Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

slappy

Slappezevers Guerilla Tactics 2008

Recommended Posts

Een slak kan op een snede van een mes kruipen he :(. Die Escar-go is absoluut onschadelijk voor je planten. Persoonlijk zou ik ze ook onder je planten strooien, daar blijven ze het droogst. Enige probleem vind ik dat ze als ze nat worden snel gaan schimmelen. Dat is overigens weer niet schadelijk voor de plant. Maar dan nog, als je in totaal 2 of 3 keer in een seizoen moet strooien valt het nog wel mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gelukkig nog geen last van slakken gehad in mijn ganjatuintje, maar dat kom ook mede doordat er geen grote striuken staan waar de slakken in kunnen schuilen als het niet vochtig is. + Op mijn mooie planten 1 spar en een paar aardbeien na is het een kale zandvlakte wat ook al niet aantrekkelijk is voor de slakken. :(

Dus heb zelf nog geen slakkenkorrels hoeven strooien.

Als de vallen goed werken moet je maar een een foto van de effectiviteit van de vallen posten en kijken welke het beste werkt. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanacht nog op patrouille geweest bij mijn plantjes, wel minstens 15slakken platgetrapt! wat een invasie, sjees!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: :P ;) :P ;) ;) ;) ;) :P :P :D :D :D

Ben weer op de guerilla spot geweest om iets tegen de slakken te doen. Ik had wel wat vallen gemaakt maar heb toch voor de slakkenkorrels gekozen, is toch allemaal wat efficienter. Heb zon doos van 2,5 kilo gehaald en daar lekker mee lopen strooien. Ook de plek waar er ooit 15 stonden helemaal weer vrij gemaakt, dit keer ook veel wortels van de bramen mee verwijderd. Ze zullen niet overwonnen worden maar als ik ze maar klein houd. Heb overigens niet overdreven zeker 150 slakken gemold :whistling . Het was ongelooflijk hoeveel slakken zich onder de bramen verborgen hielden. En zoals labrat al zei, ze houden indd niet van open vlaktes want zodra ik alles zon beetje weg had gehaald begonnen ze naar de zijkanten van mijn veld te kruipen. Heb erzoveel mogelijk gedood, de rest moeten de slakkenkorrels oplossen...

 

Ik heb er nu nog 7 staan waarvan er nog een paar hun geslacht niet hebben laten zien. Dus met mazzel houd ik er 5 over. Ach ja, ik weet iig dat deze spot niet bezocht wordt door mensen. Dat is al mooi, de grond is niet super maar die gaan we aan het eind van het jaar opwaarderen voor het volgende seizoen.

 

Maar plaatjes zeggen meer dan woorden;

 

gallery_6751_4928_60109.jpg

 

gallery_6751_4928_26927.jpg

 

Deze was aan de bovenkant opgevreten, maar de zijtakken gaan nu als een speer. Beetje een quasimodo maar je weet nooit wat het wordt.

 

gallery_6751_4928_46488.jpg

 

De andere spot, gaat gewoon zijn gangetje, heb er wat korrels gestrooid.

 

gallery_6751_4928_140471.jpg

 

De laatste spot ben ik vergeten fotos te maken. Hier verder weinig nieuws dan dat ik ook een paar slakken heb verwijderd en korrels heb gestrooid. :specool

 

En dan nu presenteer ik met enige trots mijn meisjes in de tuin :D

 

De PP, ze doet zo haar best! :verrygood

 

gallery_6751_4928_80600.jpg

 

Ierdbei 1

 

gallery_6751_4928_50768.jpg

 

Ierdbei 2

 

gallery_6751_4928_16030.jpg

 

Mijn appels gaan dit jaar schandalig goed, heb ze niet geteld maar het zijn er meer dan vorig jaar, toen had ik er 2 :)

 

gallery_6751_4928_2639.jpg

 

De lowryders, dit zijn NIEt de originele die ik gezet had, dat is misgegaan, de vogels hadden de plasticjes over de bekertjes gemold om zo bij de druppels te komen die er tegen aan zaten. Dit was een tijdje geleden gebeurd toen het zo warm was.

 

gallery_6751_4928_148081.jpg

 

Een DBtje die haar/zijn best doet. Hier heb ik nog 1 vervanger voor.

 

gallery_6751_4928_16433.jpg

 

 

Ik hoop jullie weer blij te hebben gemaakt met de fotos, want ik heb er 3 teeken voor moeten verwijderen en ben mijn hark onderweg verloren :D Ja het leven van een guerilla gaat niet over "rozen" (insert flauw grapje). Oke succes allemaal verder, reacties tips en slap gezever wordt altijd gewaardeerd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Slappezever :verrygood

 

Ongelooflijk hoe die aangevrete plant, (waar alleen de stengel nog van stond) aan het herstellen is.

Nu de slakkenkorrels er liggen zullen ze je plantjes wel met rust laten :specool

 

Groeten,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey slappezever,

 

je plantjes in je tuintje zien er heerlijk uit mooi kompact... inderdaad ongeloofelijk dat die plant het overleefd heeft, een van de oudereplanten van mn guerrila was kapot geknakt en is ook gewoon doorgegaan met groeien alleen de zijtakken dan want dr koppie was eraf gehakt.... veel succes met je guerrila....ik zie ook dat het een lekker weertje was vandaag hopelijk blijft het een tijdje zo!!

 

veel succes,

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker leuk om te volgen... :verrygood

 

 

gr medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Slappezever vervelend van de slakken :( ik heb het zelfte probleem op mijn Guerilla spot ondanks ik toch slakkengif had gestrooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehe hier juist hetzelfde :( Kill those bitches, and dont give up the fight ^^

Succes in ieder geval. Dees jaar strooi ik ook slakkenkorrels, net zoals vorig jaar. Ookal is het zogezegd niet goed voor je plant, ik heb er toch niks van gemerkt toen ik heb opsmoorde. Misschien is het allemaal wat ongezonder, maar wat is er tegenwoordig nog gezond.

Laat het een ware Slakken Battle Field worden. SBF :D

 

Grtz

Skannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou het voorlopig redelijk ecologisch, ik trap ze enkel plat :(

ik strooi rond de potten (en er niet in).

Op guerilla probeer ik de plek wat vrij te maken, en in een straal van 30cm rond de plant te beginnen strooien.

Het giftige eraan, is enkel als je bv salade gaat opeten...

strooien dus :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien een vaag idee he MAAR zou een kring zout om je plantje heen mischien helpen !!!!

luguber maar waarschijnlijk wel effectief wel zorgen dat dat zout niet te veel bij je wortelestelsel in de buurt komt

anders kan je plant verdrogen ! ma ik bedoel het wel serieus een slak zal niet vrijwillig oven een laagje zout heen kruipen

Share this post


Link to post
Share on other sites

zout is nog slechter voor je bodem+ plant.

 

Slakkenkorrels hebben het voordeel dat er een lokmiddel inzit, je hoeft dus geen kring rond je plant, de slak komt naar de korrels :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ driesken; hehehe, i love the smell of flat snails in the morning :D

@ skannabis; volgens mij is die escar-go niet schadelijk, is helemaal eco

@ricop2; ik snap je gedachtengang maar ik ben het eens met driesken, zout is slecht voor de bodem. Je moet je maar eens voorstellen als je je plant zeewater geeft... is niet goed :(

 

Ben niet meer op de guerilla plek geweest, nu met de regen kan het zo maar zijn dat de slakken er weer zin in hebben maar ik vertrouw op de korrels. Ondertussen doen mijn lowryders het best aardig, heb 1 mannetje verwijderd omdat ik er toch genoeg in heb staan (zaadkweek). Overigens, als iemand LR2 heeft wil ik wel ruilen met mijn LR1. Altijd handig om mijn eigen zaadbankje te hebben he. Probeer dit jaar ook nog een DB zaadkweekje erbij te doen, heb 6 zaailingen in een pot staan, als ik het geslacht zie laat ik een jongen en meisje staan en pak de plant losjes in in folie oid. Van de winter weet ik of ik voor de DF of Ierbei ga volgend jaar, dan wordt dat nog een zaadkweekje onder de 250 watt.

 

Mag zeggen dat ik de ierbei bijzonder vind, maar de dubbelfun wordt wel echt een mooiere plant. Belangrijker is wanneer ze afbloeien. We zullen zien.

 

Binnenkort weer fotos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotoupdate van de guerilla spots.

 

Alles gaat een stuk beter dan voorheen met al die slakken. Er liggen letterlijk honderden dooie slakken, maar er zijn er net zoveel levenden voor terug. De korrels hebben gewerkt maar het is dweilen met de kraan open. Nu weer geprobeerd om er zoveel mogelijk te verwijderen, er zater er weer een paar op de plantjes. Maar ik denk dat het ergste voorbij is nu ze ook andere planten in de buurt aan het opknagen zijn. Daarnaast zijn ze een stuk groter en dus kunnen ze wat hebben.

 

Heb bij alle spots kippemest toegevoegd omdat de grond hier en daar wat schraler is. Ik hoop ook dat de mest de slakken wat afschrikt gezien de ammoniak die in de mest voorkomt.

 

SPOT 3

origineel stonden hier er een stuk of 12 meen ik (ben te lui om even terug in de thread te kijken). Nu nog 6 waarvan er zeker 5 vrouwtjes zijn. Beetje gestrekt maar we hebben tijd genoeg om deze meisjes nog tot volle wasdom te krijgen.

 

gallery_6751_4928_49078.jpg

 

gallery_6751_4928_99054.jpg

 

 

Een fotootje van een rechterkant van een plantgat. Je wilt niet weten hoeveel er nog omheen lagen maar dit geeft wel een beetje aan waar ik tegen moet vechten... :doctor:

 

gallery_6751_4928_45172.jpg

 

SPOT 2

Gaat lekker zijn gangetjes, hier ook genoeg slakken maar ze overleven wel.

 

gallery_6751_4928_23648.jpg

 

Op de voorgrond de DF. Die is toch wel een stuk mooier dan de ierbeis mag ik zeggen. Overigens staan er PP's omheen.

 

gallery_6751_4928_65635.jpg

 

SPOT 1

De spot in het riet. Ik had niet verwacht dat de riet zo hoog zou komen maar ben ondertussen al planten kwijtgeraakt!!! Ik weet serieus niet meer waar de anderen staan. Heb weer een stuk vrijgemaakt maar dat is echt niet te doen omdat twee weken geleden ik dat ook had gedaan, gaat echt heel snel.

 

gallery_6751_4928_102646.jpg

 

gallery_6751_4928_84215.jpg

 

gallery_6751_4928_36849.jpg

 

De tuinupdate gaat ook binnenkort weer komen, maar daar is niet veel nieuws. Wel minder leuk; de LR's zijn op 2 na allemaal man. Ik hoop dat ze genoeg zaad op gaan leveren die twee dames, we zullen zien.

 

Iedereen verder succes gewenst

SLAPPEZEVER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo heel veel soeps wat ik hier zie in de guerrilla corner.. als je nou eens gewoon blauwe slakkenkorrels haalt van pokon bij een tuincentrum blijft je alles van die naakte gare kutbeesten kapot. Ik werk ook met deze korrels en heb inmiddels 80 planten van 1 meter per stuk staan, en jawel guerrilla oke, ik ben dan wel nieuw in dit forum maar ik heb al jaren kweekervaring, en het kan ook weer aan mij liggen maar ik vind dat er op een enkeling na met weinig planten word gekweekt..? :execute :doctor: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dat nou weer voor kritiek ? Wij zijn hobbyisten...

 

Wij hoeven ons ego niet te compenseren.

 

Het is dat ik het netjes wil houden maar anders had ik je dik gebashed.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo heel veel soeps wat ik hier zie in de guerrilla corner.. als je nou eens gewoon blauwe slakkenkorrels haalt van pokon bij een tuincentrum blijft je alles van die naakte gare kutbeesten kapot. Ik werk ook met deze korrels en heb inmiddels 80 planten van 1 meter per stuk staan, en jawel guerrilla oke, ik ben dan wel nieuw in dit forum maar ik heb al jaren kweekervaring, en het kan ook weer aan mij liggen maar ik vind dat er op een enkeling na met weinig planten word gekweekt..? :D :doctor: :D

 

 

en waar is jou verslag?

 

 

toedeloe....

 

:execute

 

 

ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo heel veel soeps wat ik hier zie in de guerrilla corner.. als je nou eens gewoon blauwe slakkenkorrels haalt van pokon bij een tuincentrum blijft je alles van die naakte gare kutbeesten kapot. Ik werk ook met deze korrels en heb inmiddels 80 planten van 1 meter per stuk staan, en jawel guerrilla oke, ik ben dan wel nieuw in dit forum maar ik heb al jaren kweekervaring, en het kan ook weer aan mij liggen maar ik vind dat er op een enkeling na met weinig planten word gekweekt..? :execute :doctor: :D

Persoonlijk vind ik dat je een hele slechte eerste post plaatst. Als je nou gewoon zoals vriendelijk aan je is verzocht en je in alle secties als aankondiging kunt lezen jezelf eerst eens even voorstelt in de "wie is wie" sectie, in plaats van in het algemeen de guerilla kwekers af te zeiken. Gezien je nick heb je ook weinig op met guerilla.

 

Zet hem op slappezever! Escar-go :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad jammer dat de moeite die iemand in zijn hobby steekt met zijn beste bedoelingen door een ********* door de plee word getrokken!

 

Niemand is perfect en iedereen doet de dingen op zijn of haar manier zoals ze zelf denken dat ze het goed doen! Het kan zijn dat slappe met zijn slakken 100x meer lol beleefd dan jij met je struiken van 1m.

 

Slappe succes met het killen van die slakken, heb je bij je local restaurant al geïnformeerd naar de KG prijs voor escargo`s?? :doctor: :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het kan zijn dat slappe met zijn slakken 100x meer lol beleefd dan jij met je struiken van 1m.

Hahaaa! Ik lag echt plat met deze zin! :execute (Sjah, wat examens allemaal niet met je kunnen doen :doctor: )

 

Plantjes gaan lekker! Mooie spot ook!

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het kan zijn dat slappe met zijn slakken 100x meer lol beleefd dan jij met je struiken van 1m.

 

:doctor:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...