten komen...

 

Ik ga nu eerst met

Microsulfo Spuitzwavel spuiten. Heb zojuist met Bayer gebeld en die man zij dat het geen kwaad kan omdat er niets in de bladeren en toppen/bloemen trekt. Hij zei dat dat bij een goede regenbui gewoon wegstroomt. Bij mij thuis had ik al meeldauw op de onderste bladeren geconstatteerd. heb daar al microsulfo op gespoten en dat werkt gelukkig wel. Hopen dat het ook enigszins preventief werkt.

 

Ben benieuwd of die Enzicur zijn werk gaat doen bij jou. Maar dat zal wel, heb er goede dingen over gelezen. Succes ermee en ik volg je topic.

 

Later!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben vandaag weer even naar de kleine plek geweest. 't Waaide f*&^* hard maar alles stond nog mooi overeind. Ze zijn nadat ik er vorige keer ben geweest toch nog een stukje gegroeid. Ik had 35L schoon water, een drukspuit en Microsulfo meegenomen maar er zat nog nergens rot of meeldauw op. Dat is dus wel positief. De topvorming zit er nu ook echt goed in. Nog ongeveer 4 weken te gaan. Dus ik hoop dat de laatste week/2weken een beetje goed weer brengen. Wel zal ik stokken moeten gaan plaatsten want ze worden natuurlijk steeds zwaarder en dan regen en wind eroverheen kan heel de handel verwoesten.

 

Wat ik overigens niet meer vermeld had, was dat het gebruik van de vuilwaterpomp, ton en voeding,etc niet echt een succes was geworden. De pomp had ik aangesloten op een accu dmv een omvormer (waar gewoon 230V uitkomt). De pomp was helaas niet krachtig genoeg om de ton snel te vullen. Maar gelukkig is de grond zelf goed vruchtbaar want alles staat er nog goed bij tot nu toe.

 

Maar hier de foto's die ik heb genomen:

 

gallery_21585_8933_336479.jpg

 

gallery_21585_8933_589388.jpg

 

gallery_21585_8933_90985.jpg

 

gallery_21585_8933_602303.jpg

 

gallery_21585_8933_564731.jpg

 

gallery_21585_8933_14325.jpg

 

gallery_21585_8933_364249.jpg

 

gallery_21585_8933_272392.jpg

 

gallery_21585_8933_313675.jpg

 

gallery_21585_8933_16646.jpg

 

gallery_21585_8933_295154.jpg

 

gallery_21585_8933_246971.jpg

 

gallery_21585_8933_189402.jpg

 

gallery_21585_8933_189402.jpg

 

gallery_21585_8933_343575.jpg

 

gallery_21585_8933_132468.jpg

 

gallery_21585_8933_128711.jpg

 

gallery_21585_8933_96031.jpg

 

gallery_21585_8933_119425.jpg

 

gallery_21585_8933_61008.jpg

 

gallery_21585_8933_382134.jpg

 

gallery_21585_8933_661259.jpg

 

gallery_21585_8933_431257.jpg

 

Enkele bladeren verkleurden een beetje geel vanuit de buitenkant naar binnen. Dit zal waarschijnlijk op een tekort aan een bepaalde voedingsstof wijzen. Misschien dat iemand dit herkent.

 

**Zijn er mensen die serieus weten uit ervaring of het nog nuttig is om een of andere snel opneembare voedingskorrels te strooien om ze nog even een extraatje mee te geven zo op het laatst.**

 

Hier de foto van het licht verkleurde blad

 

gallery_21585_8933_293986.jpg

 

Ok dat waren ze weer. Tips zijn altijd welkom en ik hoor t wel weer.

 

Mazl!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb waarschijnlijk wel gevonden wat het bladprobleem is.. Is denk ik een calciumtekort. Maar ik ga dus zo snel mogelijk iets van poeder strooien zodat ze zo snel mogelijk weer genoeg calcium binnenkrijgen. Iemand een advies wat ik hier het best voor kan pakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relax Mammoet..... :closed:

 

Je zegt nog 4weken...denk niet dat 3nov gaat lukken of er moet nog een hittegolf langs komen.

 

Je kan nog een vloeibare bloeivoeding geven maar het zal niet veel uitmaken .

Je bent gewoon weer te laat voor een rijke bloei!!

Jij niet allen hoor ik ook met me WWtjes

Iedereen die nu nog 2,3a4weken moet is te laat!

 

en ehhhh ze staan er nog lekker bij!

 

Relax en duimen dat de rot laat toe slaat.

Met veel wind minder rot,en das deze week zo.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks doen jongen, dat is het beste

 

laat ze maar overleven op water

zonder voeding gaan ze sneller afbloeien

gezien ze niks meer krijgen(signaal dat het einde naderd)

en een snellere afbloei tot gevolg

 

wel budrot in het oog houden

heb je meer dan 3 plekken in je plant-oogsten die handel :closed:

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Relax Mammoet..... :closed:

 

Je zegt nog 4weken...denk niet dat 3nov gaat lukken of er moet nog een hittegolf langs komen.

 

Je kan nog een vloeibare bloeivoeding geven maar het zal niet veel uitmaken .

Je bent gewoon weer te laat voor een rijke bloei!!

Jij niet allen hoor ik ook met me WWtjes

Iedereen die nu nog 2,3a4weken moet is te laat!

 

en ehhhh ze staan er nog lekker bij!

 

Relax en duimen dat de rot laat toe slaat.

Met veel wind minder rot,en das deze week zo.

 

PH

 

Ze staan er nog super bij, de bloei zit er ook goed in zo te zien. Jammer van dat calcium tekort maar dat is te verhelpen door te strooien met 1 van deze middelen: dolomiet, gips, kalikiezelkalk, magnesiakiezelkalk, thomasslakkenmeel, tripelsuperfosfaat of kalknitraat. Iets in poedervorm waardoor het met de regen goed in de grond spoelt en wat in de grond harken. Zo te zien staan ze idd ongeveer 4 weken in bloei, bubblegum moet 8 weken dus nog 4 weken ongeveer. Met de zomerzon erop zouden ze uiteraard uitbundiger bloeien maar ze zullen nog aardig aanzetten dus dat komt wel goed zolang de botrytis en meeldauw onder controle blijft. Maar ik las dat je daar goede bestrijdingsmiddelen tegen hebt.

 

@php donner

Vloeibare voeding zou zeker wel een verschil uitmaken het is tenslotte direct opneembaar, volle grond of pot maakt niet uit zolang het maar niet te hard regent waardoor het direct wegspoeld.

 

En goed weer of minder weer, afbloeien zullen ze altijd doen, dat is in de genetica opgeslagen, alleen met minder fotosynthese zal je alleen minder dikke toppen kweken. Bovendien wat bedoel je met WEER te laat? :D Bubblegum is een binnensoortje dus viel te verwachten dat ze, zoals de meeste soorten, niet voor eind oktober klaar zouden zijn.

 

Snel dat calcium tekort verhelpen en regelmatig je planten in de gaten houden vooral als het einde nadert dan zijn ze het meest rot gevoelig. Succes man, blijf je updates volgen! Tot nu petje af voor deze guerilla kweek en dat voor de eerste keer, hopen dat de toppen over een maandje liggen te drogen. :wacko:

 

Grtz Pierewiet

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb waarschijnlijk wel gevonden wat het bladprobleem is.. Is denk ik een calciumtekort. Maar ik ga dus zo snel mogelijk iets van poeder strooien zodat ze zo snel mogelijk weer genoeg calcium binnenkrijgen. Iemand een advies wat ik hier het best voor kan pakken?

 

hoi mammoet,

 

Je hebt een hele mooie bloei en stukje natuur daarzo...het is mooi om te zien dat het lekker gaat .. :wOOt .....

 

 

ik heb tot nu toe geen gebreken aan voeding....check foto's ...zien is geloven.

 

gallery_23661_8794_284840.jpg

 

mijn advies of tip is:

Voor poedervoeding is het te laat want het duurt een tijdje voor dat het in de grond goed is afgebrokkelt en opgenomen wordt door je wortels.

Ik zelf gebruik constant wekelijks.....

canna bloeivoeding 500ml op 20 liter water voor 100 planten ...hoeveelheid mix voeding met water die ik geef aan een plant is 150 a 200 ml.(plastic koffie beker )..daarnaast voeg ik aan de 20 liter momenteel 100 ml canna pk 13/14.

 

vloeibaarvoeding...direct opneembaar...door de wortels..en geef dit op een afstand van 15 cm van de stam in een cirkel.

 

dit doe ik om 3 a 4 dagen dus 2 keer per week.

voorbeeld dinsdag en zaterdag ...en soms doe ik gewoon 1 keer in de week.

 

begin maar met 1 keer in de week.

 

Je schrikt misschien door de hoeveelheid :wacko: maar je moet wel in je achterhoofd houden dat je planten in de vollegrond zitten..als het regen word voeding verdunt en zakt dan door de grond... ;)..het is iets anders dan in een kuip of pot...daarnaast heb ik eronder hydrokorrels die als buffer fungeren om de voeding vast te houden in droge tijden...of als ik ze effe niks geef.

 

Deze vloeibaar voedingschema geef ik nog 1 of max 2 weken en dan is het stoppen en laten afbloeien....

 

 

 

indien je twijfelt . :D ..probeer deze verhouding op een plant...degene die geel is aangeslagen...

 

kijk maar wat je met deze tip/ info doet..je kan ook gewoon de natuur zijn gang laten gaan....

 

Groeten

Greenrecon :closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pierewiet,denk jij dat ze de kans krijgen om af te bloeien?

En als je die middeltijes gebruikt om te strooien,dan werkt het pas goed na 2weken :wacko:

Ik denk dat het dan net tijd is om oogsten zeker met dit weerbeeld :D

 

Ik hoop dat ik er vet naast zit, ik gun het mammoet wel.

Volgend jaar deze spot opwaderen en deense stekjes gebruiken is mijn tip. :closed:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ph donner :wacko:

Zolang ze kunnen blijven staan door het uitblijven van toprot en of meeldauw zouden ze gewoon moeten afbloeien, uiteraard wel minder grote toppen dan bijv. die super vroege Deense soortjes maar toch. Het weer is voor het afbloeien niet van belang zolang het maar geen extreme temperaturen worden van tegen het vriespunt maar in Oktober ligt volgens het KNMI de gemiddelde temperatuur daar ver boven. En volgens mij geeft kalk bijv sneller zijn werkzamestoffen af dan korrels in vaste vorm die een langzamere werking hebben. Bij genoeg regenval zou het kalk snel de wortels moeten bereiken. En een calcium gebrek vertraagt de topontwikkeling en verstoort transportprocessen in de plant. Uiteindelijk rot het blad weg wat weer meer kans op budrot geeft. Dus al is de werking pas na 1/2 weken dan is het nog zinvol om te doen gezien de laatste, meest kwetsbare, weken. Al is het maar preventief ik zou er niet over twijfelen, kleine moeite en de kosten voor zo,n zak hoef je het ook niet te laten.

 

Btw jouw aanpak met je inventieve verduister techniek vond ik super, ga ik waarschijnlijk ook nog wel een keer in praktijk brengen, het liefst in een automatische vorm met een lichtsensor / tijdklok.

 

Dankzij indoflow die het pioniers werk op Hollandse bodem heeft gedaan met de Deense zaden, kunnen we

volgend jaar allemaal de meest vroege soorten gebruiken en flink profiteren :D Dus dan zijn we de meeste budrot voor. En idd volgend jaar de spot van te voren prepareren met de juiste ingredieenten hoewel ik de planten van Mammoet er verassend goed uit vind zien voor stekjes in de vollegrond zonder enige toevoeging. Eventueel een grondmonster laten analyseren voor het toevoegen van de juiste meststoffen in de optimale verhoudingen.

 

Grtz Pierewiet

:closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang ze kunnen blijfen staan ja!

Maar de kans dat ze tot de eerste week nov kunnen blijfen staan is 20%

 

Ik zie geen probleem bij het gros van de planten,integendeel.

Tuulk ist zinvol om te strooien met wat vanalles.....is het niet voor nu dan wel voor 2010 :wacko:

 

Het verduister systeem 100%volautomatich is niet zo easy.

Semy is het wat simpeler,bv handmatig verduisteren en het open laten trekken door een elektra motortje.

Me maat is meer van de technische kant en heeft al wat op papier staan.

Ik kan vast verklappen dat heteen soort markies systeem is :D

 

En over de deense genetica,buiten spelen zal nooit meer het zelfde zijn. :closed:

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eventueel een grondmonster laten analyseren voor het toevoegen van de juiste meststoffen in de optimale verhoudingen.

 

Grtz Pierewiet

:wacko:

@ mammoet: het blijft een genot om naar die kerstbomen te kijken :closed: hoe hoog zijn ze nu ongeveer?

@ pierewiet: heb je een linkje van een paar bedrijven en wat zijn de kosten ongeveer?

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zolang ze kunnen blijven staan door het uitblijven van toprot en of meeldauw zouden ze gewoon moeten afbloeien, uiteraard wel minder grote toppen dan bijv. die super vroege Deense soortjes maar toch. Het weer is voor het afbloeien niet van belang zolang het maar geen extreme temperaturen worden van tegen het vriespunt maar in Oktober ligt volgens het KNMI de gemiddelde temperatuur daar ver boven. En volgens mij geeft kalk bijv sneller zijn werkzamestoffen af dan korrels in vaste vorm die een langzamere werking hebben. Bij genoeg regenval zou het kalk snel de wortels moeten bereiken. En een calcium gebrek vertraagt de topontwikkeling en verstoort transportprocessen in de plant. Uiteindelijk rot het blad weg wat weer meer kans op budrot geeft. Dus al is de werking pas na 1/2 weken dan is het nog zinvol om te doen gezien de laatste, meest kwetsbare, weken. Al is het maar preventief ik zou er niet over twijfelen, kleine moeite en de kosten voor zo,n zak hoef je het ook niet te laten.

 

Grtz Pierewiet

:closed:

 

@Pierewiet Ik ben het met 95 procent met je eens .... :wacko:.

 

@mammoet.

 

Ik ben een van de serieuze mensen...laat je niet gek maken door andere of demotiveren .begrijp je goed wat je doormaakt want zou zelf ook stressen als ik iets ongezonds zie aan mijn planten en twijfelen in wat de goede middelen of oplossing is...blijf geloven in een positieve eind resultaat ............voel me heel sterk op de ene manier met je verbonden of zo...klinkt gek ....maar maak het zelfde mee .ik zit in het zelfde schuitje als jij..dus qua stekjes.startperiode...groei en bloei..alleen op het vlak van voeding ...verschillen we... kan van je leren en jij van mij...dus we kunnen elkaar steunen..

 

Poeder voeding heb je qua de tijdsbestek niks aan.daarin ben je te laat..neem deze stappen...koop een zak A-Z kalkkorrels .of nog snelwerkende kalk die op de markt is ..strooi ze goed op je spot ...goed overal en om je stam..test mijn vloeibaar voedingschema op een van je planten die het hardst nodig hebben en kijk de resultaten aan...heb het beste met je voor..want wil dat alle 140 planten het redden tot het eind samen met mijn 98...

 

ps: ben volgend jaar zeker van de partij met de deense en hoop jij ook..dan kunnen we elkaar ook daarin steunen. :D

 

grz greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om zeker te weten wat de tekorten zijn moet je een grondmonster nemen en het laten analyseren

 

Dit is echter niet nodig als je volgend jaar de boel opwadeerd met de bassis meststoffen

 

@greenrecon

Ik weet dat jij een van de serieuse mensen bent,anders zoek je geen mannen tussen je stekken!

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben een van de serieuze mensen...

Poeder voeding heb je qua de tijdsbestek niks aan.daarin ben je te laat..neem deze stappen...koop een zak A-Z kalkkorrels .of nog snelwerkende kalk die op de markt is ..strooi ze goed op je spot ...

goed overal en om je stam..test mijn vloeibaar voedingschema op een van je planten die het hardst nodig hebben en kijk de resultaten aan...heb het beste met je voor..want wil dat alle 140 planten het redden tot het eind samen met mijn 98...

grz greenrecon

 

Sorry hoor maar hier heb je dus 3x nix aan!

Om je stam en onder de planten van deze omvang blijft het droog!

Zulke planten geleiden het water naar buiten toe,en de voedingstoffen zullen nu geen effeckt hebben.

 

En ehhh kalk is toch ook poeder?

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P H donner

Weer te laat? :verrygood Wat bedoel je met weer? Zoals je al eerder hebt kunnen lezen is dit de eerste keer dat ik dit doe....

 

Iedereen die nu nog 2,3a4weken moet is te laat!

 

Je bent wel erg negatief zeg. Natuurlijk is het realistisch om te zeggen dat het erg laat is om af te bloeien met dit weer. Weet ik zelf ook allemaal, maar zoals je kunt lezen in vorige posts in mijn topic, ga ik rot en andere schimmels bestrijden. Ik heb hiervoor Rovral gekocht. Dus zolang ik de Botrytis kan voorkomen/ verwijderen is er nog een kans dat het niet allemaal wegrot. Dus beter trek je niet te snel je conclusies. Daar heb je niets aan :rolleyes: .

 

@blackbut

Lees aub mijn vorige posts

 

@Pierewiet

Maar ik las dat je daar goede bestrijdingsmiddelen tegen hebt.

Idd

Zolang ze kunnen blijven staan door het uitblijven van toprot en of meeldauw zouden ze gewoon moeten afbloeien, uiteraard wel minder grote toppen dan bijv. die super vroege Deense soortjes maar toch.

Mee eens

Tot nu petje af voor deze guerilla kweek en dat voor de eerste keer, hopen dat de toppen over een maandje liggen te drogen. specool.gif

Dankjewel man. Tuurlijk is het allemaal zeerrrrrrrrrr onzeker maar het is te idd te vroeg om te zeggen dat het is mislukt.

 

@GreenRecon

Héé! Ik ga geen voeding meer geven aangezien dat niet gelukt was vorige keer met die ton, accu, vuilwaterpomp,etc. Helaas. Maar Volgend jaar pak ik sommige dingen anders aan op dat vlak. Maar we zitten in het zelfde schuitje qua tijd en afbloeien. Hopen hopen en nog eens hopen.

 

@carpe_diem

Haha ja 't is idd een prachtig stel planten. Ze zijn op de kleine plek gemiddeld 2 meter. Op de grote plek gemiddeld 1.70m.

 

Ik ga jullie de aankokmende tijd op de hoogte houden. Moet nu snel gaan.

 

Laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mammoet,

 

Probeer met je mee te denken en vraag me af of je al enige idee hoe je de planten met dat middel gaat besproeien...water.. enzo.. :verrygood

 

Zelf vang ik het regenwater op met een zwarte zeil (5x5 meter) met een gatje in het midden met een kuip (90 liter eronder) misschien dat dit jouw veel werk oplost straks met het spuiten want dat vraagt veel water (dragen enzo naar de spot)...wel laag ophangen tussen de bomen. :rolleyes:

 

groeten greenrecon

Share this post


Link to post
Share on other sites
@P H donner

Weer te laat? :verrygood Wat bedoel je met weer? Zoals je al eerder hebt kunnen lezen is dit de eerste keer dat ik dit doe....

 

Je bent wel erg negatief zeg. Natuurlijk is het realistisch om te zeggen dat het erg laat is om af te bloeien met dit weer. Weet ik zelf ook allemaal, maar zoals je kunt lezen in vorige posts in mijn topic, ga ik rot en andere schimmels bestrijden. Ik heb hiervoor Rovral gekocht. Dus zolang ik de Botrytis kan voorkomen/ verwijderen is er nog een kans dat het niet allemaal wegrot. Dus beter trek je niet te snel je conclusies. Daar heb je niets aan :rolleyes: .

 

Met "weer" bedoel ik het buiten kweken met genetica die te laat is!

Ik weet dat het jou eerste x is.

Je doet het goed,mooie spot,maar het is een gegeven dat de planten met 15Cdag en nog minder in de nacht gewoon weinig moois produceren met veel blad!

En ik ben niet negatief maar realistich, ik doe het niet voor de eerste x en weet bijna zeker dat je de eerste week van nov niet gaat halen.....ook niet met dat spul tegen rot.......(vind ik trouwens zonde geld maar dat ter zijden)

Als rot de overhand krijgt ga je oogsten.....zo zal het gaan.

 

Nu heb ik een vraagje.

Doe eens 2planten zonder antirot middel en kijk eens of je ze echt langer kan laten staan... :lol:

En dan vraag ik jou.......welke zou je het liefst willen roken,die met of zonder antirot middel?

 

PH

 

Ps,Ik hoop echt dat ik er naast zit en dat de temp omhoog gaat tot half novemberen en gun je je kilo's echt wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zolang ze kunnen blijfen staan ja!

Maar de kans dat ze tot de eerste week nov kunnen blijfen staan is 20%

 

Ik zie geen probleem bij het gros van de planten,integendeel.

Tuulk ist zinvol om te strooien met wat vanalles.....is het niet voor nu dan wel voor 2010 :D

 

Het verduister systeem 100%volautomatich is niet zo easy.

Semy is het wat simpeler,bv handmatig verduisteren en het open laten trekken door een elektra motortje.

Me maat is meer van de technische kant en heeft al wat op papier staan.

Ik kan vast verklappen dat heteen soort markies systeem is :D

 

En over de deense genetica,buiten spelen zal nooit meer het zelfde zijn. :rolleyes:

 

PH

Zolang die bestrijdingsmiddelen de rot geen kans geeft om zich te ontwikkelen is volgens mij de kans dat ze kunnen blijven staan tot het einde 80%. De kou, regen en bewolking is niet bevordelijk voor de topvorming maar ze zullen gewoon in een langzamer tempo door blijven gaan. Ik ben het met je eens dat zonder bestrijdingsmiddelen de kans hooguit 20% is, zelfs nog minder vrees ik. Maar ik baseer mijn mening dus puur op de verwachting wat ik heb van Rovral, zoals Bernie eerder ookal zei. Dit is geen huis tuin en keukenmiddeltje maar wordt in de professionele tuinbouw gebruik op tal van groente en fruit, de schimmelsporen worden volledig vernietigd. Maar we zullen zien. Ik heb het zelf niet geprobeerd maar ben benieuwd naar Mammoet z,n bevindingen.

 

Ik heb ook wat lopen te brainstormen over een automatisch systeem om te verduisteren en kwam ook op zonneschermen uit :D Die heb je ook volautomatisch, met regensensor, lichtsensor, tijdklokken etc., maar het zal idd niet easy zijn op dit geschikt te maken voor onze hobby. Semi automatisch zou al per dag al 1 keer dat je er niet naar toe moet schelen maar een motortje die 2 kanten kan opdraaien moet ook wel lukken. Ik zal hier in de winter eens mee aan de slag gaan om te kijken of het haalbaar is.

 

@ pierewiet: heb je een linkje van een paar bedrijven en wat zijn de kosten ongeveer?

gr Carpie

He Carpe diem, ik heb geen adres en heb het zelf nog niet gedaan maar deze tip kreeg ik in de growshop. Het kost 100 euro en volgens mij stuurde ze het op naar plagron, maar dat weet ik niet meer zeker (is inmiddels al meer dan een jaar geleden), en na een week krijg je het weer terug. Na wat googlen vond ik trouwens dat je ook zelftestkits kan kopen maar heb me hier nog niet in verdiept. Het lijkt mij iig wel interresant om verder naar te kijken. Misschien zou je het zelf eens bij de growshop na moeten vragen, ze bieden het vaak aan om je gebruikte aarde met de juiste middelen te kunnen opwaarderen.

 

Om zeker te weten wat de tekorten zijn moet je een grondmonster nemen en het laten analyseren

 

Dit is echter niet nodig als je volgend jaar de boel opwadeerd met de bassis meststoffen

PH

Niet nodig maar voor 100 euro krijg je wel veel extra info die je makkelijk terugverdiend.

 

 

Sorry hoor maar hier heb je dus 3x nix aan!

Om je stam en onder de planten van deze omvang blijft het droog!

Zulke planten geleiden het water naar buiten toe,en de voedingstoffen zullen nu geen effeckt hebben.

 

En ehhh kalk is toch ook poeder?

 

PH

Kalk is poeder :lol:

En je hebt gelijk dat grote planten als een soort dak werken die het water naar buiten geleiden maar ondanks dat wordt het toch nog aardig vochtig onder de planten door afdruppelde bladeren. Je moet het kalk bij grote planten wat wijder om de plant verdelen want de wortels lopen ook verder. Als het totaal droog onder de plant zou blijven zouden de wortels ook geen water krijgen dus de kalk zal gewoon door de regen worden opgelost en zich een weg naar de wortels vinden. Vooral met de hoeveelheden water die de afgelopen dagen vielen kan de plant direct profiteren. Maar ja dat is mijn logica, misschien zit ik ernaast :lol:

 

Zelf vang ik het regenwater op met een zwarte zeil (5x5 meter) met een gatje in het midden met een kuip (90 liter eronder) misschien dat dit jouw veel werk oplost straks met het spuiten want dat vraagt veel water (dragen enzo naar de spot)...wel laag ophangen tussen de bomen. :o

 

groeten greenrecon

Dat is een goede tip GreenRecon met dat zeiltje om water op te vangen. Heb je zeker uit je SAS boek of kijk je vaak dat survival programma op discovery :lol: 1 van mij favoriete programma's, die gast weet alles om te overleven, zoals kamelendarmen gebruiken als waterzak om z,n eigen urine te nuttigen :P Ik ga ook eens kijken voor zo,n boek, lijkt me wel handige bruikbare info in te staan voor onze hobby.

 

En ik ben niet negatief maar realistich, ik doe het niet voor de eerste x en weet bijna zeker dat je de eerste week van nov niet gaat halen.....ook niet met dat spul tegen rot.......(vind ik trouwens zonde geld maar dat ter zijden)

Als rot de overhand krijgt ga je oogsten.....zo zal het gaan.

 

Nu heb ik een vraagje.

Doe eens 2planten zonder antirot middel en kijk eens of je ze echt langer kan laten staan... :nerd

En dan vraag ik jou.......welke zou je het liefst willen roken,die met of zonder antirot middel?

 

PH

 

Ps,Ik hoop echt dat ik er naast zit en dat de temp omhoog gaat tot half novemberen en gun je je kilo's echt wel!

PH, waarom denk je dat Rovral niet werkt? In de tuinbouw heeft het z,n diensten allang bewezen. En de vraag is denk ik rook je niks (alles rot weg) of met antirot middel. Iedereen spuit liever geen zooi over z,n wiet maar als je geen keus hebt. Als ik zou weten dat iets zeer gevaarlijk is voor de gezondheid zou ik het ook nog liever laten wegrotten. Die lui die zelfs troep spuiten om te verzwaren zijn de grootste gewetenloze klootzakken in de business die over de gezondheid van andermans rug zichzelf proberen te verijken. Als ze uit wraak een kogel krijgen ben ik niet rouwig. Maar zoiets wat ook in de tuinbouw wordt gebruikt en uitvoerig is getest en het je oogst kan redden zou ik het wel spuiten. En uiteraard zelf de eerste test joint opsteken :D

 

Jij zou dus niet gaan spuiten met zoiets als Rovral en liever je oogst laten wegrotten??

 

@Mammoet hoe staan ze erbij, wanneer komen de foto's van de grote spot weer??

 

Pierewiet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kalk is poeder :D

 

Dat is een goede tip GreenRecon met dat zeiltje om water op te vangen. Heb je zeker uit je SAS boek of kijk je vaak dat survival programma op discovery :D 1 van mij favoriete programma's, die gast weet alles om te overleven, zoals kamelendarmen gebruiken als waterzak om z,n eigen urine te nuttigen :nerd Ik ga ook eens kijken voor zo,n boek, lijkt me wel handige bruikbare info in te staan voor onze hobby.

 

Kalk is poeder ...juistem haahah(voel me zo dom :verrygood )..ik had het over andere grondstoffen die een lange werking hebben qua tijdsbestek..dus degene die moeten afbreken in de grond (minstens 2 maanden)...vandaar dat ik advies gaf voor voeding die snel opgenomen kan worden.

 

Het jaren lezen en kijken van informatieve survival stuff :P begint zijn doel te vinden in guerilla project (sasboek en discovery channel (survival)...dat van die zeil heb gewoon zelf bedacht ter plekke...hahahah.. :D.macgyver ingeving.

 

Ben trouwens blij dat er ook kritische mensen bestaan zoals ph donner (vele jaren ervaring met buitenwiet ..las ik ergens )...die kritisch zijn en ons kunnen confronteren :lol: dat dingen niet haalbaar kunnen zijn zoals het 100% halen van de eindstreep....kortom het is goed dat af en toe iemand ons confronteert met slecht nieuws....Het gaat niet om wie er gelijk heeft of niet..of wie negatief of positief.

 

 

Realistische confrontatie is goed want dat maakt je sterker en zorgt dat je scherp blijft....meer motiveert,zorgt draagt voor je planten...dat je meer tijd en aandacht besteedt aan het minimaliseren van schade of verlies aan je planten...and so what misschien 1 plantje het redt ...met een mooie top. :lol: die je koestert en oprookt dan welke duurste en beste wietsoortje bij de coffeeshop....

 

het gaat voor mij de nieuwe ontdekte ervaring en kennis..wisselwerking tussen mensen omtrent onze hobby ...de reis..het gevoel dat je leeft als je buiten in de vrije natuur bezig bent ..het gevoel hebt dat je verbonden bent met de natuur..dat je iets hebt van jezelf waar je controle over hebt..koestert..want we leven constant in dit leven in een sleur (werk,relaties,rekeningen,hypotheek,kinderen.etc..) ..de guerilla is onze uitlaatklep.. :lol: avontuur ..spanning..medicijn om weer kind te kunnen zijn....weer durven dromen dat dingen mogelijk zijn.

 

Dit alles zorgt ervoor dat je volgend jaar dubbel voorbereidt en toegewijdt bent op alles en niks meer aan het toeval overlaat.. :rolleyes:

 

 

mammoet we komen er wel samen..en die blow gaan we zeker roken..hoe dan ook dus laat je niet gek maken..jij weet wat het beste is voor je planten en jezelf...dus sterkte met alles wat je gaat doen..

 

ps:mensen ik ben hier om geen ruzie's te maken maar puur voor de liefde van de planten en de hobby :D

 

peace & out

 

greenrecon :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen Greenrecon :verrygood

 

Mooi verhaal goeie inspiratie om de dag mee te beginnen :lol:

Jij hebt ook een super mooi strookje groen aangelegd nu hopen dat de zon zich meer laat zien, je hebt het allemaal super aangepakt, geen half werk en dat vind ik mooi om te zien, net als PH die had ook een mooie set up! En niemand zoekt hier ruzie volgens mij, we zijn tenslotte allemaal GreenBrothers die het zelfde guerilla gen met zich meedragen, maar kritisch en discuseren moet kunnen toch hierdoor brengen we onze projecten tot een hoger niveau.

 

Grtz en :lol: probeer de budrot te elimineren dat je straks met een dikke joint aan je avonturen kan terugdenken :rolleyes: Vandaag en morgen weer beter weer!

 

Pierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik spuit ook tegen rot en heb amper rot,her en der een klein puntje maar nog geen handvol op een grote plant van 150/200 gram droog.

 

Mijn vriendjes die ook planten hebben spuiten niet en die hebben dezelfde planten als ik,en die zijn al vollop dikke toppe te vroeg aan het oogsten omdat het rot der massaal inzit,dus spuiten werkt zeker...

Anders werd het ook niet in de agraische wereld gebruikt.

 

We hebben vanaf de vorige week gewoon ronduit kut weer gehad hier in Limburg:zaterdag wind wat niet normaal is,zondag maandag het leek wel de trope hiero,luchtvochtigheid 100% soms regen enz,en vannacht rond de 50mm regen,das allemaal niet bevordelijk,en nog is der niks aan de hand bij mij,of zo weinig dat het de praat niet waard is.

 

Dus spuiten werkt echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...