Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

De Manier Van Lowryder Kweken

Recommended Posts

Nou je kan ook kijken in welke situatie het het bij jou het beste werkt

 

Probeer volgende keer weer 2 of 3 manieren en dan kan je een keuze maken

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals mijn opa altijd graag riep :verrygood

 

vele wegen leidennaar rome, ga alleen niet lopen dat duurt het langst

 

met ande3re woorden, streep door logisch nadenken de minst waarschijnlijk optie weg !!! neem aan dat als 1000 man werkt met een paar dezelfde dingen maar wel in verwschillende kweek methodes dat het werkt !!

 

je kunt alles zelfnog wel is na gaan testen maar dat hebben vele voor ons ook al gedaan en met resultaat !! en bewezen!! wij kunnen op hun spoor verder :specool en nog een betere en verdere ontwikkeling maken en dat is nog belangrijker.

 

ik zeg dus neit dat je niet iets moet of mag testen wat al beqwezen is een van de betere optie te zijn nee soms is het ook goed om is wat ouds te testen zo zie je zelf dat het klopt

 

zien is geloven :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch raar, ik heb nu 2 kastjes met lowryder staan voor 2 zadenkweekjes. Is er een uitslover bij die echt wel 10cm hoog is al, terwijl de anderen allemaal laag bij het potje blijven op 2-3 cm. Zou dit een totaal andere plant kunnen zijn? Of gewoon een uitslovertje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's zeggen eer dan 1000 woorden sjaak :verrygood en het is mogelijk dat het een uitslovertje is of een ander soortje al is het eigenlijk met alle planten zou dat als je ze goed ontkiemt je mooie kleine plantjes krijgt!!!

 

misschien ene genetica foutje ??? zal de plant wel laten staan misschien is het ene vrouwtje die super groot word met een goed aantal toppen zal ik die zkeer bestuiven en hopen dat de nakommelingen ook zo worden :huh:

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een man...En mijn camera is kaduuk. Dus geen foto's helaas. Als er nog een ander mannetje tussen zit, en dat zal vast wel, is dit in ieder geval de eerste die ik de nek omdraai..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ging toch voor een zadenkweek Sjaak? Waarom dan deze man killen? Klinkt als een mooi kereltje,

qua snelheid...

 

gr.

 

Spewey

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, heb je inderdaad wel gelijk in. Maar ik ben sterk aan het twijfelen of het dan wel een lowryder is. De rest is echt aanzienlijk lager dan deze. Nou ja, hij staat er nog hoor, dus ik kijk het nog ff aan.. In ieder geval bedankt voor je tip, ik had er niet zo over gedacht..

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. hoeveel lowryders kan ik max. op 2 m2 zetten,

2. en in hoeveel liter potten(ik lees dat 5-7 liter potten het beste voor dit soort is maar ik wil ook de afmetingen weten)

3. hoeveel watt heb ik hiervoor nodig is 2 x 400watt goed of 3 x 250 watt

4. is het beter voor opbrengst als ik binnen aan de onderzijkanten van de kast een extra paar tl verlichtings bij zet, zodat de plant vanaf beneden aan de zijkant ook licht opvangt(plus die 400 of 250 watt)

5. hoeveel zal de opbrengst uiteindelijk zijn droog

6. en de afzuiging??

wordt me eerste kweek maar kheb me huiswerk wel goed gedaan(veel lezen kijke enz.)

 

kan iemand me der a.u.b. mee helpen

 

ik denk zelf aan 140 plantjes

80cm x 240cm en de hoogte 120cm is mijn ruimte wie kan mij hieroooover informerennn

Share this post


Link to post
Share on other sites

test het uit he

 

lowryders blijven klein dus de stralingsdiepte zal meestal wel ok zijn

 

hoop voor jou dat je je lowryder zaden zelf gekweekt hebt,anders zal et een dure grap worden :verrygood

 

4a5 liter zal al voldoende zyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sjaak banaan: hoe heb je je tijdklok ingestelt??? als je plant is gaan bloei onder 18/6 is het zeker lowryder !!!! daarbij is de man vaak grote als de vrouw ( kijk maar in de natuurlijk de man moet zijn stuifsel zo vermogelijk verspreiden dat lukt alleen als die hoger is als de vrouwen) succes daar mee.

 

@ dandana!!!! als je goed lees word er over het algemeen gezegt dat 1 lowryder per 1 liter pot genoeg is een 4 liter liter pot voor 4 lowryders is ook best ( check tnt topic ook maar hijs deman met het lowryder verstand hier ;) ).

 

ik zefl zou gaan 3x 250 op 2m2 dan heb je een super verdeling van licht... tl kan je aan de zijkant plaatsen maar dat zal ik niet doen als je met 3x 250 watt werkt!!!!

 

op 2m2 kan je 200 lowryders dan kwijt maar denk wel dat de helft van je lowryder man is heah !! je hod 100 planten over deze kan je kwitj op 1m2 dan of je moet de potten ietsjes laten verspringen en op 1,2 x 1m doen.

 

dat betekent dat je in het begin met het op kweken van lowryder het beste 3x 250 watt kan gebruiken ( op 2m2 ) daarna over gaan op 1m2 of op 1,20 x 1 m. zo bespaar je je 250 watt per uur :verrygood en met wat verstand haal je zeker zo wel de 1op1 (lowryder geven tussen de 5 tot 10 gram per plant ). maak nog een klein hokkie erbij van 3x 18 tl ofso dan heb je ook nog een hokkie om je beste man en beste vrouw te bestuiven en zo constant lowryder te kweken.

 

 

bedenk wel gepakt worden met 200 plantne lowryder is zonde als je reken dat je met 5 planten onder scrog ( gedoogd ) kan kweken en minder geouwehoer heb met politie en justitie!!!!!!!!!1

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

The official Lowyder Grow Guide- written by the Jointdoctor

Preferred growing methods

 

Indoors, Lowryder performs very well in soil mix (pots or beds) or in soil-less systems, where it can be cultivated from seed to bud in two months – 18 hours of light per day is recommended all the way through. Switching light cycles down to 12 hours may diminish yields and shorten the already-short life cycle slightly. Because Lowryder’s life cycle is so brief, cloning becomes impracticable, so only plants from seed are grown. By default, Lowryder is a great choice for sea-of-green.

 

Because flowering plants and seedlings can be maintained in the same room, Lowryder presents new possibilities for the small to medium home grower, including “staggering” your indoor harvest. A true continuous harvest system may be achieved by planting new plants periodically to replace the ones that have been harvested. This ensures that a grow room is always full and always producing fresh bud, and one never has too much work at once. Click here to learn more about the Joint Doctor’s “1-2-3” continuous harvest method.

 

For best results, place jiffy pellet or plant directly into 1-2 gal.pots. Alternatively, start in 4-inch peat pots, then place rootbound females into a plant bed after sexing (at approx. 17-20 days) – this may result in smaller plants than the first method. Grown under a 12 to 24 hour/daylight cycle from start to finish. I recommend 18 hours per day; this can be decreased to 16 after the first month with no loss of yield.

 

Outdoors: sow directly into soil after soaking, in 2 gal. pots or plant beds. New stands of Lowryder can be planted up until late summer, to ensure a continuous harvest outdoors. Avoid transplanting if you can, but do so if plants become rootbound. Rogue (remove) males at three weeks.

Growth Factors

 

Lowryder is extremely versatile in that it can be cultivated in virtually any climate or grow environment. In fact, it has pushed the envelope of growing, enabling early harvests in unlikely places like Finland, the North West Territories, and other northern, short-season, or high altitude areas. It is also well-adapted to backyard gardens, windowsills and patios where plants can be easily concealed because of their tiny size.

 

Nothing will mature earlier or faster than Lowryder! When other varieties have barely begun flowering, Lowryder outdoor growers are kicking up their feet and already enjoying their fresh harvests.

Characteristics

 

Lowryder virtually does away with the vegetative growth stage: it passes almost immediately from the seedling stage to the flowering period. To our knowledge, Lowryder has the shortest known life cycle and height in the cannabis species. Male plants may be identified as such after approx. 17-20 days, while females show themselves a couple days later. Plants will even flower under a continuous light regime.

 

Lowryder females usually grow no taller than 16-20 inches. 12-16 inches is typical. Light intensity, pot size, and proper pH all play an important role in determining the size of plants at maturity – the better the conditions, the bigger the yield. Plants produce one main cola, although when they receive adequate light, lower nodes branch out profusely.

 

Yield and height are dependent on obvious growth factors. For example, plants kept in small peat cups on a windowsill may yield as little as 1 g. and grow no taller than 6 inches, with no branching whatsoever; while a plant in a 4-gallon container under high-intensity lighting and good cultivation methods, can turn into a profusely branched, two-foot wide 45-gram bud monster.

 

Fertilizer: During the first two weeks of growth, Lowryder should be weekly light feedings of a “grow” type nutrient solution, with micronutrients. When plants pass into full flower, they should be started on a “bloom” regime for weeks 4 through 6. Mycorise-type biological amendments (root stimulators) seem to increase growth significantly.

 

Average flowering time Indoors: 40-45 days (after a 15-20 day seedling stage) Outdoors: ripens approx. 60 days after seed is sown. Note: 100% of plants display the auto-flowering genotype.

 

AVERAGE HEIGHT 12 inches. Minimum: 5 inches, maximum 16 inches (very light-dependent, with slight phenotype variations).

 

YIELD Depending on light and other factors, Lowryder yields up to 45 g – one report even claims 96 g for one exceptional plant under hydroponics. Extremely light-dependent in terms of yield. Without adequate conditions, plants may stay extremely small, almost comically so – but still produce a decent smoke.

 

Buds are compactand close-quartered, slightly irregular and variable, with high bud/leaf ratio. Thick pistils, with orange coloration, and medium-sized, individual calyxes. Tends to be top-heavy indoors. Typically, budding sites start very close to the ground.

 

High is uplifting, surprisingly strong. Well-rounded. Best suited for outdoor activities. Smoke is smooth with pleasant, earthy undertones. Smell is not overpowering. Unique flavor, with echoes of NL and William’s Wonder in the bouquet.

 

JointDoctor on nutes:

 

I get alot of requests for more info on nutrient needs for Lowryder. This is a hard question to answer as it depends how much money you want to shell out for nutrient products.

 

I get Advanced Nutrient products (many say the best) at a discount and I have adapted their formula for my own use. Advanced Nutrients provides a complete program for an 8-week grow and has a guide for different growing mediums.

 

For the first two weeks, I use what they recommend for seedlings.

 

Then I use the Micro 2+ Light Feeding program for the rest of their life cycle. I usually skip week 3 and 5 to bring it down to a 6 week program which I begin as soon as LRs are sexed.

 

I know it sounds complicated. Obviously all this is not needed.

 

As a rule of thumb, treat Lowryders like seedlings for the first 2-3 weeks, then switch them onto a light bloom program. So, you feed them a seedling/transplanting formula the first 2 weeks, then switch to a bloom fertilizer with something like a 5-10-5 or 1-2-1 ratio of N-P-K.

 

 

Mss dat jullie hier iets aan hebben.

Groeten uit Fluoland!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triple post ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus eigenlijk de hele levenscyclus duurt 65'a 70 dagen,of kun je dat niet wat rekken door ze bv.mooi gezond te houden tot op het einde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor gemiddelde opbrengst heeft zo'n plantje nou eigenlijk?

 

Lijkt mij niet meer als max. 8gr. per plantje droog. :dribble:

 

JF. :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt van de conditie af. Ik denk gemiddeld 10gr per plant die deftige omstandigheden heeft gehad.

Bij lowryder 1 zou je iets van een 5-15gram per plant kunnen halen en lowryder 2 15-45gram per plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan vindt ik het voor de binnenkweek een oninteressant plantje met het oog op eventuele vervolging, Lowrider 2 lijkt interessanter maar ik ga er van uit dat je van L2 minder plantjes kwijt kan, die dubbele opbrengst van L2 zal de nodige ruimte nodig hebben.

 

Voor buiten wel een tof plantje met het oog op de autoflowering eigenschap.

 

JF. :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

Binnen kan het toch echt wel goed gaan hoor...ik heb er eens 4 voor de lol in 1.5l cola flessen gezet, 24h licht onder een 250w hps (met nog een hoop andere planten), toch 10g droog per plant :lol:

 

Een vriend van me doet het ook niet slecht met zn lowryders binnen onder een 250w (12 of 18h licht)

f_DSC01007m_a2f2dbe.jpg

 

En hier een paar fototjes van de mijn...zonder voeding op relatief arme grond :verrygood zoals je kan ziet bouwt ie echt alles dicht onder 24h licht :smoke

 

f_DSC00735m_21d1726.jpg

f_DSC00734m_201e574.jpg

 

met mijn beperkte ervaring lijkt het me da je goede resultaten kan halen met lowryder onder hps evt onder 24licht, maar ze dan misschien iets forceren om te strekken..te dikke toppen worden snel rotgevoelig met lr :kill:

 

enjoy

 

sly

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ontving vorige maandag Lowryder seeds van Sannie, ik liet ze ff weken in lauw water en intussen maakte ik de jiffy's goed nat. daarna in elke jiffy een zaadje, maar nu een week verder is er slechts één Lowryder-zaadje uitgekomen. Daarnet even in de jiffy's gekeken of de zaadjes wel al worteltje hadden, maar het merendeel heeft zelfs dat nog niet :P

Is dit normaal?

De potjes staan zeker niet te droog, want ze zitten in een lichtdoorlatend bakje voor het raam waarin het lekker vochtig blijft...

Moet ik gewoon nog wat geduld hebben of flikker ik alles weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sly,

 

de plantjes op je foto's zien er wel zeer tof uit, echt volle weed boompjes :P , doet me een beetje denken aan Top44 stekken die direkt in de bloei gezet zijn maar dan nog wat kleiner, leuk om te zien. :o

 

JF. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

DoubleG ik zou gewoon even contact opnemen met Sannie en de situatie uitleggen.

Heb geen ervaring met hem maar wat ik zo lees maakt ie het zeker goed, als het niet aan jou ligt. :P

 

gr

WV

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Double G: Mss heb je ze té nat gehouden? Ik had ook lowryders van sannie in jiffies ontkiemd en ze zijn allemaal uitgekomen binnen 24u. Ik zette die jiffies op een schaaltje en ik gaf enkel water op het schaaltje zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mss ook een lampje op zetten? Ik werk zelf met een 20 watt spaarlamp en dat doet ook al veel. Geeft vooral een broeierige sfeer. Het is -naar mijn insziens- ook niet erg dat die jiffys af en toe beetje droger staan, zolang het niet te lang duurt (niet meer dan een dag dus).

Share this post


Link to post
Share on other sites

het valt me wel op dat bijna iedereen die ontkiemingsproblemen heeft zaden op water "weekt" geen idee waar dat eigenlijk goed voor is :P arme aarde in een potje, zaadje 0.5cm in de arme grond, besprenkelen, plastiekje erover, werkt het best als je geen pitpots hebt :o

 

lowryders kiemen trouwens supersnel normaal gezien

 

grtz

 

sly

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DoubleG

 

als je zaad nog niet ontkiemd is moet je het schilletje ff cracken.

dat houd in f tussen een pincet pakken en een barstje in de schil knijpen heel voorzichtig dan willen ze meestal wel ontkiemen ik heb er ook last van met lowriders alleen die zijn niet van sannie maar is een zaden kweek van iemand van WF, maja ff cracken dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...