Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Van Bouwverslag Naar Kweekverslag

Recommended Posts

Voor diegene die het bouwverslag niet gevolgd hebben, de opstelling:

 

3x600 watt

aanzuiger 1500m3

afzuiger 2400m3

84 x 6.5 liter potten (6 extra, voor evt. uitval)

Soortje onbekend, zoals de GS zegt, een "silvertje" / "wit soortje"

 

Gisteren op het laatste moment toch stekken gekregen. Hierdoor kon ik de potten niet 24 uur van te voren inwateren, of de stekken preventief behandelen. Stekjes zagen er netjes uit, worteltjes kwamen net door de plug heen. Op het oog heb ik geen beestjes of vreemde dingen kunnn ontdekken.

 

Ik heb potten eerst water gegeven met wortelstimulator (rizotonic), en toen de stekjes geplaatst, in hun voorbemeste aarde. Ik heb ze toen allemaal nog een sproeibeurt gegeven met wortelstimulator.

 

Volgens de GS zou de aarde voldoende voeding geven voor 3 weken.

Ik weet dat de tafel behoorlijk vol staat en dat het straks dringen wordt wie bij het licht mag.

 

Vandaag zijn de lampen voor het eerst aan, en zijn we dus officieel van start. :specool

Vanmiddag ga ik even me temperatuur controleren, als deze goed is laat ik de lampen nog wat zakken.

 

 

 

De pagina doet een beetje vreemd, maakt spaties tussen de regels aan, en laat sommige foto's niet zien.

 

Dus plak ik de foto's maar onder elkaar.

 

 

 

In mijn layout staan 4 foto's, maar de pagina laat er maar 2 zien???

 

//edit whazzup: gebruik geen html maar de bb tags [ img ] en [ /img ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olá BBB...

 

ik had je bouwverslag gevolgd, dus hier ga ik ook ff een abonnementje op nemen...

Alleen jammer dat je niet precies weet welk soortje het is, maar het ziet er súper uit... :specool

 

Succes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@No-zem, leuk dat je dit ook gaat volgen, zal wel wat hulp kunnen gebruiken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes en plezier! Heb zo'n vermoeden dat door dit hok je andere ook snel draaiend zal zijn:whistling

 

Maar omdat je er behoorlijk wat hebt staan zou ik ze alsnog preventief bespuiten. Niets zo jammer als in je enthousiastme stiekum van je plan afwijken. En nu kan het nog makkelijk en hou je je hokje "schoon". Juist doordat je niet exact weet wat het is zou ik hier aandacht aan besteden.

 

Nu heb ik vernomen van iemand die er mee geexperimenteerd heeft dat wanneer je je lampen "in lijn" met elkaar hangt er een beter resultaat is dan wanneer ze parralel te hangen. Plus je wordt er minder scheel van, als de bulp aan is.

 

grtz

Ook hier een abonementje :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk weer een nieuwe van die geldwolf :engel

 

Ziet er natuurlijk toppie uit, had er ook niks anders van verwacht.

 

Was het eigenlijk wat de stekken??? Zie het laters pas :smoke

 

En waarom heb je drie lampen aan in de groei??

 

Veel succes BBB en lekker dat je het zo kan leren :specool

 

med_gallery_9381_3428_1997404.jpg

 

med_gallery_9381_3428_11067.jpg

 

 

gr ert

 

FF een dingetje, zet de volgende x je stekken blokkes onder de aarde.

Drogen ze ook niet zo snel uit, en geen beessies en dergelijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat zeker.Maar waarom heb je er voor gekozen om er maar 3 lampies boven te hangen?

Je hebt zo te zien genoeg plaats voor 4. :engel

Mooi dat die kabels zo hoog hangen. :specool

Je hebt een mieters leuk hokkie zo ,man!!!

 

Die blokkies ja.Beter om die onder aarde te doen .Of had ertje je dat al verteld??? :specool

Ik zie dat wel meer........Zouden de stekkenboeren dat advies meegeven om meer stekken te kunnen verkopen als het misgaat??? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bbb

dit ziet er erg netjes en strak uit voor en test kweekje :specool :smoke

hoop dat alles voorspoedig gaat

he bbb wat ga je doen laat je ze een struik worden of haal je de zijtakken er af om 1 mooie rechte top?

ivm ruimte?

ga je gelijk in bloei ?

 

 

 

veel suc6 ga dit volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dedos Verdes, dat andere hok gaat pas draaien als het helemaal af is, daar wijk ik niet vanaf ! :specool

 

Dat is ook de reden dat ik deze ruimte heb gemaakt. Ik heb de spullen in huis om ze te behandelen, maar wil ze even een aantal dagen de tijd geven om wat aan te sterken.

 

 

 

@ert'ie, stekken zagen er in mijn ogen netjes uit, maar ben natuurlijk een leek :smoke

 

Ik zou inderdaad best 1 lamp uit kunnen zetten maar ik weet niet hoeveel licht de folie tegen houd, vandaar dat ze alle 3 maar aangezet heb. Ik gooi straks nog wel wat aarde bij de potten.

 

 

@Bots, Ik wil ze 5 dagen voorgroei geven, maar heb daar eigenlijk geen speciale reden voor. Voor de rest laat ik me gewoon adviseren door de mensen die dit verslag volgen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

de layout doet nog steeds vreemd (maakt spaties tussen de regels aan??)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He BBB,

 

Succes met deze eerste ronde dat het je mooie toppen mag opleveren :specool .

 

BZ

 

p.s. de volgende keer de stekblokjes ook onder de aarde, en de potten helemaal vol, deze zal

nog behoorlijk inklinken de aankomende tijd :smoke .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit! :specool

Ik zou de lampen inderdaad een kwartslag draaien zodat de bulb evenwijdig aan de plantjes hangt.Kan je ook wat eerder weer normaal zien,als je bezig bent geweest in je tuin.Met het wat dieper ingraven van je blokjes voorkom je ook enigszins het sprieten.Misschien kan er nog wel een klein laagje aarde bij? :smoke .

Veel kweekplezier!

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lampen een kwartslag draaien,.......... Ik persoonlijk ben van menig dat een lamp meer licht uitstraald naar de zijkanten (is een gevoels kwestie, kan het niet met bewijzen onderbouwen), omdat aan de achterzijde de fitting in de weg zit, en aan de voorzijde de bollekop van de lamp een rol speelt. Ook kan ik nu de kappen evt. oprekken/knijpen om het een andere spreiding te geven.

 

In het licht kijken???? welke mongool gaat nou naar z'n lamp zitten kijken, terwijl er plantjes zijn om naar te kijken :smoke :specool

 

 

 

De temperatuur blijft aan de hoge kant. Bij binnekomst was de temp onder het zeiltje 30,1 graden. Heb de plantjes nog even een sproeibeurt gegeven, daar zullen ze het mee moeten doen vandaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zon mongool hahahahahah.

 

Hebbie nou nog een lampie uit gedaan of miss zelfs 2??

 

Ik zou er een aan doen en dan over 2dagen de 2e en dan nog 2dagen de 3e.

Is mijn visie en of je er wat mee doet, das jou probleem :specool

 

Verders zijn je planten verwende de dames aan het worden, van alle gemakken voorzien :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mongool ben ik niet,maar ik kijk ook niet alleen naar mijn voeten.Dus wat verblinding is toch niet te vermijden dacht ik :smoke .Bij alle adviesen etc. over de positie van je lamp(zie ook foto's van alle andere kweken),is het volgens mij toch echt beter om ze...?

 

een kwartslag te draaien!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, wat een hoop mongolen hier toch :smoke

"In de lamp" kijken doe je, ook al probeer je het nog zo hard niet te doen. En dat is dan niet eens de belangrijkste reden. Is opbouwende critiek heh, zit er superstrak uit allemaal verder, maar de meeste zijn erg jaloers op je hok(ken) en als er dan een puntje gevonden wordt zul je het horen :engel. Rest van je factoren zijn prima in orde dus daarom zal het wel goed draaien.

 

Toch die temperatuur, vaag is dat. 30graden gaat nog prima hoor, maar je zou met je opzet het naar beneden moeten kunnen brengen. Heb je veel bochten oid? hoe blaas je in en uit? waar komt de inlaatlucht vandaan? Draai je overdag of snachts? Zijn de punten die ik aangepast heb en met minder capaciteit. Bij mij werd het voorheen 36c :specool en nu 27/28 met 35%gebruik afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het met de invoer van je lucht te maken heeft. wat eruit gezogen word moet er ook in kunnen.

Een onderdruk is goed maar niet teveel, misschien kan je proberen wat passieve inlaten erbij te creeren, zodat de afzuiger kan trekken wat hij nodig heeft..

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja ziet er super uit dat komt wel goed met BBB.

 

en die tafel zo hoog zal wel lekker werken ipv op de grond.

 

en ps die lampen had ik ook niet allemaal aangedaan in de eerste week.

 

grtz NH :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai bbb

 

hey ik zie die vsa hangen daar boven je lampen das niet goed toch??

 

waarom hang je die waterdichte daar niet?

 

en die 18 gr mag wel wat hoger hoor ook ivm dat mozaiek virus

 

grtzzzz succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iruzumi

 

TMV en gr???

Leg aub ff uit, want dan weet jij meer als ik.

Ik heb het ook en als dat door de gr komt hoor ik at graag.

We zijn nooit te oud om te leren!!

 

Dit hok gaat er hier na toch uit BBB???

 

gr erttepet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hok en mooie plantjes, ga je ook volgen :specool

 

En ert ik denk dat ie bedoeld ,het tmv virus is actiever bij lagere temps. Als de stek het in zich heeft.

 

cu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aad, ik laat de lampen deze kweek ronde gewoon zo hangen, anders moet ik boven de dames hun hoofd gaan boren. Kom er nu ook niet meer lekker bij,......en mongool was een geintje hé! :engel

 

 

 

@Dedos Verdes, de eerste regel van dit verslag verteld wat voor een setup ik gebruik :smoke

 

Ik heb een aantal bochten moeten maken (3x90gr) De aangezogen lucht komt van buiten, en wordt binnen uitgeblazen. Ik ben er gisteren achter gekomen dat er iets niet klopt met de fan controller. Ik kan hem wel harder en zachter zetten, maar volgens mij werkt de sensor niet. Gaat dus ook niet langzamer lopen als de temp lager is als de ingesteld waarde. Een 2e mogelijkheid zou kunnen zijn dat de aanzuigslang ergens gescheurd is,..... :specool Ik draai trouwens van 7.30 t/m 11.30.

 

 

 

@ert, zal vandaag 1 lamp uit zetten, kwam er gisteren niet van.

 

 

 

@paffie, ik snap niet wat er mis is/gaat met de layout. Als ik het bericht aan maak, dan staat alles er keurig in (heb wel vaker foto's geplaatst) maar zodra ik het plaats, dan komen er overal spaties tussen de regels. Ook kan ik soms geen 2e foto plaatsen omdat de cursor niet onder de 1e foto wil komen????

 

En of het jou nou helemaal gelukt is???? :specool

 

 

 

@irezumi1, dit is gewoon een rommelhok, zodat ik een beetje kweekervaring kan op doen. De vsa's in je hok is geen ideale opstelling. Ik zal dit hok echter hooguit 2 a 3 keer gebruiken. Zodra mijn andere ruimte klaar is, dan sloop ik dit hok weer.

 

 

 

@Ertter, een aantal van de spullen van dit hok gebruik ik straks voor in de moederruimte.

 

 

 

Ik ga straks de dames weer bezoeken, eens kijken hoe ze de nacht zijn door gekomen. (de min en max op de temperatuur/LV meter af lezen) Kan ik meteen even mijn brandblusser ophangen (deze kwam een beetje laat binnen). En ik kan even mijn witbalans op mijn camera uittesten, zodat we geen vergeelde plaatjes krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je probleem bbb: je gebruikt de speciale editor. Dat is waardeloos, uitzetten in je opties of paragrafen tikken zonder tussenregels.

 

Heb vanavond een hamerslag kap opgehangen met 400 watt erin en ben gaan meten. Toch 90 graden draaien bbb :specool. Denk dat het komt omdat in het midden het licht een kortere weg moet afleggen in ieder geval. De vlek die ik waarnam met de meter was gunstiger voor in de lengte opstellen.

 

Meet het eens na zou ik zeggen. Aan de open zijkanten zit geen reflectie en daar raak je veel licht nodeloos kwijt, in ieder geval aan één kant. Dat kan beter op plantjes komen. En dan de fittingen aan de buitenkant? Of wellicht toch aan de binnenkant om de overlap te compenseren? Dat moeten we nog eens goed nameten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Wazzup, dankje wel voor je genomen moeite. Ik draai ze na deze ronde een kwartslag. Viel mij al op dat er nergens iets over terug te vinden is. Ik kan me voor stellen dat een kap een bepaald verlichtings patroon geeft, maar hoe deze er uit ziet?, en welke luxwaardes nog nut hebben??. Heb zelf geen luxmeter, anders had ik wel een grid getekend en de waardes gemeten, om zo een patroon te ondekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze zoals Whazzup voorstelde verhangen OF 180 graden draaien, ligt er maar net aan hoe lang je kabel is :specool

 

Suc6 met je kweek BBB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 1

 

De stekken een warme douche gegeven met rizotonic wortel stimulator en de automatische brandblusser opgehangen. Ik heb 1 lamp uitgezet, en de overige 2 iets naar elkaar toe getroken. Op mijn camera de wit balance ingesteld, zodat ik foto's kan maken met de lampen aan.

 

 

Temperatuur: min. 18 - max. 34.3 Dit was met 3 lampen en zonder ventilator. De ventilator ga ik morgen kopen, zodat er wat meer circulatie in het hok komt.

 

Foto's plaatsen gaat nu weer goed :specool (rich text editor stond aan ipv standaard editor).

 

1 stek gaat het denk ik niet redden, hing al een beetje slap bij binnenkomst

 

En ik heb een stek met een vreemd gevormd blaadje. (de witte spikkels is gips, viel naar beneden tijdens het ophangen van mijn blusser)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...