Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Is led een hype?

Recommended Posts

@Kees A,

 

Maar goed dat je geen accountant bent :rolleyes: want dan zou je weten dat je bij elke aankoop opgelicht zou worden.

Wat denk je van al je growspullen...meerendeels is van aziatische makelij...en als iemand daar inkoopt is het per defenitie geen oplichter.

Wat denk je dat een Lumatek INKOOP kost...dan ga je ook eens achter je oren krabben...wat denk je van een Adjust a Wing....made in australia..echt niet!

De verdeler zit in australie...het product komt wederom uit...je weet wel...er zit nog voor geen 20 euro materiaal aan.

 

Het feit dat we nu weten wat de inkoop van die ledlamp ongeveer zal zijn maakt hem nog geen oplichter.

Hij zegt in tegenstelling tot de producent en diegene op ebay dat ze een 400w lamp zouden vervangen...dat zijn niet Ledcan zijn woorden.

 

Maar het feit dat het omschreven wordt als zijnde een beter product met BETERE oogsten is gebakken lucht.

 

LedCan ® maakt gebruik van led op 3 verschillende kleur spectra, om een wietplant van licht voor de groei en bloei te voorzien. Twee van deze 3 spectra zijn vrijgegeven, de 3e blijft ons geheim. Dit moeten wij helaas wel doen, omdat het testen de afgelopen jaren een te groot bedrag heeft gekost om zomaar het geheim prijs te geven aan de concurrenten.

 

De lamp bevat maar 2 kleuren...dus het geheimzinnige 3 kleurtje moet dan de CFL lamp zijn die hij er bij adviseert.

 

Er zijn ook goedkopere alternatieven beschikbaar (rood 630 Nm) echter werken deze een heel stuk minder goed dan de krachtige en intense 660 Nm.

 

De lamp is er ook in deze combinatie te koop...dus dan zou het om een goedkope gaan?

 

* Grotere oogst, maar vooral steveigere toppen, wit uitpuilend van de THC.

 

Gebaseerd op een kweek met deze lampen??? foto's?

 

Al met al....veel lovende woorden voor wat eigenlijk?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor LEDcan is de beste reclame op hun site : getest en goedbevonden door wietforum...22.000 leden ( zou een officieel keurmerk moeten worden :rolleyes: )

 

en nog een gratis advies ( ja....die bestaan nog ) aan LEDcan...haal aub die grote letters GEGARANDEERD van uw site....het raakt commercieel kant noch wal.....echt.....het is net een stockbroker die iets garandeerd...de enigste garanties die ik ken zijn: BANKGARANTIES, irrevocable LC...

 

Groetjes,

Carpe_diem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk idee zo'n certificering :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar goed dat je geen accountant bent :rolleyes: want dan zou je weten dat je bij elke aankoop opgelicht zou worden.

Wat denk je van al je growspullen...meerendeels is van aziatische makelij...en als iemand daar inkoopt is het per defenitie geen oplichter.

Wat denk je dat een Lumatek INKOOP kost...dan ga je ook eens achter je oren krabben...wat denk je van een Adjust a Wing....made in australia..echt niet!

De verdeler zit in australie...het product komt wederom uit...je weet wel...er zit nog voor geen 20 euro materiaal aan.

Het feit dat we nu weten wat de inkoop van die ledlamp ongeveer zal zijn maakt hem nog geen oplichter.

Als iemand een marge op produkten wil pakken, dan is dat zijn goed recht. Ook al is die marge enorm. Het is aan mij of ik de gevraagde prijs ervoor over heb. Ik heb zelf ook vaak dingen geimporteerd en het gezeik daar omheen al... Dus als iemand zijn nek uitsteekt, dan mag hij daarvoor betaald worden, en dik ook.

Ik zeg nergens dat Ledcan daarom een oplichter is. En als ik al iets van hem vind, dan is dat zeker niet omdat hij een flinke marge pakt. Dat is zijn goed recht om dat te doen.

 

Ik vind alleen dat hij gewoon open kaart moet spelen en dat hij niet een hocus-pocus-verhaal moet ophangen over zogenaamde testen en die ongefundeerde claims.

Maar wat me het meeste stoort is dat hij doet alsof zijn armaturen, die chinese en die op de Duitse E-bay site niet dezelfde zijn. Dan ben je echt een jokkebrok (dat klinkt toch vriendelijk? :P )

 

De lamp bevat maar 2 kleuren...dus het geheimzinnige 3 kleurtje moet dan de CFL lamp zijn die hij er bij adviseert.

Zijn chinese leverancier geeft het antwoord. Er zitten 2 stuks 3 watt leds in. Warm-white 3000 K.

Chinese leverancier

2 ledjes, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op want dat zet nauwelijks zoden aan de dijk.

Vandaar dat de toevoeging van de spaarlamp of een HPS geen slechte zet is.

 

Zijn chinese leverancier zegt overigens dat deze 150 Watt Led een HPS van 250 tot 400 Watt vervangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe gaat het met ledcan?????

lang niks meer vernomen van hem ??

maar het aantal led grow light bedrijven schieten als paddestoelen uit de grond

en het aantal soorten lad growlights ook

van copleet witte tot 5/6 kleuren en ook met stuurbaar spectrum

de prijzen zakken nu toch wel zie ik links en rechts

 

ach weblijven het volgen

grets bots

 

hoe gaat het met ledcan?????

lang niks meer vernomen van hem ??

maar het aantal led grow light bedrijven schieten als paddestoelen uit de grond

en het aantal soorten lad growlights ook

van copleet witte tot 5/6 kleuren en ook met stuurbaar spectrum

de prijzen zakken nu toch wel zie ik links en rechts

 

ach weblijven het volgen

grets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je inderdaad even rustig moet afwachten totdat een product bewezen is.

Als je wilt experimenteren moet je dat zeker doen.

Verwacht alleen niet dat de claims die nu gemaakt worden kloppen.

Een kwestie van geen woorden maar daden.

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

de oplossing

 

90_15_57---Christmas-Tree_web.jpg

 

gewoon vol hangen die planten

 

succes met je praatje ledcan't

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee twindaddy! Ik moet juist nog m'n LED-lichtjes ophangen. :verrygood

Funny-MarijuanaChristmasTree-www.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als leverancier van mooie materialen kom ik op vele plekken spreek veel mensen en zie veel dingen.

Wandelend over de hortifair en daar bijv babbelen met de mensen van TNO komen er veel vragen over de led naar boven.

Ik begin nu pas te reageren omdat ik in de bladen grote advertenties zetten met behoorlijk heftige claim's.

Een paar jaar geleden hadden we allemaal rare vertikale systemen die niet werkten.

Dat was toen ook een hype en veel mensen hebben toen hun dure geld gestopt in niet werkende systemen.

Dit is de reden dat als je tegenwoordig een vertikaal systeem aanbied die wel werkt dit met enige scepsis ontvangen wordt.

Zover ik het kan zien zitten de leds nog in experimentele fase en zijn nog niet klaar voor daadwerkelijk gebruik.

Ik vrees voor veel beginnende kwekers die door mooie advertenties het idee krijgen dat 90w led gelijk staat aan 400w hps.

Bij deze daag ik ook elke ledleveracier uit om een test aan te gaan om die claim waarheid te laten worden.

Ik ben niet tegen ledverlichting, integedeel als het zou werken zie ik er duidelijke voordelen in.

Het experimenteren met led juich ik toe maar om het op dit moment al aan beginnende of onervaren kwekers gaan verkopen zie

ik als een nare manier van commercie bedrijven. B)

 

at this moment led talks the talk only not walk the walk.

 

wat is jou mening

 

Doc

Kijk naar mijn led forum hoop dat gaat lukken. We zijn weer wat verder met de technologie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou heel mooi zijn. B)

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke Doc :tu

jij ken al jaren de hele wiet supply-wereld !

wie is hij (valdiesbar)? en als jij hem niet ken, dan weet ik genoeg... B)

 

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken hem niet.

Is een newbee B) .

Nieuwste leds beter spectrum en meer als een gram per watt.

We gaan de onafhankelijke test afwachten.

 

Wel leuk om te zien wie dit topic elke keer een bump geeft. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is led al door iemand getest puur om te groeien, bv voor moeders? Wat waren daar de resultaten van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ervan uitgaat dat dit topic over de led hype gaat zal het antwoord duidelijk zijn. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen, vraag het aan de fabrikant, die zal het wel weten :verrygood .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er ook al zoiets als een led hype? Of is dat alleen deze topic?

Gezien de resultaten in sommige topics lijkt het me meer een goede ontwikkeling waarin nu eindelijk eens resultaat wordt geboekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@regular.

De post is van een jaar geleden.

Als je deze eerste post leest dan zie je waarom dit topic gestart is.

Natuurlijk is de techniek vooruit gegaan maar is nog steeds niet de vervanging voor hps.

Eerlijkheid is het belangrijkste in de ledhandel.

Geen goedkope kutledjes maar Cree moeten ze gebruiken.

En dan testen testen testen en dan eerst bewijzen voordat je je zakken gaat vullen over de ruggen van beginnende kwekers.

De LED is er nog steeds NIET of hij er gaat komen zal de toekomst uitwijzen.

 

1 goed ledtopic (van een leverancier) is nog geen bewijs.

 

 

Als leverancier van mooie materialen kom ik op vele plekken spreek veel mensen en zie veel dingen.

Wandelend over de hortifair en daar bijv babbelen met de mensen van TNO komen er veel vragen over de led naar boven.

Ik begin nu pas te reageren omdat ik in de bladen grote advertenties zetten met behoorlijk heftige claim's.

Een paar jaar geleden hadden we allemaal rare vertikale systemen die niet werkten.

Dat was toen ook een hype en veel mensen hebben toen hun dure geld gestopt in niet werkende systemen.

Dit is de reden dat als je tegenwoordig een vertikaal systeem aanbied die wel werkt dit met enige scepsis ontvangen wordt.

Zover ik het kan zien zitten de leds nog in experimentele fase en zijn nog niet klaar voor daadwerkelijk gebruik.

Ik vrees voor veel beginnende kwekers die door mooie advertenties het idee krijgen dat 90w led gelijk staat aan 400w hps.

Bij deze daag ik ook elke ledleveracier uit om een test aan te gaan om die claim waarheid te laten worden.

Ik ben niet tegen ledverlichting, integedeel als het zou werken zie ik er duidelijke voordelen in.

Het experimenteren met led juich ik toe maar om het op dit moment al aan beginnende of onervaren kwekers gaan verkopen zie

ik als een nare manier van commercie bedrijven. :verrygood

 

at this moment led talks the talk only not walk the walk.

 

wat is jou mening

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 goed ledtopic (van een leverancier) is nog geen bewijs.

 

Ow is dat dan bewijs, nee een topic van een leverancier verteld zelfs nadda, noppes, niets. Het is alleen gratis reclame, wat ook de reden was dat ik daar nog niet geantwoord meer had.

 

Ik moest mezelf een beetje nuanceren, dus ik zal ook niet meer vertellen dat het op dit moment allemaal vuile gore dieven zijn die vooral hun ideaal nastreven, namelijk de eigen zak vullen, nee dat doe ik dus niet meer. Bij dat ene topic had ik, net zoals hijisfijn, gelijk de kriebels van.

 

Ik vind de weerzin om ze door een paar users te laten testen heel erg opvallend, fabrikant test en leveranciers testen zijn leuk, mooi, maar vertellen jackshit. Laat paar users ermee stoeien, laat zien wat een gebruiker ermee kan en kom dan hier pochen dat we allemaal een ei zijn.

 

Want tot nu toe, zijn de mini topjes van wildplant nog steeds meer een farce dan dat je het wiet kan noemen en zit valibar met een revegg probleem denk ik aan de blad opbouw en de 3 vingers te zien. Maar ik zit nog steeds af te wachten met grote zak :verrygood

 

Zo weer de bank op met grote :lol: plofkip :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@regular

Dat zeg ik niet. :verrygood

Ik zeg dat het nog geen vervanging is van HPS.

Ik zeg dat ze het geld niet waard zijn waar ze nu voor verkocht worden.

 

Ik vindt wel dat er mee getest moet worden door entrepreneur's om te kijken hoe we het wel kunnen laten werken.

Dus ik vindt dat ze nog niet verkocht moeten worden als wonderelixer voor de beginnende kweker. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie toch ook zat goede resultaten, van goede betrouwbare kwekers, vreemd dat het hier niet positief ontvangen wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...