Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

Slappezevers Guerilla Tactics 2008

Recommended Posts

Dag boeren en buitenlui :)

 

Ben afgelopen zondag weer op mijn spots geweest. Had de week ervoor geen tijd (vrijgemaakt) en daar heb ik wel spijt van. De ierdbeis konden nog wel geoogst worden, stonden eigenlijk een paar weken te lang maar geen problemen met de rot. De DF zag er fantastisch uit, vuistdikke toppen. Maar toen ik beter keek en in de toppen keek (tegen de takjes aan) zag ik wat ik al vreesde, rot... :)

 

De DF had wat plekjes 2 weken geleden die ik meteen weg had gehaald. Ik geloofde erin dat ze het wel zouden redden maar helaas. Ook de DF is toch gevoeliger dan ik dacht. Maar toch nog zon 20% kunnen oogsten. Er staan nog PP's dus we hebben nog genoeg. Wel ben ik er nu van overtuigd dat ik moet gaan spuiten om rot tegen te gaan. Genetica alleen red het niet en we helpen de grond ook al, waarom de plant zelf ook niet? :)

 

Heb dus een paar keer geoogst nu, met de cannacutter. Erg aan te raden, makkelijk ding. Toch heb je wel wat knipwerk om ze voor te bereiden voor de machine maar dat is peanuts vergeleken met avond aan avond met de hand knippen. Ben er erg blij mee. Moet hem na een paar plantjes nu toch wel echt gaan schoonmaken want er zit ongeveer een dikke gram vette hash aan de messen :D Wat trouwens, ook voor de mensen die met de hand knippen, erg goed werkt is, jawel, slaolie. Als je een paar druppels op je handen doet kun je met het grootste gemak de hash van je vingers krijgen. Veeeeeeeel makkelijker dan met zeep! Ook met het knippen kun je de toppen vastpakken. Moet er natuurlijk echt maar een paar druppels van op doen anders lijkt het later alsof je een frituurpan zit te roken :D

 

Enniewee, enjoy the PICCAS!!!

 

 

topje ierdbei

 

gallery_6751_4928_9208.jpg

 

nog een topje ierdbei

 

gallery_6751_4928_1114.jpg

 

overichtje stek 1

 

gallery_6751_4928_143168.jpg

 

close up ierdbei

 

gallery_6751_4928_42155.jpg

 

overzicht stek 2

 

gallery_6751_4928_170157.jpg

 

closeup DF

 

gallery_6751_4928_5563.jpg

 

nog eentje

 

gallery_6751_4928_24687.jpg

 

 

tot de volgende keer!

Uw trouwe slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) :D ziet er lekker uit slappy!!

 

erg jammer van de rot man, maar ik zou als ik jouw was niet gaan spuiten tegen rot,lijkt me niet fijn om gif te roken

 

hoop dat je pp zonder rot en gif geoogst kan worden :D

 

 

laters :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag het ook niet zitten om te gaan spuiten maar HJM had wel een paar goede opmerkingen daarover. "Wie de Heer laat boeren teelt distels". Tis niet erg om de natuur een handje te helpen, zolang er maar geen rotzooi op de plant overblijft en het niet schadelijk is voor de natuur. Zoals bayer tegen meeldauw bijvoorbeeld. Dat kun je met een gerust hart gebruiken. Ik hoop nog van HJM een advies te krijgen over een mooi mengseltje (met de juiste verhoudingen).

 

Jij al klaar met oogsten of moeten er nog een paar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je toch gaat spuiten doe eens 1 plantje niet en dan de DB manier met de npk korrels

heb dit jaar nauwelijks last gehad van schimmel op de NDB

 

alle ndb`s zijn al geoogst nu alleen de pp en de specials(hopelijk ook zonder rot)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die manier ken ik niet, heb jij em gebruikt? zoja, Heb je ook plantjes niet bespoten en wat waren de verschillen? Ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Rovral en Teldor hebben een wachttijd van 7 dagen. Rovral is systemisch, Teldor hecht zich in de waslaag.

Combineren mag.

Finesse werkt tegen Botrytis en meeldauw maar heeft een wachttijd van 4 weken.

 

Als je nu Botrytis in je koppen hebt kan je dat eruit spuiten/bruisen met een spuit (oude glassex spray) met 3-10% waterstof peroxide. Dan vermoord je de schimmel en het laat geen residu.

 

Als je gaat spuiten met lava/basaltmeel, appelstroop (oplossen in het water ect met blender) bladvoedng ed

Doe je dit omdat:

 

Lava/basalt sporen levert, maar vooral ook Silicium wat de celwanden sterker maakt en daardoor moeilijker indringbaar door plagen. Bovendien is het laagje lava een goede bariere tegen schimmels. Die hebben er echt de pest aan.

 

Appelstroop geeft een grote laagdikte, vertraagt het opdrogen zodat de plant meer tijd heeft het gebodene op te nemen. Bevat opneembaar ijzer en wat sporen. En (belangrijk tijdens de bloei) veel suikers, waar onder fructose.

 

Je gelijk fungiciden, boosters en of bladvoeding mee kan geven.

 

Ik heb nu bv nog geen schimmels in mijn Toendramist, Ata Tundra, Santa Maria, Purple Shaman, NLX, Blue Light enz

 

Geeft toch iets aan......... :)

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@slappezever ziet er heel goed uit. Wil volgend seizoen ook ierdbeis!! Alleen jammer dat er nu veel slecht weer opkomst is.

 

@hjm nuttige informatie hjm heb ik ook iets aan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks HJM,

 

Ik weet niet waar ik al die spullen vandaan moet halen maar ik zal het internet er op nazoeken. Of jij moet een goede tip hebben :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Je kan alles vinden bij (Rovral bij de Agrarische Unie) de grootste GS van Nederland...............de Praxis :) En anders bij Welkoop. En waarschijnlijk de meeste tuincentra.

Op de appelstroop na natuurlijk, die moet je bij oma scoren. :)

 

Groet, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey HJM,

 

ben nog ff wezen kijken bij de praxis maar kon het allemaal niet vinden helaas. Maakt gelukkig nu ook niet uit want mijn DB's zijn HELEMAAL rotvrij. ik weet niet precies waar het aan ligt maar ik ben er iig erg gelukkig mee.

 

Paar oogst fotos en mijn tuin.

 

De cannacutter doet zijn werk :(

gallery_6751_4928_41885.jpg

 

gallery_6751_4928_42927.jpg

 

Ff door de hand laten gieren B)

 

gallery_6751_4928_26694.jpg

 

Mijn tuin by night. De rechtse (met vergeelde bladeren) ben ik aan het knippen. Alle hoofdtoppen zijn er af, morgen de popcorn en gramtopjes. De rest mag nog wel minimaal een week, ik kijk wel hoelang nog, hangt van rot af.

 

gallery_6751_4928_39140.jpg

 

gallery_6751_4928_57195.jpg

 

De PP, ziet er nog gezond uit maar de topvorming wil niet echt. Denk niet dat het nog wat gaat worden. De topjes zijn nu nog echt te klein om te knippen ;)

 

gallery_6751_4928_19034.jpg

 

Er staan nog wat pp's op mijn guerilla, maar ik houd mijn tuin in de gaten om te zien wanneer ik daar nog heen ga. Als ik dat uberhaupt nog doe want ik heb geen zin om een zak fluffy popcorn op te halen.

 

Tot nu toe heb ik een 9 ons droog, er moet nog wel wat. Maar meer dan 1,5 K gaat em denk ik niet worden. Al met al zou het toch een goed resultaat zijn voor me. Niet echt mooie toppen dit jaar, heb wel gemerkt dat hoe groter de plant hoe kleiner de top. Volgend jaar mischien wat meer per m2 zetten? We zien wel. Ben iig wel zeker dat ik de DB weer ga zetten (en een paar andere soortjes).

 

Een tevreden slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ..................................heeft een cutter. Ik haat je. :(

 

Deze ouwe lul maar knippen, 'tis niet eerlijk en toch heel gemeen. ;)

 

Succes, hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

[inwrijfmodus]

Ik heb em op dokterrecept gekregen anders krijg ik zon last van RSI ;)

[/inwrijfmodus]

 

Jaah is wel makkelijk zon ding, maar vergis je niet, je hebt toch wat knipwerk om de plant voor te bereiden. Maar het scheelt wel tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk apparaat die cannacutter. Werkt die ook met een snijdraad ?!?!?

 

Ik ga denk ik mijn bbq volgend jaar ombouwen tot cannacutter, ik bbq tegen wordig toch niet vaak meer met dit weer de laatste tijd en binnen bbq-en schijnt niet gewaardeerd te worden... Probleem, bbq is vierkant...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ik heb is een cannacutter pro. Ik meen ooit gelezen te hebben dat oudere versies met een snijdraad werken. Deze niet. Een roterend mes, 3 stuks als een propeller zeg maar, doet het werk.

 

Ik weet niet of het handig is om een BBQ om te bouwen. Maar als je toch zelf wilt knutselen; kunt beter zoiets van de grond af aan opnieuw bouwen? Het idee van elke cutter is min of meer gelijk. Messen die roteren en soms een afzuiging eraan (tumbletrimmer, kermith etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yow slappezever

 

Ik heb je topic stilletjes gevolgd en sta versteld van je resultaat op je guerillaplekjes.

Knap gedaan,ik heb er veel van opgestoken ;)

 

Mijn guerilla is zelfs nog niet klaar en moet nog een hele tijd afbloeien :(

 

groetjes

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks medi, we doen ons best ;)

 

Morgen of overmorgen ga ik weer een plantje omgooien denk ik, gewoon, omdat ik tijd heb. Hij mag nog wel een weekje, mischien 2 maar ik heb geen zin om te wachten. Er ligt nu al een mooi bultje te drogen, komt nog wat bij. Jammer dat mijn PPs niet echt willen, die op de guerilla ook niet. Dat zijn in totaal 5 planten... is toch gauw een onsje ofzo.

 

Snel maar weer eens een foto update doen, nu nog een jointje, filmpje en dan slapen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij dat je wat pech hebt B)

 

Met die klote cutter. ;)

 

Ben heeeeelemaaaaaal niet afgunstig. :(

 

En jaloers ben ik ook nooit geweest :D

 

Groet, hjm :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol :D

 

Ey hjm, weet je wel hoeveel ouwemannelullen ik heb moeten afzuigen om die cannacutter te kunnen betalen? ;) :D :(

 

hehehehehe, zonder gein, gewoon 1 jaar je best doen, geen rot hebben en dat heb je er ook 1! Heb em overigens samen met iemand anders want in mijn eentje kon ik em ook niet schokken. Zoveel man waren er niet achter het station B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan nu even zonder schuine grappen; de tussenstand :o

 

gallery_6751_4928_17821.jpg

 

gallery_6751_4928_51328.jpg

 

Dit jaar ga ik de kilo wel halen :o. Er staan nog PP's maar daar geloof ik al niet meer in. Tis nu 13 oktober en beter weer komt er niet meer aan. De topjes blijven te klein. Ik ga er nog wel even langs binnenkort. We shall see.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig :o

 

Waarom maak je geen ice/bho/hasj van die PP? Heb je van de winter ook nog wat te doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey tomas! lange tijd geen hoor :o Hoestie? Heb je nog projectjes gehad dit jaar? Waar hang je tegenwoordig uit, binnengedeelte?

 

Maareh... Hasj maken! JA! dat is geen gek idee. Weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, is vast een topicje over. Of jij moet ff een crashcursus willen geven. Ik heb ooit wel eens iets gehoord over iets met zeefdruk ramen maar ik weet er niet het fijne van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...