Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zonez

Voor nog geen 2 Euro je eigen Hash maker.

Recommended Posts

- dit poeder verwarmen en samenpersen en voila je hebt je home-made-hasj

 

hoe moet je dit poeder verwarmen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een kookplaat? :roll:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je neemt een buis (weerzijde open), op een van de openingen span je iets van een gaas, vul deels de buis met je afval, ren snel naar een sigarenboer en haal 2 flesjes aansteker gas, blaas deze zo efficient mogelijk door je buis.. et voila

 

tis maar wat je lekker vind...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nog ong. 15 gram slechte Purple Power liggen.

Is deze hoeveelheid wel de moeite waard? (om hasj van te maken)

 

Ja hoor, moet lukken.. Knip de toppen wat kleiner en stop alles een nachtje in de vriezer, dan haal je er wel een leuke hashjoint uit (en misschien meer dan 1..)

Ik heb hier ook nog 10 gram slechte wiet liggen kun je daar maar 1 joint uit halen? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon in een doek/tissue/plastic zak doen en flink erop stampen? denk ik hoor, weet 't niet zeker. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 gram wiet?

daar haal je net zoveel hasj jointen af als het wiet jointen zouden zijn imho....

of bij mij toch altijd :D

als je met "slecht" rottend bedoeld, dat had bij mij geen effect op de qualiteit/quantiteit...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kun je daarna met een pasje alles bij elkaar schuiven :wink:

oNu snapt t weer niet.. :blink: ;) Met een vloeiboekje natuurlijk.. past er beter bij he.. :D :wacko: :D :P :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit lett. van internet afgehaald, op zo'n manier heb ik het ook gedaan en ik was er zeer over te spreken volgende zomer weer. Je kan ipv van de oven ook je polm in een krant (wel eerst in plastic, duh) rollen deze nat maken en dan verhitten in de pan ong 10 min. Bij persen vond ik een deegroller fijner dan een bankschroef.

 

 

De blaadjes die je 3 weken hebt laten drogen, bevatten nog veel kristallen waar je topkwaliteit hasj van kan maken. Hiervoor heb je wel een goede zeef nodig, of nog beter een shitshaker, skuffbuzzer, pollinator of je eigen gecreërde zeef mbv van een panty. Elk apparaat schudt de bladeren op een andere manier. Bij aanschaf van een hasjmaker kan men je informeren hoe het apparaat werkt. Voor alle 4 geld dat hoe langer je de bladeren zeeft hoe meer hasj je hebt maar hoe slechter de kwaliteit (er valt meer blad door de zeef).

De mooiste resultaten werken met apparaten die de polm afscheiden door middel van ijs, een bekend apparaat is de Ice-O-Lator. Nadeel van deze methode is dat het nogal bewerkelijk is dus alleen interessant als je grote hoeveelheden knipafval hebt.

Uiteindelijk hou je de gezeefde kristallen over die dan nog geperst moeten worden. Soms moeten de kristallen tijdens het persen verwarmt worden. Persen kan op veel manieren, met de hand, tussen een deur of met een krik. Om dit onder de knie te krijgen kan je het beste veel kleine partijen maken, dan zie je zelf het snelst de verschillen tussen bijvoorbeeld lang en kort zeven, hard en zacht persen of warm en koud persen.

Mijn ideaal is warm persen want zo komt de olie vrij uit de skuff waardoor deze lekker rookt, goed smaakt en een fijne high heeft. Koud geperste skuff brand niet zo lekker, smaakt minder, je hoest er eerder van en de maximale high krijg je er niet uit.

Voor warm persen een kleine handleiding:

 

hittebestendig cellofaanfolie (te koop bij de professionele papierhandel)

breed plakband

een bankschroef / deegroller

twee plankjes van +/- 20 x 20cm

een oven (gas of hete lucht)

eventueel een kofiemolen

 

Methode:

- Knip uit het cellofaan vouwbare vierkantjes en maak er zakjes van (probeer dit eerst met gewoon papier, dan verspil je niet zoveel) waarvan je de naden dichtmaakt met gewoon plakband.

- Verwarm de over voor op bijna 100 graden

- Vul de zakjes met de polm, vouw ze dicht, laat de lucht eruit en plak ze dicht

- Leg een zakje in de oven

- haal het er na een minuut of tien weer uit

- leg het op een plankje en leg het andere plankje erop

- klem het geheel tussen de bankschroef en draai deze flink aan / of rol er +\- 10 min over met de deegroller

- haal na tien minuten de plak stuf uit de bankschroef en doe de volgende erin

- leg het geperste plakje met zakje in de koelkast

- na 30 minuten kun je de plak uit de koelkast halen en uitpakken

Als je tevreden bent ga je lekker verder, waarbij je zo werkt dat als de ene plak de bankschroef ingaat, de andere de oven in kan.

- Ben je niet tevreden met het resultaat, dan kun je in een koffiemolen de polm weer verpoederen en opnieuw aan de slag.

- De dikte van de plak hangt af van de hoeveelheid polm je in het zakje doet. Voor dikke plakken doe je er gewoon meer in. Het mooiste resultaat met deze methode behaal je echter met niet al teveel polm per zakje.

- Als vuistregel kun je aanhouden dat met deze handpersmethode, de dikte met 50% afneemt. Voor een plak van 5 mm doe je dus zoveel polm in het zakje dat deze 1cm dik is.

- Goede kwaliteit skuff zal met deze methode een mooi glimmend en plakkerig en donker laagje krijgen, iets wat je met koudpersen nooit voor elkaar krijgt.

 

Ik hoop dat het duidelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas zonder motor, maar voor kleine oogsten een leuk alternatief:

 

- Neem twee lege frisdrank flessen (liefste Coca Cola flessen).

- Knip van beide de onderkant er af, bij de 1 iets boven de helft naar boven en bij de andere iets onder de helft naar beneden.

- Je moet dus de twee onderkanten van de flessen overhouden

- Het is de bedoeling dat de twee helften strax in elkaar passen (de 1ne met de onderkant naar onderen, de andere met de onderkant naar boven :-) )

- Schuur de randen v/d 2 helften.

- Zoek een redelijk fijnmazige vitrage (stevige panty's werken ook)

- Dump in de onderste 'container' je knipafval

- Let op dat er geen takjes tussen zitten, deze beschadigen je filter

- Span hierover de vitrage

- Druk de bovenste 'container' hier overheen. Let op dat de groeven van de fles in elkaar zitten.

- Druk het geheel STEVIG in elkaar en stop het minimaal 4 uur in de vriezer.

 

- Nadat je het uit de viezer hebt gehaald, goed HARD schudden.

- Et voila, in de onderste container bevindt zich een hopelijk dikke laag guidbruin hashpoeder.

 

Schudden kan je het beste in rondes doen:

 

--10 minuten schudden = 1e opbrengst (het best)

--Weer een tijdje in de vriezer

--10 minuten schudden = 2e opbrengst (Minder goed)

 

etc..etc..

oke ik heb het dus gedaan, maar het werk voor geen fuck :whistling

ik heb een nylonkous gebruikt, ik snap niet wat ik fout heb gedaan maar het werkt dus Niet hier... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Dan doe je echt iets niet goed, ik heb het zo diverse malen gedaan.

Heb je je knipafval wel goed droog?, doe je de fles niet te vol?, neem je niet te grote bladeren?

Bij mij was het wel zo dat ik veel langer dan 10 min moest schudden, vaak wel half uur tot drie kwartier per beurt.

Vandaar dat op aanraden van Onimusha, ik de fles op een vlakschuurmachine heb gemaakt, t was niet de ideale manier maar het scheelde mij mooi een lamme arm :whistling

Hopelijk zit het in 1 van deze dingen, veel succes.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gatverdamme, moet dat knipafval nu echt DROOG? :whistling

ik had het niet echt droog, want ik las ergens op het forum

hoe droger; hoe meer opbrengst maar minder goede kwaliteit

en hoe verser; hoe minder opbrengst maar hoge kwaliteit...

 

oke, ik zal het allemaal anderhalf weekje laten drogen, nieuwe Grote cola flessen gebruiken (want ik had nu kleine flesjes genomen) en dan ga ik dat truukje met het schuurmachine ook gebruiken want mijn arm was al pijnlijk na 5 minuten :whistling

 

ik laat iets weten als het Lukt, of Niet lukt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je moet zeker grote flessen nemen....dit duurt al lang zat :whistling

Veel succes en laat maar horen wat het geworden is.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaar dat op aanraden van Onimusha, ik de fles op een vlakschuurmachine heb gemaakt, t was niet de ideale manier maar het scheelde mij mooi een lamme arm :)

Hopelijk zit het in 1 van deze dingen, veel succes.

Als je een beetje handig bent, haal je het vlakschuurmachine half uit elkaar.

Dan kun je bij de draaiende delen komen en via die een verbinding maken met je fles.

Rammeld een heel stuk harder :whistling

 

 

ps. als je het afval niet geheel droogd moet je het wel invriezen, 24 uurtjes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik stoned ben staar ik altijd naar de wasmaschine.. :whistling die gaat altijd flink op en neer als ie bijna klaar is. Zou ik de fles er dan ook op kunnen zetten zo dat het goed geschut wordt? Scheelt tog wel flinke lamme armen d8 ik zo. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gaat echt flink op en neer als hij bijna klaar is, hij staat een beetje scheef vandaar. Ik heb nog nooit gehalucineerd van me jointje dus ik weet et erg zeker! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je nou niet echt een panty hebt voor die flessen, wat voor zeef kun je dan gebruiken? kan iemand er misschien een mooie foto van maken hoe het eruitziet?? :P :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van dat synthetische vitrage 'stof' is sterk en zeer fijn spul dat voor zeven heel geschikt is . Dat spul leverbaar in vele kleuren , maar je kunt er wel dwars doorheen kijken , hoe noem je die krengen nou ook al weer, overgordijnen ?

 

Veel vrouwen zijn er dol op ,een bezoek aan een paar vriendinnen leverde mij al 3 verschillende soorten op .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahja.. BTW het is me wel gelukt :no

khad een heel klein beetje hashpoeder om 1 jointje te rollen

hij kwam wel goed aan :(

er was vast nog meer uitgekomen maar kben te lui om nog een half uur te schudden.. want dat schuurapparaat werkt niet zo goed :verrygood

 

tja tja.. de rest flikker ik nog in de wietthee :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt gewoon vaste klant bij de coffeeshop dan zul je weleens een grammetje hasj gratis krijgen! :verrygood

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het slim om je knipafval te verpulveren in een blender ofzo? qua oppervlakte vergroting?

 

Ik heb het een keertje geprobeerd, maar toen kreeg ik er ook alleen maar groen poeder uit wat naar plant stonk, zal wel liggen aan het drogen... had het maar 4 dagen laten drogen

 

Letaah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...