Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tnt

De Manier Van Lowryder Kweken

Recommended Posts

@skutch,

 

Bedankt voor de extra input. Ik ga weer het éen en ander in mn kweekboekje erbij schrijven! Wie schrijft die blijft! Hahaha.

 

Naar die kiemtest van je ben ik wel benieuwd, zou je mij (ons allen) hiervan op de hoogte willen houden?

 

Witte haren heb ik ook.... Vond ik ook al een beetje vreemd maar ik had geen zin om met stuifmeel aan de gang te gaan..... (dat heb ik van de zomer buiten nodig.....) bovendien had ik geen idee of dat dat wel zin had dus ik laat het ook maar zo.

 

Jullie hebben het over ongeveer 250 zaden die van een plant afkomen, hoe hoog waren die van jullie dan? Die van mijn zijn zo'n 25 cm hoog en ik zou niet weten waar ze dan die zaden verstoppen maar ik kan me vergissen....

 

De onderste bladeren gaan nu ook vergelen idd. Een teken dat het nog maar een week of 4 zal gaan duren.... We zullen het moeten afwachten en over een week of 3 maar eens een trosje zaden proberen....

 

Wordt vervolgd....

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die duizend van me zijn maar een gok ;-)

 

Ik denk dat mijn plantjes ongeveer even groot waren.

 

De laatste foto van een hele plant (21-12-10, Ik heb vnl toppen gefotografeerd)

 

gallery_16021_11350_53956.jpg

Lang leve 2 literpakken en... zou die blusser al over datum zijn ? :wacko:

 

Hoe kom ik op die 1000 ?

Hier een foto van een vrij klein topje ergens midden tussen het gebladerte op 1 januari,

 

gallery_16021_11350_4195.jpg

Aan de voorkant tel ik met wat moeite zo 6 zaadjes, achter kant ongeveer het zelfde en... dan zit er nog zaad tussen wat je niet ziet.

Hoofd top levert een veelvoud op, die is qua volume gauw 15-20 keer zo groot en dan alle andere kleine topjes nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NOTE: vergelen is niet verdorren he jongens? :)

Let op stikstofgebrek,want dan vergeelt de boel eerst.

dat betekent een beetje bijmesten,zij ziet er gelig uit.

let goed op de pistels,zijn die niet allemaal al een hele tijd bruin? anders oogst je te vroeg,met dus minder en slechtere zaden

eerst moeten alle pistels dus al een tijd lang bruin wezen door bevruchting, het kan dat de plant nieuwe witte pistels erbijmaakt dan is het gewoon een kwestie van wachten tot alles weer bruin is door veroudering. als je opnieuw bevrucht op dit punt dan krijg je halve zaden ertussendoor en kun je dus de wiet ervan minder lekker roken(bah!)

 

Autoflowers hebben een bepaalde vastgestelde groeikracht,dus als je niet strak op schema werkt krijg je problemen en heb je niks/nauwelijks iets.

1. poot ze op tijd over,anders is de wortelkluit uitgegroeid en blijven ze klein.

2.voorkom onnodige schade,je mag ze toppen maar dat levert wel een achterstand op van maximaal een week,maar sommige auto's brengen er wel meer door op.

3.start niet te vroeg op een voedingsrijke bodem,dan blijven ze klein,begin met tuinturf&compost,en poot ze op voedingsrijke aarde over als ze de 2e/3e internode hebben gevormd,zorg dus ook dat je op 0.5 liter potjes begint,en op 4/5L als eindstation afkweekt.

4. ondersteun ze met vloeibare biologische groeivoeding van BAC of humboldt na week 1,en begin in week 1 met wortelstimulator biologische producten hebben een minder aggressief karakter als minerale voedingen en daarom beter te doseren voor kleine plantjes met minder risico,het resultaat is volgens sommigen wel beter als de coffeeshop maar dat is een mening he?

5.Auto's moet je even een paar keer hebben geteeld,het zit hem in de aarde,koop goede bemeste aarde of kippenmestkorrels om bij te mesten,het is namelijk van belang om op de 4/5L potten iets van vaste meststof te hebben als buffert,of gewoon goede aarde B) (plagron royalty mix).

6. en nee geen 250 zaden per plantje maar 400 tot 600 per plantje ;) en ja maar 30/60 CM hoog :wacko:

7. T-neon is een v/d beste TL-achtige-lampen om op micro formaat te kweken,helemaal voor Autoflowertjes :( .

 

dat moest ik nog ff kwijt dudes,use the force wisely ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

thanx voor de vele info man!

 

Ga dit jaar AK, BB, Cobra, LR#2, easy bud en bigryder zetten voor de zaden en na de zomer in een kas een mooie wietronde met zaadjes van deze soortjes....

 

Ga er natuurlijk een topic van maken maar ben nog druk met info verzamelen want wil er natuurlijk een mooie ronde van maken (of 2!!! whahaha...)

 

Laterrrssss......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowryders staan toch niet altijd in de bloei, aangezien ze ook een groeifase hebben??

 

VH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, ongeveer de eerste 3 weken zijn groei weken.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Nog een vraagje over de lowryders: hoeveel lumen is nodig eigenlijk? ik heb 3 lampen van elk 2250 lumen, een tentje van 60cmx60cm waar 4 planten in staan. (Moesten er eigenlijk 3 zijn, dacht dat 1 niet opkwam na t kiemen maar die was er opeens toch nog, we zien wel wat die geeft.

Ze staan nu pas in het tentje, voorheen gewoon buiten, maar de zomer was heel goed tot nu toe. Nu is het wel zo dat die ene, Wipeout express, eigenlijk al weken over tijd is, de draadjes worden nu pas wat bruin. Hoe zou dit komen?

 

Alvast bedankt voor t antwoord,

Vriendelijke groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...