Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kleenex

1e Kweek Kleenex

Recommended Posts

L.s

 

Na veel energie in m'n hok gestoken te hebben, is het dan eindelijk zo ver. De tissue gaat een plantje kweken ;)

 

 

Het was net sinterklaas, zo'n pakje uitpakken ;)

 

 

De inhoud

gallery_12205_4517_6747.jpg

 

 

 

gallery_12205_4517_55020.jpg

 

 

Ik ben dan wel een beginner op dit gebied, maar ik zag al direct dat het niet moeders mooisten waren ;(

gallery_12205_4517_514040.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Maar goed, we gaan er gewoon wat van maken zeg ik, dus ik ben benieuwd !

 

 

Zoals ik in een sticky van Rataplan had gelezen, heb ik de blokjes + - halfuurtje laten intrekken in een mengsel van rizotonic + Sannies bacto's. Met het zelfde goedje heb ik ook de potten ingewaterd.

gallery_12205_4517_164683.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Tijdens het inpotten, viel me het 1 en ander op wat ik toch met jullie wou delen.

Aldus de persoon wie de dames bracht, waren ze kern gezond & vrij van allerlei kwaaltjes. Ik heb zo m'n twijfels inmiddels, maar het kunnen misschien ook wat "aanwenning" verschijnselen zijn ?

 

gallery_12205_4517_146349.jpg

 

 

 

 

 

gallery_12205_4517_207557.jpg

 

 

 

 

 

 

 

En zo staan ze in hun habitat.

gallery_12205_4517_484784.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Een paar zwakke broeders boven op, en mocht dat niks worden, gooi ik die eruit.

Ik draai nu op de middelste lamp, en alles wordt goed belicht. Morgen schakel ik over naar de 2 buitenste lampen.

 

Yours,

 

kleenex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze gedompelt in Masai ? Anders zou ik ze zodra het licht uitgaat helemaal nat spuiten vooral de onderkant van het blad

Volgens mij geven die puntjes in je blad op foto 3 aan dat je spint hebt mee gekregen

Correct me if im wrong

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, daar dacht ik ook al aan...

Ik zal zo nog even wat spul halen zometeen. Meteen de kop indrukken die ziektes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze hebben spint mee gekregen (bij welke stekkenboer niet), maar op zich vind ik de stekken er helemaal niet slecht uitzien.

Omgeving goed vochtig houden, dan worden het prachtige dames ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

killen die spint :D

masai werkt goed ;)

en zoals bbb zei je stekken zijn niet verkeerd we hebben heel wat erger gezien

succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update van dag 2

 

Ik heb het gevoel dat ze wat minder "groen" zijn geworden, tevens krijg ik de LV niet omhoog. Toen ik thuis kwam vanmiddag stond hij op 59% na wat "vochtige nevels + natte handoek, steeg de LV naar 74%

 

gallery_12205_4517_629182.jpg

 

 

Vandaag een ultrasoon ding voor de LV besteld bij Conrad. Ben benieuwd wanneer ik het krijg, en hoe hij het gaat doen.

 

 

Aangezien er al "spint" bij mij was gezien, was dat het signaal om te kijken naar een "goede" verdelger.

 

 

Optie 1 een vaag buisje zonder naam, maar de beschrijving zal vrij duidelijk zijn. "Dood alles wat je niet tussen je planten wilt hebben, en zorg voor een masker oid". zei de vriendelijke meneer. Ik kreeg toen niet spontaan zin om het gauw over m'n dames heen te gooien.

gallery_12205_4517_285656.jpg

 

 

 

Optie 2 verkopen ze ook bij de Praxis. En dit leek me een beter alternatief.

 

gallery_12205_4517_210775.jpg

 

 

Qua prijs / liter verhouding is dit veruit het goedkoopst, en wat minder "eng" na mijn idee.

 

 

Voordat de dames gaan slapen behandel ik ze met Masai, en het is volgens mij niet verkeerd om het aan het einde van de week nogmaals te doen. iemand andere tips om m'n plantjes te "optimaliseren" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk zou ik dat "vage" buisje proberen.

na het een en ander te hebben opgezocht, zou dat best wel eens kunnen werken.

ze gebruiken het bestanddeel wat er in zit (abamectine) ook in de groente- en fruitteelt.

vooral in de periode dat je nu zit, tegen de tijd dat je gaat oogsten, is het al lang verdwenen uit je plantjes.

spullen bij het doe-het-zelf zaakjes zijn meer voor de huis tuin en keuken plantjes.

zo zijn er ook van die uitvinders die proberen maximaal van een kweek af te halen door pokon aan hun dames te geven.

mijn mening: NIET doen :lol:

 

hier even een link naar dat bestanddeel: http://www.syngentacropprotection.nl/synge...roduct=VERTIMEC

 

succes en grtz

PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat buisje is vertimec...

Ik zou voor die van bayer gaan persoonlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Bayer is gebruikt is gebruikt voor het slapen gaan.... En ik ben benieuwd. Ik heb de lichtste dosering gedaan, alleen had ik geen mond kapje bij de hand... Nouja, het zal wel loslopen allemaal.... Ik zal aan het einde van de week (zoals ik al zei) nog een keertje preventief spuiten, om zeker te zijn van m'n zaak te zijn. De dames zijn goed beneveld, ik heb een kleine 2 liter water gebruikt.

 

Straks ( om 0800) gaan de twee buitenste lampen aan, zodat ze een beetje kunnen wennen aan een keer zoveel licht. De lampen hangen 120cm boven de potten. temperatuur is stabiel op 23c, alleen heb ik nu de afzuiging aangedaan & in zuiger, ivm het "gif" Ik ben benieuwd hoe het morgenmiddag met de LV zal zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik einde van de week nog een keer een zware dosering gebruiken van masai

Beter zeker alles dood dan dat je halferwege weer last krijgt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masaï werkt prima.

 

PS: Niet masaï ophemelen, blijft ook rommel die je over de planten spuit en is NIET biologisch verantwoord, enkel geaccepteerd. Het is dat vertimec verboden is maar het valt onder dezelfde noemer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat picca's van m'n "zorgen" Dag 3

 

De LV blijft een probleem, maar gelukkig is het morgen maandag, en kan ik "maatregelen" nemen. Over de temp ben ik wel tevreden, deze is redelijk constant.

 

gallery_12205_4517_176603.jpg

 

 

 

 

De dames met hun "kwaaltjes"

Her en der wat krom trekkend blad, en her en der een "verkleuring" in de puntjes. Maar ook heel veel uitlopers!

 

gallery_12205_4517_307581.jpg

 

 

 

 

gallery_12205_4517_436244.jpg

 

 

 

 

gallery_12205_4517_61386.jpg

 

 

 

 

gallery_12205_4517_32528.jpg

 

 

 

 

gallery_12205_4517_190406.jpg

 

 

 

 

 

Het valt me op dat er zeer veel uitlopers tussen zitten, en dat er al een redelijk verschil is in dag 3 qua groter van de dames. De 1 groeit een stuk harder als de ander.

Moet ik me al zorgen maken ? of nog niet ?

De dames krijgen elke dag 200ml te drinken. (zonder toevoegingen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas op dat je ze niet te natte voeten geeft.

200ml per dag is best veel voor jonge stekken., zoveel kunnen die wortels nog niet drinken, en ik neem aan dat het niet zo heet in je hok is dat er zoveel verdampt

 

Ik heb ze de eerste dag (30/1) 300ml mee gegeven en pas 5 dagen later weer eens 250 ml, met 2 bladvoeding beurten tussen door.

 

Ik vind naar aanleiding van mijn ervaring LV erg overrated.

Zou me er niet te druk om maken.

Bij mij komt de LV nooit verder dan 50-60% en dat meestal pas NA een fijne waterbeurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wooo..ik zou even stoppen met watergeven man. Als ik zo naar de foto's kijk lijkt het wel of ze in blubber staan. Wees er zeker van dat je geen spint meer ziet. Als die over 4 weekjes terugkomen staan ze in bloei, en kan je niet zo makkelijk meer spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tips om een dagje geen water te geven, verbaasde het me dat de kopjes een stuk "kwieker" om hoog stonden. Nog maar een dagje wachten, want het lijkt erop dat de grond nog lekker vochtig is.

 

Over 1 plantje maak ik me wel een beetje zorgen, die gaat het waarschijnlijk niet redden.... Foto update volgt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die kleenex :D om te zien dat je gestart bent ik ga je dan ook zeker volgen. En wat de natte voetjes betreft voorlopig even geen water geven je ziet het snel genoeg als ze weer wat nodig hebben. Krijg wel de kriebels als ik dit weer zie maarja ik moet nog even geduld hebben ivm renovatie maar iig succes met de kweek :lol: . Gr Rob69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi Rob,

 

Het spul heeft even opgeslagen gelegen, maar ben nu wel van start gegaan :lol:

 

Ik heb na zondag ochtend geen water meer gegeven, en het lijkt erop dat dat de dames goed gedaan heeft. Foto's plaats ik vanavond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya Kleenex,

 

Dit gaat wel goed komen met wat advies zie ik..

Nog een adviesje er bij dan maar... ?

Ik zou ze nu ook alvast preventief behandelen tegen meeldauw.. het schijnt op het moment in de lucht te zitten. :lol:

Het fijne met potten is dat je kan schuiven en kan voelen welke meer water nodig heeft dan de andere, en zo kan je de grotere planten met de kleinere wisselen zodat ze op den duur ongeveer gelijk op gaan.

 

Succes !

 

Edit; wil eigenlijk nog weten welk soortje het is. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop voor jou dat ze er goed door komen.

 

Kan je me even laten weten wat jij juist van voeding etc geeft? Sannies bacto bij het krijgen van de stekken, maar wat gebruik je daarna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Nozem : Preventief tegen meeldauw was ik al van plan, in combinatie met nog een keertje spuiten met de massai. PP'tjes zijn het uiteindelijk geworden. Ik wou iets "makkelijk" om mee te beginnen.

 

@Avian : Dit gebruik ik:

gallery_12205_4367_53019.jpg

 

 

Dit was na mijn idee ook het meest lucratieve qua prijs/kwaliteit verhouding. Correct me als ik er naast zit natuurlijk. En het is biologisch.

 

 

 

Kleine update qua picca's :

 

gallery_12205_4517_484324.jpg

 

 

gallery_12205_4517_53011.jpg

 

 

gallery_12205_4517_574875.jpg

 

 

gallery_12205_4517_492542.jpg

 

 

gallery_12205_4517_555560.jpg

 

 

Na mijn idee gaan ze "redelijk" Toch blijft het moeilijk om de gewenste LV te houden, het apparaat wat er nu staat is tijdelijk. Het wachten is op mijn Conrad mist maker.

 

Her en der zijn wat puntjes die een beetje gelig zijn, maar verder geen rare dingen dacht ik zo.....

Morgen stond weer een voeding ingepland. Na de natte voetjes, hebben de dames geen vocht meer gekregen. (dus 3 feb. om 0800 voor het laatst)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kleenex ziet er leuk uit je hokky

k zou idd ff wat gaan schuifen met je potten de kleinste dames mooi recht onder de lamp zetten

ik denk dat ik al telaat ben maar je kunt de planten ff goed in spuiten met water een uur voordat het licht aangaat

totdat je mistmaken eris

gaat helemaal goed komen

ik blijf je volgen :lol:

 

greetz scarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij een cross-post Scarr :lol:

 

De potten ga ik vanavond nog een beetje verplaatsen. Thx voor de tip. Al m'n lampen branden nu (3x 600) dus dus eigenlijk worden ze allen goed belicht.... maar een beetje verplaatsen kan vast geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee kleenex, t lijken wel wietplanten :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds vandaag is de Boei ingegaan. Dus vanaf nu gaan we tellen !

 

Picca's komen morgen middag !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...