Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Slimme meters

Recommended Posts

Lees DIT artikel eens.

 

Big brother? Moet ook niet gekker meer worden. Ik heb niet eens een aardlekschakelaar in mijn installatie zitten maar krijg straks wél een slimme meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet idd niet gekker worden.. B) Zo'n meter komt er bij mij ook dan niet in!! Heb ook recht op mijn privacy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de mensen met een "particuliere aansluiting" geen fijne ontwikkeling.

Ik betwijfel of ze dit er door krijgen, ivm. schending van de privacy

 

Quote: Op grond van de Wet Vorderen Gegevens kan indirect ook de overheid over al deze gegevens beschikken,....dat kunnen ze nu ook.

Alleen kunnen ze met de nieuwe meter perfect het kweken/schakelen aantonen. :verrygood

 

Quote: De wetsvoorstellen worden op 10 februari behandeld in de Eerste Kamer en we mogen hopen dat de leden van de Eerste Kamer invoering van die plannen dan afwijzen.

Wat is daar inmiddels uit de bus gekomen ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB

 

Ook geen idee ik kan er niks over vinden wat uitslag is geworden.

10 Feb. werd het behandeld...

Share this post


Link to post
Share on other sites

die slimmen electrometers wist ik wel maar ook nu de slimme gas meters???

ach mischien gaat de nuon ook bij vermoeden tips geven voor zuiniger kweken :verrygood :rolleyes: :whistle:

geachte bewoners op ......94 in..... ik zie dat u 3wk voorgroeid u kunt kosten besparen als u een 1:ander soortje neemt 2e:of gelijk op 12/12 mvg de nuon

 

maar inderdaad het moet niet gekker worden .maar er zijn al oplossingen onder weg al staat het nu nog in de kinderschoenen

 

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

 

Uit uw cos phi maken wij op dat de condensatoren van uw VSA's aan vervanging toe zijn. Tip van de Nuon: blass binnen af en bespaar stookkosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maarja ga er maar vanuit dat het gewoon doorgaat hoor...reisen via openbaarvervoer moet al via een op naamstaande pas,bibliotheek kom je straks ook niet meer in zonder een op naamstaande pas zelfde geld straks voor zwembaden etc,rekeningrijden komt nog wel een keer,vanaf 14 jaar en ouder mag de straat al niet meer op zonder pas,betalen moet je met je pas,alles gaat mn een pas..

Tja en dan het opslaan van al je gegevens via telefoon,internet etc..

 

En waarom...omdat het voor ons makkelijker zou zijn...alsof we ooit om dit soort shit hebben gevraagd.

 

"Hierdoor krijgen afnemers zeer nauwkeurige en frequente informatie over hun energieverbruik en de daarmee verbonden kosten. Het vergemakkelijkt effectieve besparingsadviezen en maakt ook andere, meer op de wensen van afnemers toegesneden diensten mogelijk"

 

" De dienstverlening aan afnemers en de concurrentie tussen leveranciers kan hierdoor verbeteren."

 

Oftwel privacy word opgeofferd ten gunste van de commercie ,en denk maar niet dat we erop vooruit gaan,minder betalen voor iets in dit land

bestaat haast niet.. je betaalt altijd alleen maar meer en meer en meer..

 

En dan zijn er mensen die zeggen dat we straks met een chip in ons lichaam rondlopen ... hmm als je dit allemaal ziet is dat niet eens meer nodig !!

 

Ik ga er maar snel een rollen nu dat nog mag !!..alhoewel mag dat nog wel ?.hihihi

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood :rolleyes: wat komt hierna .. via je verzekering verplicht worden gesteld tot het plaatsen van rookmelders die aangesloten zijn op een centraal meldpunt

(en uiteraard onder het mom om de veiligheid te verhogen in digi-land NL)

Maar die niet alleen rook maar ook andere verdachten geurtjes opsporen en melden ??...

 

Heb je net 3 hijsjes achter je kiezen staat de blow-politie op je stoep samen met een afkick instantie !!!

 

 

Mr D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een slimme gas meter en een slimme stroommeter..deze zaten er al in toen ik verhuisde ....ze meten idd je verbruik...je hoeft daardoor je verbruik niet meer door te geven en krijg je automatisch een eind afrekening.

De meter is destijds geplaats toen de vorige eigenaar overstapte naar OXIO...nu ben ik over gestapt toen ik er kwam wonen naar ESSENT maar de meter blijft gewoon hangen en word niet vervangen wanneer je overstapt op een andere stroomleverancier.

 

Dus wanneer je geen zin hebt in een slimme meter....kijk of vraag wanneer je overstapt van stroomleverancier of zij nieuwe meters hangen.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er moet gewoon een gulden middenweg komen.

Een digitale meter waarbij de stroomleverancier bijvoorbeeld 1 keer per week of maand mag checken hoe de standen ervoor staan.

Kan de stroomprijs mooi omlaag omdat er geen mensen meer de deuren langs hoeven te lopen om de meterstand op te nemen.

of dit dan ook gebeurd is een tweede.

Ook wordt je aan het einde van het jaar niet meer geconfronteerd met een betalingsachterstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan zijn er binnenkort ook nog mensen die die gegevens zelf afstaan..... :verrygood

 

Google slimme energiemeter

Share this post


Link to post
Share on other sites

massaal een brief sturen naar de 1e kamer, een voorbeeld staat op de site.

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Ik kwam het volgende stuk tegen in de consumentengids.

 

Slimme energiemeter in strijd met EVRM

 

De invoering van de slimme energiemeter is in strijd met het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens. Tot deze conclusie komt de Universiteit van Tilburg die in opdracht van de Consumentenbond een privacytoets uitvoerde. De bond roept de Eerste Kamer op het wetsvoorstel ‘slimme meters’ af te wijzen, zodat de minister Van der Hoeven van Economische Zaken een beter voorstel moet doen.

 

Onderzoekers van de Universiteit van Tilburg concluderen dat het genereren en doorgeven van kwartier/uurwaarden en dagstanden van energieverbruik aan netbeheerders en het verplicht uitrollen van de slimme energiemeter in strijd is met het recht op privacy van consumenten. Het voorstel dat nu bij de Eerste Kamer ligt, is vooral handig voor netbeheerders en energieleveranciers maar geeft consumenten weinig zicht op energiegebruik of potentiële besparingsmogelijkheden. Uiteindelijk moeten consumenten hiervoor wel veel geld betalen.

 

Slimme meter

Met de slimme energiemeter kan er via het stopcontact ‘achter de voordeur’ gekeken worden naar welke apparatuur aanwezig is en of mensen thuis zijn. Zolang deze privacyrisico’s bestaan, mogen consumenten niet verplicht worden opgescheept met een digitale ‘slimme’ elektriciteitsmeter.

 

 

 

grtn a.c.a.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create your own current! :rolleyes:

 

We kunnen beter met wat growers op een rijtje gaan wonen. 1 Dikke aggregaat onder mijn schuur, en de hele buurt kan er mooi gezamenlijk op growen. Fuck essent/nuon, etc.etc. :verrygood )

Slimme meters??? Hahaha, wij zijn slimmerrrrrr-t

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet die aggregaat maar bij mij neer, gaan we wel bij jou kweken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze hebben gister tegen over mij net een woning ontruimd met 500 vers geplante dames :rolleyes: maar dat kwam niet door een slimme meter MAAR door domme kwekers :verrygood

volgens mij ben je nog altijd zelf het grootste gevaar om gepakt te worden.

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik wel voor in :whistle: . Zolang het maar erg gezellig wordt op de buurt.

Nog meer mensen die naar het friesche land willen verkassen??? :verrygood :rolleyes:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een beetje genoeg draad hebt blijf ik lekker in groningen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef ff door op welke lijn je zit, ......dan koppel ik je wel even aan het aggregaat-net van de growersvereniging, via de bestaande bekabeling naar Grunn'! Wel meedelen in de diesel hè! :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze hebben gister tegen over mij net een woning ontruimd

 

Ook ff zenuwachtig voor een eventueel bezoekje, of was je niet thuis op dat moment?

Toch altijd even schichtig, denk ik. Hèhè. :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...