Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

Slappezevers Guerilla Tactics 2008

Recommended Posts

Ziet er goed uit Slappezevers :verrygood

 

Je heb spots genoeg gevonden zie ik :smoke

 

Succes met je guerilla :kill:

 

Gr,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb gelukkig een paar mooie spots gevonden! Komende vrijdag ga ik er nog 21 wegzetten met een maat van me. Allemaal PP stekken, hij heeft ze voorgegroeid. Dat wordt ook nog even spannend want de spot is vlak bij een boer op een verlaten stukje grond. Vorig jaar daar ook neergezet. Niks geworden toen, maar niet ontdekt in ieder geval. Ik ga hier niet teveel over uitwijden (respect naar mijn maat) maar een paar fotoos komende maanden kunnen de lieve kijkbuiskindertjes wel verwachten :verrygood

 

Zo en nu allemaal nog een vrolijke

QUEENSDAY toegewenst! Dat iedereen maar naar de klote mag gaan morgen (ikke iig wel!).

 

slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou dat ik de mijne ook al kon buitenzetten :verrygood :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten staan nu ook al dag en nacht buiten voor de veiligheid nog steeds in potten, want als het toch nog een keer zal gaan vriezen kan ik ze naar binnenhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is tot ijsheiligen de kans dat het gaat vriezen

 

Maar ik zie dit zo snel niet gebeuren

 

succes slappevezer

 

ik kan ook niet wachten om te gaan beginnen

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorspellingen van het weer zeggen, dat het zelf 's nachts niet meer onder 10°C komt de komende weken. Iedere dag weer, sta ik op met het gedacht, wauw, 't is weer mooi weer, kan niet wachten om m'n plantjes te gaan bezichtigen :verrygood.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein update;

 

Gisteren iemand gesproken en die wilde graag een paar planten hebben voor een kennis. Ze heeft kankker en door al die chemokuren heeft ze last van dingen die cannabis gedeeltelijk tegen kunnen gaan (eetlust ed). Sinds vandaag ben ik dus weer een 20-plus DB zaden aan het kiemen. Deze ga ik ook meteen gebruiken om de eerste uitvallers te vervangen (ik verdenk mijn PP stekken van ernstige problemen). Waarschijnlijk ga ik over een week of 2/3 naar de spots om de eerste resultaten te bekijken. Dan hoop ik dat mijn kiemlingen ook groot genoeg zijn om weg te zetten, maar ik ga niet meer met kratten in de weer. Dat is me teveel risico. Dan maak ik ook de beloofde reportage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even een update. Ben nog niet op de guerilla plekken geweest. Wil nog steeds eerst een aantal vervangers hebben en zeker weten dat ik het geslacht kan zien voordat ik er heen ga. Heb laatst een aantal nieuwe kiemlingen gekregen maar dit is niet helemaal goed gegaan. Er zijn er maar de helft van opgekomen. Ik verdenk de vogels ervan maar ach, boeit niet. Ondertussen een ongeveer 50 nieuwe te kiemen gelegd. Deze zullen met een paar dagen gekiemd zijn, dan gaan ze met goed weer buiten, slecht weer onder de 250 watt. Als ze groot genoeg zijn ga ik naar de guerilla plekken om daar de mannetjes te vervangen door nieuwe.

 

Ondertussen in mijn tuin heb ik al 2 mannen gespot. Het waren al mooie plantjes maar helaas pindakaas, ze worden nu compost. 1 heb ik al vervangen de andere staat klaar om vervangen te worden. Ik vervang alles met DameBlanches omdat ik daar genoeg zaad van heb. De twee mannen waren allebei Double Fun, wat een beetje jammer is omdat ik nu geen DF meer in mijn tuin heb. Gelukkig staat er nog 1 bij de buren. Daar zijn ook al 2 mannen verwijderd maar is 1 df over. Dat wordt dan mijn plant om in de gaten te houden wanneer ze ongeveer klaar zullen zijn.

 

 

Mijn lowryders heb ik een paar dagen geleden te kiemen gelegd. Zijn nu al uitgekomen en heb ze in bekers met plastic gedaan. Uiteindelijk komen ze ook in de kuip:

 

gallery_6751_4928_55181.jpg

 

De Ierdbei doet het goed, na het mooie weer van afgelopen dagen zijn er zon 4 internodes bij. Hij was wat gestrekt, maar het bovenste gedeelte is nu al mooi compact.

 

gallery_6751_4928_81194.jpg

 

Tjsa, niet te zien maar er staat nu een DB vrolijk te groeien. Jammer van de DF maar dat heb je soms zo.

 

gallery_6751_4928_50987.jpg

 

De andere Ierbei

 

gallery_6751_4928_70553.jpg

 

Kiemlingen die het niet super doen, maar heb toch al wat vervangers eruit kunnen halen, totaal 4. Er zijn nog een stuk of 4,5 die het ook nog wel gaan doen.

 

gallery_6751_4928_38166.jpg

 

Een DF met daarnaast zijn vervanger, de DB.

 

gallery_6751_4928_7626.jpg

 

En als laatste de PP. Die had wat opstart problemen, maar heb em goed in de gaten gehouden en veel water gegeven. Nu is ze gewend aan de bodem en heeft ze er zin in! Ik hoop echt dat de PP's op de guerilla plekken het overleefd hebben. Maar daar komen we snel genoeg acher.

 

gallery_6751_4928_66904.jpg

 

 

Dat was em weer, nu maar hopen op een paar dagen regen, en dan volle bak zon. Ik kan niet wachten om naar mijn plekken te gaan maar weet dat het niet verstandig is. Hoe minder vaak ik er kom hoe beter het is. Gewoon nog even geduld en ondertussen lekker in mijn tuintje spelen!

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou luitjes lang verwacht maar dan toch het eerste verslag LIVE from the spot. We schakelen nu door naar verslaggever slappy op locatie:

 

Dag guerillastrijders, groeten uit de rimboe. Hier slappy. Dingen lopen soms anders dan je ze verwacht. Ben op alle spots geweest maar heb niet zon goed nieuws. Deze guerilla heeft een nieuwe aardsvijand, de slak. De kleine fukkers hebben werkelijk al mijn planten aangevreten, vele hebben het niet overleefd;

 

gallery_6751_4928_11313.jpg

 

Sommigen doen hun uiterste best om door te gaan waar anderen stoppen, dit zijn de echte strijders!

 

gallery_6751_4928_38471.jpg

 

Deze plant is opgestaan in een moeilijke situatie, en laat zien hoe het moet. Dit is wel de mooiste die ik nog gevonden heb.

 

gallery_6751_4928_29849.jpg

 

Best een mooie spot, volgend jaar (jammer dat ik daar nu al over moet beginnen...) ga ik deze vol zetten, hopelijk meteen alleen vrouwen, en een paar dozen slakkengif of vallen oid.

 

gallery_6751_4928_48057.jpg

 

Ander klein spotje, 6 plantjes en allemaal op 1 na leven ze nog. Sommige nog maar net, maar 1 groot voordeel, de slakken hebben nu ook andere planten die ze kunnen eten.

 

gallery_6751_4928_90622.jpg

 

Deze wat nog het mooist...

 

gallery_6751_4928_44310.jpg

 

Tsja, what can i say. Deze plek had ik compleet ontdaan van bramen een maand geleden. Nu kan ik mijn planten bijna niet terug vinden en die ik vind zijn ten prooi gevallen aan de slakken.

 

gallery_6751_4928_129415.jpg

 

Those little fokkers!

 

gallery_6751_4928_73641.jpg

 

Zo ziet de rest van de overlevenden ongeveer uit.

 

gallery_6751_4928_45421.jpg

 

Wie goed zoekt vind een paar plantjes...

 

gallery_6751_4928_127117.jpg

 

Nou dat was em weer, met een beetje mazzel komt het nog goed. Ik heb mijn verwachtingen (die al niet hoog waren) wat bijgesteld. Hoe dan ook, het wordt beter dan vorig jaar en het jaar daarvoor. Toen had ik last van ander ongedierte...

 

Ik zal zeker weer terug gaan, maar dat kan wel een maandje wachten. Er is niets wat ik kan doen behalve de plekken wat ontdoen van onkruid. Dat heb ik nu ook gedaan maar het is natuurlijk onbegonnen werk om er elke week heen te gaan om ze te verzorgen. Dan rijd ik meer benzine op dan die paar plantjes opbrengen.

 

Heb natuurlijk nog mijn tuin, daar komen binnenkort nieuwe fotos van. De vervangers voor de guerilla waren nog niet klaar en waarschijnlijk ga ik de moeite niet meer doen. Teveel gedoe om ze weer aan de slakken over te leveren.

 

Terug naar de studio;

 

Bedankt slappy voor dit verslagje straight from the spot. Laten we hopen dat de weergoden je gezind zijn, en dat de slakken maar andere plantjes vinden om te mollen. Over en uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn, die slakken zijn wrede beesten! hebben ook al 1 plant compleet gemold van mij...

 

Best wel een orginele wijze om je planten te benoemen, op cd's in de grond :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

aiaiaiaiai..spijtig man van die slakken :) :rofl ...Hopelijk komt de rest er door .

 

Ja idd mooie plekjes heb jij daar hoor. ;) ....je plantjes zijn bijna niet te vinden of te zien.. :(

 

 

Je zegt daar:...als ze groot genoeg zijn ga ik ze vervangen...Hoe groot moeten ze ongeveer zijn mss vooraleer je ze op je guerillaplek plant..?

 

Ik wil de mijne ook al gaan planten op hun g-spot :( maar ze zijn nog te klein.. :)

 

Anyway ,ik hoop dat je der nog genoeg overhoudt om een leuke zomer te hebben

 

greetzzzz

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe groot moeten ze ongeveer zijn mss vooraleer je ze op je guerillaplek plant..?

 

Ik kijk vooral naar de wortels, als ik die groot genoeg vind dan plant ik ze uit. Zet je plantjes liefst op een bewolkte dag weg, beetje water erbij, is de schok niet zo groot. Met te kleine wortels loop je snel het risico dat ze alsnog uitdrogen.

 

Maar nu met die slakken, ik zet er geen nieuwe meer bij. Wil ff zien hoe dit gaat verlopen. Zou het wel leuk vinden om te zien dat plantjes die er nu niet uit zien het toch nog gaan doen ondanks de slakken.

 

slap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes die de slakken aanvallen hebben overleeft zien er goed uit :(

Wat een paar van die slijmballen kunnen aanrichten :( alleen de stengel staat er nog :rofl

 

Succes verder.

 

Gr,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer een doos ecostyle escar-go meenemen en om je plantjes strooien. Ecologisch en werkt perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken mensen die altijd een schaaltje bier neerzetten om slakken op afstand te houden , mischien een idee als je de volgende keer heen gaat een tree aldi bier mee te nemen en neem tekens een slok en leg je open blikje onder bij de plant . dit gaat zeker meuren !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

TIP wat betreft slakken... slakken zijn bang om over kale vlaktes (zand, gemaaid gras, grind etc.) te kruipen. Dit is ook wel logisch omdat vogels en andere roofdieren ze makkelijk vinden op deze kale vlaktes.

 

Dus als je minder last wil hebben van deze veelvraatjes zou ik in een straal van 50cm-1meter rond je plant alles wegkappen liefst tot op het zand zodat ze eerst deze vlakte zullen moeten oversteken voordat ze bij je plant zijn, en dat zorgt al voor een heel stuk minder slijmdieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey goede tip Labrat :(

Deze tip neem ik mee voor mijn guerillakweek :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat het alweer niet echt mee zit.. Maar het is nog niet te laat om nog wat nieuwe plantjes te zetten (kunnen nog groot zat worden).. Don't give up just yet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel opletten, met methodes als schaaltjes bier en mooie weggeknipte begroeing e.d. zijn je planten wel gelijk een stuk minder onopvallend...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel een nadeel ja van die 'open vlakte'. Maar als je weet dat je een goede spot hebt dan kun je die gok wel wagen neem ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ idereen; bedankt voor de positieve reacties.

 

@ wazzup; heb al wat zitten knutselen thuis om wat slakken vallen te maken. Die escargo lijkt me wel een stuk handiger, maar ben ook wat terughoudend omdat dat spul toch ook weer wegregend? Hoe lang blijft dat liggen? En is het absoluut niet giftig voor je planten?

 

Hoe dan ook, hier wat plaatjes van mijn knutsels:

 

Dit leek me wel een ideetje; een stuk petfles met daarop een stukje gaas waarvan de eerste paar draden zijn verwijderd. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat slakken daar niet zo makkelijk overheen kunnen? Deze dingen kan ik makkelijk een stuk of wat maken. Voordeel is dat ze al die maanden blijven werken. Wat vinden jullie?

 

gallery_6751_4928_80842.jpg

 

 

De aldi slakkenval, makkelijk te maken, 42 cent per val :(

 

gallery_6751_4928_6602.jpg

 

@ ricop; goed idee van dat blik, had er gisteren ook al aan gedacht vandaar bovenstaand ding.

 

@ tomas; ja das toch fokking niet normaal! :rofl Ach komt goed, het kan nooit slechter worden dan de laatste 2 jaar. Ik heb mijn tuin ook nog, en wat andere tuinen. Dit jaar kan het onmogelijk mislopen (tenzij 2 maanden regen maar daar doet niemand wat tegen.

 

@ labrat; heb ondertussen al de plantjes wat vrijgemaakt van omliggende begroeiing, ook de slakken die ik vond vliegles gegeven. Binnenkort er maar eens heen met de escargo.

 

Al met al weer een leerzaam jaar aan het worden; bij verwijdering van bramen kun je maar beter ALLES weghalen incl wortel & dont underestimate the power of the snail!

 

Fotos van de tuin zullen binnenkort komen, dat ziet er allemaal een stuk vrolijker uit :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

die slakkenval vindk wel geniaal. Dacht zo om glas in de grond te doen met bier, maar dan regent het erin, terwijl deze actief blijft, nice!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola ,

 

ik heb hier ook veel last van die st.kl. slakken .

 

Beter is die escarGO . (ook tml. regenbestendig ,geeft wel schimmel op grond na weekje regen)

Ik smijt die korrels op 2m van me plant en heb sindsdien geen last meer van slakken.

 

 

Grzz Dry

Edited by Dry Roasted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...