Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stoned Again

Onderzoek Uitslag Blowen

Recommended Posts

AMSTERDAM - Blowen heeft geen gevolgen voor de hersenen van jongeren. Dat blijkt uit onderzoek dat neuropsychologe Gerry Jager heeft verricht naar de effecten van wietgebruik op de ontwikkeling van de hersenen van jongere

 

Bij het Universitair Medisch Centrum in Utrecht onderzocht zij veertig pubers, van wie de helft geregeld cannabis gebuikt en de andere helft niet.

Jager deed onder andere geheugen- en concentratietesten en bekeek in een MRI-scan de hersenen. De blowende jongeren deden de testen net zo goed als de anderen, zei ze dinsdag in het tv-programma EénVandaag. „Er gebeuren geen andere dingen bij blowende jongeren, van wie de hersenen nog in ontwikkeling zijn, dan bij volwassenen”.

 

Voor jongeren met een combinatie van problemen is het gebruik van cannabis af te raden, aldus Jager. Maar voor de grote groep jongeren die af en toe een jointje roken, ziet zij geen gevaar. „Over tien jaar zijn zij brave burgers met een baan en zijn zij gestopt met blowen.”

 

 

Lees Artikel

Share this post


Link to post
Share on other sites

""Over tien jaar zijn zij brave burgers met een baan en zijn zij gestopt met blowen.” ""

 

:smoke dat laatste betwijfel ik ^^

Edited by piod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over tien jaar koopt ie geen wiet meer bij de sjop maar verbouwd het biologisch op zijn eigen zolderkamertje. Als ie slim is althans. :smoke

 

Hahah a voor iedereen die denkt dat ie wat overgehouden heeft aan zijn drugsgebruik:

 

MRI zonder verwijsbrief

MRI & CT scans binnen 1 week! Medische check-up v.a. € 350,-

www.privatescan.(cencuur)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over tien jaar koopt ie geen wiet meer bij de sjop maar verbouwd het biologisch op zijn eigen zolderkamertje. Als ie slim is althans. :smoke

 

Als ie echt slim is laat ie wiet links liggen en staat ie tegen die tijd in de quote 500 :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ie echt slim is laat ie wiet links liggen en staat ie tegen die tijd in de quote 500 :wave:

 

De vraag is dan natuurlijk wel of hij/zij gelukkig is, ook al staat hij/zij genoteerd in de Quote 500... :smoke. Want om nou je jonge leven te spenderen aan keihard werken, terwijl je net zo lekker kan genieten.. Tjah...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou hahaha volgens mij heb ik wel degelijk wat hersenactiviteit verprutst door het blowen :smoke

 

na 12jaar lang elke dag geblowd te hebben merk ik de gevolgen er dagelijks van.

 

ik merk:

 

vaak niet op woorden komen als ik aan het woord ben (erg lastig)

 

geen directe of acute improvisatievermogen bij dagelijkse dingen, of bij ondehandelen met afspraken.

 

een gesprek met de ander valt altijd zomaar dood,omdat ik geen/weinig reactie op het verhaal heb.

 

het zeer snel vergeten van gebeurtenissen/nieuwtjes uit mijn omgeving.

dus ook het leren van nieuwe dingen kost HEELVEEL moeite.

 

en het spreekwoordelijke muntje valt bij mij altijd eerst nog door een plakkerig muntproevertje.

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jouw verhaal gaat ook niet op tegenover het topic verhaal :smoke

 

Je kan 12jaar elke dag toch niet gaan vergelijking met af en toe blowen, wat overigens veel jongeren doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

blow25jaar+

 

 

kunt veel lullen over de gevolgen van dit en de schadelijkheid van dat...

 

feit is dat iedereen anders reageert

 

der lopen hopen mensen rond die eigenlijk beter nooit hadden geblowt;zelfde geldt voor paddoos en wat je voor de rest maar kunt verzinnen

 

maar om et dan gelijk maar te verbieden en een wereldwijde heksenjacht te starten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

We leven in een democratie, alé zogezegd toch.

 

En alles wat we niet leuk vinden gaan we oorlog tegen voeren.

 

Oorlog tegen geweld.. hoe ironisch.

Oorlog tegen drugs.. hihi hoe meer ze ertegen vechten hoe meer aanhangers er voor drugs zullen zijn. Als het aan de overheid lag zou alcohol ook verboden zijn maar daar hebben de criminelen vroeger al mee bewezen dat ze er genoeg geld extra verdienen ermee! Doen ze nu ook nog trouwens, belasting ontduiken op alcohol, verdiend ook wel genoeg.

Oorlog tegen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm....the War on Drugs... :smoke

 

"so, there's some kind of WAR going on....and apparantly, the people on DRUGS are winning..."

- Bill Hicks

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je geen baan kunnen hebben en geen voorbeeldige burger zijn als je af en toe blowt?

Ik heb voorbeelden genoeg in mijn omgeving :D

 

Grtz J. :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd, kijk maar naar 85% van wietforum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De vraag is dan natuurlijk wel of hij/zij gelukkig is, ook al staat hij/zij genoteerd in de Quote 500... ;). Want om nou je jonge leven te spenderen aan keihard werken, terwijl je net zo lekker kan genieten.. Tjah...

 

nouja zeg, ik zit zelf op het hbo(elektrotechniek) waar ik het best wel heel erg druk mee heb(en ik kan nou niet zeggen dat ik me niet vermaak). en ik denk niet dat de mensen die boven in de qoute lijst staan vroeger zoveel meer gewerkt hebben dan een andere doorsnee student. maarja het enigste verschil hun waren wat handiger met de €tjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjah,

 

Ik ben afgestudeerd met zo'n 4 jointjes per dag, wel allemaal na de "productieve" dag ;)

Heb er nog geen problemen van ondervonden!

 

Ik denk inderdaad dat het sterk afhankelijk is van de persoon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...