Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Test: Advanced Nutrients met RO by KTM

Recommended Posts

gallery_9137_6878_21927.jpg

Test: Advanced Nutrients by keesthemad.

gallery_9137_7880_325110.jpg

 

 

Ik wist al een tijdje dat advanced nutrients een interessante lijn had. Ik hoor regelmatig dingen natuurlijk maar hier heb ik écht veel over gehoord, jullie weten wat dat betekend... Het lijkt in ieder geval lijkt het goed spul te zijn, als je dit soort teksten op je voeding zet moet je wel een goed product hebben;

 

 

PERFORMANCE GUARANTEE

If for any reason, you are not 100% satisfied with the perfomance of this product, please return the unused portion to place of purchase for a full refund.

Persoonlijk vind ik dat een mooiere statement dan "Van deze voeding worden je toppen nog dikker".

 

 

---

Goed, de voeding test ik tegenover de Atami lijn, met Bloombastic, een biominerale lijn die veel kwekers in Nederland gebruiken. Deze voeding is te vergelijken met de meeste andere biominerale voedingslijnen.

 

---

 

Ruimte:

Darkroom DR100

 

Afzuiging:

Passief [2x 4 meter sonodeck uit, cooltube gat links* + afzuiggat boven*]

 

Inblaas:

500m3 Carboriginal, 375m3 Ruck [2 meter sonodeck, filter behoeft vervanging, komt uit in rechter cooltube gat*]

 

Circulatiefan:

Ja [maar uit**]

 

Verlichting:

1x400W Lumatek HPS, bulb: Sunmaster Super HPS [vertical]

1x100W Procyon LED 25%Blauw 75%Rood [gecentreerd bovenin]

 

Genetica:

4x Amnesia, needs no introduction.

 

Medium:

Specialmix Light [4x50L]

 

Kweeksysteem:

COG AKA het kweektoneffect.

 

---

Dan kan de test eindelijk beginnen...

 

De hele set, het is niet de hele lijn, maar het zijn al meer flessen dan ik gewend ben. Ik ben eigenlijk wel blij dat er wat flesjes missen, misschien dat ik het nu ooit nog eens aanschaf...

 

B52, SensiZym, Final Phase, Connoisseur A+B, Liquid Carbo Load, Voodoo Juice.

gallery_9137_7880_1628082.jpg

 

Ik weet niet of er nog producten zijn die geintroduceerd moeten worden ? Voodoo Juice is een fles met goede bodembacteriën die voor een betere opname van voedingsstoffen in de wortels moet zorgen. B52 is een booster, NPK 2-1-4 (vergelijkbaar met 20-10-40 enz. het is een verhouding). De ingrediënten staan zelfs op de fles... Liquid Carbo Load bevat verschillende suikers, een energiebron dus, oa voor de bodembacteriën. Nou Final Phase dan misschien, dat is een spoeloplossing...

 

Verder gewoon A+B voeding en enzymen.

 

De lijn van Atami bestaat uit Atami Groei/Bloei + Enzymen + Root-C + Bloombastic. [Needs no introduction]

 

Ik ga beide lijnen op een redelijk gemiddelde wijze bemesten, niet voluit, maar zeker niet weinig. Ik hoop dat ik het red met de voeding, de Atami voeding dan, die is niet helemaal vol meer. Maar daar kan ik makkelijk even nieuwe voor halen.

 

Jullie wachten natuurlijk op de plantjes, ja dat wist ik wel... :rolleyes:

 

Daar zijn ze dan, zijn ze niet schattig ? Ik heb 4 stekjes gemaakt, ik heb ze zo gelijk mogelijk proberen te maken, drie groeischeuten en even lange fanleaves, even lang afsnijden, op dezelfde hoogte van de moeder, alles om maar gelijke stekken te maken... 3 zijn identiek, 1 loopt een dag achter... Dat is een vette meevaller toch ? En ik weet nu al niet meer welke welke is dus dat is positief. Momenteel is er alleen ingewaterd, voor de eerste week zit er voeding in het medium, dus ik laat ze even bijkomen op water en dan na één week start de voeding.

gallery_9137_7880_85122.jpg

 

De lamp hangt wel iets anders dan de meeste mensen gewend zijn... Verticaal, want dat is de shit... LET WEL, VEEL BULBS VINDEN DIT NIET LEUK, de sunmaster super hps kan in iedere positie gebruikt worden. (CHECKEN DUS)

gallery_9137_7880_352396.jpg

 

Zo ga ik er voor zorgen dat er geen planten de lamp in groeien, normaal haal je je lamp omhoog, maar dat kan ik niet doen, mijn planten groeien ook de breedte in, dus trek ik ze met deze NIE-CO-Rollers recht omhoog, naar een ronde PVC buis waar héél veel gaatjes in zitten voor extra NIE-CO-Rollers (welke sukkel heeft die naam verzonnen, wel vette dingen).

gallery_9137_7880_767854.jpg

 

(*)Hier het overzicht in de tent bovenin... Rechts zie je de inlaat, links één van de uitlaten, de andere zit bovenin rechtsachter. De LEDlamp hangt bovenin, de bulb beneden.

gallery_9137_7880_2600234.jpg

 

(**)Verder heb ik de circulatieventilator uit staan, waarom ? Het klimaat is zonder deze ventilator veel beter te regelen.

Omgevingstemperatuur:23.0C

Met ventilator in de tent: 29-32C

Zonder ventilator in de tent: 24.0 (CONSTANT)

 

Aangezien ik zware overdruk heb is de circulatie toch wel goed, de lucht wordt overal heen geperst, ipv via de kortste route naar buiten gezogen, dat is een heel voordeel. Ik heb nergens tocht. In m'n andere hokje heb ik reeds gezien hoe planten dit beviel, het werkt verbluffend!

 

Cilinder Of Green (COG) - voor de die hard lezers.

De manier van kweken is wel nieuw. Dat maakt verder niet uit want de omstandigheden per plant zijn alleen maar gelijker, het licht is 100% gelijk verdeeld, alles is op de mm nauwkeurig uitgemeten en zorgvuldig vastgezet, de lamp hangt dead center. De lamp hangt in het midden en de planten worden door JoJo's naar boven toe getrokken in een cilindervorm, op deze wijze ontstaat er een enkele laag met toppen waarachter weer reflectie schuilt, alle toppen krijgen dezelfde hoeveelheid lux aan de voorkant, en ongeveer hetzelfde aan de achterkant.

 

Toch is het kweekbare oppervlak nu ipv "1∙1meter=1m2" "3,14∙y=xm2" waarbij y de hoogte is in meters. Ik weet nog niet precies hoe hoog Y gaat zijn, daar zit de truuc, ik hoop y zo rond de 1 te houden, dan heb ik dus 3.14m2 die een vergelijkbare hoeveelheid licht krijgt met de bovenste toppen normaal, het voordeel is dat er voor de onderste toppen geen bladerdek in de weg zit, ALLE toppen worden dus hopelijk hard, zoet en smakelijk...

 

Zie plaatje.

gallery_9137_7880_46844.jpg

 

Het allergrootste voordeel zit hem in de klimaatbeheersing, zelfs zonder planten kan ik de afzuiger op 50% laten draaien, dit doe ik nu nog manueel, zodra ik de noodzaak zie hang ik hier een fancontroller tussen. De warmte van de lamp stijgt recht omhoog, er gaat infrarood naar alle kanten, de hele tent ziet dus wel uit als een IR kerstboom, maar staat volledig los van alle muren ±5-10meter naar de buitenmuren van het huis in alle richtingen. Ik kan met de afzuiger op 50% de tent één graad warmer laten zijn dan de omgevingstemperatuur, dat is écht knap vind ik zelf, nog een reden om zonder kap met overdruk te kweken...

Overdruk - nog meer leesspul.

Overdruk, tsjah, waarom ? Nou om meerdere redenen. Ik ben klaar met beestjes, ik moet het niet meer. Ik heb geen zin om te spuiten, dat vind ik zonde van m'n wiet, écht zonde. Daarom heb ik nu een filter op m'n inlaat, sinds ik dat heb is m'n moederhok geinfecteerd geweest met spint, dit stond direct naast de inlaat van het tentje, geen spint meer hier. Het moederhok krijgt nu de oude lucht van deze test tent, althans één van de slangen.

 

Overdruk is interessant omdat chemische reacties sneller verlopen onder een hogere druk, ook fysische reacties verlopen hoger onder hogere druk. Gasuitwisseling in de bladeren is dus hoger, fotosynthese is hoger, de groeisnelheid is hoger en als het goed is gaan de bloeitijden naar beneden...

 

Daarbij is het heel natuurlijk om met mooi weer overdruk te hebben. Buiten hebben we ook een hogere druk bij mooi weer dan bij rotweer, het zal voor de planten als natuurlijker ervaren worden, althans dat is de hypothese. In m'n andere topic ga ik hier dieper op in om deze test niet te vervuilen, maar dit is voor het gehele beeld van de test.

 

Nog één foto dan,

gallery_9137_7880_2067697.jpg

 

Dan is deze test nu officieel geopend. Gistermiddag zijn de dames geplant. Hun eerste nacht is gisteravond om 20:00 begonnen. 19mei. Ik gok ± 2 weken groeien en dan moet het wel vol zitten...

 

Nou, op naar het einde,

 

(test)Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees..

 

Een fles of kan vol lovende woorden...tja dat zeggen ze allemaal :rolleyes:

Mooie op zet en een leuke test!

Maar je verklaard dat veel lampen vertikaal hangen niet leuk vinden....hoe kom je daarbij?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Kees :huh: ,

 

Heerlijke verzorgde topic man :rolleyes:

Ga deze uitgebreide test zeker volgen....Succes man!!

 

Hscarry :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder gewoon A+B voeding

Hi Kees,

 

Ziet er mooi uit die test van jou :rolleyes: .

Je moet een goed naar de a&b voeding kijken.

Bijna alles zijn chelaten.

Dit is ook hun beste a&b (premium).

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes: toitoitoi :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal verderop in de test ieder product beschrijven zodra ik het gebruik... Ik heb net de hele dag opgeruimd dus ik heb nu nog geen zin om me in de voeding te verdiepen... Ik wil het even goed begrijpen en het liefste uit m'n hoofd weten.

 

Ik heb hier voor de volgende ronde nog een andere voedingstest liggen trouwens...

 

Specialmix + FNTN VS Lightmix + BAC

 

Lijkt me wel leuk...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling :huh: :rolleyes:

deze ga je toch afmaken he Ktm??

 

jou opzet is perfect man :j en ik

ben zeer benieuwd....

komt deze voeding niet van over de oceaan?

 

hier neem ik een abotje op, hehe ;)

gaan met die banaan keesje

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij m'n atami flessen zit er een gat van een naald in, daar plak ik iedere keer een tapje overheen... Ik ram er een naald in om precies genoeg op te zuigen, mijn manier van afmeten, maar ik vind het zonde om dat met de advanced nutrients te doen...

 

Blackbut, die voeding komt van overzee... Het is een gevalletje Canada VS Nederland... (Atami is echt NL)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry kees

 

dit blijf ik volgen

ik kan nog wat leren van je wat testverslagen maken betreft :huh:

(de rest van de wijsheden onthoud ik voor zover m'n geheugen toelaat :whistling )

 

succes alvast :rolleyes:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begin is er.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar je COG systeem. Momenteel kan ik me er nog niet veel bij voorstellen.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer verzorgd uit :whistling

 

Succes,

 

El Fish :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola Kees!!

Ik heb het nog niet binnen maar as soon as it comes ,,,dan ga ik je achterna hehe

Organisch danwel,maar komt goe!

good luck m8!!

 

Hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke testkees weer, ik ga hem volgen :rolleyes:

 

Waar heb je trouwens die mooie witte potten vandaan gehaald? Ook handig voor buiten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Angel, Nou ja zeg, hoeveel tests heb ik eigenlijk afgemaakt ? Ohja, vette shit, ik heb eens oogdruppels getest... hihi.

 

@Hupla, Ik heb zelf die flessen in een doos gestopt :whistling , ze komen vandaag... Als het goed is.

 

@Tomas, jaja, die dingen haal je bij de gamma :rolleyes: .

 

@Derest, bedankt voor de positieve start!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar je verklaard dat veel lampen vertikaal hangen niet leuk vinden....hoe kom je daarbij?

 

Ge schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schenkie, er zijn meerdere lampen die niet geschikt zijn voor verticale systemen. Google is je vriend, dat wist je wel toch ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Keesthemad,

 

Lamp info

 

Dit is wat ik tegenkwam.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, Update :rolleyes:

 

Ben benieuwd of het SOG systeem ook een duidelijk verschil gaat maken in opbrengsten of in kwaliteit van je wiet.. redenerend vanuit t idee licht=gewicht en de optimale lichtverdeling die je probeerd te creëren moet dit wel een verschil maken. De voeding kende ik niet maar ik ben benieuwd wat het worden gaat en of er tussen de twee voedingen ook ruime verschillen zullen zijn.Succes iig!

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Keesthemad,

 

Lamp info

 

Dit is wat ik tegenkwam.

 

Gr schenkie

Gek, misschien had mijn bron het dan over MH lampen zonder hierbij specifiek te zijn. Maar het lijkt me geen kwaad kunnen om het even te checken, toch ?

 

 

De plantjes beginnen lekker te groeien nu. Ze zijn nu nog bezig op de specialmix voeding. Ik heb een klein probleempje want ik heb geen groeivoeding bij de AN lijn gekregen... Dus ik weet niet helemaal wat ik daar mee aan moet, dus ik stuur de fabrikant nog maar even een mailtje...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een voorbeeld: Philips HPI T-plus:

Brandstand: p20 [Horizontaal +/-20°]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, na een weekje groeien staan ze er goed bij.

 

De plantjes zijn nu echt begonnen met groeien... Over een paar dagen kan ik denk ik de eerste jojo's bevestigen denk ik. De voeding start ik pas als we de bloei in gaan. Ze staan in 50 liter specialmix light, dus daar zit wel genoeg voeding in voor het begin.

 

Hier zie je ze dan...

 

gallery_9137_7880_234328.jpg

 

Amnesia... :wacko:

gallery_9137_7880_257382.jpg

 

Amnesia...

gallery_9137_7880_435549.jpg

 

En de tegenvoeding... De reeds gehavende lijn van Atami...

gallery_9137_7880_52216.jpg

 

Deze lijn bevat:

Groei (gebruik ik niet)

Bloei

Root-C (gebruik ik niet)

Atazyme

Bloombastic

 

Ik denk niet dat het nog écht lang hoeft te duren voor deze dames de bloei in gaan, geen volle week meer zou ik zeggen... Maar goed, je kan ook zomaar fout gokken. B)

 

Alles is in ieder geval goed groen en groeit steeds harder, harder en harder... Als de bloei net zo gaat als in het kleine tentje dan wordt dit een heel VET en WIT topic!

 

Greetz,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toppie uit ouwe B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verticale lamp!! :wacko: o ooooh die moet ik zekers volgen

 

Als ik UK420 enz.. mag geloven ga je normaal ver boven de gram/watt geraken, daarom effe meespieken en hopelijk veel bijleren :wacko:

 

+ test voeding van AN, vanaf de mijne binnen is begin ik er ook aan :wacko:

 

Nu eerst nog alles klaar zetten voor de special light mix test etc. weinig tijd, veel werk B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...