Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Slotty

Klaar Met Mijn Eerste Tl Kweek Jackberry En Freebee

Recommended Posts

So zeg die hebben het zo te zien naar hun zin, als je de foto van dag 26 vergelijkt met die van 10 dagen later is die jb denk ik verdubbelt qua groote en blijft veel mooie vertakkingen vormen.

Ook opvallend breed blad trouwens, kijk uit dat die struikjes niet uit je kast groeien met zulke groei potentie :D

Over een weekje zullen ze er trouwens wel wat hariger uit gaan zien, aangezien ze nu 3 weken op 12/12 staan, benieuwd hoe de krachtpatsers zich verder zullen ontwikkelen.

 

Ik blijf met stonde apen ogen volgen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi slotty, zoals ik al eerder zei :smoke.

 

Mijn ouders zijn zelfs trots op me omdat ik zoveel toewijding toon... Ik had toch gedacht dat ze daar anders over dachten maar ze zijn geloof ik allang blij dat ik het voor de planten doe en niet voor het roken van de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff ziet er echt netjes uit!

 

Klopt het dat je je plantjes op 12/12 hebt gezet na 2 weken of ben ik nou mis, ik dacht namelijk dat je 4 weken 18/6 doet en daarna 6 op 12/12.

 

Please correct me if i am wrong !!!

 

Greetz Pauluz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Circusaap

Yep Monkey, gaat geheel naar wens, de groei zit er lekker in. Er zijn twee planten die gemaakt lijken voor het SGRoGgen, kort en snelgroeiende uitlopers.

 

@KeesTheMad

Goed om te horen Kees, heb je topic al gespot hoor maar algelopen week was het hier een gekkenhuis en kon ik de energie niet opbrengen om voldoende ingelezen te reageren.

 

@PauluzDbG

Hey Pauluz, klopt ze zijn na 10 dagen op 12/12 gezet in een 15literpot. Je kunt zelfs geheel zonder voorgroei, de plant gaat toch pas in bloei als deze er gereed voor is.

Zelf wil ik korte plantjes maar wel voldoende internodes (elke internode 2 scheuten/toppen) om het net voldoende gevuld te krijgen vandaar de korte voorgroei.

 

Allemaal bedankt voor de leuke reacties :smoke .

 

Vanavond heb ik weer wat tijd om het verslag bij te werken, is hard nodig want ook de planten hebben een zware week achter de rug :wave: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hoort het :smoke

gallery_12569_3377_60795.jpg

 

 

Lekker verslagje om te volgen :wave:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker bossig zo.. ook meteen bladeren met 7 vingers, een goed teken

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey slotty fpoe een hele geruststelling dat er bij jou ook zo weinig is te zien na 2 a 3 weken bloei want mijn staan nu 4 weken in bloei en beginnen kleine topjes te vromen nu meot ik wel zeggen dat mijn dame buiten in de volle grond staat. die jackberry van jou trouwens is echt mooi :wave: wat een internodes, helaas ik heb mijn jackberry van mei tot en met eind juni in een 3,5 l pot moeten houden omdat ik bang was dat dit anders boven het hek zou komen :blink: helaas zelf na een dikke groei stagnage is de plant van 40 cm ( eind juni ) naar zeker wel 2,20 weten te groeien ( 1 oktober was de groei er wel uit ) wat een potentie heeft deze plant:D kijk er wel mee uit en wees maar blij dat je geen 4 weken voorgroei heb gegeven die plant groeit echt nog wel 3 a 4 weken door na de omschakeling van 18/6 na 12/12

 

die dikke bladeren van jackbeery herken ik ook terug in de mijne schitterend echte sativa uitstraling heeft ze :smoke

 

dat de toppen van ons nu maar flink mogen groeien

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sannie,

Die komt ff lekker aan :smoke , het kweekje gaat lekker en ik voel dat deze manier van kweken bij mij past, lekker simpel :P .

Ik zal met liefde voor je kinders zorgen en hoop dat de beloning zoet mag smaken.

 

@Bambino

Dit is vanaf het begin mijn favo, ook heb ik een FreeBee (man/vrouw?) met gelijke bouw

 

@Masteryero

Hier een overzichtje groei/bloei

JackBerry_1 na 10 dagen op 12/12 Dag 18 bloei - V

JackBerry_2 na 10 dagen op 12/12 Dag 18 bloei - M

FreeBee_1 na 10 dagen op 12/12 nu na 27 dagen 12/12 - geen duidelijkheid

FreeBee_2 na 10 dagen op 12/12 Dag 22 bloei - V

 

De JackBerry dame ligt al op het netje om wat bondagetechnieken uit te proberen, de 2meter gaat ze beslist niet halen

 

Dag 37-kiem, dag 27-12/12 JB en FB's op SGRoG gezet

 

De afgelopen dagen voornamelijk bezig geweest met het monteren en vullen van de SGRoG-netjes, dit had ik een weekje eerder willen doen maar van een van de Freebees is het geslacht nog steeds onbekend.

Het moest er toch van komen dus het risico dat ik energie in een man steek moet ik maar voor lief nemen.

 

Hier de plaatjes van de planten, de vervangers van de mannen laat ik buiten dit topic anders komt het nooit af.

JackBerry_1

gallery_12569_3377_594425.jpg

 

 

 

 

gallery_12569_3377_351944.jpg

 

 

 

 

gallery_12569_3377_203816.jpg

 

 

 

 

 

Alle grote bladen weggenomen ;) om zoveel mogelijk licht op de uitlopers te krijgen :wave: .

gallery_12569_3377_38733.jpg

 

 

 

 

FreeBee_1 Heb ik moeten knakken om de netjes laag te kunnen houden

gallery_12569_3377_55918.jpg

 

 

 

 

gallery_12569_3377_449245.jpg

 

 

 

 

gallery_12569_3377_22509.jpg

 

 

 

 

gallery_12569_3377_216196.jpg

 

 

 

 

 

FreeBee_2 Dit was het plantje met dat varkenskrulletje en blijft wat achter bij de andere twee krachtpatsers.

Het Fimmen heeft maar twee uitlopers gegeven (gewoon getopt dus)

gallery_12569_3377_21906.jpg

 

 

 

 

gallery_12569_3377_198766.jpg

 

 

 

 

gallery_12569_3377_53928.jpg

 

 

 

 

Net opgebonden, de topjes liggen nog plat

gallery_12569_3377_294723.jpg

 

 

 

Het is nu maar te hopen dat FreeBee_1 snel laat zien dat het een dametje is.

 

Verder krijgen de planten water uit de vijver Ph6.5 / Ph7 met om de week 0,25 gr/pp Sannies Bacta. Als de bloei lekker opgang is ga ik de minimale dosering BAC Groeivoeding en later ook de PK-Booster van BAC gebruiken.

 

Sinds een week heb ik wat last van Varenrouwmugjes, het is nog minimaal en probeer het met plakstrips in de hand te houden, zodra het meer wordt dan een enkel mugje zal ik Nemathoden bestellen om de krengen uit te roeien :blink: :wOOt .

 

Groetjes, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey slotty,

 

Wat een bomen zijn dat geworden, dikke stammen !!!

 

Die van mij hebben hetzelfde probleem nu, het bovenste deel van het stammetje is dikker dan het onderste deel...

 

Jammer van die muggetjes maar ik denk dat je er toch nog iets moois van gaat maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi slotty, mooie plantjes.

Mooie opbouw, bij mij strekken ze altijd veel meer.

 

Ik blijf dit volgen.

 

Scrog ze :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@So_Solid,

Gewoon direct veel licht erop :smoke en een goed bodempje dan kun je ze wel korthouden, bij het op 12/12 zetten blijven er twee kleur 33 buisjes in de kast (voldoende blauw voorkomt het strekken)

 

@KeesTheMad

Echt, ondanks dat de planten behoorlijk verschillen zijn ze allemaal erg stevig gebouwd.

 

Dag 39-kiem, dag 29-12/12 Laatste FreeBee ?????

 

Nog steeds weet ik niet wat die laatste FreeBee :wave: is, dat is twee weken nadat de eerste man zich liet zien.

De opbouw van de plant is prachtig dus LAAT HET EEN MEISJE ZIJN!!! Nu zit ik met 5 planten in m'n kast en dat schuift een beetje rottig met die netjes erop.

 

Nu het scroggen is begonnen besef ik het voordeel van de miniscrogjes, je kunt er van alle kanten gemakkelijk bij zelfs als je netje vrij laag staat.

 

Kasje leeg, goed zijn de twee kleur33 buisjes te zien in een veldje kleur827

gallery_12569_3377_241880.jpg

 

 

 

 

 

Freebee_2, ontwikkeld zich onvoldoende dus niet genoeg toppen op het net

gallery_12569_3377_142046.jpg

 

 

 

 

 

JackBerry_3 erbij (dag 19 zaai, dag 11 12/12), ter vervanging van de man

gallery_12569_3377_125464.jpg

 

 

 

 

 

JackBerry_1 erbij, mag ook nog wat groeien

gallery_12569_3377_112611.jpg

 

 

 

 

 

En als laatste de FreeBee_1, mooie plant misschien iets te veel blad

gallery_12569_3377_131034.jpg

 

 

 

 

 

Groetjes, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wave: slotty slotty slotty ... :smoke

 

iets te veel blad= iets te veel fotosynthese= iets te veel gramm= iets te veel stoned?= :blink:

 

wederom goed bezig

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens Bambino, het probeem met al dat blad bovenin is dat het daaronder een beetje tot stilstand komt :smoke ....en ik heb nog een paar topjes bovenin nodig :blink:

 

Had eigenlijk de grootste baderen helemaal onderin kunnen laten zitten om nog een beetje licht te pakken, probeer ik over een week of 2/3 wel uit met die nieuwe JB die in de kast staat.

 

Dat is het voordeel van continue doorkweken je kunt alweer snel iets nieuws uitproberen (optimaal, iedere 3 weken één plant oogsten en één nieuwe erin), het nadeel is dat het rendement lager is, zolang het geslacht niet bepaalt is ben je mogelijk een man aan het huisvesten :wave: .

 

Ik overweeg een voorgroeikast voor 2 plantjes te maken zodat er altijd 4 dames in de bloeikast staan.

 

Groetjes, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien is dit een optie voor je?

 

nirvanabubblegum.JPG

 

maar dan niet zo rigoreus, je scrognet wat lager en meer top/plant bovenuit laten steken.

 

 

wat je ook kunt doen is een moederplant houden, of je wilt graag met zaad willen werken..

 

 

we zullen het wel zien wat je vanplan bent :smoke :wave:

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bambino,

Houd het liever lager en iets minder extreem, wel lekkere dikke toppen trouwens :blink: .

 

Het werken met zaad is leuk, spannend en geeft je totale controle :wave: daarnaast zijn al je planten een beetje anders en tref je soms een "spekkie" (een superplantje!), wil eigenlijk van elke plant één topje bestuiven om zo het, voor mij, lekkerste wietje te zoeken.

 

Het is vooral de FUN om een lekker en zuiver wietje te kweken :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey slotty uit zaden kweken is zeker fijn zeker als je ook het geld hebt om zaad te kunnen betalen

maar ja na deel is altijd wel dat je neit zeker bent van hoeveel vrouwen je hebt of er wel veel knallers zitten tussen het zaad. een moeder zorgt voor constante kwaliteit heb je dus zo'n knallertje tussen je zaden zitten hoe die dan als moeder. maar een moeder houden is weer investeren en kost extra stroomkosten en dus geld wat ik ook weer begrijp het is net wat de kweker wil

 

 

@ bambino die pica ziet er anders verdomd goed en dik uit !!!! :smoke

 

greetzzz masteryero

 

oww slotty je bitches doen het fantastische dit is je eerste keer ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Masteryero

Wat kosten betreft valt het allemaal wel mee, maximaal 10 zaden in 3 maanden. Voorlopig houdt ik het bij zaden uit Sannies shop, Sannies, Motarebel of Breeders choice, dan zit ik tussen de 20 en 35 Euro voor perfect zaad.

Anders kun je overwegen om wat zaad voor eigen gebruik te kweken.

Je kunt een man onder een spaarlampje ofzo zetten (ver van je kast!) en stuifmeel opvangen om in te vriezen en dan met een kwastje één topje bestuiven voor de zaadwinning.

Heb zo'n 10jaar terug wat zitten rommelen met een binnenkweekje, was een ramp, spint, varenrouwmug, etc. en verder 2 buitenkweekjes zonder poespas met voeding en zo.

 

@Bambino

Aangezien we best vaak in dezelfde topics rondhangen, heb je me vast een paar keer zien rond fladderen :smoke maar ik heb het momenteel erg druk waardoor ik mij onvoldoende kan concentreren op het topic.

 

Vooruit dan maar :wacko:

 

 

Dag 48-kiem, dag 38-12/12 Eindelijk duidelijkheid, de laatste FreeBee is een MAN :huh:

 

Na 36 dagen 12/12 heeft de laatste FreeBee eindelijk zijn ware sexe getoont, ik dacht al een paar dagen één enkel miniscuul bloeihaartje in een oksel te zien maar HIJ had mij bij de ballen, balen dus!

gallery_12569_3377_161374.jpg

 

 

 

Het resultaat van de 4 oorspronkelijke zaden 2x JackBerry en 2x FreeBee is precies 50%

Nu maar hopen dat de twee "mannenvervangplanten", die nu 20dagen op 12/12 staan, snel hun geslacht tonen zodat ik met een beetje geluk m'n kastje vol heb met (4) dames :P .

gallery_12569_3377_59156.jpg

 

 

 

Deze vervanger gaat van 2l naar 15liter en is al lekker doorgeworteld. Hopelijk gaat de wortelontwikkeling nog door, heb wel een beetje schimmels en bacterien meegegeven om ze wat te helpen.

gallery_12569_3377_350242.jpg

 

Het verschil in de overgebleven dames is enorm in alle opzichten waarbij op het moment de geur van de FreeBee erg opvalt, ze geurt sterk, brutaal en aards (eigenlijk stinkt ze gewoon! :wOOt )

 

Het netje van de JackBerry (JB_1) is al aardig gevuld en hoewel de groei er een beetje uit is ontwikkelen de toppen zich geheel naar wens.

gallery_12569_3377_153955.jpg

 

 

 

Beetje dieven kan geen kwaad

gallery_12569_3377_43357.jpg

 

 

 

Duidelijk gevalletje van SGRoG-schade, met dat gefrunnik lopen de blaadjes gemakkelijk schade op.

gallery_12569_3377_281043.jpg

 

De trichomen op het blad beginnen zich te vormen

gallery_12569_3377_196606.jpg

 

 

 

De overgebleven FreeBee (FB_2) heeft het netje wat minder gevuld en de groei is er al aardig uit :o

gallery_12569_3377_45303.jpg

 

Hier nog een topje

gallery_12569_3377_169427.jpg

 

 

 

Andere foto's ben ik vergeten te maken en nu heb ik er geen zin meer in :specool (lekkere Silver Haze, heet Knetter bij Birdies, Haarlem).

 

Heb nog niet het gevoel dat de planten iets tekort komen daarom zal ik bij de volgende update op mijn voedingschema ingaan.

 

Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chips, iets te enthousiast geweest :smoke

 

Gisteren het gefimde topje van een nieuwe JackBerry naar het net gebogen, leek allemaal in orde, helaas moest ik deze morgen dit trieste beeld aanschouwen :wacko:

gallery_12569_3377_117227.jpg

 

 

 

Jammer hoor het fimmen lijkt redelijk gelukt.

gallery_12569_3377_164971.jpg

 

 

 

Het netje zal niet zo vol worden als die van grote zus

gallery_12569_3377_374108.jpg

 

Vandaag nog even een 18watt lampje erbij gezet om de voorkant iets beter te benutten. Als test heb ik de elektronica van een 15watt spaarlamp als VSA gebruikt zoals in >>DIT<< topic van Meuk.

gallery_12569_3377_72585.jpg

 

 

 

Het is maar een probeerseltje maar ik moet zeggen dat het perfect werkt, start direct en geen geflikker meer, de buis wordt iets minder warm en de EVSA blijft handwarm (is open electronica, dus eerst de spanning eraf voor je eraan komt), heb de EVSA even in een plastic doosje gedaan voor de veiligheid.

 

Hier het gevolg van contact met een warme TL buis (beslist niet heet) bij m'n FreeBee dame

gallery_12569_3377_64837.jpg

 

 

 

Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer bij de minder volle netjes een de bladeren die boven topjes hangen weg te buigen.

door ze onder het gaas te frunniken of als het echt niet anders gaat gewoon afknippen...

dit is wel rigoreus, maar naar mijn mening helpt het wel.

 

En dan alleen de bladeren die de bovenliggende topjes overschaduwen he...

 

ik heb dit de eerste kweek gedaan en de 2e niet echt... en dat verschil is werelds!!!

probeer het zelf maar eens bij 1 plant en oordeel zelf.

 

wat ik nog kwijt wou... waarom heb je zo weinig blauwe buizen terwijl je plantjes nog groeien???

als ze in de groei staan zou ik de verhoudingen minstens op 50/50 zetten om een lekkere scrogplant

(klein en breed) te krijgen... liefst nog op alleen blauwe buizen.

 

ik begin pas met 50/50 bij de eerste haartjes en dan als de plant gestopt is met groeien dan gooi ik alleen de rode buizen erin.

 

verder ziet het er strak uit petje af :wacko:

ieder heeft zn eigen manier he :specool

 

groet

 

BK :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BK, trippertjuh (heb net je paddo verslag gelezen :wOOt ),

 

De kleinste plantjes staan nog maar kort op SCRoG en heb ik nog weinig mee gedaan omdat ik nog niet weet of het dames zijn.

De grote planten hebben inmiddels een diefbeurt gehad waardoor er meer ruimte onder het net is om wat blad weg te proppen.

Zal je advies opvolgen :D , ik doe het wel op mijn manier maar voor tips, op- en/of aanmerkingen sta ik zeker open.

 

De buiskleuren hebben te maken met de kweekmethode die ik gebruik, er staan namelijk altijd planten met verschillende leeftijd in de kast en altijd op 12/12 en ik dacht dat twee kl33 buisjes de groei voldoende konden inperken.

Na de eerste oogsten wil ik toch naar een nieuwe lichtbak, zit nog een beetje te broeden over het hoe en wat :offtopic .

Op dit moment denk ik dat het 140 tot 210watt T5 (kl827) met zelfbouw reflectoren gaat worden en daarbij LED,s om de planten te voorzien van voldoende blauw licht (voor de LED's moet ik nog wat info bij elkaar zoeken).

 

Goed dat je meedenkt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit jij ook alweer te denken... Het blijven toch klussers he die TL-gasten, rare snuiters dat het zijn :D .

 

Ik zit er nu over te denken om een echt HIGH-POWER TL-kastje te gaan maken, waar ik dan de buizen op zo'n 0,5cm van elkaar hang, dan kom ik op 864W/m2 aan TL licht, dat is een stuk meer dan wat je met een HPS zou doen. Wat ik dan wil doen is een grote aardebak maken en deze vol knallen met zaden, direct op 12/12 zetten met enkel kleur 33, zodra ze bloeiverschijnselen tonen de mannen er uit en 2/3 van de buizen vervangen voor 827 buizen. Mocht dit niet werken, dan gaan we weer gewoon kweken... :offtopic

 

Maar goed, even terug op jou planten :D, ze zien er toppie uit... TL ForTheWin :wOOt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gekke Kees :D ,

Een beetje maf kan nuttig zijn voor de creativiteit :offtopic

Bij TL kweken is het vechten om elk grammetje en dan kan een afwijkend idee zowel positief als negatief uitvallen, leerzaam dus!

Zelf richt ik mij in eerste instantie op de kwaliteit en als dat onder controle is komt het rendament (gram/watt) aan de beurt, denk je niet dat dat veel buizen per oppervlakte je rendament negatief zal be-invloeden?.

Bij veeeeel lumen zal het effectieve licht wel dieper komen wat weer zal resulteren in meer stevige toppen :D

Houd je in de gaten en ben benieuwd hoe je plannen zich ontwikkelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joepieeee :bier ;) :offtopic :D

 

Dag 54-kiem, dag 44-12/12 Een kast vol dames :wOOt :D :) ;) , love them all!

Wijk toch maar af van de planning om m'n voedingsschema toe te lichten om het heugelijke feit te vieren dat ik er TWEE DAMES bij heb.

JB_3

gallery_12569_3377_14351.jpg

 

 

FB_3 (kreeg hem niet scherp)

gallery_12569_3377_28293.jpg

 

 

Een Jackberry en een FreeBee dus, beide planten zijn een beetje door het net geschoten en moeten met harde hand op hun plek worden gezet.

In tegenstelling tot grote zus JB, welke zich gewillig in alle poses en standen liet zetten, heeft deze jonge JB-telg nogal een eigen willetje hetgeen op gepaste wijze is afgestraft :D

gallery_12569_3377_307687.jpg

 

:P Ze SGRoGged waardeloos, ze geeft 0,0 mee en barst bij een beetje spanning langzaam open ;) .

 

Vanaf het ontkiemen is JackBerry_1 mijn favoriete plant geweest, heel langzaam gaat mijn voorkeur over naar FreeBee_2. In het begin van de bloei stonk ze enorm, nu begint ze steeds subtieler te ruiken en lanzaam beginnen de topjes het blad te overheersen.

Plaatselijk sneeuwbuitje.

gallery_12569_3377_284025.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het afscheuren van de takjes vindt ze niet fijn,je had er beter stukje voor stukje kunnen buigen maar dat is achteraf.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...