Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dp.

Snow Ryder

Recommended Posts

lijkt mij dat iemand het gewoon maar is moet testen, ik heb heel veel zin om dit te doen, maar wat als ze nu echt zo groot zouden worden? dan is m'n mini-hokje te klein...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@broodje : dan ben jij dus geen geschikte tester want als jij een mini kastje hebt zal je ook geen mooie grote potjes kwijt kunnen van 11 liter en ze dus ook niet de volle groei kriacht kunnen geven ( geen enkele plant word in 4 liter potjes ofso 1 meter snappie ) no offence verder :rolleyes:

 

@ el negro : das een kwestie van selecteren als ik het verhaal goed heb begrepen ... tis ene beetje kort voor de bocht wat ik nu schets want het schijnt vele moeilijker te zijn ( misschien kan iemand hier me hierbij helpen ) het is namelijk mogelijk om van lowrydr de geschikte eigenschappen te pakken maar ook van de snowwhite

 

dit kost alleen veel zaad !!! als je van de (mogelijke ) hawain snow een grote plant pakt met daarin alle eigenschappen die je van de hawain wilt en je kruist die met een lowryder of lowryder2

 

zal er op de 400 zaden die van die plant zit wel 1 man en 1 vrouw bij zitten die de eigenschappen hebben die je zoekt .... dan ga je weer verder met de volgende ssedsbatch en doe je het weer op nieuw en opnieuw tot dat je ook daadwerkelijk elke zaadje autoflowering eigenschappen heeft en lang is :wacko:

 

dit kost veel tijd en moeite ....maar goed dat hebben ze genoeg bij sensi seeds :wtf:

 

greetzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit kost veel tijd en moeite ....maar goed dat hebben ze genoeg bij sensi seeds :rolleyes:

 

greetzz masteryero

 

En daar heb ik zo mn twijfels over....

Niet dat Sensi slecht is maar ik betwijfel dat ze een uitgebreide selectie hebben gedaan behalve een selectie op autoflower en non-autoflower dan.

Er komt namelijk best veel bij kijken om een stabiele lange autoflower plant te creëren en daar gaat het hier nou net om.... stabiliteit.

Oftewel wat ik verwacht van de snowryder is een lowryder met een kans op een iets langere pheno als je er genoeg neerzet.

 

 

Greetz el Negrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ok tsjaa dat is ook nog mogelijk ... zoals veel zaadbanken gaat sensi ook uit van de beste resultaten van zijn soortje ( denk ik ) kijk maar bij lowlife elk andere auto soorten behalve lowryder1 schijnen tot 40 gram per plant te geven :rolleyes: nou als ik er in hoog seizoen 20 + van krijg dan is dat aardig gemiddelt maar de 40 heb ik nog niet weten te halen !!! ook niet in volle grond met lworyder2 van dik 50 cm ...

 

maar goed zelf doorkruisen is tog ook niet erg :wtf: keeps us busy :wacko:

 

om trouwens terug te komen op die groei van de plant... als je direct op 12/12 zet kun je best met zaad van een indica een 80 cm tot soms wel een meter halen !!! met een volbloed sativa ook ... of deze regel weer opgaat bij auto soortjes ???? i don't know ... maar je zult niet de eerste zijn hoor onder 12/12 die met een aardige indica tog hoge plant weet te krijgen ...

 

zo liet atmo laatst zien met zijn 12/12 kweek

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zat ik ff fout met mijn theorie.

De planten die Atmo had staan waren toch geen volbloed indica's maar hybrides? maar ja blijkbaar gaat deze regel dus inderdaad niet op voor auto-flowers.

 

Ik ga deze zomer eens proberen om een autoflower te enten op een ''gewone'' plant ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Zou de geënte (lowryder) tak doorbloeien? of zal deze wegens een gebrek aan bloeihormoon in de sapstroom van de ''stamplant'' in de groeifase belanden?

Indien het laatste het geval is kun je namelijk stekken nemen van een lowryder wat om vele redenen ge-wel-dig is.

Maar dan denk ik weer dat de stekken hun autoflower eigenschappen kwijt zijn en dan heb je er weer niks aan.

 

Als het gaat lukken ga ik mn grootste guerillaspot volgooien met een stuk of 100 van deze schatjes :rolleyes:

 

 

Greetz el NeGrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

el negrow

 

en dat je ze weer van de stam af haalt en dan weer autoflower worden>??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de snow ryder's gehaald vandaag gehaald, ik wou ze toch wel testen. iemand hier in de ruderalis sectie had een link gevonden van een test gekweek van snow ryder en hij heeft zeker sativa genen: gallery_17220_7425_67728.jpg

 

dus naar mijn idee is die lengte van 90-120 toch wel te bereiken, aangezien ik ze in de volle grond zet.

 

ik heb alleen nog een vraagje met het aantal lichturen van nu kunnen AF soortjes toch niet in de bloei gaan? en gebruiken jullie nog voeding voor AF, geven jullie bijvoorbeeld alleen maar bloei voeding omdat ze eigenlijk alleen maar in de bloei zijn of zie ik dit helemaal verkeerd??

 

dp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dp :wacko: nice iemand die deze zaden is gaat proberen...die foto die jij erop hebt gezet is zeker sativa yeah <_<

 

je plantje zal ongeacht van het aantal zonuren aanbloeien het enigste wat dit plantje kan vertragen is kou !!! maar dat is niet bevordelijk ofso voor de opbrengst !! je zou een beetje groeivoeding kunnen geven als je een voedings arme bodem hebt gebruik je goede grond zit daar tog wel genoeg voeding in tot week 5 ofso ... zeker als je flink wat liters aarde gooit in de volle grond ...

 

voor autoflowering soorten heb je inprincipe niets tot weinig nodig...

 

ik vind wortelstimulator en bloei voeding wel handig. de een zorgt voor een sneller ontwikkelt wortelstelsel en de andere voro ene wat massaalere bloei !!! dit jaar gsa ik ook wat pk13/14 gebruiken omdat een maat van me nog een flessie hebt liggen is kijken of het veel verschil maakt bij het wel of niet gebruiken van pk13/14

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
el negrow

 

en dat je ze weer van de stam af haalt en dan weer autoflower worden>??

 

Yes we can! <_<

Ik ga het gewoon proberen en heb geen flauw idee wat ik ervan moet verwachten.

In theorie kan alles zo leuk klinken maar in de praktijk is ´t meestal anders.

Een of andere plantkundige die er iets nuttigs over te zeggen heeft?

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede middag collega Growers Ik heb een vraag over het zogenaamde Scroggen! Schiet een plant in de bloei fase zodra je de takjes aan het scrog net vastbind? of kan dit alleen als ze op 12/12 staan??? De een zegt Ja de ander Nee Hoop dat iemand mij antwoord kan geven!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bakt er niks van....

Ga maar ergens anders spammen jung

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou t timer je zit niet echt in het juiste topic voor die vraag of vond jij snowryder wel hetzelfde klinken als scroggen?

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ masteryero: ja ik was eerst een beetje ontmoedigd toen ik hier hoorde dat hij indica dominant is en maar klein blijft, tot ik erachter kwam dat er bij de omschrijving van het plantjes helemaal nergens iets staat of het nou indica of sativa was. Maar na het zien van de foto ervan zag ik toch duidelijk sativa en topjes die er een stuk lekkerder uitzien dan de foto op de site van sensiseeds, dus heb ik ze toch gehaald en ik ben ook erg benieuwd wat het gaat worden en ik zal zeker foto's laten zien.

 

Ik denk dat ik dan toch maar wat later ga beginnen, ik denk zo eind maar/begin april dan is het al een stuk lekkerder en zal ik verder misschien bijlichten met een tl. Kwa voeding ga ik dan 1 malige wat groei-voeding geven(zonodig wat meer), omdat sensi toch aangeeft dat hij acht weken in de groei blijft en voor de bloei ga ik ze wat bloei-voeding geven.

 

ik hoop dat het wat moois gaat worden en er wat lekkers van af gaat komen

 

DP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou je in de gaten :smoke Zou wel mooi zijn als ze ook wat opbrengst hebben, zou je er etv. 2x 5 kunnen zetten(wel optijd beginnen.)

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is alleen mogelijk als je een sativa autoflower hebt en dat is deze ''Snowryder'' duidelijk niet.

 

You'll be surprised. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou de eerste 2 probleem gevalletjes zijn er al, van de vijf zaadjes weigerd er 1 te ontkiemen na zeven dagen. Verder is er nog één waarvan 1 van de kiemblaadjes is afgebroken, het zaadhoesje zat er nog een beetje aan ik zat nog te denken zal ik het er voorzichtig van afhalen, maar dacht nee joh gaat er toch van zelf wel vanaf en 2dagen later zie ik opeens dat het zaadhoesje eraf is gevallen maar samen met 1 van de kiemblaadjes.

 

Daarom natuurlijk de vraag: Zal het plantje het reden met maar 1 kiemblaadje?,, het eerste setje blad is nog niet te zien enkel dat ene kiemblaadje.

 

Maar ondanks deze tegenslag heb ik 3 hele mooie kiemplantjes, ze zijn al mooi donker groen en één was al binnen 48u boven. Ze zijn alleen een klein beetje gestrek door het sombere weer de afgelopen 4 dagen, bij het overpotten een beetje dieper in de grond en er wordt volgende week weer mooi weer voorspelt dus dat komt wel goed.

 

dp.

 

PS. Het spijt me jongens me camera is helaas defect... wordt gemaakt dus zal van de week wel wat moois laten zien. :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dp,

 

Leuk dat je dit gaat testen, ik ben echt benieuwd naar het resultaat (vooral het rookverslag dan als er sativa mee gemoeid is)

Volgens mij zal dat plantje met 1 kiemblaadje wel overleven, ik heb dat ook eens gehad en dat gaf geen problemen, de eerste 2 blaadjes kwamen heel normaal opdagen en eens die er zijn, dan zijn de kiemblaadjes toch overbodig.

 

Grz broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is gemaakt hier zijn ze dan:

 

Snow1: gallery_17220_7425_2353662.jpg

Het eerste setje blad is verbrand door een druppel water maar er komt alweer een nieuw setje aan.

Snow2: gallery_17220_7425_3359763.jpg

Snow3: gallery_17220_7425_2681099.jpg

(ze lijken heel licht door de zon)

 

Helaas heeft het ene plantje met één kiemblaadje het niet gered en het zaadje dat na zeven dagen nog niet ontkiemd was, is nog steeds niet uitgekomen.

 

dp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbrand door een druppel water?? Was het kokend water dan? :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze stonden in een propegator (lekker vochtig) dus er zat een druppel op de blaadjes, vervolgens de zon er op en je ziet wat er gebeurt...

 

Net zo als je met een vergrootglas een blaadje kan verbranden.

 

dp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, ben erg benieuwd hoe dit zal gaan aflopen! Hopelijk word het gewenste resultaat bereikt en kunnen sommige WF'ers hopelijk dan ook profiteren met een zadenruil :verrygood !

 

Ik volg je! AF is gewoon :D

 

#EDIT#

Ik zag net dat het gefeminiseerde zaden zijn. Jammer is dat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze had ik al gevonden maar als nog bedankt. Ik zal ook volgende week een updatetje doen om te laten zien hoe het erbij staat en ze beginnen al een beetje te geuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor de mensen die nog een grow-reportje zochten over de snowryders: *KLIK*

Wel in het engels, maar vooruit.

Dat gaat over lowryder zaad besteld bij dope-seeds.com, het is een soort die van de dope-seeds seedbank is, niet sensi en niet white label, dus echt heel veel over het white label zaad zegt het niet.

 

tWack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is de update dan:

 

De snowrydertjes staan er weer lekker bij. Ik kan jullie nu al vertellen dat dit (volgens mij) erg lekkere plantjes gaan worden, de geur is overheerlijk en groeien doen ze erg goed. Ik vermoed dat ze de meter wel gaan reden, althans ik hoop het.

 

Me dames staan wel allemaal een beetje scheef vanwege het stevige windje vandaag... maar daar moeten ze maar aanwennen. Deze komende week is het ook maar is tijd dat de dames naar buiten gaan.

 

1

gallery_17220_7425_57263.jpg

^^

ze is weer volledig hersteld van haar verbranding.

 

2

gallery_17220_7425_100950.jpg

 

3

gallery_17220_7425_274601.jpg

 

Ze staan nu lekker voor het open raam

gallery_17220_7425_647671.jpg

(op de foto is het raam dicht zodat ik even een foto kon zonder last van wind te hebben... voor er daar weer opmerkingen over worden gemaakt :lol: )

 

dp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...