Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Slimme meters

Recommended Posts

Jammer dat we stroomverbruik niet kunnen bufferen.

Een flink aantal accu's die onregelmatig geladen worden.

Het ontladen via de lampen kan dan naar eigen inzicht.

 

Even een "gemakkelijke" manier vinden om 20 accu's afzonderlijk gelijkmatig te laden en de spanning sinusvormig uit te voeren.

 

Misschien een aggregaat ombouwen zodat hij op een 240V gelijkstroommotor draait.

Wisselspanning van het aggregaat voor onze rustgevende hobby gebruiken en die accu's op een andere manier zien te laden. :verrygood

Rendement zal wel beroerd zijn, maar het zal niet te tackelen zijn met deze manier omdat je het stroomverbruik (uit het net tbv het laden van de accu's) onregelmatig laat verlopen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha ik was idd niet thuis MAAR daar staat het ook niet hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die "slimme" meters versturen op 1 of andere manier (infrarood / tcp/ip verbinding) hun gegevens, waarom denialen we die service niet gewoon 24/7/365 ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me een goed idee.

 

Het lijkt me ook een goed idee om een aggregaten onderhoudswerkplaats te beginnen.

Overdag lekker sleutelen, 's-nachts die apparaten laten testdraaien (12h) :rolleyes:

Betaald de klant mooi je kweekstroom/kachel/etc. :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom denialen we die service niet gewoon 24/7/365 ? :verrygood

of 60/60/24/7/52 ? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet te moeilijk maken @Whazzup.......

Anders moeten een hoop mensen hier erg hard nadenken, en met de vele stoners hier is dat een onmogelijke opgave :rolleyes:

 

green-lady, ..... (denk nog ff na... :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ... Dat slimme meters extreem K*T zijn weten we wel ... maar wat is er tot nu toe aan te doen.

 

Alles wat er op de markt komt is te hacken .. WII,Playstation, Dreambox, Telefoons enz.

 

Weet al iemand iets voor slimme meters?

 

Daarbij is ook de vraag .. Welke generatie slimme meter heb je ???

 

Goed topic by the way!!!

 

 

Greets G4A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al 5 jaar een slimme meter in me huis , heerlijk hoor, geen gezeik met meterstanden doorgeven en niemand meer aan je deur tijdens het eten

 

hahaha was het maar waar , moet nog steeds de meter stand doorgeven en ze zijn toevallig 2 /3 weken geleden geweest om de stand weer handmatig op te nemen , toen heb ik gevraagt hoe dat zit met die slimme meter doorgeef gebeuren , hij moest meteen lachen en zei dat dat nog steeds niet werkt vanwege software problemen en dat het er waarschijnlijk ook niet komt vanwege privacy verhaal

 

Dus slaap zacht allemaal

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben ook al 1,5 jaar zo'n apparaat maar betalen gewoon onze stroomrekening en volgens mij is de Eneco bij ons in de buurt nog niet in staat om op een afstand af te lezen, wij moeten gewoon nog onze meterstanden doorgeven.

Trouwens ook geen magneet in de buurt van die kast houden dan begint alles rood te knipperen en te piepen. :verrygood

Nou kan ik gelijk mijn idee eventjes kwijt aan de technische mannen hier.

Ik loop al tijden met het idee om een Eco kweekkast op de markt te brengen. Zonne collectoren aan de wanden van de kast plaatsen waardoor er 12 uur per dan stroom kan worden opgeslagen in accuus waar later weer gebruik van gemaakt kan worden.

 

Ik wil wel helpen met knutselen of testen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@buble

 

Maar is er niet een overzicht uit te trekken van je totale verbruik dan? Ik meen dat ik een keer een

forum lid zag die complete statistieken uit zijn meter trok. Volgens mij was dat Wazzup.

 

Daar kon je precies zien hoelaat er in en uitgeschakeld werd. Dus 1900-0700 bijvoorbeeld. Dat is

dan wel een behoorlijke bewijslijst.

 

Welke maatschappijen krijg je zo'n nieuwe meter van?

 

En wat verbruikt die meter zelf? Kun je dat ding niet weigeren ivm sluipverbruik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met zonnepanelen wil werken heb je toch wel wat meer nodig dan een paar m2 op een kweekkastje hahah! Ik heb in Azië hele fabrieken gezien die puur en alleen op Solarpower draaien vanwege het feit dat de energie leveranties daar niet continu zijn. ZO draaien de meeste fabrieken in Pakistan op MEGA aggregraten met zoveel KVA vermogen dat ook deze fabrieken zelf supplying zijn.

 

Zonnepanelen werkt wel maar dan heb je er toch zeker een 20-30 nodig wil je wat bereiken, deze zijn aan te sluiten op een battery-pack waar jezelf je verlengsnoer etc in kan pluggen om stroom te nemen. Mooie systemen en redelijk goed betaalbaar...............

 

Vind dit alleen vlucht oplossingen, waarom is iedereen zo bang om stroom te betalen? Ik zit al bijna op 10.000 Kw per jaar, en heb dan alleen een jacuzzi, tv`s etc etc branden. Als je 2 lampjes hebt met apparatuur en een huishouden kom je ook op een ong 15000-16000kw uit.........

 

Gewoon betalen en niet mouwen dan is er niks loos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he dat verhaal wat buble zegt komt me bekend voor waar ik woon was er ook een software probleem :verrygood

:rolleyes: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan was het idee van de "slimme meters" niet zo erg slim, mooie slimbo! :verrygood (uitvinder)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb alleen dit (+1 groep)

 

med_gallery_9137_2928_3495715.jpg

 

Haha... Ik heb nog niet eens een dag/nacht meter... Ik geloof dat hier sinds 1995 kabel TV is ofzo... Internet hadden we wel in 1993... Dus of ze de deadline voor de slimme meter hier gaan halen ? Mwah... laat maar komen dat ding, al verpest het wel het mooie oude karakter van de meterkast, kan zoiets er verdomme niet gewoon zwart, versleten en oud uit zien ?

 

Nog een grappig feitje, als ik zo door ga met kweken, dan gaat mijn meter weer bij nul beginnen over anderhalf jaar... Deze meter kan slechts tot 99.999kWh...

 

Kees.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik heb geleerd over de "slimme meter" is dat hij om de 10 a 15 min een signaal stuurt.

Er zit een PLC in de meter verwerk (thuis)en er zit 1 in de verdeelstation in de buurt.

Dit principe is voor de die hard gebaseerd op het MASTER-SLAVE verhaal.

De Master PLC stuurt een " Bericht" naar de Slave om hem te vertellen wat het verbruik is.

Waarop deze het bericht weer terug stuurt ENZOVOORT.

De grap is dit hebben ze al in bepaalde wijken in Nederland(@ ook in Friesland Green-Lady)

De truk is om het "bericht" te onderscheppen en een Fake bericht te versturen.

Denk alleen dat het nog een probleem word met deze meter, want ze geven nogal een een storing.

 

P.S Met de ouwe meters kunnen ze ook al redelijk zien wat je verbruikt ook al haal je het voor de meter weg.

De kunst is alleen dat ze dan niet kunnen bewijzen dat die gene dat doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt dan een hoop ophef gemaakt over de "slimme meter" omdat we dan in de gaten worden gehouden wat we verbruiken...is dat zo erg?

We worden toch overal in de gaten gehouden....

 

U hebt een mobiele telefoon die niet ouder is dan 7 jaar? Deze telefoon staat nooit uit, ook niet als u hem uit zet. Er kan gemakkelijk met een code op uw toestel ingebeld worden en vervolgens dient uw telefoon als afluisterapparaat zonder dat u het merkt. Deze functie is op verzoek van de diverse veiligheidsdiensten ingebouwd en u de burger bent daar nooit over gehoord of u dit wel op prijs stelt. Zoals ik al eerder zei, Big Brother maakt regels zonder inspraak van de burger. U kunt ook in de gaten gehouden worden via uw mobiel of auto met GPS systeem, men weet precies waar en wanneer u ergens bent. Er zijn websites waar u tegen betaling de mobielen telefoon van uw kind kan traceren, in real time (live). Maar het kan dus ook de mobielen telefoon zijn van uw man of vrouw, of werkgever. Terwijl ik dit type kan er iemand zijn die uw hele doen en laten in kaart brengt en u weet het niet eens.

De plannen voor de nabije toekomst liegen er niet om

 

We leven in een tijd van de elektronische revolutie en dat zullen we merken ook, tenzij we alsnog ingrijpen. We worden al steeds strenger gecontroleerd als we in de auto zitten. We worden gevolgd via onze GPS systemen en onze mobiele telefoon. Onze surfgedrag op het Internet wordt in de gaten gehouden en onze e-mails worden opgeslagen in een database. Telefonie over het Internet wordt gepromoot, niet alleen omdat het goedkoper is, maar vooral omdat het makkelijker te controleren is, hop, ook in de database. Voetbal kijken doen vele al via het Internet, straks zullen alle TV zenders via het Internet te zien zijn. Ook perfect om precies te weten wat uw kijkgedrag is, over het Internet is dat een makkie, hop, ook in de database.

 

U doet uw boodschappen en betaald met de pin pas, hop, in de database. Als het aan de Globalisten (werkelijke machthebbers) ligt, dan gaan we binnenkort allemaal een microchip (zie VeriChip) in onze arm krijgen waarmee we alles regelen. Binnen een paar jaar zullen door de Europese Unie 30 nieuwe satellieten gelanceerd worden, de eerste is al in de lucht.

Deze satellieten zijn er om u en mij te bespioneren, om ons 24 uur per dag in de gaten te houden.

Willen we allemaal AH bonuskorting?Je aankoop gedrag wordt hiermee opgeslagen en zo gebruikt.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig is er ook genoeg mankracht nodig om al die afluistershizzle na te gaan luisteren...

 

DUS heeft men computers hier op gezet die werken met stemherkenning en trefwoorden, heerlijk, hierdoor wordt de Nederlandse taal steeds uitgebreider door al die synoniemen... Of zouden die computers alleen in het arabisch werken... Moeten we dan Duits gaan praten ? Ik kan me niet voorstellen dat ze alle talen afluisteren kunnen...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
U hebt een mobiele telefoon die niet ouder is dan 7 jaar? Deze telefoon staat nooit uit, ook niet als u hem uit zet.

:rolleyes: zelf niet als je hem uit zet he? Ze kunnen wel veel maar dat kan toch echt niet hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Keesthemad,

 

Het stukje in dat artikel van dat mobile telefoons afgeluisterd kunnen worden vanaf afstand als hij aanstaat is gebruikt in de opsporing van een gewapende overval op een C1000 in amstelveen....de politie wil daarom niet zeggen hoe ze aan de geluidsopname zijn gekomen...dus bedenk dat een GSM je kan veraden..er zit ook een uit knop aan.

 

Overval C1000

 

Gr schenkie

 

@Whazzup,

 

Het lijkt me idd ook sterk dat ze kunnen afluisteren als hij uitgeschakeld is.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je het echt zeker weten,even de batterij eruithalen. :verrygood

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zet die aggregaat maar bij mij neer, gaan we wel bij jou kweken :verrygood

 

 

Lijkt me best een goed plan,

Hou je het kleinschalig en je hebt 2 kastjes zou je het zo moeten tunen

dat je 24 uur per dag exaxt het zelfde verbruik hebt.

 

zo'n aggeregaat heeft flink wat co2 uitstoot. Kies voor biobrandstof.

 

Wat is nou waar van die sniffer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je telefoon uit staat met de accu er in kan je telefoon geloof ik de GPS chip nog wél gebruiken, maar ook dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... Mijn telefoon ligt altijd naast m'n boxen als er ook maar één bit verstuurd wordt hoor ik Brrrrzzzzbkkgggeehhhh naja je kent het wel... Het gebeurt de hele dag door, maar nooit écht lang... Terwijl als ik bel dan wordt dat ding helemaal gek...

 

Is dat geen veilige manier van checken of je afgeluisterd wordt ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is dat geen veilige manier van checken of je afgeluisterd wordt ?

 

Kees.

Nee. :verrygood

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aad, hebben niet alle verbindingen dit effect op de boxen dan ?

 

Die sniffer is waardeloos...

 

Wat kan men aantonen, dat ergens wiet aanwezig is: Vers, Droog, Gerookte joint, planten, (stekjes mssn wel, mssn niet), zelfs een blokje hasj doet het nog wel denk ik... Ook als er ergens wiet aanwezig is geweest zal de meter uitslaan...

 

Wat kan men met de sniffer plus een brievenbus bewijzen, dat er in de laatste tijd iets wietachtigs in huis is geweest... Niet genoeg voor een huiszoekingsbevel, daarbij is dat ding een ernstige schending van de privacy, helemaal als de sniffer door de brievenbus gehangen wordt, dan vind ik het eigenlijk huisvredebreuk...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...