Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

test: Koelbatterij voor gesloten / semi gesloten systeem

Recommended Posts

Heel veel mensen gebruiken hier slootwater voor vanalles en nog wat...

 

Klinkt ook weer derde wereld achtig.

 

Het is geen stink-dreck-moddersloot... Er hangen overal oude wasmachinetrommels in het water met god weet wat voor verdere filtersystemen de boeren hier allemaal bedacht hebben, zal eens vragen, die mensen zijn meestal wel "Zunig" op hun pomp.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe de boeren gebruiken ook een beetje grofstoffelijker pompen voor bevloeiing en wat dikkere leidingen :rolleyes:. Terug lozen op de sloot is in ieder geval niet toegestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh, de boeren hangen die slang gewoon direct in de sloot volgens mij, die gebruiken zulke grote pompen idd...

 

Diameter brandweerslangetje... Damn, de druk die daar op staat is immens... 50-60meter ver spuiten ze dat water... Veld hierzo is 120 meter breed, staat 1 spuitslang in die heen en weer rijd de hele dag... Slang rolt automagisch op, leuk systeem hoor!

 

Nee die wastrommels daar zit volgens mij een gewone pomp aan vast, een pomp zoals mensen in hun vat zouden stoppen. De meeste mensen hier gebruiken het voor het bevloeien van hun tuin of het bijvullen van de vijver, geen idee eigenlijk, maar ongeveer 20% van de mensen heeft hier wel zo'n gevaarte in het water hangen.

 

Ik zal eens rondvragen hoe ze er voor zorgen dat hun pomp niet verstopt raakt met allerlei meuk...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Limit,

 

Welke zijn voor jou wel bekent dan en hoe efficiënt zijn ze dan?

 

@Limit,

 

Graag antwoord... mijn interesse is gewekt als het efficienter kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een zgn vacuumpomp gaat de te verpompen massa niet eens door de pomp heen...

 

volgens mij mag een techneut wel een stikkie gaan maken. POMPEN... :P hun werking en toepassingen...

 

want binnenkort wordt het pompen of verzuipen hier... :rolleyes:

gr

Carpe_diem

 

ps: Limit is bijzonder technisch.. heb ik dat goed gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super interessant!! ben erg benieuwd naar de resultaten.

 

Ben ook meteen aan het denken om mijn hokkie aan te passen naar een gesloten systeem vanwegen de warmte en hoeveelheid lucht die er nu uit komt! en dat bied meteen perspectief voor een andere plek in mn huis waar ik mooi de ruimte heb maar geen goede aan/afvoer voor de lucht :lol::D

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo A T Trading,

 

Ik zie jullie methode en heb toevallig vandaag een vraag gesteld over het koelen/vermommen van de uitlaat ivm ontdekking door wie dan ook.

 

En ik zie dat jullie een tester zoeken (althans nog niet hebben gevonden).

 

Ik bied me aan samen met HenkiedePenkie: Bewezen boven de gram per watt zonder co2 in diverse verslagen... :D

 

Als BigBudBram het nou ff in mekaar timmerd bel ik vast het Guiness Book of Records :)

 

Laat maar horen :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo leuke hobby,

 

ik denk dat je jezelf niet goed hebt ingelezen, een tester voor het semi gesloten systeem is er al lang

klik maar in de linkies onder in m`n handtekening

maarja je weet ons nu te vinden he :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag een kijkje mogen nemen in de keuken van A&T Trading en het systeem gezien.

Van wat ik gezien heb en de informatie en uitleg erover moet ik zeggen dat het een zeeer doordacht systeem is.

In combinatie met hun verdeelslangen is DIT toch wel de oplossing voor een optimaal klimaat.

 

Door de uitgebreide uitleg is het principe van heel het systeem echt duidelijk geworden en kan het idd voor een groot maar ook zeker voor een kleine ruimte DE oplossing zijn voor je klimaat..niet alleen in de zomer maanden maar heel het jaar door!!!

Het systeem zorgt niet alleen voor verkoeling in de warme zomer maar het geeft een constant klimaat ..zomer en winter!

 

Ik ben er een stuk wijzer van geworden ...en de koffie was ook binnen te houden :wave:

Bedankt Ad voor de uitleg en de test(en) die je vandaag hebt laten zien :)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lumen-test en PAR-test vond ik nog het meest spannend :) :wave: (Begint de BAL te rollen??? :( )

 

Dikke shit, ff naar A&T-trading..... vanaf 09:15 tot 17:25.

Ach, weer veel geleerd en veel gezien, en ik hoef de 1ste week geen koffie weer :o :D

Het is/zijn inderdaad een super-product(en) die ze verkopen en het is voor iedere situatie weer anders, dus niet ff aan de telefoon uit te leggen! Ik ga aan de slag!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik BAL, jij BAL en wij BALLEN :)

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook testen is een vak. :)

Altijd kijken naar energieverbruik. :D

 

Bedankt voor de zuivere test jongens.

Ik zal hem wel even over laten doen. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo...hier wordt nog behoorlijk geklust zie ik...

wat ik vragen wilde: krijg je ook een data logger voor de test net als kitefreak had met Test:Regelbare Lumatek 600watt EVSA?

lijk me mooi om te zien lv, temp etc...

groetjes en klus ze !!

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal goed. :verrygood

De data-logger is al geïnstalleerd ;) . Iedereen wil toch gegevens dus zullen jullie die krijgen ook B) .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm Ik zit me iets af te vragen.

Als er een koppeling naar een batterij losschiet is hij dan beveiligd dat niet je hele huis overstroomd??? :lol:

 

En zeg niet dat het niet kan gebeuren want alles gebeurd altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je deugdelijke materialen gebruikt, en goed aansluit????? dan moet het gek gaan

anders zou je binnenshuis ook op elke aansluiting een beveiliging moeten hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook 2 watermelders te staan. Komt er in of om het hok een waterprobleem, dan wordt ik direct gebeld en ge-sms't! Volledig ingedekt dus. :lol: .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou lady dat wist ik nog niet, da`s mooi

 

maar voor degene die het extra wil beveiligen, het kan natuurlijk altijd

en ook heel slim om het te doen, beter voorkomen als genezen.... toch???

ik zou het dan in ieder geval zo proberen te beveiligen dat de watertoevoer ook automatisch stopt, als het mocht gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T

Het heeft te maken dat ik niet onder de indruk ben van de installatie kwaliteiten van de gemiddelde kweker.

Het idee met een electrish waterslot met een sensor op de vloer is goed.

Als het nat wordt gaat de kraan uit.

 

@green-lady

mooi sms systeem met al die controle :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, sommigen hebben een hok een eindje van huis en vinden alles wel best. Ik ga voor zeker! Als er iets gebeurd wat we liever niet hebben zeg maar, dan wil ik als eerste op de hoogte zijn, en niet bijv. brandweer, politie etc. Voor die paar honderd euro slaap ik een stuk beter :lol:

 

De belangrijkste elementen zijn ingedekt, maar zoals je kan zien op hun web-site zijn er vele mogelijkheden.

 

De belangrijksten vind ik:

-brand

-wateroverlast

-stroom-uitval (dus ook stankoverlast, kortsluiting)

-inbraak

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc

 

dat ben ik helemaal met je eens, dat de installatie kwaliteiten van de gemiddelde kweker ver beneden niveau liggen, jammer genoeg

maar daar kun je als ondernemer verder weinig meer aan doen als goede materialen te leveren met goede info omtrent het gebruik van de materialen

en de mogelijkheid aanbieden om het te beveiligen (als extra optie dan natuurlijk)

verder is het dan de keuze van de klant, maar mogelijk is het zeker... en persoonlijk ben ik er ook voor

 

zo heb ik ze ook al gehad die vergeten waren hun kraan dicht te zetten na het vullen van hun voedingsvat

Tip: maak er een mechanische vlotter op, kost weinig groot plezier :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry, ik ging even met de offtopic van kees mee, ik bedoelde de rest warmte die uit zijn tuinkweekhok komt.

hier vliegen ze veel in de winter over om te checken op hotspots.

sry ik zal nu bij de les blijven.:j

 

Hier reageer ik op wel een gedateerd bericht, maar dit is misschien een goede oplossing voor detectie door warmte en is erg energie besparend ! :lol:

 

Met een HR-WTW behaal je 95 % rendement, met terug winnen van de rest warmte en je hebt gelijk een goed gebalanceerd systeem klik

 

Deze warmte gebruiken om weer stroom op te wekken met een Micro-WKK of het huis er mee verwarmen ( alleen in de winter maanden, elektra opwekken lijkt mij dus beter, maar nog niet op de markt maar dit duurt niet lang meer ) en lijkt mij een goede oplossing voor de rest warmte !

 

Geen last meer van hotspots en dus moeilijker traceerbaar en stroom rekening omlaag ! B)

 

Met de KB 500 heb je een luchtverplaatsing van 450m3/h met een externe druk van ca 200 Pa tot je beschikking, is genoeg voor een koolfilter met een goed

leidingwerk !

 

De ventilatoren bestaan uit een gelijkstroommotoren ventilatorwaaier met achterover gebogen schoepen die nauwelijks onderhoud vragen, wat een groot voordeel is voor het drukval in het systeem en een laag stroom verbruik door de gelijk stroom motoren ! EC motoren is de toekomst in de ventilatie techniek.link naar ziehl abegg, dit is de grootste producenten van buitenpoolmotoren

 

De achterovergebogen schoepen hebben een groot voordeel tov de waaiers met voorovergebogen schoep die ze bv in de torin ventilatoren gebruiken !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...