Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

De Manier Van Lowryder Kweken

Recommended Posts

Idd, ik leer echt wel wat hieruit :D

Kben nu ook geboeid geraakt door LR's en binne een paar maand ga ik dat ook proberen bewijzen in mijne hof :specool , en dat met zaad van TNT hemzelve :verrygood

 

Aha, kben al benieuwd...

 

Groeten

Skannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke site Hompii , maar beetje duur he

 

Je kunt beter zoals jij doet je eigen LR#1 en LR#1 kruizingen maken met zaden van sannie

Bv. LR#1 X Shack of Herijuana :specool

 

Heb je 2x zoveel zaad en Freebees(Sannie weet wel wat klantenbinding is :verrygood )

 

Ps.

 

bedankt voor je LR#1 kan ik ook weer aan het kruizien slaan , :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat de zoninstraling gemiddeld MEER is dan met een hps in de maand juni

 

Volgens mij geeft een hps in juni net zoveel licht als in juli, augustus, september en de rest van het jaar. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij vertellen of ik mijn lowryders guerilla kan zetten?

 

Ik heb ergens gelezen dat er dan snel rot in zou komen...

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

In lowryder kan toprot komenmaar dit heb je bijna bij elke soort wel

 

Het voordeel is dat je het in een guntstige tijd kan zetten

Bv begin junie of zelfs eind junie, 9 weken later zijn ze klaar

 

Deze maanden hebben in verhouding weinig regen en wat hogere temperaturen

 

Dit scheelt altijd weer in de kans met toprot

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor het snelle antwoord TnT :D

 

Ik ga het zeker proberen want ben nu mijn zaadjes aan het kweken dus ik zal er wel genoeg hebben...

 

Er zou sneller rot in komen omdat lowryder zo dicht bij de grond blijft las ik.

Nu ja we zien wel

Ik heb ook auto white russian en AK-47 liggen die ik deze zomer in de serre ga zetten.

 

Fijn dat hier ook een AF sectie is ;)

 

peace :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ook last van meeldauw gehad bij mijn LR dames buiten ! :P

en ook probleemloze mooie opbrengsten ! ;)

grote potten hebben echt geen zin . 6.5l is meer dan voldoende .

 

buiten 2005 (ongeveer halfweg bloei)

med_gallery_14273_4295_566830.jpg

 

grtz magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi plantje Magicorlando

 

Hoe groot was ze ongeveer?

 

Hadden al jouw geurilla lowryders last van rot?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

maximum grote was hier ongeveer 40cm .

 

in de vochtigere periodes een beetje extra aandacht geven ivm meeldauw en toprot . voor de rest is dit een ideale buitenplant .

 

mijn lowryders zorgen er elk jaar voor dat ik weer een mooi blokje hasj heb ! ;)

 

grtz magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over hash gesproken ik vind dat lowryder in verhouding veel hash geeft,bv als je het vergelijkt met pp ofzo

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tnt leuk topic meeste dingen wist ik al doordat ik je al een tijdje volg , ik ben het met je eens ( als ik dat goed heb opgemaakt uit je woorden ) dat je beter ! keer een goede oogst aanplant en dus flink wat zaait buiten :D dit zal als het weer goed mee zit iid lijden tot wat keesthemad zegt gewoon binne wiet die buiten gekweekt is het verschil zal er dus niet of nauwelijks te zin zijn< en wat ik ook al van jou begrepen heb is doordat je ze buiten zet in de godelijke zon van mei tot zeg maar juli krijgen ze zo fucking veel licht en die zon is zo sterk dat je plantjes kleine opgefokte annabolen vrouwtjes of vrouwtjes worden :D

 

wat ik alleen niet snap is waarom er zoveel lowryder 1 gekweekt word terwijl er word beweerd door bijv dokter lowryder dat er van een lowryder 2 veel meer af te halen valt tot wel 50 gram per plant !!! dit heb ik puur gelezen bij alienshop en nog nooit zelf ondervonden hoor!!!!! maar het lijkt me tog dat die info tog wel betrouwbaar is en dat lowryder 2 sowieso meer grammen op kan leveren als lowryder1.

 

heb jij ervaring met het kweken van lowryder 2 ( lowryder x santa )???? en vertel daar is wat meer over dan want ik kan me niet voorstellen namelijk dat lowryder 2 zoveel verschilen kan van 1 want als ik het goed ik toont lowryder 2 zich ook automatisch en ongeveer al na 2 a 2,5 week dus zou binnen 10 weken ook oogst klaar zijn, hoe kan het dat er van die dn veel meer vanaf komt en dat deze groter kan worden ???

 

oowww en nog wat dokter lowryder heeft zijn feminised lowryder 2 uitgebracht wat ik hier in godsnaam de functie van :D!!!!!! je krijg voro meer geld minder plnten wellis waar vrouwelijk allemaal maar leveren het zelfde per plant op !!!! en doordat je zo achterlijk bent geweest ( niet jullie maar de gen die ze halen ) heb je dus geen mannen en kun je ze niet zelf kruisen waardoor je weer zaden moet halen ( die note bene 10 euro duurder zijn en waar je maar de helft aan zaden krijgt !!! )

weet jij waarom dokter dit gedaan heeft ???? of wat hier een voordeel aan is ik zie er helemaal niks in mischien jij wel TNT ( of andere die er iets op kunnen verzinnen )

 

 

@ hompi: die duitse site is zeker relax plaats die link bij linkies zitten leuke soorten bij zoals bleu berry cross ben gek op bleu berry ;) mij duit is vrij beroerd lezen kan ik het net (niet :D) zijn deze ook 99% autoflower en binnen 10 weken oogstbaar ????

 

@ kees: wanneer begin jij ze te zetten buiten voor de grand final ??? ik zit te dubbe of begin mei of eind mei , maar voordeel is mijn pa is weg begin mei duzz heb de kans om dan al mijn zaden te ontkiemen thuis en een week voor te groeien enzow en scheelt weer ene weekie op en neer gekloot naar me plek toe, bendus benieuwd na de hoe en wat bij jou keesie :D

 

@ jan de ripper : volgens jouw geeft de zon even veel licht door het helejaar heen, deels heb je daar gelijk in maar omdat de zon om de aarde draait en op bepaalde standen staat zit er tog wel een versc hil in hoor !!! zowieso in het 'spectrum'van de zon die word in het na jaar wat roder als ik het goed begrepen heb plus de zon geeft altijd licht ja maar niet zoveel als in juni en juli !!!! let maar is op !!! trouwens makkelijk te onderbouwen want als er altijd het zelfde licht was zouden normale planten nooit gaan bloeien !!! of nooit een groeifase hebben maar net hoeveel licht er dan zou zijn.

 

whazzup had/heeft altijd een schema met de lichturen per dag voor het buiten seizoen moet zeggen help goed met plannen en zow :D

 

@magicorlando: geloof me 6,5 liter potten is veels te zonde van je aarde mengsel dit zullen ze nooit helemaal gaan benutten !!!! als je 2 liter otjes zou gebruiken per lowryder is dit meer dan voldoende zo kan je er dus binnen ook veel meer kwijt of je kiest voor 3 a 4 lowryder in een 4 liter pot dan heb je verhoudings gewijst evenveel planten maar 6,5 l is te groot !!! ( tog tnt :P :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja helaas, ik heb mijn zadenkweek afgebroken, en ben nu voor de wietjes aan het kweken ;). Het ging écht niet. Inmiddels zijn alle pp's aan een mysterieuze uitdroging gestorven terwijl ze genoeg water kregen.

 

Maar met de 250 zaden die ik heb zal ik zeker wel wat doen. Ik ga in begin april de eersten zetten.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

APRIL !!! erop of eronder dus je eerste zetting je weet wat ze zeggen heah APRIL DOET WAT DIE WIl. ik denk dat je beter sowieso kan wchten tot begin mei misschien wel halverwege !!!! zo krijgt het plantje optimaal licht terwijl die als je hem in april zet stukken minder licht zal otnvangen !!!

 

maar ja tisd aan jou natuurlijk heah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat april ook iets te vroeg zal zijn...

 

Mijn lowryders gaan op 1 mei en op 15 mei geplant worden.

 

Ik dacht de zaadjes eerst te laten ontkiemen en ze dan op de guerilla plek te planten of is dit niet nodig?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk masteryero,

 

April doet wat ie wil... Maar Kees ook. Ik ben bereid het risico te nemen. 3x binnenwiet oogsten buiten in 1 seizoen is natuurlijk wel dé top, en daar gaan we gewoon voor. Ik ga in ieder geval nog wel iets proberen om wat zaadjes te maken met die lowryders, maar dat zal van de zomer zijn voor volgend jaar. Helaas is dit project nu afgebroken, maar ik heb ook besloten dat het idee dat ik had over 10.000 lowryders uitzaaien moet wachten tot ik ze stabiel feminized heb.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ masteryero : "6.5L is meer dan voldoende" . meer is zonde , (veel)minder is prullen met water en voeding geven ( zo bekijk ik het ) . ik probeer altijd zo weinig mogelijk bij te voeden . als ze hun potgrond niet ten volle benutten , spijtig , aarde de compostbak in , jaartje laten werken , opnieuw klaar maken en dan terug de potten in .

 

@keesthtemad : 3 keer moet zeker lukken . lowryders zijn eigenlijk best wel taaie plantjes die tegen een stootje(koude) kunnen .

 

grtz magic

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegen een stootje kunnne ???? ja tegen kou wel ja maar erg veel komt er dan niet meer per plant af ( denk 3 gram per plant ) ik denk 2 keer goed oogsten is mogelijk. van 1 mei ( plus 10 weken voor de oogst ) dan is het halverwege juli ,

je zult nog een paar plantjes moeten laten staan tot 20 juli voordat je zaad goed afgerijpt is dan kunt je begin augustus weer beginnen

( met mogelijk meer planten je weet nu tog dat er niemand op je plek komt en heb nu na wat zaadplanten wel ene paar 100 zaden )

 

deze planten zijn dan klaar op ( 10 weken later ) halverwege november,

 

 

je ziet trouwens dat zelfs je 2de oogst nog best tricky is om goed door te komen, je zult dus volgens mij nooit 3 goede oogsten kunnen halen buiten zeker als je dus kijk na mijn verhaal dat alleen gebaseerd is op buiten heah

( kan me niet voorstellen dat de meeste 500 zaden laten ontkiemen binnen en voorgroeien ze vervolgens buiten gaansjouwen en planten ofwel ??? ;) )

of je zou moeten gokken op april (ja mocht die goed zijn en de rest ook )dan verplaats je alles dus 1 maand en zou betekken dat je 2de oogst halverwege oktober klaar zou zijn.

 

 

maar die 3de oogst wanneer wil je die doen ??? ik neem aan dat je de eerste keer meteen al je zaden zaait dit is namelijk 99% zker dat die de beste zon gaat krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je toch lowryders neerzet maakt het aantal je ook niet veel meer uit...

Dus 100×3gram per plant is toch weer 300 gram, yero.

 

ps. gebruik aub wat meer punten en comma's. Het is vaak al veel tekst en dan is het meestal ook nog moeilijk leesbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry LORD ;) heb het net ff aangepast :P veel text moeilijk te lezen ...?????

 

tsjaa daar betrap ik me ook wellis op :D ben niet erg kort van stof :D

 

 

greetzzz masteryero

 

ps: tnt waar blifjt je met da antwoorden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!!

Allereerst wil ik even melden dat dit een heel erg nuttig topic is!

 

Ik ga midden mei beginnen met 10 lowryders opkweken in pitpotjes, vervolgens selecteer ik de vrouwtjes en plaats ik ze in 4 liter potten!

Ik ga ze bijvoeden met bloeivoeding.

Als grond gebruik ik gewone potgrond. Dat is me met mijn kweek van 2 jaar terug prima bevallen!

 

@keesthemad

Je had het over dat je lowryder stabiel feminized wilt hebben!

Hoe maken ze die zaden eigelijk Feminized???

 

 

Groeten!!!

 

Owja en nog 1 vraag. Kan ik lowryder in de winter ook kweken op de vensterbank? groeten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door een plantje zo te stressen dat deze herma wordt, hiermee bestuif je het plantje zelf, het resulterende zaad is dan vrouwelijk of feminized zaad.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik echt nog nooit van gehoort haha!

 

Leuk om is te proberen. Dus gewoon in de stengel knijpen, ombuigen, 30 keer overpotten etc ;) ?

 

zo bedoel je dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee eigenlijk niet,

 

Een effectievere manier om het GECONTROLEERD te doen is met sts of ga, wat dat is moet je zelf maar opzoeken. En als je dat niet begrijpt kun je het proberen met een knipperlicht (licht uur aan/uur uit) of kou enzo.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ktm nog ff over dat feminised seeds van je heah !!!

 

heb gelezen ( niet ondervonden ) van onze guru ed rosenthal van sensi dat wil je via de herma wijze succesvol femenised seeds kweken dat je plantje maar maximaal 5 tot 10% mannelijk bloemen mag hebebn anders is de kans op terug komende herma'te groot.

 

ik moet daarbij ook wel zeggen dat het me ook wel een beetje aan de makkelijk vond klinken gewoon een stoboscoop in je kammertje deze op ene klokkie afstewllen en klaar ben je voor feminised seeds!!! NIET DUS het schijnt dus echt wle wat ingewikkelder te liggen vordat je echt stbiel feminised seeds heb anders zul je er teveel herma's tussen hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...