Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
klikodog

vraagje ingredienten b.a.c Plant Vitality Plus

Recommended Posts

goeiedag ik heb laatst een flesje van bac Plant Vitality Plus gekocht en gebruikt top spul daar niet van , maar ik wil graag weten wat er allemaal in zit gezien het voor onschadelijk door moet gaan , enkel als ik er aan ruik dan ruik ik iets van de petrochemie :D

 

wie o wie kan mij er meer over vertellen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je niet aan de ingrediënten helpen, denk ook dat die geheim zijn trouwens...

Maar dat spul is toch allemaal gekeurd enzo, of niet?

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Spul is goedgekeurd door Soil Association.Van deze organisatie krijg je niet zo maar hun certificaat voordat ze aan strenge eisen voldaan zijn. :rofl

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruiik het ook en de planten schijnen het lekker te vinden maar vind het inderdaad ook een merkwaardig geurtje hebben..

Share this post


Link to post
Share on other sites

en bij dat geurtje zet ik dus mijn vraag tekens .

 

ik ken die organisatie niet maar certivicaten zijn te koop dus dat vind ik niet zo waardevol .

ik ken de audits en haccp, cokz zitten allemaal certivicaten aan dat zijn moment opnames en als er genoeg schuift kan alles .

Share this post


Link to post
Share on other sites

aardolie is toch ook organisch? :D

 

Die soil association certificering is overigens alleen voor de voeding. Ik heb daar zelf ook al langer een draadje over lopen met BAC en BAC met de fabrikant :rofl.

 

Dit is uit de material safety sheet die ik heb opgevraagd:

 

Further contents – traces of hexanol : methyl-pyrrolidine : butylated : hydroxytolulene : these are inert non toxic materials required to produce emulsion to enable organic substance, water soluble. Will impart non active odor.

 

Dat verklaart de geur. Zeg maar een hulpstof om te zorgen dat de organische materialen in emulsie wateroplosbaar blijven.

 

Heb effe moeten zoeken maar gevonden:

BAC_plant_vitality.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Soil Association certificering is niet alleen voor de voeding, ook voor dit soort producten.Bio Bizz heeft ook EKO-certificering voor zijn producten.Certificaten zijn te koop, dat klopt, maar het is na te vragen bij Soil Association of het betreffende bedrijf een certificering heeft voor zijn producten.Ieder lid heeft een nummer. :rofl

Heb je wel eens Spruzit geroken, lekker chemisch of denk je dat alles naar rozen ruikt wat uit de natuur komt. :)

 

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt wel, maar Plant Vitality heeft géén soil association certificering :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmantito nee maar als ik wil lukt me dat , ik heb nog een potje rozen olie staan stinkt net zo als aalsmeer vol rozen :D

en met schuift(tekoop) bedoel ik niet een op de pc gemaakt kladje .

 

ik heb 1.5 jaar gewerkt bij een zeer grote geur en smaak stoffen fabriek en nee niet alles ruikt naar rozen .

ik heb daar ook gezien wat wij in ons eten stoppen wat goed gekeurd is !

 

wazzup bedankt voor de info , het is jammer dat ik niet meer bij die toko werk gezien die stoffen vast daar ook aanwezig waren .

vele jaren en nog vele joints verder ben ik die 1000den ingredienten vergeten :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
dat klopt wel, maar Plant Vitality heeft géén soil association certificering :rofl

 

Hoe verklaar je dit dan???

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant! Dat is nieuw voor mij. Volgens mij staat dat niet op mijn fles.

 

klikkerdeklik effe berichtje achtergelaten bij Frits van BAC, kom ik op terug!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vraag twee, werkt de biologische veriant net zo goed als de schijnbaar chemische variant.

 

En wat is dé actieve stof in PVP, want die staat niet in het rijtje van de msds...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fabrikant geeft alleen de groep middelen vrij waaruit de stof komt, niet de stof zelf. Ik heb daar al een tijdje geleden voor aan de bel getrokken omdat ik dat ook niet afdoende vind. De fabrikant echter wil zijn geheime ingrediënt niet zomaar prijsgeven (hetgeen ik voor een bestrijdingsmiddel persoonlijk onacceptabel vindt).

 

De MSDS geeft inderdaad ook geen uitsluitsel.

 

Ik heb wel een vermoeden maar gissen is nooit goed dus dat doen we dan ook maar niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fabrikant is toch gewoon VERPLICHT om het er op te zetten ? Of mis ik nu iets :D .

 

Sterker nog, het MOET op deze lijst staan... KLIK

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik heb hier iets dat een betere verklaring geeft, al staat het niet op de lijst van pesticiden, maar vergelijkbare producten worden wel gebruikt bij schapen tegen parasieten.Helaas staat er niet bij of dit ook in landen is zoals de UK.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol slangengif is ook bio.....maar je gaat er wel dood van.

Het is goed spul die plant vitality maar je moet het wel goed je marketing doen.

Niet gecertificeerd is niet gecertificeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en een ander geurtje doc .

 

ik denk namelijk als ik een verdunde petrolium zou gebruiken ongeveer het zelfde resultaat krijg .

 

nog maals certivicaten zijn te koop daarbij bedenken wat de eu goed keurd wat voor ons eten bestemd is daar zit ook veeeeeelheeeeelveeeeel gif in of is corosief in zeer grote mate , in Salpeterzuur durf ik me hand in te doen en daarna effe goed wassen natuurlijk , in de siroop van het grootste cola merk durf ik niet me hand in te steken ,maar het is kennelijk goed gekeurd , het is wel handig het lost roest op .

en volgens de certivicaten had ik nooit recepten mogen maken daar moet je een vapro opleiding voor hebben , bv omdat dit spul in heel veel produkten gaat http://en.wikipedia.org/wiki/Acetaldehyde .

 

ik las net wat interesants toen ik de wiki van mosterd olie las verbaasde me niets hoort verwarm het en je heb mosterd gas .

 

quote wikipedia

 

Het belangrijkste isothiocyanaat dat uit de etherische olie van zwarte mosterd (Brassica nigra) en of Indische bruine mosterd (Sareptamosterd, Brassica juncea) ontstaat is allylisothiocyanaat, wat uit het mosterdglycoside sinigrine ontstaat. Sinigrine is met 95% hoofdbestanddeel van de etherische olie van zwarte mosterd. Witte mosterd (Sinapis alba) bevat maar weinig sinigrine en juist meer sinalbine en de etherische olie ervan heeft dan ook lang niet de scherpe smaak van zwarte mosterd. Allylisothiocyanaat is ook verantwoordelijk voor de scherpe smaak van mierikswortel en wasabi. De scherpe smaaksensatie van allylisothiocyanaat is een gevolg van activatie van het TRPA1-ionkanaal in sensorische neuronen.

 

Allylisothiocyanaat is de natuurlijke bescherming van diverse planten tegen planteneters. Voor de plant zelf is het onschadelijk zolang het opgeslagen is als glucosinolaat. Zodra de plant beschadigd wordt of op een andere wijze gestresst, gaat het myrosinase-enzym zijn werk doen en ontstaan de ook voor de plant schadelijke isothiocyanaten zoals allylisothiocyanaat[7]. Allylisothiocyanaat is toxisch en irriteert de huid en slijmvliezen. In heel kleine hoeveelheden wordt het door de voedingsmiddelenindustrie gebruikt als smaakstof.

 

die bescherming tegen planten eters geloof ik best , kijk hoe de wind staat strooi 10 ml mosterd olie op de straat en kijk hoe de mensen die de straat in komen weer zo snel mogenlijk weg vluchten en dan echt zeker weten zo snel mogenlijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Certificaten zijn altijd te koop, diploma's ook, maar heb je al een mailtje gestuurd naar Soil Association als je het niet vertrouwt.

Je begint nu over mosterdolie en allerlei chemicaliën zoals Cola die toegestaan zijn, maar de ergste toxines van moeder natuur kunnen in heel veel producten zitten en de EU heeft daar de strengste beleid in (max 5mcg/kg). In de VS hanteren ze een norm van 20 mcg/kg.Wanneer je een hoeveelheid van 42 mg van dit spul binnenkrijgt, leg je het loodje.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergotisme !!! Jaaa... Tripping to death!

 

Rauwe amandelen zit ook gewoon blauwzuurgas in, wat ook uit zyclon-B kwam... Dat nasty spul. Verwarm de amandelen en het gaat er uit... Hadden de "moordenaars" van Raspoetin dit geweten...

 

Achja... Sommige stoffen zijn gewoon niet goed voor de mens. Hier ben ik allemaal niet zo bang voor. De enige stoffen die ik bewust probeer te mijden zijn de stoffen die zich opbouwen in je lichaam of permanente schade doen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit Tests Nil effect or harm with continuous skin tests and contacts.

EYES: Slight irritation in concentrated form, water washable, bath

eyes, nil

SKIN: Slight irritation in pure concentrated for Nil in plant vitality plus

not absorbed

Continuous intake of pure form of active ingredience 2000mg/kg complete recovery

and nil results and effects on cessation – rabbit test.

 

The active ingredients has been extensively tested in mammals and test tube systems,

there is no evidence of mutagenic or carcinogenic activity.

The foetal abnormalities Skeletal and abdominal wall defects occasionally occur in

mice and rabbits when high LD50 toxic dose of pure

material given to the mother over a period of time.

 

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mosterd olie kan synthetisch zijn ,dat er een stofje inzit die plant etende dieren niet lekker vonden kan interesant zijn enkel er kleven veel nadelen aan mosterd olie .

en met de cola had ik het over dat het nog al zuur is .

 

dingen die toegestaan zijn door een instantie zijn niet altijd goed om een voorbeeld te geven er is een eeuw lang lood in de benzine gedaan dit was zogenaamd goed en goed gekeurd en weet ik veel, het was ook erg bekend bij de nodige mensen wat het effekt was .

 

maar goed ik zet nou een maal vraag tekens bij dingen onterecht ik weet het zo net nog niet .

 

en dat dingen die bio zijn je dood aan kan gaan ben ik me van bewust gezien een mens voor ongeveer 70 %uit water bestaat maar als je in erg korte tijd 2 liter water drinkt kan je er aan dood gaan gezien water vergifteging bestaat .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Achja... Sommige stoffen zijn gewoon niet goed voor de mens. Hier ben ik allemaal niet zo bang voor. De enige stoffen die ik bewust probeer te mijden zijn de stoffen die zich opbouwen in je lichaam of permanente schade doen.

 

Mycotoxines!!!

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb effe moeten zoeken maar gevonden:

BAC_plant_vitality.pdf

 

Is misschien wel een goed product, maar vindt het wel zeeer spijtig dat deze op dieren is uitgetest... Had ik dat geweten, had ik misschien toch iets anders genomen...

 

Ocharme die konijnen en ratten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko:

 

 

 

Wad die vitality plus niet gebasseerd op vitamine B3 ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, Abamectine, waar denk je dat het naar ruikt...

 

Is overigens biologisch want het wordt door bacteriën gemaakt.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...