Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

16xlowryder Onder 108w Tl Op 0,25m2.

Recommended Posts

Alle zaadsamples zitten op de bus. Van één tester weet ik dat er een verslag gaat komen, de rest is vertrouwelijk cq buiten het forum om.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, hij gaat lekker kees.

Ik ben benieuwd naar je sample.

Ik weet wel dat de zaden onder een 100 Watt HPS af worden gebloeid.. ;)

Greetz uut Achterhoek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Achterhoeker,

 

Nice, verslagje gaat goed komen geloof ik zo, dat er maar flink (nuttig) gespammed mag worden. Weet je ook al watvoor voeding je gaat gebruiken en wat voor potjes etc. ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo

 

Druk bezig steeds, wie niet maar waar haal je de tijd nog eens om papier te scheppen voor een stukje van 5 x 5 cm ;) succes met de zaden en de lowie's hé ;)

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tuinkabouter,

 

Dat was gewoon A4 formaat wat in stukken gescheurd is hoor... Je ziet het verschil bijna niet omdat de vezels mooi door blijven lopen aan de zijkant! Maar ja, ik kom inderdaad tijd tekort...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kees, hier wat steekwoorden voor de megalomaniac kweek die gaat komen:

 

100 Watt HPS met evsa en spiegelkap

Aardebak van ongeveer 30 L

Wateren dmv buis in aarde

B.A.C. voedingslijn + BACTO

micorhyza schimpies

Heeeel misschien Blumat's

 

En verder heb ik nog niet echt plannen. Het word trouwens zeer waarschijnlijk een scrog

ivm mijn lage ruimte (totaal 80 cm.) Mss wel een 360gr scrog?

 

Ik heb nog genoeg tijd om alles voor te bereiden dus het komt wel goed.

 

Greetz Achterhoeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey achterhoeker,

 

Je moet wellicht alleen uitkijken voor het mogenlijke AF potentieel. Het kan zomaar zijn dat een deel van de planten uit zichzelf in de bloei schiet. Je kunt ze dus bijvoorbeeld eerst een tijdje laten groeien en daarna pas in scrog zetten als je zeker weet dat ze dat niet doen. Snap je ? Verder moet je geen BAC door blumat's doen, dan verstoppen ze...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt, die AF zat ik ook al mee in m'n achterhoofd..

Ik denk dat ik er wel een bijzondere oplossing voor heb, maar dat blijft een verassing ;)

En dat van die B.A.C. voeding weet ik, dit is eigenlijk met alle bio voedingen wel.

Daarom ga ik ook wateren door buizen onderin de aarde, dit bevalt me tot nu toe goed.

Die blumats wil ik eigenlijk gaan testen op een buitenkweek deze zomer...

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man!

 

mijn topic is volgens mij wel gelukt! ;)

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo er is veel gebeurd maar zo weinig tijd om het allemaal te vertellen, dus nu ff een drive-trough door het kees-planten-paleis.

 

De lowryders in potjes... 16 Vrouwen.

gallery_9137_3700_686518.jpg

 

 

4 mannen op een rijtje + 1 onbekend.

med_gallery_9137_3700_206116.jpg

 

 

Oops, maar goed, volgende keer 9x9 ipv 7x7.

gallery_9137_3700_864039.jpg

 

 

16 vrouwen in micro stijl aardebak. Ongeveer 20-25L aarde zit er wel in though...

gallery_9137_3700_701490.jpg

 

 

30L vat...

gallery_9137_3700_124139.jpg

 

 

Plantjes in de aardebak, met tadaa: Blumat's.

gallery_9137_3700_557868.jpg

 

 

De mannen pakken achteraan nog wat licht mee... (+ onbekend)

med_gallery_9137_3700_139542.jpg

 

 

Oei Oei Oei, dat ziet er best lekker uit, de pp'tjes hebben nu een weekje stil gestaan, maar volgens mij gaan ze nu zwellen.

gallery_9137_3700_478111.jpg

 

 

SCReen Of Green.

gallery_9137_3700_831704.jpg

 

 

Dat was het weer, ik moet nu snel gaan...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer overheerlijk uit collega!!

 

ben benieuwd wat jij van die blumats gaat vinden..

heb jij zon set gekocht? of allemaal losse delen?

 

ik zit er ook over te denken om voor de vakantie misschien zon set aan te schaffen.

 

-moet je bijvoorbeeld eerst alle schroefjes bijstellen? of staat dat allemaal al goed>?

-hoeveel liter water moet er in het vat om de druk hoog genoeg te kunnen houden?

- raken deze niet verstopt door de "organische" bac voeding?

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kees,

 

Mooi hoor, lekker groot voedingsvat! Gebruik je ook een circulatie pompje om het voedingswater in beweging te houden?

Ik ben zelf ook van plan met Blumats te gaan werken, heb de probeerset van 5 st. al liggen :D

 

De megalomaniac zaden zijn trouwens safe and secure, bedankt he! Je hoort binnenkort meer van ze :lol:

 

Greetz AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele mooie score man vrouw kees

 

Nu nog even geduld zodat de dames wat toppen aan gaan maken

 

Je zit nu wel in de tijd dat ze snel gaan groeien

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
-moet je bijvoorbeeld eerst alle schroefjes bijstellen? of staat dat allemaal al goed>?

-hoeveel liter water moet er in het vat om de druk hoog genoeg te kunnen houden?

- raken deze niet verstopt door de "organische" bac voeding?

 

-Ja je moet alle schroefjes bijstellen, ik heb ze nu 3 dagen met rust gelaten, maar vond dat ze érg droog stonden, dus ik heb ze nu 2 tandjes natter gezet. Ik ga nu morgen kijken of het beter is. Ik verwacht dat ik na een dag of 3-4 wel door ga hebben hoe het moet. Maar écht een groot probleem is het niet. Als je eenmaal een goede instelling hebt kun je daar wel ff mee doen. Volgens mij kun je namelijk mits je ze onder water bewaart die dingen eeuwig op dezelfde stand laten staan zonder dat er iets veranderd.

 

-Het vat moet gewoon hoog staan. Mijn vat staat een meter boven de planten ongeveer, dat wordt aangeraden, maar met een halve meter moet het ook lukken al zal je druppelaarinstelling dan anders zijn. Het vat van mij is max. 50L geloof ik. Ik heb er zo'n 30L ingevuld.

 

-Voeding doe ik er niet doorheen. Als ik dat zou doen zou ik hydrovoeding gaan doen, maar ik geef ze gewoon iedere paar dagen een beetje BAC met de hand in 100ml water ofzo, overvoeden is toch niet mogelijk omdat de voeding toch eerst beschikbaar gemaakt moet worden door bactierën en schimmels.

 

Ik heb de beginnersset besteld + een stapel extra blumats. Maar ik heb nu al spijt dat ik er niet meer besteld heb, want voor buiten is dit I D E A A L.

 

Aah, Achterhoeker, hoe vond je m'n sjieke zadenpakkie...? Immer vulpen hé :lol:. Circulatiepomp? Niet nodig he, geen voeding. Sowiso maar na iedere ronde de slangen even doorspoelen met dripclean o.i.d.

 

Hé tnt, Ja ze gaan lekker inmiddels :D. 2 dagen weg en ze gaan flink. Net heel even gepest, kwam 5 minuten nadat het licht uit ging binnen dus heb het nog heel even aangedaan om te kijken, maar vooral de PP'tjes zijn gaan zwellen dus dat gaat nog iets moois worden!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kees,

 

Hoe bedoel je dat de voeding eerst beschikbaar gemaakt wordt door bacterien en schimmels?

 

Ik heb ook blumats en ik zat er aan te denken ook eerst gewoon met blumats en hydrovoeding te gaan kweken, maar het liefst zou ik met biologische voeding aan de slag gaan.

 

Gr. jcp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biologische voeding kan wel, maar dan moet je ieder dag je vat omspoelen, en dat is (bijna) niet te doen. Er is nog wel een andere manier. Ze hebben bij tropf ook een soort voedingstoedienapparaat, schijnt niet zo duur te zijn en of het al te krijgen is weet ik niet, maar dit mengt als laatste de voeding er doorheen dus zou een uitkomst kunnen zijn.

 

BAC is biologische voeding, dat wil zeggen verrotte meuk. Deze meuk is voor de plant totaal onbruikbaar, maar de schimmels en bacteriën vinden het geweldig en deze maken weer afvalstoffen welke voor de plant prima voeding is.

 

Kees.

 

PS: Hydrovoeding kan natuurlijk prima en hoeft écht niet slecht te zijn. Maar ik geef ze wel gewoon 1x per week een beetje (bijna) pure BAC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere dag m'n vat omspoelen gaat hem idd niet worden nee :D

 

Ik heb even gezocht en dat apparaat bestaat idd wel

 

stroomloos doseerapparaat dat zeer betrouwbaar doseert bij een minimale waterdoorvoer van 10 liter per uur

 

Daar kom ik denk ik niet aan met 4 a 5 planten :lol:

 

Dan ga ik m'n eerste kweek gewoon op hydrovoeding via de Blumats en bijvoeden met wat BAC zoals je zegt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je een mooie tunnelkas hebt met daarin 250 blumat's dan kom je daar wel aan :lol:.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat goed met de planten. De mannen staan lekker achteraf want ik vind dat ze niet zoveel licht nodig hebben, tenminste, ik vind een gelijkmatig veld vrouwen belangrijker, vandaar dat de mannen er wat achtergesteld uit zien.

 

De soon to be tienermoeders...

gallery_9137_3700_443337.jpg

 

 

Closeup...

gallery_9137_3700_320593.jpg

 

 

Nog een closeup...

gallery_9137_3700_129658.jpg

 

 

"De" mannen. Waarvan de "Onbekende" een vrouw bleek te zijn, de eindstand is dus 17-4 (vrouw/man), wat ik een hele mooie stand vind voor een zadenkweekje...

gallery_9137_3700_559276.jpg

 

 

Rechtsachter is vrouw, linksachter m'n favoriet.

gallery_9137_3700_428859.jpg

 

 

 

Heb ik net vandaag olie zitten maken kan ik alvast gaan kwijlen voor de volgende batch olie, de PP's staan wit van de hars, ze plakken aan alle kanten en gaan érg goed, wat fanleaves doen moeilijk en het zijn nog geen toppen van cola formaat maar het gaat nog iets moois worden, ze krijgen nog een week of 3.

 

Hier zie je de hars zitten op alle delen van de plant.

gallery_9137_3567_481352.jpg

 

 

Topje...

gallery_9137_3567_797636.jpg

 

 

Ergens tussen de bossen in...

gallery_9137_3567_27731.jpg

 

 

Dat was het weer, kritiek is altijd welkom, positieve reacties ook natuurlijk.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat eigenlijk lekker z'n gangetje, al knijp ik hem wel nu er mannen op knappen staan met de PP'tjes vol in de bloei. Maar goed, we gaan heel voorzichtig wachten tot de mannen stuif geven en dan gaan ze denk ik een tijdje in de vensterbank staan, veel licht hebben ze niet nodig denk ik om veel stuifmeel te maken dus dat gaat wel goed komen.

 

Ik mag hopen dat de dames zo goed blijven passen...

gallery_9137_3700_478986.jpg

 

 

Het is in ieder geval een gezellige boel daarzo, en de vrouwen zijn nu met internode 5-6 bezig.

med_gallery_9137_3700_600099.jpg

 

 

En nog een shotje van deze vriendjes, ik hoop wel heel erg dat ze nog lekker gaan zwellen.

gallery_9137_3700_79765.jpg

 

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey keesthemad,

 

echt leuke post heb je, wat een story zeg. :D

heeft even geduurt voor ik bij het einde was, maar de aanhouder wint ..lol

 

zie dat jij ook werkt met de blumat systeem, ik vindt het geweldige dingen.

ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.

ik zelf heb ze maar 1 x afgesteld, en sinds dien nooit meer bijgesteld.

(volgens de instructies gemonteerd)

de ene keer is de pot wat lichter als de andere keer, maar heb de grond nooit te droog gezien.

raad ik iedereen aan in idd geval.

 

dit is een hobby kweeker net als ik, veel testen en experimenteren. :D

leuk he zon hobby keesthemad.

 

wil zelf ook deze zomer mijn eigen zaad kweeken, maar wil dit dan buiten doen.

misschien bedenk ik me nog en maak ik er ook een tl kweekje van.

maar moet nog een mannetje vinden die ik met mijn afgaantjes kan kruisen.

zou het liefst een goede afgaan mannetje willen hebben, maar denk dat dat moeilijk wordt.

anders zat ik zelf te denken aan een bleuberry of bubblegum of in die richting. (liefst een fruitig soortje)

heb er helemaal geen ervaring mee, dus als jullie me iets anders aanraden graag even jullie mening.

 

heb zelf ook geexperimenteerd met de TL-D reflex lampen.

werkt heel goed omdat deze en ingebouwde reflector hebben en de licht intentie veel sterker is.

had wel ergens foto's, maar mijn computter was gecrasht, en zijn bepaalde gegevens verloren gegaan.

als ik wat vindt zal ik het posten.

was toen niet helemaal lekker gegaan, omdat ik de PH en EC niet in de gaten hield.

na 5de week bloei ging het mis en zagen de planten er maar zielig uit.

maar dat probleem is nu de wereld uit. (zoals ik hier op het forum vaak lees...meten is weten !)

 

misschien dat ik mijn zaad plannetje wel daar onder gooi..

ze groeiden als kool onder de TL-D reflex. en het scheeld ook weer $$

 

maar mijn voorkeur blijft voor het kweeken toch onder 2x 400w natrium lampen.

maar ik vondt het ook leuk om te experimenteren. :lol:

 

ga zo door, groeten...afgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer goed uit allemaal kees...

 

Die lowryders zijn behoorlijk uniform zeg, ik heb ze variërend van 5 tot 40 centimeter gezien... En er zijn vast nog wel grotere uitschieters. (zoals een niet autoflowerende lowryder bijvoorbeeld.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ja lordquas, de onregelmatigheid zit hem bij mij in de mannen, die sporen niet allemaal even erg...

 

Maar goed, bedankt voor de reacties!!!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...