Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Magus Genetics Warlock Feminised (en Amnesia Haze in scrog)

Recommended Posts

Weapon of mass intoxication.

 

Kees...

 

W A T E E N K N O T S!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe terug naar de werkelijkheid.. De 400 watt HPI is uit, de 600 watt HPS hangt nu in het midden. Laatste beetje bloeien ze af op alleen HPS.

 

Warlocks, we zitten op 8,5 week nu. Dit weekend gaan ze om! Alle trichomes milky, velen al amber.

gallery_5211_3806_77585.jpg

gallery_5211_3806_244884.jpg

 

Ik zat nog eens te kijken... van deze grootte kun je er zo 16 op een vierkante meter zetten in een relatief lage ruimte. Ook wel leuk. Maar liever een half metertje groter :lol:

 

Ook de van de Amnesia Haze beginnen de trichomes al massaal melkwit te worden. Ze begint flink te kleuren hetgeen haar eindfase inluidt. Over een week herken je haar niet meer. bijna 9,5 week bloei nu.

gallery_5211_3806_1887.jpg

 

gallery_5211_3806_335815.jpg

 

gallery_5211_3806_79763.jpg

gallery_5211_3806_249953.jpg

gallery_5211_3806_179264.jpg

gallery_5211_3806_142698.jpg

 

 

buds zijn superhard en erg zwaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi werk Whazzup, lekkere knotsen en ze zien er inderdaad erg massief uit. :lol: Ben benieuwd hoeveel er van bijde af zal komen, voor de looks hebben ze in iedergeval al een dikke 10! Droogse en succes met de zaag erin :lol:

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat oogsten is geen lol aan hoor, knip knip klaar! :lol: Een echte luie plant. Volgens mij heb ik Gerrit wel eens horen zeggen dat ie een hekel had aan knippen :lol:. Dat mag ik wel. Die AH zal een ander verhaal worden, hoewel die over een weekje lekker aan het afrijpen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een schatting wat voor gewicht die warlock in de schaal gaat brengen ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik heb geen idee en ik moet je eerlijk zeggen dat ik daar ook helemaal geen verwachtingen voor heb. Ze zijn behoorlijk dik, morgen middag gaan ze om en op de weegschaal. voor het nat gewicht met stelen. Dus wordt vervolgd. De toppen zijn behoorlijk massief dus tja, daar moet toch wel een lekker rokertje vanaf komen. Meer benieuw ben ik naar de Amnesia Haze. De toppen zijn uiteraard wel wat kleiner dan de Warlocks (in scrog) maar wel behoorlijk hard ook. Ik denk dat dat nog wel zou kunnen gaan verrassen. De AH nemen de helft van de tent in beslag, dus ook de helft van het licht eigenlijk, dus effectief, als ik de hele tent had volgezet (zoals de bedoeling was) was de opbrengst onder 1000 watt twee keer zo hoog geweest. Ik ga voor pak hem beet 0,8 gram per watt, dat zou betekenen een ons of 4 Amnesia Haze waar ik heel erg blij mee zou zijn. Maar ik laat me graag verrassen. Het is jammer dat ik in het begin zo'n groot gedeelte van de Amnesia Haze heb moeten afknippen dat door het buigen en breken de groei niet meer aankon, anders was hij nog veel bossiger geweest. Maar daardoor hebben de Warlocks ook een weekje extra groei gehad, anders waren ze helemaal klein gebleven.

 

Ze hebben natuurlijk wel voldoende licht en ruimte gehad. Zoals ik al zei, in dit formaat kun je er zo 16 van op een flinke meter (1,2 x 1,2)kwijt met beperkte voorgroei (en dan worden ze nog wat hoger ook doordat ze meer met elkaar concureren), dus we zullen het resultaat een beetje in die verhouding moeten zien, met de aantekening dat de Amnesia Haze natuurlijk ook wel wat in de weg stond. Een tent met alleen open warlocks laat meer licht door naar beneden dan een dek Amnesia Haze, dus ook dat is een beetje vertekend. Maar goed. Dit dus maal 16 (plus een beetje) op 1000 watt zou voor deze plant een indicatie moeten zijn bij beperkte voorgroei.

 

Een ander punt wat moeilijk is in te schatten is het effect van de 400 watt HPI er continu bij. Dat heeft uiteraard wel geleid tot compacte planten, en zeker voor de AH was dat lekker bij de scrog. Voor de Warlocks was dat wellicht een nadeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk er nog maar even naar want morgen gaan ze echt om :lol:

gallery_5211_3806_312966.jpg

gallery_5211_3806_263428.jpg

 

AH, tja, wat moet ik er nog van zeggen.. verloopt zoals voorspeld.

gallery_5211_3806_172474.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Whazzup, ze zijn in elk geval een plaatje :lol: als de geur een beetje in de buurt komt van het uitzicht moet het heerlijk zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier geen woorden voor :lol:

 

petje af whazzup, en gerrit niet te vergeten.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker hoor!! Dat wordt genieten met knippen kan ik je nu al verzekeren.. :lol:

 

En die geur die vrijkomt.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze ruiken inderdaad heerlijk. Zoals Gerrit al zei, die linker lijkt een pietie andere invloeden te hebben dan die rechter, maar dat gaan we samen met Gerrit uiteraard een avondje gezellig doorproeven.

 

Nou het drogen nog! Omdat ik een tent gebruik en dus lught uit de ruimte zelf aanzuig wordt de zolder gelukkig regelmatig ververst. Heb geen idee hoe ze gaan ruiken, kan ze nu natuurlijk niet in de tent laten hangen om te drogen. De AH straks wel overigens. Zit al na te denken hoe ik een stuk of 80 toppen makkelijk kan ophangen want ik wil ze perse met blad drogen. Maar in ieder geval komen de Warlocks in dezelfde kamer te hangen. De meest eenvoudige oogst die ik ooit gedaan heb bij een plant. * knip *

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, dat "logeetje" of "vondelingetje" is behoorlijk uit de kluiten gewassen, alleen lijken de toppen vooral aan de bovenzijde nogal open/los van structuur, erg warm geweest?

 

Als je die Amnesias met blad wil drogen kan je ze toch zo bij het stammetje op de kop hangen, of ben je dan bezorgd voor schimmel in verband met de dichtheid van de plant?

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warmte kan ik niet zoveel over zeggen hoewel ze wel zo aan de top van dit hokje zitten qua hoogte. Maar nog 2 weken te gaan :lol:

 

Dat oogsten is een beetje ingewikkelder gerrit, er zit namelijk een flink zwaar stuk gaas van 1,20 x 60 in verweven :lol: Ik denk niet dat er over twee weken nog veel dichtheid over is aan deze plant. Die wordt hardstikke geel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hang ze lekker aan het zelfde scrog net op waar je ze nu op gebonden hebt :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja ook een idee, gewoon omdraaien :lol: Nou we zien het tegen die tijd wel. Wil mijn tent echter zo snel mogelijk weer leeg hebben voor de Anesthesias.

 

Vandaag de twee warlockjes omgelegd, verrassend: Ze verschillen niet zoveel in gewicht. Waar de ene een grotere hoofdtop heeft zijn van de andere de buds onderin wat meer ontwikkeld. Ik had al herhaalde malen gezegd en gewaarschuwd, verkijk je niet op de grootte, deze zijn gewoon echt klein ivm de (te) korte voorgroei, maar geeft wel een goede indruk van de groei, ontwikkeling en topvorm. De "kleine" warlock is vuil bijna 2 ons, de grote 2 ons en 8 gram :(. Ze hangen aan hun voetjes aan het plafond momenteel. Zelfs met 16 op een meter is dat niet zo rendabel (hoewel ze dan waarschijnlijk wel behoorlijk wat langer worden ivm onderlinge competitie), zou uitkomen op meer dan 3,2 - 3,5 kilo nat, hetgeen kaal een krappe 6 ons oplevert (takjes er af, veel blad zit er niet aan), hetgeen slechts 0,6 gr/watt zou opleveren. Een wat betere belichting zou er wellicht nog aan meehelpen, maar wat extra voorgroeien zou je zeker tot een gr/watt moeten kunnen brengen met minder planten. Nou ja, dat bewijst nummer 4 wel :(.

 

Kortom, had van te voren geen al te hoge verwachtingen van de opbrengst en als er dan ook nog zo'n 80 gram vanaf komt ben ik super tevreden. Warlock in de shop is zeker geen echt goedkoop wietje, en 80 gram... nou daar roken we wel effe van hoor.

 

Het ging om de test en die is goed verlopen. Geen herma's (echt maar één banaantje gezien, verder niks), helaas een man, maar dit was de eerste batch en daar ging de test juist om. Met de tweede batch heeft Gerrit zelf goed geexperimenteerd (op bijna 60 ontkiemde planten alles vrouwelijk) dus ik kan met een gerust hart zeggen dat ik die van harte kan aanbevelen. Tomas gaat een lekker kweekje tegemoet in zijn bak. :lol:

 

gallery_5211_3806_254590.jpg

 

gallery_5211_3806_50763.jpg

gallery_5211_3806_36243.jpg

 

Nog even ter herinnering: Hier waren we al op 12/12. De grootste Warlock bleek helaas een man. Dat was eigenlijk de grootte die ik in gedachte had bij op 12/12 gaan, de kleine Warlocks (die dus wel vrouwelijk waren) zijn uiteindelijk nog ruim 2x zo groot geworden. Dat was voor die grote ook wel leuk geweest :(

gallery_5211_3806_191411.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Whazzup,

 

Wanneer is het oogstfeest? :lol: Ondertussen beginnen we nu toch wel heel nieuwsgierig te worden naar de rookwaar.

 

Gerrit heeft wel gelijk over het weeskindje. Doordat ze ongetopt en lang in de groeifase is doorgegaan, is ze, ondanks het knakken, ver boven het kritieke punt gekomen van de kweekruimte. Na ampel overleg heeft dat tot twee conclusies geleid. De bedrijfsverhuizing en de start van een verzorgde warlock kweek. :(

 

Wij hebben hier nog wel een lege droogkast staan. :lol:

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, ja dat dacht ik wel! Nou, zodra hij droog is hebben we in huize whazzup een uitgebreide nabespreking met een drankje en een hapje onder het genot van een rokertje Warlock met de maker van al dit moois. Misschien moet je maar gewoon aanschuiven om de kneepjes van deze plant te leren kennen.

 

Hier gingen ze al op 12/12 trouwens. De HPI heeft overigens ook zo zijn invloed gehad.

gallery_5211_3806_46009.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Whazzup,

 

Een mooie terugblik, dat geeft toch weer een heel andere kijk op de zaak.

Nu ik weer terugzie hoe betrekkelijk klein ze waren bij de start heb je toch wel bijzonder goed werk geleverd :lol: .

Ik reken zelf ook altijd ca 20% van het nat gewicht als schatting van het droog resultaat dus ik denk dat je met die 80 gram goed in de buurt zit, persoonlijk zou ik daar heel tevreden mee zijn.

 

Bedankt voor je mooie en gedetailleerde verslag, hoewel ik de fout in de eerste batch betreur heeft het nauwelijks tot negatieve reacties geleid, veelzeggend over de heersende attitude op dit forum :lol:

 

Over het oogsten van de Amnesia, de tip van Sannie lijkt mij ook de beste optie, zolang je de boel maar los werkt en knipt voordat het echt droog is om beschadiging te voorkomen.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weer een super verslag Whazzup. Dank je. :lol:

 

Groetjes Blow :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Gerrit, ben er ook erg tevreden mee. Een gedeelte gaat ook naar een medicinale roker, om eens te kijken hoe deze bevalt.

 

:lol: graag gedaan Blowsterke

 

Inmiddels gaan we natuurlijk wel door met de Amnesia Hazes, alleen onder 600 watt HPS nu.

gallery_5211_3806_85985.jpg

 

gallery_5211_3806_220688.jpg

 

gallery_5211_3806_42854.jpg

 

gallery_5211_3806_298373.jpg

 

 

Buds krijgen nu persoonlijke support aan de buitenkant

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er ook heerlijk uit whazzup veel succes ermee !! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

drogen aan een netje,

dat wordt vast een nieuwe trend.

 

En dat met die knuppelplant he,

die kun je doneren aan de plaatselijke honkbal vereniging.

 

Dat ziet er weer smakelijk uit whazz,

petje af.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah, meer een politieknuppeltje hoor :lol:

 

Paar AH budjes.

gallery_5211_3806_159678.jpg

 

gallery_5211_3806_200511.jpg

 

gallery_5211_3806_17927.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat een heerlijk rokertje worden :lol:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...