Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Is led een hype?

Recommended Posts

在這個問題我帶領leverancier賣我系統。 \作為工作我做歐洲發行

Even aangepast...stel dat er chinezen mee lezen... :)

 

@Doc,

 

Ga je nu onder mijn duiven schieten?? :rolleyes: :P :P

 

Waarom laat je niks ontwikkelen...de gegevens zijn bekend van het spectrum blauw (400-480Nm) rood(625-735Nm).

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat die chinees een bril heeft, damn wat zijn die tekentjes klein :rolleyes: .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom laat je niks ontwikkelen...de gegevens zijn bekend van het spectrum blauw (400-480Nm) rood(625-735Nm).

 

Gr schenkie

 

Ik ben bezig met Sulphur diodes

Heeft ook wel een leuk spectrum.

 

Ze worden nog niet verkocht omdat de testen nog niet klaar zijn. :rolleyes:

Als ze werken dan mag de hype beginnen.

Maar zeer zeker niet voor die tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc

 

ik heb al aangegeven een setje van 2*150W ter beschikking te stellen aan een forumlid. Dit duurt zoals gemeld nog ongeveer een weekje of 4. Wil je eerder testen dan mag jij een setje van mij ook voor 400 euro kopen.

 

Zoals ook al eerder vermeld op dit forum werkt alleen led niet goed genoeg. Voor de overige lichtspectra dus graag ook een 2e bron erbij. Dit kan dus of een growspaarlamp van min 125W zijn, of een HPS lamp.

 

Ik daag je ook uit om zelf een lamp in china te bestellen en deze te vergelijken met de onze. Gegarandeerd dat je hier een groot verschil in gaat zien.

 

Greetz AP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ledcan.

 

Ik ben dit topic al een pittige tijd geleden begonnen.

Ik ben serieus blij dat je de handschoen oppakt.

Daarvoor mijn respect.

Nu ben ik serieus geintereseerd om de testen van jou systeem te zien op dit forum.

 

Ik wens je hier veel plezier en succes.

 

greetz

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang ze op dan Doc...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker weer boven mijn peperplantjes :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Doc,

 

nu snap ik het even niet meer. Je gaf toch aan dat je zelf wat aan wilde schaffen voor de test toch?!

Vind het uiteraard ook geen probleem als jij de lampen die ik aan dit forum ter beschikking stel eerst even laat onderzoeken alvorens ze bij een lid getest worden.

 

Hoe dan ook, led's grow.... :rolleyes:

 

Greetz AP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had dit in de grote led topic geplaats maar vermoed dat daar nix meer wordt gelezen hahahaha

 

 

Op de Horti Fair lukte het nog niet. Nu op de Tuinbouw Relatiedagen toont Flowmagic als eerste een led-opstelling die de concurrentie met de SON-T lamp wint. Meer micromollen tegen minder stroom.

 

Eindelijk is het dan zo ver. Een led-opstelling die meer licht geeft dan de vertrouwde assimilatielamp. De ClusterLED 400 van Flowmagic hangt op de vakbeurs naast een 600-watter.

 

Op de stroomtoevoer zit een meting. De leds winnen met een afname van 422 watt tegen 595 watt van de SON-T. Directeur Mark van der Ende toont breed glimlachend het resultaat.

 

'Het afgenomen vermogen van de SON-T ligt normaal rond de 635 watt, maar ligt hier wat lager omdat er veel wisselingen zijn in afname.'

 

Micromollen

Nog belangrijker is de strijd om de micromollen. Een eenvoudige lichtcel meet op 80 centimeter de afgifte van beide lichtbronnen. Eerst bij de ene: 244 micromol. Dan bij de leds: 370 micromol. Ruim 50 procent meer licht tegen 70 procent van het opgenomen vermogen.

 

'Maar we focussen ons niet op deze ClusterLED', vult de directeur aan. 'Deze is watergekoeld en daarom duur. We gaan voor de inline-leds, die nu voorzien zijn van een lens, waardoor ze nog krachtiger zijn.'

 

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Bots,

 

je post had ik eerder nog niet gelezen. Ik denk dat hier dus eindelijk wel wat heel erg duidelijke bewijzen zijn geleverd wat led dus kan. Nou dat natuurlijk ook niet 100% maar wel dat het dus meer micromol op kan leveren dan traditionele HPS.

 

Nu zeg ik niet dat wij de zelfde leds hebben als dat in deze test wordt gebruikt, zeker niet zelfs. Maar zij hebben een 50% hogere lichtopbrengst med LED tegen 70% stroom besparing. Dit wil toch zeker wel wat zeggen. Wij hebben met onze leds een iets minder hoge stroom besparing, maar toch ook nog zeker de moeite waard.

 

Hoop dat mensen hier al ietsje minder sceptisch worden.

 

Greetz AP!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook dit bedrijf zegt nog te testen en er wordt niet veel info gegeven over het rendement.

Ook de claim dat het gelijk zou staan met een 600w hps systeem kom ik niet tegen op de site.

Je zou er van uitgaan dat als ze dat bewezen hebben ze het toch wel op hun site kenbaar zouden maken.

Ik neem aan dat het bier goed gevloeid heeft op de beurs.

Dit soort opmerkingen zijn juist de reden waarom ik dit topic gestart ben, :rolleyes:

 

Dit topic gaat ook alleen maar over de manier van verkoop en de claims.

Daarom is de topic titel ook is led een hype.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, leuk hoor maar ga nou eens 20 centimeter naar de zijkant niet recht onder je leds meten?

 

Lees ik nou trouwens weer de beroemde 50% meer tegen 70% stroombesparing? Dat zou dan moeten vertalen in 1,5 keer zoveel opbrengst voor een derde van de stroom? Dus bijna 5 keer zoveel grammen per watt? Kom nou toch, dat kan je toch echt niet met droge ogen vertellen aan iemand die kweekt hoop ik he? Het is nog steeds een flinke klus om met led een gram per watt te halen zoals je in de tests hebt gezien. Onderschat je klanten niet, sommige kunnen echt rekenen hoor.

 

Sorry maar dit soort zaken kan ik niet zo goed tegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was ook verast door dit bericht

ik had ergens gelezen dat een 400w hps 1,9micromoll uit straalde per watt wat 760 micromoll zou zijn.

weet allen niet wat voor afstand dit was

 

doc . op hun web site staat dit allen gemeld onder ,,pers,

 

ik vind dit ook moelijk te bevatten als je de watts deeld door micromoll =led 0,8 per watt /hps 0,3

dus hier mag toch twijfel getrokken worden

of snap ik het niet ??

 

 

mischien iets voor het forum om de juiste feiten boven te krijgen ????

greets bots

 

 

 

je was me net voor wazzup

bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn Tuinbouw Relatiedagen, dus iedereen wil wat te melden hebben.

Maar ze zeggen niet zoveel. Ze zeggen dat ze een lamp hebben die meer Micromollen afgeeft.

Nou en?

Ik wil gewoon zien dat ze met die lamp met minder stroom meer, grotere, mooiere, betere chrysanten, komkommers, wiet, paprika's, of weet ik wat kweken.

En dan zien we wel weer verder.

Het blijft allemaal bij babbels. Van alle ledproducenten en ook van importeurs van armaturen.

 

En Ledcan, zou je wat minder kunnen spammen en met wat meer bewijzen kunnen komen?

Of ga je die 4 weken dat je 2 lampjes nog ergens verticaal moeten hangen + de tijd dat je een tester gevonden hebt + de tijd dat de test duurt = een week of 14, gebruiken om ondertussen toch maar een hoop mensen die onbewezen chinese lampen van je te verkopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jammer dat weer vrijwel niemand hier verder leest dan zijn neus lang en dan weer heel snel rare conclusies trekt.

 

Het gaat hier om de meting van het aantal micromollen wat de lampen uitstralen. De micromollen zijn in de tuinbouw de meeteenheden voor licht. Zoals dat wij mensen, ons licht in o.a. LUX of Lumen uitgedrukt wordt, zo is dit bij planten micromol, puur omdat lux en lumen waardes zijn die voor het menselijk ook zichtbaar zijn en dus niet perse voor planten.

 

De meting geeft aan dat de hoeveelheid bruikbaar licht voor planten (micromol) dus een stuk hoger was bij de led lamp. Dit betekent dus echter niet, zoals dat hier al heel snel geroepen wordt, dat het fotosynthese proces sneller gaat met led. Zoals al eerder uitgelegd gaat het hier niet alleen om de grootste hoeveelheid licht, maar ook om de juiste spectra. Op het moment dat de exacte spectra voor de plant gevonden zijn, dan denk ik dat je het groei/bloei in verhouding kunt zetten met de grotere hoeveelheid micromollen per wat van de led vs hps.

 

Resumée; er wordt dus niet beweert dat een plant 50% sneller groeit tegen 70% minder energie.

 

 

Wat betreft de intensiteit 20cm naast de lamp. Aangezien je verder niet vraagt op welk verticaal niveau van de lamp die 20cm moet zijn, kan ik je er natuurlijk ook niks over vertellen. Wel stralen onze leds in een hoek van 120 graden. Dus dit is helemaal afhankelijk van waar je zit en of je 1 rij of 2 rijen met lampen de 20cm naar de zijkant kunnen bestralen in die hoek etc etc etc.

 

Nou en verder Kees A ik weet niet wat jij onder spammen verstaat, wellicht is een link naar www.vandale.nl spam en op het moment dat ik de led technolgie aan het verdedigen ben niet. Maar misschien heb ik ongelijk, in ieder geval hier boven de spam link om het even te checken.

 

Bovendien beste Kees A als mijn lampen niet zouden werken en ik graag zo lang mogelijk door zou willen verkopen tot dat het ontdekt werd. Dan gaf ik A) niet mensen de mogelijkheid om ze voor 200 euro hier te kopen, hetgeen ver beneden onze inkoop is en :rolleyes: zou ik er hier niet een setje kosteloos ter beschikking stellen. Maar wellicht dat de accountant Kees A (hopelijk niet door justitie aan je gegeven) mij hier een ander rekensommetje over kan geven.

 

Sorry van dat sarcasme hoor iedereen, alleen dat verwijt word ik ook wel eens moedeloos van.

 

Greetz AP :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het sarcasme komt waarschijnlijk doordat je in dit topic reageert.(is led een hype)

 

Waarschijnlijk moet je even kijken en reageren in het grote led topic.

Dat gaat minder over de manier van verkopen en meer over de techniek.

Natuurlijk met deze topictitel kan je een paar vragen verwachten over claims die gedaan worden over led.

Er zijn al duizenden euro's uitgegeven aan niet werkende systemen op dit forum en een beetje voorzichtigheid is logisch.

Ik ben zeker niet dogmatisch over led.

Alles is altijd bespreekbaar. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar zij hebben een 50% hogere lichtopbrengst med LED tegen 70% stroom besparing. Dit wil toch zeker wel wat zeggen.

 

Hoop dat mensen hier al ietsje minder sceptisch worden.

 

Neehoor, ervoor vond ik ze alleen dieven, nu ook nog leugenaars. Owja vergeef me mijn sceptisme over je €1000 oplossing, het word er nog steeds niets minder op hoor, eigenlijk word het steeds .........

 

En cijfers mogen jullie google of was het goochelen wat je wil. Par, micromollen, lumen, lux allemaal 1 pot nat en alleen maar cijfers, dus stop de BULLSHIT. Ik wil wiet zien, en dan niet die prutstopjes van wildplant, die ook al denkt de hemel gevonden te hebben, maar dan echte toppen. Doe even een 600gram TOPPEN kweken op 9 weken tijd en op 1 m² met led, kijk das een uitdaging waar ik graag naar wil kijken, en doe jij het maar even, ik hoef zozeer niet.

 

Das toch niet zo moeilijk? Als het allemaal al zo goed getest is zoals je beweerd, moet je dat elke keer hebben, toch? Tot die dag en aan dit geld, blijf je dief.

 

En Sarcasme? waar haal je het uit, ik doe net mijn uiterste best om niet sarcastisch te zijn als iemand van mij €1000 probeert te stelen. Meestal ga ik lopen schelden en meppen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

LEDmensen:

 

Enig idee hoeveel micromol een 600W HPS geeft ?

 

Ik heb het gezien, en het is best veel...

 

Kees. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Philips Greenpower 600w heeft tussen de 1150/1130 μmol

Philips Greenpower 400w heeft 720 μmol

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 50-60cm hé schenkie...

 

Per vierkante dinges.

 

Dan klopt het ongeveer...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poeh, LED's zijn zo 2008!

 

uiteraard hoor je er nog niets van door philips, patenten he, maar ik presenteer u, de toekomst die de LED inhaalt (tenzij de pleuris echt uitbreekt in amerika :rolleyes: );

 

http://www.physorg.com/news125238861.html (ook erg 2008, ik weet het)

 

en ja knallen maar met commentaar, mag best, het is toch niet mijn uitvinding :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bovendien beste Kees A als mijn lampen niet zouden werken en ik graag zo lang mogelijk door zou willen verkopen tot dat het ontdekt werd. Dan gaf ik A) niet mensen de mogelijkheid om ze voor 200 euro hier te kopen, hetgeen ver beneden onze inkoop is en :rolleyes: zou ik er hier niet een setje kosteloos ter beschikking stellen. Maar wellicht dat de accountant Kees A (hopelijk niet door justitie aan je gegeven) mij hier een ander rekensommetje over kan geven.

 

Ik ben misschien geen accountant, maar jij bent zeker geen ondernemer.

 

Ga nou toch heen met je opmerking over dat 200 Euro voor die lampen ver onder de inkoopprijs is. Als de verkoopprijs op de duitse E-bay site rond de 350 Euro ligt, zal de inkoopprijs niet ver van die 200 Euro liggen. En we hebben het hier over exact dezelfde lampen met exact dezelfde specificaties. En als je ontkent dat het dezelfde lampen zijn, dan ben je een leugenaar!

En jouw lamp komt (direct of indirect) uit China.

punt uit - klaar.

 

En welke ondernemer kan nou niet per direct een setje ter beschikking stellen? We hebben het echt over peanuts. Of heb je ze gewoon nog niet op voorraad en wacht je tot er genoeg onnozelaars ingetrapt zijn, en ga je dan pas een container bestellen?

 

Je kletst maar wat.

Je hebt hier en daar wat opgepikt op het internet en beurzen over lux,par, mol, photosynthese. Allemaal blablabla. Maar een tuinder (wat voor een ook) wil gewoon opbrengst. Al moet hij het met kaarsen van bijenwas verlichten!

Maar je hebt helemaal niks getest. Want anders kon je wel direct met foto's / feiten / verslagen komen.

En je hebt ook helemaal niks zelf ontwikkeld. Je koopt die dingen gewoon in. Anders zou je ook niet over inkoopprijs praten maar over produktiekosten.

 

Over sarcasme gesproken...

Sarcastisch is dat mensen bakken met geld willen verdienen, no matter what.

Hier wat liegen, daar wat onzin verkopen, hier wat stelen.

'The're's a sucker born every day' dat is hun motto.

Dat noem ik sarcasme, beste Ledcan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens,jongens. :P

 

@DLS Hou je in,ik ben tegen de mishandeling van de weerlozen. :rolleyes:

 

@ Kees A

Ik vermoed dat het sarcasme enigszins onbegrepen blijft. :)

Wat betreft de intensiteit 20cm naast de lamp. Aangezien je verder niet vraagt op welk verticaal niveau van de lamp die 20cm moet zijn, kan ik je er natuurlijk ook niks over vertellen.

Natuurlijk niet. :P

Sorry van dat sarcasme hoor iedereen, alleen dat verwijt word ik ook wel eens moedeloos van.

Welk sarcasme?

Dat werkt alleen als de andere partij duidelijk uit zijn nek lult en tot nu toe ben jij wat dat betreft toch echt zelf de winnaar.

Give it up Dude. :)

 

Grtz. Aad

Edited by Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha wat is dat toch topics en leds altijd vlijmscherp !!!

nogmaals ledcan de bal [licht] bij jouw .

hoeveel micromoll heeft jouw lamp ?? waar blijven de foto,s ook als is de kweek nog niet klaar .

 

keesdemad/schenkie precies dat zijn een stukkie meer micromollen dan wat flowmagic beweert

 

balza is dat het lampje niet wat doc nu aan het uittesten is ???

 

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier al een test kunnen doen :P

 

een maat van mij heeft een kweektent 1,2 bij 1,2 met led verlichting 2 x 150 watt, hij dacht dat dat helemaal de shit was..

ik beweerde gelijk al dat dat helemaal niks was aangezien er NU commercieel nog niet met led verlichting gekweekt word en voor vergelijking hebben we mijn ouwe tent 1,2 bij 1,2 ook weer opgebouwd en daar hangt een 400 watt hps in..

 

nou hebben we allebij 5 feminized shining silver haze zaden gehaald, en ze op dezelfde dag laten ontkiemen.. met +- 1 dag verschil in het boven de grond uit komen hebben we ze alle 10 7 dagen onder tl op 18/6 voor gegroeid en daarna op dezelfde dag tegelijk in de 2 tenten gezet..

 

oogsttijd LED: 17 weken incl 1 week voorgroei

oogsttijd HPS: 14 weken incl 1 week voorgroei

 

algemene ontwikkeling planten LED: alleen de bovenste 30 a 40 cm waren rookbare toppen, maar zeker geen harde toppen. onderste toppen richten zich ook niet meer naar het licht..

algemene ontwikkeling planten HPS: alleen de onderste 20 a 30 cm van de plant bleef een beetje fluffie, maar was opzich ook niet iets om weg te gooien. toppen keihard en de onderste toppen hebben veel meer de neiging naar het licht te groeien.

 

hoogte planten LED: 1m30 met zeer grote internodes en weinig vertakkingen

hoogte planten HPS: 1m40 en meer en kortere internodes als met LED

 

opbrengst LED van 5 planten: 122 gram "toppen" en 40 gram troep

opbrengst HPS van 5 planten: 326 gram echte toppen en 30 gram fluffy spacecake spul..

 

 

maargoed LED verdoet natuurlijk wel minder stroom :rolleyes: ( alsof dat belangrijk is, daar gaat het bij mij niet om in iedergeval)

 

 

mijn conclusie is,, uit mijn eerste spaarlamp kweek met 10 x 18 watt lampen haalde ik meer gram per plant :P en de toppen die eraan kwamen waren beter/harder

 

LED is de toekomst, maar zover zijn we nog lang niet.. nu is nu en nu is HPS

 

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...