Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Just4Fun

The Snowball Effect

Recommended Posts

Toevallig ken ik Just4Fun persoonlijk en wist toevallig dat hij deze aarde gekocht had. (staat niet in z'n verslag)

 

Zelf ben ik er inmiddels ook allang uit dat je beter kunt voorgroeien op lightmix ipv royaltymix.

De voedingswaarde van royaltimix is nogal hoog t.o.v een lightmix (1.8 t.o.v 0.8)

 

Starten erop is no problem :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toevallig ken ik Just4Fun persoonlijk

 

ooh ja? :verrygood

 

Dat zou dus misschien de zware start verklaren van de dames na het ompotten???

 

Maar ik heb gisteren de PH en EC van de aarde gemeten.

PH = 6,75

EC = 1,10

 

Het water zuur ik altijd af op 5,8 a 5,9, ondanks dat word de aarde PH niet lager?

Het EC van het voedings water was 0,6 na afzuren. Deze heb ik bijgevoed tot 1,12 met terra vega.

 

De dames stonden al in een EC van 1,10 dus het leek me niet schadelijk om de voeding daar ook op te zetten nu.

 

Maar hoe weet ik nu hoe hoog de EC waarde van de voeding mag zijn? of zijn daar ook "richtlijnen" voor?

 

Ik neem toch aan dat de EC meer mag gaan worden als de plant groter word.

 

Ik meet de PH en EC van de aarde als volgt:

Ik neem een monster aarde en voeg daar demi-water bij in de gelijke hoeveelheid. Ik laat dit een uurtje of 3 a 4 staan, gooi het door een koffiefilter en meet dan de waardes.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker Just....

Zien er ook goed uit lijkt me.

Heb zelf ook weer een verslagje gestart.

We volgen elkaar weer :verrygood

 

Check je laters

Share this post


Link to post
Share on other sites
wist toevallig dat hij deze aarde gekocht had. (staat niet in z'n verslag)

 

Ze staan met hun voetjes in de plagron royaltie mix

 

:whistling

 

Zelfs mikeh ziet wel eens wat over het hoofd. :verrygood

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het water zuur ik altijd af op 5,8 a 5,9, ondanks dat word de aarde PH niet lager?

 

Dat komt doordat je plantjes de ballaststoffen die in kraanwater zitten niet opnemen. Aangezien dat nou net de stofjes zijn die de pH doen stijgen, stijgt langzamerhand de pH-waarde van je grond. Om die reden gebruik ik altijd regenwater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

updeetje na 11 dagen.

 

Ze groeien lekker door. Eerste worteltjes ook al gesignaleerd die proberen te ontsnappen aan de onderzijde van de potten. :verrygood

 

De volgende watergift gaat dus ook netjes via de bak weer.

 

Mij mistmaker uit het hok gehaald weer. De omgevingstemp is nu toch al ruim 70% door al die regen buiten, dus kan zich dat lekker zelf op een natuurlijke basis afbouwen.

 

Zie wel hier en daar een paar blaadjes die een geel puntje hebben en die neigen te gaan verkleuren.

ff goed in de gaten houden dus. :whistling

 

Verder geen bijzonderheden gezien. ik laat ze nog een dagje op 18/6 draaien en dan vanaf morgen avond gaan ze op 12/12.

EC voeding houd ik nog ff op 1,10. Lampen heb ik wel al weer een 10 cm lager gehangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie ruimte, net en ordelijk :specool

Veel succes deze ronde!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

updeetje dag 13

 

De dames blijven lekker groeien, zijn nog steeds mooi groen. gele puntjes aan de bladuiteindes zijn zo goed als verdwenen weer :specool

 

LV ligt nu netjes rond de 60% en temp rond 29 graden. Ze krijgen sinds gisteren hun water gewoon in de bak en hebben dit letterlijk binnen een uur op :lol:

 

Kleine technische aanpassing gemaakt, zodat freq.regelaar netjes vanzelf weer aanspringt na een eventuele stroomuitval en deze schakelt nu om naar een lagere frequentie bij lamp uit.

Tevens gaat de aktieve inlaat op stop bij lamp uit. De luchttoevoer gaat dan eigenlijk over op passieve mode. (scheelt straks ook weer stookkosten in de winter)

2 ventilators lopen bij lamp aan en 1 bij lamp uit.

 

Verder gaat alles nog van een leien dakje. hopen dat dit zo blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo je gaat weer lekker man :specool

 

Wellicht heb ik het wel helemaal gemist ergens maar heb je wat foto's en toelichting over die frequentieregelaars die je gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk:

 

med_gallery_8828_2379_733671.jpg

 

De door mij gebruikte uitvoering is :

 

ingang 240v single fase/ 240v 3 fases

uitgang 240v 3 fases (2 richtingen mogelijk)

Max vermogen 0,25 kw

 

sturing via: handbediend, analoge ingangen of digitaal via rs232 poort

uitgangen: storingsmelding via NO/NC contact, monitorfunctie via b.v. multimeter

 

en nog veel meer instel mogelijkheden zoals vertraag opkomen, afvallen etc.

 

 

heb eventueel een nederlandse handleiding op pdf formaat :specool

 

afmetingen 15cm hoog x 6 cm breed x 5 cm diep. (ongeveer)

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool Heel mooi hok en zit er allemaal goed uit

de plantjes zelf ook alles mooi groen ja je bent best wel super bezig denkik :lol:

 

Good luck

 

Scrm

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep je wordt beter en beter... :specool

ziet er weer mooi uit just4fun!

waat vaag dat de rechter kant het beter doet dan je linker... :lol:

draai de lamp is om :lol:

hoe zit je lucht in nu trouwens?

 

greetz MdeKweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dat de rechterkant het beter doet dan de linker? geen idee, is minimaal, maar wel zichtbaar :lol:

Mijn inlaatsok zit links, maar ook de fittingen van de lampen zitten links.

Het zal wel iets zijn. :specool

 

Mijn inlaat zit nu op 1,10 hoogte geloof ik, maar heb wel al gemerkt dat als het aardig warm buiten is, mijn temp ook maar net onder de 30 is te houden.

Laatst was ie er zelfs overheen aan het gaan.

 

Ik heb zelf het idee dat 1 kous toch te weinig lucht inlaat is. Ik ga straks 2 krachtige ventilatoren (100mm) in de deur maken die aanspringen bij 29 graden, zodat zij de koelere lucht in het hok ervoor wat krachtiger het hok in blazen bij overtemperatuur.

 

liever nu al een oplossing creeren dan straks met de gebakken peren (lees: toppen) zitten :lol:

 

Just4Fun op weg naar de kilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg; Justjuuuuuuuuh.... alles lekkâh in Parkstad ;)

Hier alles suppâh :lol:

 

Je plantjes staan er goed bij man... :specool

Ik ben vandaag ook op 12/12 gegaan..

We lopen dus weer zo goed als gelijk.

 

Leuk apparaatje heb je hangen daar.

Lijkt wel zo'n ding wat ze in het ziekenhuis op een hartbewakings apparaat aan hebben gesloten :lol:

 

Spreek je laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updeetje dag 15

 

Vanwege de naar mijn idee toch soms hoge temperaturen in het hok, heb ik 2 krachtige ventilators in de deur gemaakt die bij een bepaalde temp aanspringen. Heb hier filterdoek over gedaan voor de beestjes.

 

Ze krijgen nu geen wortelstimulator meer en in plaats daarvan krijgen ze nu cannazym. Deze vul ik aan tot een ec van 1,2 met terra vega. :specool

Ph blijft gewoon op 5,9.

 

Ze zijn weer ff lekker hard aan het groeien, de oerwoud is weer op komst. Over een dagje of 5 gaan we de boel weer dieven.

 

Leuk apparaatje heb je hangen daar.

Lijkt wel zo'n ding wat ze in het ziekenhuis

Die geeft extra groei pulsen aan de planten wanneer ze dit ff vergeten ;) :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er weer netjes en gezond uit :specool

maarre waarom een ec van 1.2?

ik zit al op 1.8... (volgens m'n BAC voedingsschema..)

 

hoeveel weken bloei moet je?

ik heb ze een paar uur geleden in de bloei gezet...

en moet 10 weken ben dus 23 Aug klaar...

 

nomaals succes!

greetz Mdekweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updeet dag 18

 

De dames moeten schijnbaar de trein halen, gewoon ff 5 cm in 2 dagen groeien :smoke

Als ze dat dadelijk met de toppen ook zo doen ben ik tevreden :cry

 

Hebben gisteren voeding gehad met een EC van 1,5 en schijnbaar vinden ze het totaal niet erg :)

 

Netjes groen allemaal, geen beestjes. Hadden laats wel de neiging om de randen van de blaadjes te gaan omkrullen, waarschijnlijk door de warmte. Nu het buiten redelijk is afgekoeld zijn de temps ook weer normaal.

 

eind van de week ga ik ze dieven, zodat ze hun energie in de hogere gedeeltes kunnen steken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

ziet er zeer mooi uit dat worden straks vast zeer mooie dames

 

veel succes met je kweek

:cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 20

 

Ze blijven lekker groeien, heb ze de lampen nu wat dichter erop gezet (35 cm) om ze een beetje te remmen. :cry

Zijn nu een kleine 45 to 50 cm groot. De afstand tussen de internodes is al een dikke 5 a 6 cm. Waarschijnlijk de lampen toch nog iets te hoog gehouden. Was een beetje bang voor verbranding ivm de hitte in de eerst 2 weken.

 

Krijgen momenteel een voeding met een EC waarde van 1,5 en een PH van 5,9.

Binnenkort weer een keer een meting van de aarde doen.

 

Randen van het blad staan lichtjes omhoog (warmte?), maar verder geen rare of schokkende dingen. Bladeren zijn mooi donkergroen zonder vlekjes, kleurtjes etc. :)

 

Beetje saai verslag natuurlijk zonder de spannende gebeurtenissen, maar als dat goede resultaten oplevert wens ik iedereen een saai verslag toe :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt lekker vol daar zo te zien, ik wens je nog een saai vervolg en dikke toppen! :)

Greetz, Tom :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuuh, dat waren er 3 ???

 

Thanx

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed en verzorgt uit Just,... ben benieuwd wat het eindresultaat is.

Je frequentieregelaar vind ik wel interessant :) wat heb je hier op aangesloten, inlaat, uitlaat en de fans ?Volgens mij zijn die dingen peperduur, dus vraag me af of dat wel rendabel is, ga me hier eens in verdiepen.

 

Grtn. No-zem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Just4Fun,

 

Ziet er goed man, dat worden inderdaad flinke bomen.

 

Terwijl ik naar de laatse foto's zat te staren, dacht ik ze bijna te kunnen ruiken. Maar dat is wel heel sterk heh, heb namelijk al een paar dagen een verstopte neus van de hooikoorts.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21, tussentijdse update

 

De eerste topjes zijn al duidelijk gesignaleerd. ;) :) ;) :smoke ;)

 

Heb net de waardes van mijn aarde gemeten en kom op de volgende getallen:

PH 6,2 :cry

EC 4,87 ???? B)

Verkeerd gemeten misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...