Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Compostthee, Nu Gratis Proberen

Recommended Posts

Zaterdag even bij de GS hier in de buurt geweest die mee deed.

Meteen viel me oog op de bladen van compost thee dus nadat ik al mijn spullen had besteld, afgerekend en ingeladen heb ik nog even gevraagt of ze nog wat thee voor me hadden.

Hij meteen blij en ik kreeg zo 3 jerrycans mee aangezien er volgens hem niet veel animo voor was.

Thuis gekeken bleek het al over de datum te zijn :P

Jerrycans open gemaakt en de thee was pik zwart en rook naar slootwater.

Heb het maar niet meer gebruikt.

Wel jammer want ik was wel benieuwd naar de werking ervan.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn beste stuur mij even een pb over wie het was.

Lekker ruiken doet het ook niet als het net gebrouwen is.

Het product mag maar 5 dagen gekoeld worden bewaard.

Ik begrijp ook niet waarom het is meegegeven als het over de datum is.

Bij ons op de zaak wordt elke week verse thee gezet.

Als de thee niet meer goed is gaat hij in de groente tuin van mijn moeder.

Op groente lukt dat heel goed.

Op je dure binnentuintje geen oude thee gebruiken.

Wij hebben al aardig wat ervaring met mensen die het product gebruiken en geloof me bij goed gebruik

werkt het beter als elke stimulator die je kan kopen bij de gs.

 

 

greetz

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk altijd de compostthee zo vers mogelijk gebruiken. Ik heb het niet zo op bewaren. Op het moment dat je de zuurstoftoevoer afsluit dan gebeuren er hele andere dingen in je thee.

 

Maar dat is natuurlijk een kwestie van afspreken bij de growshop. Vers halen op zaterdag, da's dus het beste!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No problem een telefoontje naar je gs en dan weet je de brouwdag.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er al een spot in friesland of groningen ???Begin toch wel benieuwt te worden

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook!

Is er geen eentje in rotjeknor die meedoet?

Ik heb 1 GS erop gewezen,maar helaas doet die niet mee.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker kopje thee doc :P.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees is gestart met wat thee voor zijn gazonnetje......... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb de gehele achtertuin er mee gedaan (enkele plaatsen uitgezonderd natuurlijk, maar die komen morgen nog, haha!) Voornamelijk de plaatsen waar de planten wat minder rooskleurig stonden heb ik behandeld. Met name mijn eigen plantjes maar ook de andere.

 

Morgen nog even kijken of ik een kennisje nog met een litertje blij kan maken! Ik was in ieder geval wel snel door die 5L heen! haha!

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt het toch wel verdund he ;)

 

Ik heb reports gelezen dat het ook prima is tegen schimmels op je planten. Wellicht dat iemand die meeldauw buiten heeft dat eens kan proberen zolang ze nog niet in volle bloei staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag ook een flesje gehaald en heb het met me stonede kop ook in me tuin geprobeerd en natuurlijk verdund , 10ml op 10l water hahaha

Gelukkig merkte ik het toen ik later me andere planten ging wateren

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe gelukkig geef je het (niet alleen) voor de ec maar ook met name voor de enorme hoeveelheid bodemleven en organische stoffen.

 

1:10 is de juiste verdunning, en direct opmaken!! Niet bewaren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is mij verteld dat de voedings waarden te verwaarlozen is maar zoals Wazzup zegt het bodemleven krijgt een boost

Ec waarden zijn wel makkelijk op te voeren door wormenmest toe tevoegen aan het brouwsel

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stumper zegt (22-08-08) Verbeter me als ik fout zit maar ik meen dat je me vertelde dat de EC van het goedje erg laag zou zijn maar als ik het goedje meet kom ik ruim boven een EC van 3.0 uit.

De PH ligt ook dik boven de 6,0, wellicht richting de 7.0 (ff snel gemeten).

 

Doc zegt (22-08-08) De ec op basis van 1 liter thee op 100 liter water is laag.

 

;) ;) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stumper heb je het puur gemeten ?

Verdund is het vrij licht van kleur

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er is mij verteld dat de voedings waarden te verwaarlozen is maar zoals Wazzup zegt het bodemleven krijgt een boost

Ec waarden zijn wel makkelijk op te voeren door wormenmest toe tevoegen aan het brouwsel

 

Buble

als je ziet wt er allemaal in gaat zou ik zeker niet zeggen dat de "voedingswaarde" te verwaarlozen is. Lees het eerste bericht en verderop eens wat er allemaal in zit. EC en voedingsstoffen is overigens wat anders he... We praten over organische stoffen, niet over zouten. Compostthee bevat overigens ook zeker direct door de plant opneembare voedingsstoffen.

 

  • Compostthee wordt vers "gebrouwen" van een zorgvuldig samengesteld mengsel rijpe gehumificeerde compost dat schimmeldominant, bacteriedominant of een combinatie van beiden is (afhankelijk van het type plant)
  • Het is een vers product met zeer beperkt houdbaarheid, vandaar dat het vers wordt gemaakt
  • Het bevat enorm veel voedingsstoffen die het bodemleven in je medium voeden en op peil brengen
  • Ook bij minerale voeding wordt compostthee gebruikt als probleemoplosser
  • Compostthee is een waterige oplossing die gesproeid kan worden of met het water meegegeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou deze week nog 1 of 2 litertjes halen maar daar wacht ik maar eventjes mee.

 

WAAROM DAN?

 

Me planten gaan te hard !!!!!!!

 

Nu weet ik niet of dit de "schuld" is van de thee of dat me stekkenboer me zonder het zelf te weten een ander soortje heeft gegeven.

Normaal heb ik PP (jaja, helaas PP maar ander soortje is voor mij moeilijk te verkrijgen) en van dit plantje ben ik gewend wanneer ik ze in de bloei zet ze de eerste week dagelijks wat sterker beginnen te groeien. In het begin een centimetertje per dag, opbouwend naar een centimeter of 3-4 per dag tijdens de 2e week bloei. De derde week bloei bouwt dit weer terug om uiteindelijk na 3 weken bloei te zijn gestopt met groeien.

Toen deze plantjes net in de bloei stonden en dus nog redelijk klein waren heb ik ze de thee gegeven (zie eerdere post) en de eerste 2 weken bloei verliepen net als ik gewoon was. Alleen vond ik de planten er wel wat beter uitzien en groter blad hebben als ik gewend was. Dus dacht dat dit te wijten was aan de thee ;) maar nu na 17 dagen bloei remt de groei absoluut niet. Het lijkt haast wel of ze nog harder groeien dan in de 2e week. Dagelijks komt er nog dik 4-5 centimeter bij en als dit zo doorgaat groeien ze echt me lampen in :(

Zal dit de uitwerking van de thee zijn of toch andere stekken dan PP?

Overigens valt me ook op dat er na 17 dagen bloei nog geen echte bloeiverschijnselen zichtbaar zijn.

De lampen branden keurig 12/12 en er zijn geen lichtlekken.

Of het nu PP is of toch een ander soortje, de thee heeft in ieder geval GEEN negatief effect op de planten.

Wellicht zal ik na het weekend eens een foto posten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De thee zal ongetwijfeld een positief effect hebben gehad op je planten hun groei enzo,

maar het langer duren alvorens te gaan bloeien, en de langer durende groeispurt..

 

wat ik zo hoor lijkt het mij een iets meer sativa achtige plant/pheno..

Buigen, binden en/of knakken zou ik zeggen.

 

De bloei zal jou meer vertellen of dit PP is of niet.. want je kent haar tenslotte zeg je.

Een fototje hier of in mn pm, en ik zal een beter antwoord kunnen geven.

(laten we dit toipic daar niet mee vervuilen ;)

 

veel suc6 ermee stump ;)

ouwe poker :(

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het moment van geven ook invloed heeft. Overigens heb ik met pp ook de ervaring dat ze erg lang doorgroeien, en wisselende ervaringen met snel en minder snel in de bloei schieten. Het best is natuurlijk om het tijdens de groei direct toe te voegen om er zo veel mogelijk profijt van te hebben bij de ontwikkeling van je plant. Ik ben nog nooit tegengekomen dat het toedienen van compostthee de bloei zou uitstellen, het zou de bloeibereidheid volgens mij juist moeten bevorderen. Wellicht denken je planten "ha eindelijk echt voer!" en genieten ze er nog een beetje van ;)

 

Goed bezig weer stumper. Heb je overigens ook een paar referentieplantjes niet behandeld om het verschil te zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx Beekaa,

het zal waarschijnlijk buigen en knakken gaan worden voor me ;)

 

Whazzup,

Die ervaring heb ik met PP niet, altijd eenzelfde groei en bloeitijd.

Helaas heb ik alle plantjes behandeld dus geen vergelijkingsmogelijkheden ;)

Maar genieten doen ze zeker :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Stumper,

 

De thee stelt de bloei niet uit.

Het kan natuurlijk wel parameters veranderen meer groei/bloei meer blad etc.

Je zou momenteel de beste bodem moeten hebben die voor een verse start met vers substraat mogelijk is.

 

Veel sucses

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Stumper kom je over 1 a 2 weekjes weer thee drinken :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...