Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Van Bouwverslag Naar Kweekverslag

Recommended Posts

@ert ja ik bedoel het mozaik virus (als de plant het heeft)

 

heb ik uit dat topic van stijlloos.

 

Bestrijding

 

Zoals al eerder gezegd een oplossing is er niet als het er eenmaal in zit gaat het niet meer weg. Wel zijn de omgevingsfactoren van belang, een plant die constant een omgevingstemperatuur van 21 graden Celcius of hoger krijg zal minder last hebben van het virus. Je temperatuur op 21+ houden is dus een must.

 

dat tikt stijllooos

 

daarom zei ik hou het boven de 21 gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slimme jongen die BBB :specool

 

Dat rare blad is TMV.

 

Nou Irezumi, zo zie je maar dat ik wat kan leren van jou :specool .

Ik wist het echt niet en ik heb echt TMV in me hokkie :smoke

 

Dus Thanx

 

 

BBB gaat lekker :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi begin BBB :specool

 

Wat ik wel zou doen is de potjes alsnog helemaal vullen met aarde..

 

veel sucses..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 2

 

Begint al lekker te ruiken in mijn hokkie. Veel stekken hebben helaas TMV. Zal hier op het forum wat info zoeken, wat dit verder voor gevolgen heeft.

 

De temperatuur is sterk verbeterd (na het uizetten van 1 lamp).

 

 

Volgens mij werkt de sensor van de fancontroller niet, helaas heb ik geen handleiding van het apparaat. Er gebeurt helemaal nieks als ik de temperatuurs instelling verdraai (fan gaat dus niet harder of zachter lopen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan wel goed he??

 

Zie ook dat je aarde heb bij gegooid, toppie.

 

 

Dus als je de themp naar een lagere stand zeg 14draaid gaat ie niet zachter ook, want ik zie op de foto dat je alles op de max hebt ingesteld staan.

 

Dus je zou speed 1 en 2 op min moeten zetten en niet op voluit als nu en dan kijken of ie langzamer gaat draaien met de themp control.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ert, Ik had nog wat aarde over (moet ff bij halen) en heb daarmee de rest afgevuld. De temperatuur knoppen, kan ik wel naar langzamer of sneller draaien (fan gaat dan ook sneller of langzamer lopen), maar als ik bijv. de temp op 15 graden of 35 graden instel, dan zou hij zelf de fan moeten regelen, naar versnellen of langzamer lopen,......en dat doet ie niet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo BBB,

 

Dat word straks een groot oerwoud op je plankie. :smoke

 

effe prefentief sproeien met bayer :specool

scheelt je hoop ellende straks :specool

 

succes kerel

ga je verslagje volgen :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan zal je sensor naar God zijn.

Was geen nieuwe neem ik aan??? Wel balen, want dan moet ie helemaal open denk ik.

 

Succes dan maar :specool

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Banaaniel, besproeien doe ik eind van deze week dan zijn ze wat sterker, en ja het zal behoorlijk dringen worden :specool

 

@Ertter, het was geen nieuwe. Ik kan hem wel langzamer/harder zetten. Ik zal volgende week hem eens van de muur halen en open maken, mischien dat ik een sensor los kan bestelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he BBB op de foto staan de maximale en minimale motorsnelheid op maximaal dus draait de fan altijd max ... draai de eerst meest linkse knop eens terug naar minimaal :smoke zou moeten werken .. ver zou ik even een stokje in de pot steken met een pedaal emmer zakje eroverheen trekken voor de lv

zeker bij dat slappe ding :engel

 

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, wees lief voor ze he, ze zijn nog maar klein.

 

Straffen kun je straks wel doen als ze moeten gaan werken :specool

 

mooi hokje trouwens.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Happy Dude, Doet helaas niks,.......En wat betreft het plantje, die heb ik onthoofd :smoke (was toch een kneusje gebleven) Ik heb toch 6 extra stekken voor evt. afvallers.

 

@Just4fun, :specool d'r over, slavinnen moeten het worden :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BBB,

 

wat betreft kneusjes,

deze kunnen juist tot de mooiste en meest winstgevende dames uitgroeien.

heb zelf ook een paar gehad (zie 2e ronde en dan in mijn hok midden en achteraan)

zijn juist de grootste van allemaal geworden!

dus misschien heb je wel je kiloplant :engel omgelegd :specool

 

voor de rest echt mooie hokkie...

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5

 

Gaat wel lekker (voor zover ik het kan beoordelen :specool ) Ik vraag me af of de lampen niet wat kunnen zakken, hangen nu nog op 1 meter van de plantjes. Hebben vandaag geen water gehad, grond voelde nog vochtig aan.

 

De temperatuur is wat aan de hoge kant, maar valt mij mee met 3x600 watt. Heb er nu wel een ventilatortje bij staan.

med_gallery_9381_3428_1977401.jpg

 

 

 

Even een close upje

med_gallery_9381_3428_56882.jpg

 

 

 

Een aantal stekken hebben TMV (slechts 1, soms 2 blaadjes) Deze is echter een uitzondering.

med_gallery_9381_3428_174892.jpg

 

 

 

Zaterdag gaat de klok naar 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze nog 2 weken laten groeien

 

zijn nog wel erg klein om de bloei in te gaan

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Irizumi1, ik moet wel rekening houden dat ze niet te groot worden ivm de ruimte die ze hebben, ik zal ze nog even laten gaan, ik ben bang dat 2 weken echter te veel wordt.

@Dedos Verdes, zal de lampen naar 75cm brengen.

 

Super leuk dit :specool wordt erg leerzaam. Lijkt me straks prachtig (als mijn ruimte klaar is) om zaden te ontkiemen, verschillende soortjes te kweken, stekken te maken, enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ze idd niet te lang laten groeien gezien de tussen (geen) ruimte tussen de potten in

anders komen ze straks in de verdrukking.

 

Ik denk dat als je een kartonnetje over je meter zet de temparatuur al een stuk lager is.

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had/heb de zelfde verkleuring in de bladeren zitten, ook dat lichte groen.

 

Maar ze staan nog steeds buiten en doen het goed.

 

Maar die bladeren met de verkleuring erin wordt nog wel erger,tenminste bij mij heeft 10% van de plant het.

Ben met de voeding bezig geweest hoger/lager ,de ph grond en water.

Niks alles goed.

 

Ze zijn echt wel gegroeid :specool

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blauwezand, heb inmiddels een kartonnetje er overheen gemaakt, scheelt inderdaad een graad of 4

 

@jeroen1970, die met die verschrompelde blaadjes heeft TMV. Ik geef nog helemaal geen voeding, ze staan op voor bemeste aarde. Wel krijgen ze nog wortelstimulator, en ik zuur nog niks af.

 

@Butcher, Ik had de lampen vandaag op 75cm gehangen, morgen laat ik ze naar de 60cm zakken.

 

Dag 6, Vandaag hebben ze elk 1/2 liter water in hun mik gekregen, daar zullen ze het voorlopig mee moeten doen. Het lijkt erop dat ze nu echt een groei spurt aan het maken zijn, want ik begin nu per dag duidelijk verschil te zien in groote. Ik rook zelf niet, maar ik vind het wel heerlijk ruiken in mijn hokkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke zo ze nog twee dagen laten groeien, en dan omgooien na 12-12.

 

 

je hebt nog niet zo veel ruimten en kleine poten dus om hap :engel

 

het is toch een test dus So What

 

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan gaan we maandag om,........maakt mij niet uit :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...