Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Test: Advanced Nutrients met RO by KTM

Recommended Posts

PH+ vette shit ouwe :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben helemaal verliefd op deze manier van kweken geworden, nu al... Maar goed het moet zich natuurlijk wel bewijzen schenkie...

 

Ik zou 30cm tussen alle bakken zetten, en dan uitbreiden naar zo groot je wilt... Dan hoef je ook geen fan onder de lampen te hangen namelijk en kun je rustig 600 watt'jes draaien. de verse lucht kun je aanleveren met slangen tussen de bakken door, daar blaas je koude lucht in...

 

Goed, nee de planten vinden het heerlijk om heel dicht bij de bulb te staan zonder dat ze er last van hebben. Ze zuipen als een gek, maar staan niet in de hitte, er is geen grote fan die ze constant heen en weer blaast dus ze drinken het toch echt om van te groeien... Ik geef 10L per dag aan die tent, op een 400W lamp. Wat ik toch redelijk veel vind.

 

Maar goed ik ben zeker tevreden, de planten aan de jojo's bevestigen duurde bij elkaar denk ik 5 minuten per plant... Als je het eenmaal door hebt is het zo gebeurt. Soms moet je ze een beetje schuin hangen etc. etc. Dan de planten dieven in week 2, dat kost ongeveer 5 minuten per plant... En dan heb je dus op 1.30x1.30 4 planten staan, dat is 1,69m2. Kun je rustig 2x600W op hangen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker kees

Ik blijf het een mooie manier van kweken vinden

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er allemaal heel mooi bij keesie..Mis wel de close-ups..verder niks te klagen.. :whistling

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

No worries over de close-ups, straks nog genoeg tijd om dat te doen, er beginnen wat kristalletjes te vormen, meer dan ik op had kunnen hopen, dus ik denk dat ik aan het einde van deze week wel een paar macro's kan maken al...

 

Maak je geen zorgen, t komt goed!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tadaa... Helemaal speciaal voor jullie!

(dag 20 bloei)

gallery_9137_7880_67873.jpg

 

Het gaat misschien toch richting de 1-1 want in een korte vergelijking zie ik bij de AN kant meer trichomen zitten. Op grotere bladeren... De wortels van de AN kant voelen echter wel iets inder stevig aan dan die van de Atami kant, jawel, ik gebruik iedere dag m'n vingers als tensiometer, werkt prima! Althans, heb niet te klagen over hoe ze er bij staan...

 

Ondertussen lijkt het dus een draw te zijn... Ik heb alleen voor de Advanced Nutrients kant geen booster, dat is wel jammer, want er is Hammerhead van Advanced Nutrients... De Atami kant krijgt wel bloombastic, zoals ik dat altijd gebruik. De PK booster van Adcanced nutrients is overigens wel een heel andere verhouding, maar volgens Advanced werkt het beter....

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je daar op let die trichomen^_^

mooie foto's :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels is het 2-1 voor Advanced...

 

Ik zal even kort uitleggen waarom...

 

Ik rits net m'n tent open voel effe aan de aarde, maak wat water, en ik laat bijna de gieter uit m'n handen vallen, hele bladeren VOL met trichomen, ik weet niet of ik zo nog zin heb om plaatjes te schieten, maar het is heftig.

 

De trichomen is eigenlijk aan beide kanten wel...

 

Wat spannender is was dit: Er was aan de advanced kant een hele lange schieter die ik even geknakt heb, vervolgens ruik ik aan m'n vinger. En echt, sta me bij, de meest zoete amnesia lucht die ik ooit geroken heb, ruik ik daarna aan het stammetje dat in de atami bak staat, mweh... Niet zo lekker, nog een keer ruiken aan de andere kant, WEER onder de indruk!

 

VETTE SHIT!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Kees, ik voed de planten buiten in de potten ook alleen maar met de organische lijn van Advanced Nutrients en wat mij ook opviel was de geur.Overweldigend zoet tov de planten die het niet kregen, alleen nog geen trichomen, maar ze staan ook nog niet in bloei. :blink:

Humic Acid (H2) is ook geweldig spul.Inmiddels ook de Organic B binnengekregen, dus die gaan we komende week ook gebruiken.

 

Namaste :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag me af welk component van de voeding de zoete geur geeft... Ik moet zeggen dat ik op dat na weinig verschil merk, ja de Advanced kant drinkt iets minder, maar die krijgt ook een hogere EC, die ik volgens het schema morgen naar de hoogste stap moet tillen, ik zal het maar doen, maar of ik er zelf erg blij mee ben weet ik niet... :whistling

 

Vandaag veel leuke dingen over Advanced gehoord, ik moet het nog even op een rijtje zetten e.d. en dan gaan we het er weer verder over hebben in dit topic.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfeerplaatje...

 

gallery_9137_7880_414522.jpg

 

Inmiddels is er één product waar ik erg blij mee ben, de liquid carbo load... Inmiddels heb ik ook nog een ander flesje voeding gekregen via via, maar daar later meer over misschien. Dit product bevat allerlei suikers en daardoor worden de planten wel erg zoet van geur... Het klinkt vreemd maar het lijkt toch echt te werken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik ben gisteren begonnen met het geven van B-Organic.Dat ruikt ook heerlijk zoet naar gist.Ik ben benieuwd naar de uitwerking ervan, maar de geur bracht me weer terug naar mijn labjaren microbiologie met het maken van de agarmediums. :blink:

 

Namaste :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een potje suikers.

Das snoepgoed voor je plantjes.

Hempy_Gums_Candy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

En straks snoepgoed voor ome Kees... :whistling

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk hoor al dat lekkers kees en doc

 

Hoe zit het met de warmteontwikkeling rond de lamp kees

 

Ik zit te denken om boven mijn kleine nft systeem een 400 w verticaal te hangen

Maar dan moet ik waarschijnlijk de planten wel opnieuw rangschikken

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op ±8-9cm is het geen probleem voor de blaadjes...

 

Ik dacht dat de bladeren hardstikke knapperig zouden worden, maar ze worden alleen bijna zwart van de hoeveelheid chlorofyl...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee bedankt voor je reactie

 

Ja knapperige blaadjes die afbreken als de fan erover heen blaast

Daar was ik ook bang voor

 

Dan ga ik hem er verticaal boven hangen

Kan hem altijd nog horizontaal hangen als het niet gaat

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horizontaal er tussen hangen hé..

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde verticaal er tussen hangen maar ik typte iets anders...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha kees

nu begrijp ik het

 

Idd ertussen hangen ipv erboven

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inmiddels is er één product waar ik erg blij mee ben, de liquid carbo load... Inmiddels heb ik ook nog een ander flesje voeding gekregen via via, maar daar later meer over misschien. Dit product bevat allerlei suikers en daardoor worden de planten wel erg zoet van geur... Het klinkt vreemd maar het lijkt toch echt te werken.

Dat kan je in feite gewoon vervangen door melasse, precies hetzelfde product (veel goedkoper vooral), op de toegevoegde fulvic acid na. Denk trouwens dat de fulvic acid echt het verschil maakt in de betere geurontwikkeling, niet de carbs zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik vond trouwens bij toevalligheid de dosering voor het gebruik van melasse; 1 theelepel- +/- 10 ml per 4 liter water.Ik heb maar een pot besteld op basis van rietsuiker wel eko dus ongezwaveld.

Fulvic acid ga ik in een later stadium gebruiken.

 

Namaste :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Liquid Carbo Load bevat o.a.

 

Ribose, Xylose, dat soort suikers, 5 in totaal. Deze zijn denk ik voor het bodemleven bedoeld, ik zie de gedachte er achter wel, het zijn suikers die nodig zijn om de genetica te verdubbelen, maar dan nog, kun je die op deze wijze toedienen. Ik ben bang dat ik daar volgend jaar wel achter kom.

 

Er zit zeker een verschil met melasse en dit spul, dit spul is gewoon net een corn syrop, helder en een zoete geur, t.o.v. donker met een verrotte geur bij melasse... De amnezen ruiken hemels...

 

pH/EC meter

 

Gisteren de pH en EC meter van Mammoth Hydroponics (eutech in een ander doosje) geeikt.

 

De pH meter stond na ±6 weken gebruik en bewaard in de KCL op pH6,99 waar dit 7 moest zijn...

 

De EC meter had iets meer verschil en deze stond dan ook op 1.38 waar dit 1.41 moest zijn.

 

Geen schokkende resultaten, maar het ondersteund wel de theorie dat 2x per ronde de meter goed zetten geen kwaad kan. Zeker de EC meter. Deze bewaar ik zonder vloeistoffen, omdat dit zo in het boekje staat.

 

Atami Bloombastic

 

Dit vind ik tot op heden nog steeds de fijnste booster die ik gebruikt heb. Het is gewoon een PK booster, maar dan met heel veel extra sporenelementen en er lijkt ook wel iets suikerigs in te zitten. De geur is in ieder geval hardstikke zoet. De EC knalt omhoog. Ik geloof dat ik op een EC van 1.1 zit als ik 1ml toe voeg op een liter...

 

 

Foto's

 

Ik zal proberen om voor het licht aan gaat wat foto's te maken, het is een slagveld, het staat vol, het is een tent vol toppen, en als je het mij vraagt heeft iemand m'n lumatek omgewisseld voor een 600W...

 

 

Met vriendelijke groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was het stiekem toch een 600w Lumatek.

Ben je ons aan het foppen Keesie??? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...