Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Compostthee, Nu Gratis Proberen

Recommended Posts

De heren van KJ hebben weer wat hoor...

 

Een hele sympatieke actie dit maal in samenwerking met een paar growshops. De details zullen we nog nader aankondigen (in deze post, bovenin het topic) maar het komt op het volgende neer:

 

Je kunt GRATIS drie keer een emmertje VERSE compossthee halen bij KJ Products (De volger 7b, De Rijp - NH) of bij een meewerkende growshop (adressen gaan we nog bekend maken). KJ zet op locatie compostthee machines neer en verstrekt de ingrediënten voor het maken van verse thee. Er wordt op locatie dus verse thee gebrouwen.

 

In Amerika is het al heel populair om het via de shops te verspreiden en daar staan de kwekers met emmertjes en jerrycans in de rij om dit kostelijke nat te bemachtigen.

 

Er is erg veel informatie beschikbaar over compostthee op het internet, lees je gerust eens even in. Binnenkort komen we met wat meer informatie, maar in theorie komt het hier op neer:

 

  • Compostthee wordt vers "gebrouwen" van een zorgvuldig samengesteld mengsel rijpe gehumificeerde compost dat schimmeldominant, bacteriedominant of een combinatie van beiden is (afhankelijk van het type plant)
  • Het is een vers product met zeer beperkt houdbaarheid, vandaar dat het vers wordt gemaakt
  • Het bevat enorm veel voedingsstoffen die het bodemleven in je medium voeden en op peil brengen
  • Ook bij minerale voeding wordt compostthee gebruikt als probleemoplosser
  • Compostthee is een waterige oplossing die gesproeid kan worden of met het water meegegeven

 

Je geeft het mee in de groei, zo'n 2-3 keer afhankelijk van hoe lang je groeit uiteraard. Een keer per week tot 10 dagen is ruim voldoende.

 

Wat zijn dan de speciale kwaliteiten van compostthee:

 

  • Het bevat veel voedingsstoffen voor planten en voedsel voor micro-organismen
  • Het stimuleert organismen in de bodem en op het blad die op hun beurt het beschikbaar maken en vasthouden van voedingstoffen bevorderen
  • Het verhoogt de afbraaksnelheid van organisch materiaal en toxines
  • Het verbetert de voedingswaarde van consumptieproducten
  • Het stimuleert kieming en rijping
  • Het stimuleert wortelontwikkeling
  • Het werkt versterkend op alle groeiprocessen
  • Het zorgt voor een verhoogde natuurlijke ziektewering door ondersteuning van het hiervoor verantwoordelijke biologisch leven

 

Ik nodig jullie allemaal uit om eens te gaan studeren op compostthee en een emmertje te gaan proberen als het zover is.

 

Met dank aan KJ products voor het mogelijk maken van deze actie!

 

ps... HH growshophouders in den lande, willen jullie nog meedoen aan deze actie? Neem dan even contact op met KJ products (doc kom er maar in! :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke actie weer

Ben zeer benieuwd over dit product want er zijn handige thuisbrouw emmers

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, een goede brouwer is al snel vrij groot voor een kleine kweker, maar vers bij de shop halen is wel zo makkelijk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooi initiatief van de heren van KJ.

Volledig organisch en met dit product zijn mega goeie resultaten te behalen dus ik zou zeggen iedereen op de wagen en halen die hap :lol:

 

Al is de afhandeling erg lastig met dit product, veel natuurlijker als dit kan het bijna niet worden

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schrok al toen ik het las ,...dacht meteen ..gadverdamme

wie drinkt dat nu. :lol:

 

Maar dit is inderdaad andere koek,...kijk uit naar de adressen lijst

zodat ik het zeker ook uit kan gaan proberen.

 

Is de rhizo en enzym overbodig hiermee,...lijkt me wel toch?

 

We gaan het zien...

 

Gr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen we al terecht dan ?

Emmer of jerrycan zelf meenemen ?

 

Halen bij de shop is het makkelijkst maar als er geen shop is dan is zo'n emmer zeer handig , b.v. in het buitenland

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn pas mooie acties!

Hulde aan de heren van KJ! :lol:

Ik moet vanmiddag nog in de buurt zijn van de GS hier dus zal ze er meteen es even op attenderen :D

Ik wil mijn plantjes wel eens een beetje thee geven dus hopelijk doet de GS hier ook mee aan de actie.

 

Ben benieuwd naar de shops die hier aan mee gaan werken en naar de resultaten die de growers hier van het forum ermee behalen.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wacht nog even op onze Doc die met de exacte adressen en gegevens komt. Daarna gaan we volledig los natuurlijk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij is het helaas niet te doen een gs die het dichtste bij zit is nog altijd 35 km.

 

Helaas

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal er toch wel eentje in R.E.O. bijzitten... :lol:

Gaan we voor!

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hier de extra info:

 

- je kunt, afhankelijk van je project uiteraard, tot 4 keer komen halen

- je krijgt er een plastic fles of jerrycan bij, liever wel hergebruiken natuurlijk, weer meenemen om te vullen zien we het liefst

- de actie gaat 1 september a.s. in

- je kunt de compostthee gratis verkrijgen bij je growshop, mits die meedoet met het project natuurlijk.

- je growshop kan meer informatie voor een gratis deelname aan dit project verkrijgen bij K.J. Products.

 

Op de volgende adressen kun je het gaan afhalen (en we hopen natuurlijk dat deze lijst groeit, por je growshop om ook mee te doen!):

 

KJ Products

De Volger 7b - De Rijp

 

't Hoofd

Witteveenweg 1 - Bergen op Zoom

 

Happy Garden

Slimmeweg 15 - Amsterdam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi

 

Bij deze een uitnodiging om bij ons langs te komen volgende maand voor "thee" en koffie.

Iedereen is :lol:

 

Doc

 

KJ Products BV

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Rijp, dat is in de buurt! Dus we komen wel een keer langs... Lekker kopje Thee... Als het maar biologischdynamischorganischvegatarisch etc. etc. etc. is :lol:.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Kees,

 

Als je komt geef me dan een mailtje of een belletje dan zorg ik dat ik zeker weten aanwezig ben.

De zaak is de hele dag open maar ik heb geen kantoor functie.

Ik zit de helft van de tijd op de weg en voor mede forum gebruikers maak ik graag wat tijd vrij.

Laat het me weten...

 

Cheers,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed, tegen die tijd zal ik het even laten weten !

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht was het nog niet duidelijk voor iedereen, maar growshop eigenaars worden van harte uitgenodigd om zich ook aan te melden bij KJ om mee te doen met deze actie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net even een mailtje naar de plaatselijke growshop gestuurd met de tekst uit de eerste post van Whazzup.

Nu moet ik toevallig zo even naar de stad toe dus kan meteen even langs de GS racen om het ook nog eens mondeling te promoten.

Ik weet dat ze er een laptop hebben staan waar hun producten allemaal met prijs enzo in staan.

Of ze i.net hebben weet ik eigenlijk niet want zovaak kom ik er niet en als ik er kom is het even om wat spullen te halen en dan snel terug te racen naar me plantjes die ik dan zosnel mogelijk wil verwennen met de spullen/kennis die ik daar heb vergaard.

 

Als ik straks weer thuis ben dan plaats ik hier wel even een update over hoe ze er over denken en of ze te porren zijn voor deze actie.

Zoniet dan zit er niks anders op om een x naar brabant te rijden waar ik dan maar even een bakkie thee moet scoren :lol:

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe je kunt het adres en telefoonnummer natuurlijk ook gewoon meenemen :D

 

Printje maken van deze draad misschien? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen, :lol:

 

Ter verduidelijking, elke schop kan zich aanmelden om mee te doen aan deze test.;

Er zal voor deze test een pakket worden aangeboden bestaand uit een 40liter brouwer en 2 pakketten schimmeldominerend.

Dit zal tegen een zeer gereduceerd tarief worden aangeboden.

De brouwers kan je vinden op mijn site www.kj-products.com.

 

greetz,

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was gisteren bij Doc (aardige gozer ook weer, net als alle forummers die ik in de loop der jaren heb mogen ontmoeten) om de BlueLab combo PH/EC meter op te halen.

Binnenkort komt hier een testverslag van naast me eigen grocheck combo van Hanna.

 

En dan waar het hier in dit topic om gaat, de "thee".

Ik ben denk een van de eersten van het forum die hier 2 liters van heeft meegekregen en de bedoeling is dat ik vanavond 1 liter van de "thee" ga oplossen in 10 liter gewoon kraanwater (niet afzuren). Deze oplossing zal ik me 36 schatjes (die per vandaag op 12/12 zijn gezet) met de hand toedienen. Ik denk zelf aan 50 ml per plant op het startblok en 50 ml per plant d.m.v. een injectiespuit onder het startblok rechtstreeks de cocossab in te spuiten. De andere liter ga ik voor me tuin en kamerplanten gebruiken.

Wordt vervolgd en Doc bedankt man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

super stumper :(

 

Ja, ook compostthee op hydro gebruiken kan zelfs heb ik me laten vertellen. Het schijnt een stimulerende en stabiliserende werking te hebben. We zijn benieuwd (hehe jij ook denk ik ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een kreet van "het front": We hebben eerder 1 1 september geroepen voor het begin van de actie maar Jair staat al te brouwen inmiddels. Neem effe contact met hem op om een afspraak te maken (doc is zijn nick of kijk even op de site van k.j. products) voor verse compostthee!

 

Ik heb vandaag de ingrediënten van de thee gezien. Hoogwaardige grondstoffen die allemaal los geleverd en gemengd worden om 80 liter perfecte thee mee te brouwen. Ik zag naast de speciale kiemvrije compost in het pakket:

  • Kelp (geconcentreerd granulaat)
  • Humuszuur (van leonardite)
  • Suikermelasse
  • Vismeel
  • mix met droge bacteriekiemen om het spul op te starten

Een heel krachtig mengsel en de eerste enthousiaste reacties zijn al binnen.

 

Feitelijk is het bijna exact wat ik nu ook met mijn voeding meegeef (zelfs dezelfde materialen in enkele gevallen) maar dan op een bijzondere manier geactiveerd door het beluchtingsproces dat een enorme groei van het (goede) bacterieleven tot gevolg heeft. Een enorme opkikker voor je planten met zeer snel opneembare en beschikbare voedingsstoffen.

 

Dus dames en heren... maak Jair maar eens gek met alle verzoeken - hij staat te popelen om het uit te delen ;)

 

edit: jair is vanaf morgen 2 weken op vakantie bedenk ik me net (lekker ding :() dus neem even direct contact op met K.J. products of een deelnemende shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jair,

Fijne vakantie.

 

Ik heb gisteren de "thee" aan mn plantjes gegeven zoals gezegd per plant 50 ml bovenop het startblok en 50 ml per plant rechtsteeks in de cocoslabs onder het startblok d.m.v. een injectiespuit.

Verbeter me als ik fout zit maar ik meen dat je me vertelde dat de EC van het goedje erg laag zou zijn maar als ik het goedje meet kom ik ruim boven een EC van 3.0 uit.

De PH ligt ook dik boven de 6,0, wellicht richting de 7.0 (ff snel gemeten).

Ik heb 1 liter van het goedje gemengd met 9 liter water en toen kwam de EC op 1,1.

Deze oplossing heb ik zoals boven gegeven. We zullen zien wat het effect zal zijn.

De rest van de 2 liter "thee" zijn opgegaan (ook weer verdund 1/9) aan onze gewone kamerplanten, tuinplanten en 2 buitenwietjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

De ec op basis van 1 liter thee op 100 liter water is laag.

 

veel sucses en bedankt,

 

Maak je geen zorgen zal in mijn vakantie toch wel ff op het forum zijn het is verslavend.

 

KJ is er ook in mijn vakantie gewoon open en jullie kunnen komen halen.....................

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...