Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

test: Koelbatterij voor gesloten / semi gesloten systeem

Recommended Posts

Van A&T trading kregen we het aanbod om een koelbatterij te laten testen bij een serieuze kweker. A&T heeft klimaatoplossingen vanaf 2 lampen. De voordelen zijn legio, hier een paar in het oog springende:

  • Géén last van warmte door recirculatie en koeling
  • Géén last van grote inlaten en uitlaten door recirculatie
  • Uitstekend tegen detectie
  • Lage koelingskosten
  • Ontvochtigend

Op de site van A&T vind je een aantal voorbeelden hoe een koelbatterij kan worden ingezet.

 

De slimme kweker die dit jaar tijdens de (ongetwijfeld) hete zomer géén problemen met temperatuur wil hebben die reageert nu met een voorstel.

 

Wat willen we graag:

  • Liefst voor een (semi) gesloten systeem
  • Daarom ook liefst een CO2 kweker
  • Minimaal 2 lampen
  • Mogelijkheid om zowel lv als temperatuur nauwkeurig te monitoren
  • Uiteraard een uitgebreid verslag hier in deze sectie.

A&T zit in Ravenstein (Bij Nijmegen!) dus hou daar wel rekening mee. Je krijgt de juiste koelunit voor jouw hok en op maat advies hoe hem te plaatsen en aan te sluiten. Dat plaatsen doe je natuurlijk zel zelf, dus een beetje handigheid is wel vereist. Dit zijn buitenkansjes dames en heren! Uitsluitend serieuze reacties worden besproken met A&T voor de selectie. Reageren mag in dit topic!

 

Laat die zon maar komen nu :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is die waterkoeling circuleren of boven erin onder de gootsteen in?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie test mensen.

Dit is een superproduct. <_<

Ben erg jaloers op de tester.

Thanx for the test A&T. :innocent:

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar geen antwoord op m'n vraag? :innocent:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njee dit keer geen KJ of Doc.

Maar ik geloof dat dit systeem op beide manieren gebruikt kan worden.

Zal je wel een waterchiller nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry was ook niet direct aan jou...maar ik heb het inmiddels al gevonden. :innocent:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Co2 kweker ben ik niet

maar ik moet wel stoppen in de zomer door de hitte

het is wel een kleine kamer 3 op 3.5 meter

zou wel leuk zijn natuurlijk :innocent:

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ga ik me eens goed in verdiepen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazz,

 

Ik bied mij ,bij deze, aan.

 

Bedoeling is 6*600 watt Gavita met lumatechs.

4250 M³ afzuiging.

5000 M³ actieve inblaas.

CO2 toevoeging(al dan niet met droogijs)

Ecotech controllers.

en de test van HYPRO voeding against A-5 haze voeding.

36 stuks HPH Haze

Start datum zal begin juni zijn.

 

Ik hoor ut wel.

 

Grtz,

 

A-5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd A-5 :innocent:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh! Dat is één groot testlab bij je A5 <_< Lijkt me een bijna niet te weerstaan aanbod en de timing is ook nog perfect! Dat kan ik mijn neus niet voorbij laten gaan helaas Blackbut :innocent:

 

Ik zal het gaan voorstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die test ga ik zeker volgen want dat kan ook voor mij interressant zijn binnekort

 

succes alvast met de test :innocent:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghehe die test wil ik ook zien bij A-5 <_< en niet voor de koelunit :rofl

 

Kennen we eindelijk zijn kweekkunsten afkijken :innocent:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig idee, als je de beschikking hebt over grondwater (toegang). Ik loop al langer met dit idee, het mooist is een metalen lange spiraalleiding ingraven in de tuin, diep het gw in en daardoorheen schoon leiding water. Zo maak je een gesloten koel systeem.

 

Als je echt groot denkt kun je zo je huis 's zomers koelen en 's winters opwarmen tot 10 graden (gw is over het algemeen een graad of 10) door de vloeren en de muren te voorzien van "vloer"verwarming/koeling...

 

Ik heb een tijd grondwatermonsters genomen en 's zomers was het altijd heerlijk koel en 's winters komt er echt stoom vanaf (als het vriest)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • Géén last van warmte door recirculatie en koeling
  • Géén last van grote inlaten en uitlaten door recirculatie

 

Wat willen we graag:

  • Daarom ook liefst een CO2 kweker

 

Ik denk dat als je recirculatie gebruikt in gesloten systeem dat je co² MOET gebruiken omdat kweken anders niet kan en helemaal niet laat zien wat het koelsysteem kan, alleen miezerige plantjes die er vreselijk uitzien door co² tekort.

 

Dus ja ik ben echt benieuwd om het in werken te zien. Grote doos :innocent: en laat de show maar beginnen, veel succes Dude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

We zullen ons eerst even voorstellen het Team van A&T Trading Adje en Toine.

 

Zoals je hebt gezien gaan we een test uitvoeren met een semi gesloten systeem, hiervoor zullen we iemand selecteren die serieus en met enig technisch inzicht hier uitgebreid verslag gaat geven.

We zullen de personen waar we uit selecteren via een PB uitnodigen om bij ons op gesprek te komen.

Als jullie vragen hebben zullen we deze hier zo snel mogelijk proberen te beantwoorden, mocht het soms wat langer duren voordat we reageren onze excuses daarvoor maar helaas hebben we in verband met drukte niet altijd tijd om direct te reageren.

 

Mvg.

Adje en Toine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja Co2 kweker ben ik niet

maar ik moet wel stoppen in de zomer door de hitte

het is wel een kleine kamer 3 op 3.5 meter

zou wel leuk zijn natuurlijk :innocent:

 

groene groeten

Blackbut

 

Je hoeft geen Co2 kweker te zijn het werkt ook zonder Co2 toe te voegen omdat het een semi gesloten systeem is wat wil zeggen dat er altijd nog lucht naar binnen wordt gezogen waar Co2 in zit wat het gewas nodig heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaah ik ben nog in de running :innocent:

2 lampen- 250w en 400w

momenteel gestopt door de warmte

tot na de zomer

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat als je recirculatie gebruikt in gesloten systeem dat je co² MOET gebruiken omdat kweken anders niet kan en helemaal niet laat zien wat het koelsysteem kan, alleen miezerige plantjes die er vreselijk uitzien door co² tekort.

 

Dus ja ik ben echt benieuwd om het in werken te zien. Grote doos :innocent: en laat de show maar beginnen, veel succes Dude.

 

Klopt helemaal in een volledig gesloten systeem,maar dan krijg je ook problemen met de luchtvochtigheid daarom is het ook niet helemaal gesloten maar semi gesloten zodat er ten alle tijden verse lucht met Co2 binnenkomt en via de bypas ook nog vocht afvoert.

Share this post


Link to post
Share on other sites
We zullen de personen waar we uit selecteren via een PB uitnodigen om bij ons op gesprek te komen.

 

Ik doe natuurlijk niet mee met de test maar zou jullie systeem graag live willen zien. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik doe natuurlijk niet mee met de test maar zou jullie systeem graag live willen zien. :rolleyes:

 

Nou doc je bent van harte welkom bij ons op het bedrijf, daar hebben we een proefopstelling staan kun je het zien en kunnen we het haarfijn uitleggen.

dit geld trouwens voor iedereen,adres gegevens kun je vinden via onze site

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou misschien moeten we dan maar eens een excursie organiseren? :rolleyes:

 

goeie start in ieder geval adje, aan belangstelling geen gebrek, doe je best!

Share this post


Link to post
Share on other sites

om eens te laten zien hoe ze dat met gesloten systemen in Amerika doen, watergekoeld, hier een filmpje:

 

 

kijk precies op 2:03 ook eens hoe netjes de bekabeling van de lamp is afgewerkt. Gekweekt met Advanced Nutrients btw :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...