Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

Slappezevers Guerilla Tactics 2008

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

 

De donker dagen zijn weer zo goed als voorbij en het begint weer te kriebelen; outdoor project 08.

Wat hebben we dit jaar voor u in petto; een paar guerilla projecten en mijn tuintje om een en ander uit te proberen.

 

Over de guerilla projecten later meer, we beginnen met wat ik aan voorbereiding heb gedaan voor het komende jaar. Degenen die mijn topics wel eens gelezen hebben, hebben kunnen zien dat guerilla niet alleen outdoor hoeft te zijn met de undercover indoorkast;

 

gallery_6751_1155_50545.jpg

gallery_6751_1155_15370.jpg

gallery_6751_1155_12736.jpg

gallery_6751_1155_61022.jpg

 

Daar is nu een nieuwe telg bijgekomen. Ik wilde graag een kiemkast waarmee ik verschillende selecties zaden kon voorgroeien om de voorselectie te maken. Met een beetje mazzel kan ik via de voorgroei al zien wat de dames zijn. Ook nu wilde ik iets bouwen wat niet opvalt (tis en blijft een undercover hobby) maar wel zo dat ik altijd met mijn plantjes kon spelen. Het ding staat gewoon in de huiskamer;

 

gallery_6751_4928_6100.jpg

gallery_6751_4928_16154.jpg

gallery_6751_4928_27727.jpg

gallery_6751_4928_5048.jpg

gallery_6751_4928_38457.jpg

gallery_6751_4928_51263.jpg

gallery_6751_4928_54971.jpg

 

 

There you have it!

Op dit moment staan er een stuk of wat ierdbei's en double fun's te groeien. Bij een kennis heb ik nog Dameblanche's staan, ook net ontkiemd. Deze heb ik als backup maar dit worden niet mijn "projectplanten". Van alle zaailingen houd je er ongeveer de helft over (m/v), hiervan selecteer ik de betere en deze gaan of in mijn tuin, of guerilla.

 

Ik twijfel nog of ik dit jaar weer een zaadkweek erbij doe, waarschijnlijk niet. Dikke kans dat ik volgend jaar gewoon weer van voor af aan begin, nieuw soorten nieuwe kansen zeg maar.

 

Maar goed, guerilla dus. Ik heb verschillende plekken. 1 plek is samen met een vriend, 2 (mischien 3) andere plekken voor mezelf. Dit om de risicos wat te spreiden gezien de verprutste voorgaande jaren. Op deze plekken is alles al voorbereid, vorig jaar november mee begonnen. Heb hier kippemest en kalk en afgewerkte grond heengebracht. Heeft nu een halfjaar kunnen sudderen.

 

Dat zijn zon beetje de plannen. Ik ga proberen om dit topic netjes bij te houden maar resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst :smoke

 

 

 

 

 

En dan nog 1 ding....

 

 

 

Tot mijn stomme verbazing heb ik onvoorzien nog een ander experiment/project lopen. In mijn tuin stonden vorig jaar meerdere planten die allemaal naar de klote zijn gegaan door de meeldauw. Heb deze laten uitbloeien en daarna omgehakt en de buurt eens mee laten genieten:

 

gallery_6751_4928_6533.jpg

 

Maar omdat ze vrolijk uit hebben kunnen bloeien zijn er zaden afgebloeid en die zijn in mijn tuin terecht gekomen. Nu staan er kris-kras zon 20 zaailingen de kou te trotseren. Ze zijn afgelopen weekend al helemaal ingesneeuwd geweest en ze doen het nog prima!

 

gallery_6751_4928_66622.jpg

 

Oke kijkbuiskindertjes, genoeg voor vandaag.

 

Slappezever

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps:

 

De zaailingen die nu in de grond staan gaan er sowieso uit. Omdat er geen mannen in de buurt hebben gestaan is de kans dat dit hermas zijn bijzonder groot. Ik wil alleen zien of de DameBlanches dit kunnen overleven. Ik denk het wel. We doen hier met zijn allen best wel moeilijk om de plantjes van alle gemakken te voorzien maar ik geloof dat de natuur slimmer en sterker is dan ons allemaal - bij elkaar :smoke

 

We zullen zien....

 

slappezever

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke wel spijtig dat die zaaielingen herma's zijn anders was het goed meegenome he. Ziet er een mooi verslag uit. Mooi kastjes :)

dit wil ik echt wel volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je er zeker van dat dat zaad niet gewoon van stuifmeel in de lucht komt? Er hoeft maar 1 mannetje in een van de straten in de buurt te staan. Heb je bananen gezien in je planten? Ach, je hebt toch genoeg lijkt me :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik 5 plantjes in mijn tuin ga zetten wil ik zeker weten dat geen hermas zijn. Heb nog minder problemen met een mannetje maar ik moet zeker geen sluts with nuts in mijn tuin :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heftig kampvuurtje :smoke

Nog boven gehangen met je hoofd ?

Ben benieuwd wat de zomer gaat brengen deze keer

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ff een kleine update. Heb er geen foto van maar bij de dame blanche's is iets misgegaan, ik verdenk er de vrieskou van. Er zijn er 10 die groeien de rest staat stil en ga ik verwijderen. Degenen die groeien staan allemaal bij elkaar en stonden het dichts bij de armatuur.

 

Voor de rest heb ik mijn undercover kastje nog. Deze gaat als een speer, ze zijn zelfs te hard gegroeid en daardoor wat verbrande puntjes door contact met de lamp. Ach, dat komt wel goed.

 

For your viewing pleasure;

 

 

gallery_6751_4928_8173.jpg

 

gallery_6751_4928_56175.jpg

 

 

De zaailingen in de tuin staan zo goed als stil maar leven nog wel, heb er wat uitgegraven en weggegeven voor een experimentje in iemand zijn tuin.

 

Tot de volgende update!

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes al! wens je veel succes voor deze nieuwe ronde :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

erg leuke kast heb je in de woonkamer :)

wat dacht je...k zal ze eens een reden geven om te klagen over stank :o

ze staan er al mooi bij je plantjes.

hopen dat alles goed gaat deze zomer.

 

mvg harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat dacht je...k zal ze eens een reden geven om te klagen over stank :o

mvg harry

 

Je ruikt er amper iets van, pas als ze wat ouder zijn gaan ze ruiken en afbloeien daar is de kast al helemaal niet voor. Dus mijn visite heeft niets door!

 

 

Oke kleine update,

 

De plannen beginnen iets duidelijke vormen aan te nemen. Heb nu samen met een vriend een plek voor 21 planten, hier komen stekken. Over de guerilla ga ik niet veel vertellen.

 

Dan heb ik mijn persoonlijke spots.

 

* SPOT 1 - 10 zaailingen. Hier komt veel licht, weinig kans op ontdekking, de grond laat wat te wensen over.

 

* SPOT 2 - 6 zaailingen. Ook veel licht, weinig kans op ontdekking, niet al te beste grond. Maar deze grond heb ik voorbewerkt

 

* SPOT 3 - 12 zaailingen. Redelijk licht, weinig kans op ontdekking. Grond redelijk voorbewerkt.

 

Daarnaast gaan er 5 in mijn tuin, 5 bij mijn buren, 5 bij een vriend. Maakt een totaal van 43 zaailingen. Zeg dat ik 25 vrouwen overhoud, waarvan er 15 na uitval overblijven. Dan nog de spot met mijn maat, 10 stuks voor mij. Houd ik nog ongeveer 25 vrouwen over. gemiddeld een half onsje per plant, 1.25 Kilo moet lukken.

 

Daar ga ik wel een jaar van roken :)

 

Slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mooi weer vergeet je erbij te melden, heb je ook nodig om zo'n opbrengst te halen.

Ben benieuwd, mooie opzet, klinkt allemaal goed.

Succes ermee en maak er een mooi verslag van :)

 

Grtz Lowryder :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

he slappezever waarom snij je niet van iedere zaailing een stek om geslacht te bepalen ??

dan hou je dr ipv 25 50 over :P ziet er netjes uit zo perfect met die voorgroei hokjes :)

 

ik hou je in de gaten

greenstuff :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi greenstuff,

 

De zaailingen zijn niet groot genoeg om ze te stekken. Eigenlijk had ik gehoopt via de voorgroei er achter te komen maar dat is niet gebeurd. Best jammer inderdaad want heb veel tijd en energie gestoken in mijn guerilla plekken. Ach, volgend jaar doen we het weer ietsjes anders. Overigens heb ik ook nog 9 (van de 10) PP stekken onder een 250 watt om voor te groeien. Deze zijn over 2 weken ook klaar om naar buiten te gaan. \

 

Het kriebelt echt mensen! nog een paar weekjes en ik ga in de zeer vroege ochtend met een auto met ± 30-35 zaailingen op pad. Dat wordt zweten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine update; mijn zaailingen gaan goed, de een wat beter dan de ander maar dat mag de pret niet drukken.

 

Een verzameling ierdbeis en double funs:

 

gallery_6751_4928_74449.jpg

 

Nog een paar van dezelfde

 

gallery_6751_4928_25402.jpg

 

Een paar achterblijvers en de PPtjes onder de 250 watt. Deze mogen nog even wat groter voordat ik ze uitzet dus krijgen ze wat meer licht, wat een verwennerij he :P

 

gallery_6751_4928_83891.jpg

 

Op of aanmerkingen altijd welkom.

 

VIVA LA REVOLUCION! :)

 

el slappy! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je ruikt er amper iets van, pas als ze wat ouder zijn gaan ze ruiken en afbloeien daar is de kast al helemaal niet voor. Dus mijn visite heeft niets door!

 

 

hehe ik doelde eigenlijk op je kampvuurtje ;)

 

mijn fout ik was niet duidelijk genoeg. ;)

 

je plantjes staan er mooi bij hopen dat het weer snel beter wordt.

mvg harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

HET SEIZOEN IS OFFICIEEL BEGONNEN!

 

Jajaja mensen vandaag was voor mij een grote dag. Vanochtend vroeg eruit en met 2 kratten met zaalingen op stap. Was nog ff zweten kan ik je vertellen. Toen ik mijn auto had geparkeerd eerst gekeken of ik geen mensen zag en toen rennend 2 kratten een stuk het bospad op verstopt. Daarna de kratten 1 voor 1 naar de guerilla spots gebracht, in de stromende regen. Tot mijn enkels in de modder en tot de laatste draad zeiknat geregend de meiden een paar mooie plekken gegeven.

 

Helaas nu nog geen fotos. Dit uit veiligheidsoverwegingen. Mocht ik namelijk om de 1 of andere muffe reden aangehouden worden (mischien heeft iemand iets gezien...) dan zijn die fotos natuurlijk bewijsstuk 1... Ook heb ik om deze reden wat andere spullen moeten achterlaten om ze later op te halen. Dan ga ik meteen de fotos maken.

 

Maar goed.

 

Ze staan er. Het eerdere plan is een klein beetje aangepast. Het is nu als volgt

 

- SPOT 1 -

10 zaailingen

 

- SPOT 2 -

3 stekken

 

- SPOT 3 -

7 zaailingen

 

- SPOT 4 -

6 stekken + zaailingen

 

- SPOT 5 -

15 zaailingen

 

Maakt een mooi totaal van 41 guerilla strijders. Ik hoop hier een 15 dames aan over te houden (helft man, paar uitvallers door slakken en andere bosbewoners...).

 

Alle spots hadden veel slakken, maar omdat ik wat voorgegroeid heb hoop ik maar dat ze de eerste maand overleven. Daarna komt het wel goed, denk ik, heb niet zoveel ervaring met slakken-problemen.

 

Heb in mijn tuin 2X ierdbei en 2X doublefun en 1X PP. Dit zijn mijn test planten - als deze klaar zijn weet ik wanneer ik mijn guerillas op moet halen.

 

Ik hoop over 2 of 3 weken terug te gaan, wil namelijk ook niet te vaak langsgaan ivm ontdekking. Dan maak ik een mooie uitgebreide fotoreportage, tot die tijd moeten jullie het doen met de plantjes in mijn tuin:

 

tot mijn verbazing staan er nog een paar zaailingen in mijn tuin, die graven we ook nog wel uit en krijgen tzt een mooi plaatsje

gallery_6751_4928_8787.jpg

 

gallery_6751_4928_67728.jpg

 

De PP, ziet er niet uit. Maar we hopen er maar het beste van.

gallery_6751_4928_18789.jpg

 

gallery_6751_4928_39456.jpg

 

gallery_6751_4928_72881.jpg

 

 

Oke dan, dat was em weer voor vandaag. Opmerkingen altijd welkom.

 

Slap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je serieus nu al beginnen met Guerilla?

daar is het snachts toch nog veelste koud :dribble: voor? :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem, als de wortels maar niet bevriezen. En dat gaat echt niet meer gebeuren. IJsheiligen? Geloof me, ik had in mijn tuin zaailingen staan van zaden die per ongeluk daar beland waren. Deze zijn een maand geleden al uitgekomen. Niet dat ze gegroeid waren maar kapot gingen ze ook niet. Ze hebben in de sneeuw gestaan zelfs, kijk maar eens op de eerste pag van dit topic...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes met deze guerillia kweek!! :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is er eentje om te volgen... :dribble:

 

Leuke buren heb jij ...ik wou dat ik er ook zo'n had :dribble:

 

gr

 

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masterlijk ik rolde om van het lachen bij het zien van je fikkie

mijn mond viel open van verbazing bij het zien van je voorgroei hokkies

wat zijn die planten gegroeid in een paar dagen !!

moge dit u heel voorspoedig afgaan!! met de nadruk op afgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ktja - thanks!

@ medical - ik heb de mazzel dat zon beetje iedereen bij mij in de buurt wel een paar planten heeft staan. En degenen die niks hebben die help ik wel :dribble:

@ricop2 - :dribble:

 

slap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...