Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Slotty

Klaar Met Mijn Eerste Tl Kweek Jackberry En Freebee

Recommended Posts

Dag 100-kiem, dag 90-11/13, 10 weken bloei FreeBee_2 One Women Show

 

Het is lang genoeg geweest, vanavond geknipt, gewoon een paar plaatjes ter ondersteuning.

 

Vertrouwde beelden

gallery_12569_3377_124031.jpg

 

gallery_12569_3377_101446.jpg

 

Snik

gallery_12569_3377_244713.jpg

 

Hoofdtop #1 - 62gram nat

gallery_12569_3377_224836.jpg

 

 

Hoofdtop #2 - 40gram nat

gallery_12569_3377_118929.jpg

 

 

Resttopjes - 55gram nat

gallery_12569_3377_74932.jpg

 

 

Alles bij elkaar - 157gram nat

gallery_12569_3377_269363.jpg

 

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit slotty :bier blijf het zeggen...

 

dat word weer mooi dikke 30 gram lekkere rookwaar voor jou :D

jij gaat goed het nieuwe jaar in :specool

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja BeeKaa, ben er ook heel blij mee zeker als je bedenkt dat er een flinke top is blijven staan voor de zaadwinning, TL-power :bier .

 

Ondanks dat het door iedereen word afgeraden omdat je je wiet vern..kt heb it toch wat losse topjes en fluf rustig in de magnetron laten drogen :specool om voorlopig een "lekker" rokertje te hebben, resultaat na het drogen zo'n 3 a 4gram :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo slotty, had je niet 4 van die planten in je hokje staan ?! Dat zou een lekkere 120gram zijn... :bier Dan heb je toch wel een mooie opbrengst zou ik zo toch zeggen. De topjes zien er in ieder geval heel smakelijk uit... Lekker dik ook, kan best onder TL toch !?

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@KeesTheMad,

Toen bij het knippen de eerste tak los in de hand had en ook het grote blad eraf had gehaalt :( Had niet verwacht dat ze zo groot waren, het zag er op het netje lang niet zo groot uit. Mijn eerste ronde kan al niet meer stuk :specool

 

@Jan de Ripper,

En allemaal dankzij het WietForum ;)

Off-topic, On-topic Doen we een keer :P :bier

 

Voedingsschema (gedeeltelijk uit eerdere reply)

 

Grond

VAM biologische voorbemeste potgrond uit het tuincenter, aangevuld met 10% (gewichtseenheden) natuurgedroogde duitse hooglandklei in korrels van 1-3mm, wat Sannies Bacto en de BAC mycorrhiza schimmels

 

Water

Vijverwater Ph 7.2 (vijver van 4.500liter, biologisch filter en kraakhelder), dagelijkse water/voedings-gift (met een watertemperatuur van ongeveer 23 graden.

Met al het blad wat momenteel in de vijver valt zal de Ph nog wel wat gaan zakken (in het voorjaar gaat er altijd een vrachtje Maerl in om de Ph weer rond de 7,3 te krijgen)

 

Watergift in het begin van bovenaf, rond week 4 is de watergift vooral van onderen.

De watergift is vanaf week 4 ongeveer 0,5 liter per plant, gaat op gevoel!

 

Voeding

BAC-Groei, BAC-Bloei, BAC-PKbooster, ongeveer volgens schema en om de 1 a 2 weken wat Sannies Bacto

(heb nog niet hoeven bijsturen, houd het blad en de ontwikkeling goed in de gaten)

 

EC en Ph

EC meet ik niet (heeft niet zoveel zin met de gebruikte voeding) en afzuren laat ik ook achterwege (lekker simpel)

 

Schema (vanaf zaaien)

Week 1 - Groei - 24/0 - geen voeding

Week 2 - Groei - 12/12 - 1cc/l BAC-Groei (Naar 15liter pot)

Week 3 - Groei - 12/12 - 1cc/l BAC-Groei, 1 x Bacta

Week 4 - Groei - 12/12 - 1cc/l BAC-Groei

Week 5 - 1e week bloei - 12/12 - 1cc/l BAC-Bloei 1 x Bacta Bloei zet nu zo'n beetje in

Week 6 - 2e week bloei - 12/12 - 2cc/l BAC-Bloei, 1cc/l PKbooster (om de dag),1 x Bacta

Week 7 - 3e week bloei - 12/12 - 2cc/l BAC-Bloei, 1.5cc/l PKbooster (om de dag),

Week 8 - 4e week bloei - 13/11 - 2cc/l BAC-Bloei, 2cc/l PKbooster (om de dag), 1 x Bacta

Week 9 - 5e week bloei - 13/11 - 2cc/l BAC-Bloei, 3cc/l PKbooster (om de dag),

Week 10 - 6e week bloei - 13/11 - 2cc/l BAC-Bloei, 3cc/l PKbooster (om de dag),1 x Bacta

Week 11 - 7e week bloei - 13/11 - 2cc/l BAC-Bloei, 2cc/l PKbooster (om de dag)

Week 12 - 8e week bloei - 13/11 - 2cc/l BAC-Bloei, 2cc/l PKbooster (om de dag), 1 x Bacta

Week 13 - 9e week bloei - 13/11 - Geen voeding of boosters meer tot oogsten

(13/11 is bij mij 13uur licht / 11uur donker)

 

 

De eerste 5 weken hebben de planten bij elke waterbeurt voeding mee gekregen, de planten zagen enorm groen en heb daarna maar om de dag voeding meegegeven.

 

De JackBerry zit nu in de 11e bloeiweek dat is 3 weken op gewoon water en heeft nog prachtig, tot in de puntjes, groen blad.

Denk dat er nog voldoende voeding in m'n super bufferende grondje zit om het een tijdje uit te houden daarnaast zal er ook voeding in het water uit m'n vijver zitten.

 

Snel een update van de JackBerry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er prachtig uit slotty,

lekker lekker, smullen maar.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off-topic, On-topic Doen we een keer :P :bier

 

Dan kom ik wel met de bus..... :( ;)

 

Ik vind het voedingsschema van BAC dat je gevolgd hebt wel vrij straf. Ik heb ongeveer dezelfde dosis als jij aangehouden, maar dan 2 keer per week en toch zag ik hier en daar verbrande puntjes. Vooral onder de duo fluor, dus misschien staan ze er net iets te dicht onder (5 cm terwijl 10 cm wordt aanbevolen). Daar ga ik volgende keer rekening mee houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie toppen hoor slotty, ben onder de indruk zit er ook goed compact uit ;)

 

maar er staan nu nog een paar planten wat ktm ook al vroeg ??? want uit je antwoord kon ik dat niet opmaken je had tog 4 planten ( en 2 geoogst dus ?? )

 

 

ziet er heerlijk uit, nu ff minimaal 2 weken laten drogen ( 3 zal ik eerder doen ) en dan kan je lekker smoken :bier

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bier Damn, wat ziet dat er tasty uit!

Hoe lang heeft ze bij de kapper gezeten?

 

Net met m'n laptop naar de plantjes gegaan, even aan ze laten zien hoe het moet, krijg ik meteen van ze naar m'n hoofd geslingerd dat het oneerlijk is om dat van ze te verwachten aangezien ik geen scrognet heb gemaakt... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bier Ziet er heerlijk uit m8, mooie opbouw van de toppen....zo zie je dat je een heerlijk eigen rokertje kan telen onder TL, zonder al teveel kosten, en natuurlijk een schitterend hobby project :(

 

**Buigt Diep** ;)

 

PS: Niet alles voor dat het "echt" gedroogd is in de microwave flikkeren lol.....droog wat op de orgi manier en cure het, en laat dan even weten hoe het smaakt, maw een klein rookverslagje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weetje,

Thanx hoor, jammie, jammie

 

@Jan de Ripper,

Nog wel even laten drogen en curen hoor!

Klei?

 

Masteryero,

Het was maar 1 plant, de volgende is een JackBerry, 1 á 2 weken schat ik en er staan ook nog planten in die nog ongeveer een maand nodig hebben. Ik heb net een nieuw topic geopend voor de tweede volle ronde.

 

Spewey,

Dank je. Was maar 1 plant, heb er een uurtje over gedaan (helder!) en daarna.... :(

Hoe het had gegaan zonder SCRoG weet ik niet ;)

 

Achterhoeker,

Yep :P

Doe ik, zie hieronder :specool

 

Xinix,

Klopt als een bus.

Dank je.

Zat helemaal zonder en ga niet naar de CS met al dat lekkers in huis. Bijna alles zal ik netjes drogen en laten curen :bier Verslagje komt er, kan natuurlijk best nog wel even duren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gedaan man klasse ik hoop dat je een lekker rokertje er aan over houd en wat betreft zaden hopelijk krijg je er een mooi nageslacht van ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou lekker smaken zal die wiet wel doen ik ken inmiddels de jackberry :P vergis je niet met het doseren die zoet geur kan verradelijk zijn heah !!!! de vader van een vriend van me en zijn vriendin sliepen er gisteren perfect op ( dit was buitengekweekte jackberry ) kan je na gaan wat deze wel niet kan doen :specool

 

 

nou die andere topic gaan we dan ook maar volgen heah ;) krijg ik nou nooit is rust :bier :(

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Masteryero,

Zal het eerder ondervinden dan verwacht :(

Als je aktief bent op een forum gaat idd veel tijd in zitten, het is voor mij alleen maar haalbaar als ik niet te veel reply, soms wil je iemand iets vragen of een adviesje geven dat houd direct in dat je het topic blijft volgen en replyen :specool

 

Ik ben blij met alle reacties na m'n One Women Oogst, dat doet mij toch wel goed :P

 

Dag 105-kiem, dag 95-11/13, 11 weken bloei Het ging veel te goed

 

 

Helaas heb ik meeldauw in de kast, mijn eigen stomme schuld doordat ik vorige week een buitenplant met meeldauw in de kliko heb gekwakt en het waarschijnlijk via m'n kleding heb overgebracht (vest).

 

Meeldauw

gallery_12569_3377_86610.jpg

 

 

Blaadje rechts onder

gallery_12569_3377_54791.jpg

 

 

 

De JackBerry dame welke de meeste plekjes had ga ik vanavond knippen, had nog 1 á 2 weken te gaan maar ze zal nu ook wel gaan smaken :bier

 

Verder probeer ik het bij de andere planten plekje voor plekje onder controle te houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he jammer man..

maar met een klein kwastje is het goed te doen hoor.. plekje voor plekje aanstippen en behandelen

heb het de laatste weken wekelijks gedaan bij de buitendames..

 

 

gewoon goed in de gaten houden, jij bent veel slimmer dna meeldauw..

 

en silinal of spul van bayern doet wonderen... vooral als het alleen nog maar vlekjes zijn.

 

groeiers dan maar even preventief behandelen.

 

gelukkig is de JB bijna klaar :bier

 

suc6 en sterkte

 

alvast fijne feestdagen ;)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey slotty,

 

Een klein sponsje met een beetje melk (Puur) over de met meeldouw besmette plaatsen en je ziet het nooit meer terug, tenminste dat heeft voor mij prima gewerkt !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

melk schijnt idd goed te helpen..

 

maar zou het wel met een kwastje/penceeltje doen..

das iets precieser..

 

zoals we eigenlijk meer van kees gewend zijn dan van BK ;)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melk is goed voor elk, dus ook voor de plant... ;) .

 

Als je zo'n schuursponsje even een hoekje er vanaf knipt dan werkt dat prima hoor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustig mannen, ik ben er helemaal uit! Ik breng melk aan met een kwastje om jullie beide blij te maken ;)

Bedankt voor de tips en ik zal goed voor de patiëntjes zorgen.

 

Dag 105-kiem, dag 95-11/13, 11 weken bloei, Plant twee is ook geknipt

 

Door de plotselinge meeldauw in de kast heb ik om de risiko's te beperken de JackBerry (was het meest aangetast) maar uit de kast gehaalt en geknipt (was toch bijna klaar).

 

Heb helaas geen foto's kunnen make maar wil toch een klein knipverslagje maken.

De JackBerry heeft een heel losse structuur, beslist niet de compacte toppen van de FreeBee. Hierdoor nam het knippen bijna twee uur in beslag en leverde een aardig hoopje mooie witte knip op en een balletje schaarhash van een milimeter of 3 doorsnede.

 

De geur tijdens het knippen was sterk maar wel prettig en fruitig.

 

De opbrengst is 145gram nat en staat nu voor één dag onder het filter bovenin de kast daarna gaat het de garage in om verder te drogen.

 

Ga nu ff de geit melken en een kwasje zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Achterhoeker,

Heb enkel Doffers in de til en geen pincet bij de hand :no

 

Dag 112-kiem, dag 102-11/13, 12e week bloei, Consemilla toppen ook geknipt

 

Heb gisteren de laatste toppen ook geknipt, de oude planten zijn erg gevoelig voor de meeldauw, die ik nog niet volledig onder controle heb, en kregen zelfs al aantasting op de stam.

 

FreeBee_2 Consemilla top van 24gram nat

gallery_12569_3377_98781.jpg

 

Er zit nog behoorlijk wat van het juiste wit op en er zal vast nog een flink rokertje vanaf komen ;)

De totale natte opbrengst van deze plant (FreeBee) komt op, 175gram topjes, 15gram witte knip en een zaadtop van 24gram.

Dat is een krappe 200gram nat :P

 

De laatste consemillatop van de JackBerry woog maar 8gram nat, de totale natte opbengst van deze plant komt hierbij op 148gram en 25gram witte knip, heb nog niets droog van deze plant en zal de volgende update een opsomming geven van alle grammen en zo.

 

:wOOt

 

Dag 90-kiem, dag 82-11/13, 8e week bloei, Meeldauwbattle

 

Bij de jongere planten schieten de topjes al aardig op, het zijn er in ieder geval lekker veel :P

Het blijft lastig de meeldauw volledig onder controle te krijgen en ben gestopt met aanstippen met melk momenteel knip ik alles met een plekje direct weg, dan maar wat minder opbrengst (zal in ieder geval niet naar aangebrande melk smaken).

 

To zover maar weer, ik ga maar weer gezellig doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...