Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Just4Fun

The Snowball Effect

Recommended Posts

Dag 22,

 

Sommige van de dames zijn de 65 cm al gepasseerd B)

Het gros zit nu over de 60. Nog even en ik kan hier King Kong 3 gaan opnemen :smoke

 

Temperatuur in het hok is nu helemaal toppie nu het buiten aardig afgekoeld is :)

LV van rond de 70 %.

 

Geen problemen zover ik kan zien.

 

De dames mogen nog max 20 cm groeien en dan krijgen we problemen met de hoogte. Ik kan nog de grotere naar achter plaatsen, want daar heb ik nog 70 cm over.

Ze zijn nu 10 dagen in de bloei en verwacht dat ze nog zeker een dag of 10 blijven doorklimmen.

Hopenlijk redden we het :cry

 

Ze krijgen momenteel een voeding met een EC waarde van 1,5 en een PH van 5,9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 24.

 

De dames staan nu 12 dagen in de bloei. Heb gisteren nog een paar flink geknepen in de stam.

Het blijkt te helpen, ze zijn eigenlijk niks gegroeid in hun donker periode.

 

De dames zijn nu tussen de 60 en de 70 cm over het hele veldje. De lampen hanger en een dikke 20 cm boven. Gelukkig is de buiten temp nu geweldig, zodat ook mijn hokje binnen de juiste grades blijft.

 

Topjes zijn zich duidelijk aan het ontwikkelen. Ze hebben eergisteren 30 liter voeding gehad en hebben er nu nog duidelijk genoeg aan. De aarde is nog goed vochtig, dus voorlopig geen zuipes meer voor ze.

 

Bij de eerst volgende voedingsronde gaan we de EC waarde naar de 1,7 brengen en krijgen ze tijdelijk (ongeveer een week) ook PK13/14 toegevoegd. Eens kijken hoe hun dat bevalt.

 

Verder zijn ze mooi donkergroen, vertonen geen overvoedings verschijnselen of kenmerken van bezoekers.

Hier en daar wat randjes van bladeren die ietwat omhoog staan. Dit natuurlijk omdat de lampen zo dicht op hun koppie staat. Dit echter om het groeien een beetje te temperen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolere wat een oerwoud man! hehe heb je nog voldoende hoogte? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Just4Fun,

 

Ben je eigenlijk van plan om de boel wat te dieven?

 

Zelf doe ik het niet alleen om de aandacht op de bovenste helft van de toppen te richten, maar ook om de ventilatie tussen de planten te bevorderen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Noot

Misschien zit Kong al tussen de bomen, maar kunnen we hem niet spotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Gappie........

Ziet er goed uit hoor.

We lopen weer 1 op 1 hé ;)

 

Zie alleen dat je (weer) geen netje hebt gespannen.

Wiezo nicht????

Vorige ronde kregen je planten toch ook last van topgewicht en lazerde ze om??

Het was iig een kleine moeite geweest, paar plugjes in de muur, oogjes erin draaien en het net opspannen.

 

Voorderst niets te zeiken :verrygood Complimenten voor de "looks" van je bitche's.

Je bent al een echte pimp aan t worden :D

 

Spreek je laterssssssssssss.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey just4fun,

 

dit ziet er zeer fraai uit!!! :verrygood :nerd

 

ik ben benieuwd naar je opbrengst :D

 

ik zou zeggen ga zo door!

 

succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie alleen dat je (weer) geen netje hebt gespannen.

Wiezo nicht????

Het was voornamelijk alleen de eerst rij wat omdonderde. Deze zal ik dadelijk wel gaan vastzetten met een spanbandje. De rest houdt elkaar recht ;) en ze zitten eigenlijk klem tussen de muren in.

 

Zal dus niet echt een probleem worden.

 

Ben je eigenlijk van plan om de boel wat te dieven?

 

Heb al aardig wat gediefd aan de onderzijde. als ik er nog meer ga afhalen, houd ik dadelijk niks meer over.

Deze ronde worden het lange smalle boompjes :D

 

Heb ze net even een beetje gesorteerd, de grotere (85cm) achteraan, de middelste (75cm) in het midden en de 6 kleinste (65cm) vooraan.

Nu heb ik nog even wat ruimte. kan achteraan nog zeker een dikke 60 cm omhoog en vooraan nog een kleine 30 cm.

 

Ze zullen nu nog ongeveer een dagje of 10 groeien denk ik.

 

Geen foto's vandaag, die komen morgen weer. :verrygood

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 26

 

Heb de planten gisteren netjes gesorteerd op grootte. Heb nu ook alweer wat meer plaats met mijn lampen.

Gaat dus helemaal goedkomen.

 

Even de dames goed geínspecteerd, zag bij 2 planten dat ze wat last hadden van TMV, kan ik wel mee leven. :verrygood

 

Maar 1 dame had wat lichte puntjes op de bladeren. Bij grondigere inspectie bleek dat er een paar hele kleine zwarte puntjes aan de onderkant van de bladeren zaten. :nerd

 

Geen idee wat dat is. Heb het eigenlijk ook nog niet gezien bij de rest, dit blijkt dus het enigste geval te zijn.

Dacht eerst aan aarde, maar dan had het ook op de bovenkant moeten zitten, en daarbij, waarom alleen die plant.

Aan het witte stof te zien op de onderste bladeren denk ik dat ik dus last heb van spint, maar dan nog in een vroege fase. :D

Verbeter me aub als ik het fout heb !!!!

 

Heb hier nog een flesje "bugs away" van ecolizer staan en een 2 componenten sproeimiddel van Bcuzz, namelijk Atami bio afweer. Beide zijn contact vloeistoffen en je moet hiermee je bladeren van boven en onder besproeien.

welke van deze zou ik deze kunnen gebruiken? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Just,

Ik heb me hier nogal in verdiept, en ik zou dan voor B'cuzz kiezen, omdat dit via bladbemesting door de plant wordt opgenomen.

En als je met dat Ecostyle spul gaat spuiten moet je elke beessie raken, mis je er 1 of 2, begint het hele cyclus opnieuw...

Misschien ben je nog op tyd als je op kort termijn roofmijt kan krijgen...

 

Grtn. No-Zem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb net de waardes van mijn aarde gemeten en kom op de volgende getallen:

PH 6,2 :verrygood

EC 4,87 ???? :D

Verkeerd gemeten misschien?

Ik hoop het voor je! Anders lijkt het er sterk op dat je aan het overvoeden bent. Als je continu meer voeding geeft dan de planten opnemen kan de EC van je aarde snel oplopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spint kan je best bestrijden met iets extremer, anders blijf je ermee zitten...zoals dit Bayer Masai

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 28 = dag 16 bloei

 

Gisteren eens eventjes een heftig woordje gebabbeld met de spint ;)

We hebben ze even duidelijk gemaakt dat ze niet uitgenodigd waren op het feestje en hebben ze op vriendelijke, maar toch harde hand verwijderd.

 

Mijn dank gaat uit naar de spontane hulp die ik gisteren heb gekregen van de mistery guest :D

 

Kan zijn dat ze nog wat verstoppelingetjes hebben achtergelaten, maar die heb ik morgen avond wel bij het jasje.

 

Dinsdag komen voor alle zekerheid de roofmijtmariniers, dus die zullen me wel de die-hards eruit halen die ik nu over het hoofd zie. NO MERCY !! :nerd

 

Verder hebben we de dames eens lekker de benen geschoren, zodat ook van onder een fris windje kan waaien.

 

De kleuters zijn nu gemiddeld zo'n 85 cm groot en het lijkt er sterk op dat de groei er redelijk uit is nu.

misschien nog een paar luttele centimetertjes hooguit. :verrygood

 

Volgens het schema zou ik de EC waarde nu mogen verhogen naar 1,7 echter de EC waarde van de aarde liep op en heb daarom besloten om de EC op 1,5 te laten totdat de EC van de aarde gelijk is.

Zodoende dat ik weet dat de dames dit ook gebruiken en niet dat ik alles in de aarde ben aan het bufferen.

 

Ze hebben echter geen problemen met de hogere ec waarde van de aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit in Wonderland :verrygood

Grtzz

 

Mijn dank gaat uit naar de spontane hulp die ik gisteren heb gekregen van de mistery guest

Ja Just, das niet eerlijk hé.... nou jij hulp hebt moet ik nog harder me best doen deze ronde te winnen ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 29

 

De dames hebben net weer een zeer grondig douchebeurtje met ecolizer gehad. Zouden er nog eitjes zijn achter gebleven dan zal ik die nu wel gehad hebben. :lol:

 

Voor de echte sniper-spint die zelfs langs deze ronde komt hebben we a.s. dinsdag nog een verassing. Roofmijtjes !!! :nerd

 

30 liter voeding doen ze momenteel 3 dagen mee, morgen krijgen ze weer een lading. :nerd

 

verder geen bijzonderheden gelukkig. zelfs geen verbrande puntjes in de bladeren vanwege het spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een stel propere dames daaro

en strakken foto's.

super laat maar komen die bud's

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie ik daar wat warmteprobjes? Laatste foto links,opgekrulde bladeren.

Verder top hoor!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt riesje. Als het buiten 30+ graden is, dan houd ik mijn hokje ook maar net binnen de pijlers.

 

Vandaar dat ik ook een beetje aan het orienteren ben voor gelijkwaardige lampjes zonder de hitte verschijnselen die ik in de zomermaanden kan hangen.

 

Maar ja, als die er waren, dan had iedereen die :nerd

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey, je hebt nog altijd Cooltubes :nerd maar ze zien er goed uit :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 31

 

De dames hebben gisteren nog 30 liter voeding gehad. Net bij controle bleek dat de spint nog niet helemaal weg is :nerd .

As dinsdag komen de roofmijten, dus dan mogen die het verder opknappen.

 

Geen fotootjes dit keer, ben net pas terug van een geweldig concert in amsterdam, en ben wel een beetje moe.

 

Voorlopig is het even radiostilte van deze kant ivm vakantie. Kan zijn dat ik wel nog op de chat kom.

 

Biss bald...

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 44 (= dag 32 bloei)

 

Na een welverdiende vakantie met temperaturen hoger dan in mijn hokje ;) zijn we weer terug.

 

Het eerste wat ik natuurlijk deed bij thuiskomst was mijn dames goedenavond wensen. Ze hadden zich duidelijk opgedofd voor me :P

Ze stonden er met z'n allen strak en parmantig bij.

 

Geen spint, geen gele blaadjes, geen andere problemen, kortom de babysit heeft uitstekend werk verricht.

We hebben haar dan ook uitbundig met een lekker etentje in een goed restaurant bedankt.

 

De roofmijt heeft ze over de dames heen gestrooid, zodoende de korreltjes die je zo hier en daar over de bladeren ziet liggen.

De hoeveelheid was schijnbaar voor 50 m2 en is ruimschoots verdeeld over mijn 2,5 m2. Die moeten dus akelig gevochten hebben wie die spintjes mochten verorberen :nerd

Maar overdaad schaadt niet lijkt me en volgens mij hebben ze letterlijk alles wat ook maar enigzins leefde in het hok opgevreten.

 

RIP mijn dierbare roofmijtjes, jullie hebben goed jullie best gedaan !!! :rofl

 

De topjes zijn duidelijk goed gegroeid (10cm+) en ze moeten nog zeker 3 a 4 weken :smoke

 

Net nog even de aardewaardes gemeten en kom uit op mooie waardes van:

PH : 6,3

EC : 4,3

 

Als ik dit vergelijk met de vorige metingen, blijkt dus dat ze duidelijk nu de voeding uit de aarde zijn aan het trekken (laatste aarde EC was 6,7 twee weken geleden). Even in de gaten houden en dus op tijd gaan bijvoeden.

 

Deze week ga ik tevens beginnen aan het nieuwe voorgroei/droog hokje en hoop dat ik dit nog op tijd klaar krijg. (uiteraard volgt hier een bouwverslagje van) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ziet erg goed uit toch :smoke

 

Ik neem aan dat je de ec en ph met gedemileerd water meet. Laat je dit dan een nacht goed gemend staan en dan ec en ph meten.

Of meng je het door elkaar en meet je dan meteen?

 

Gr J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vakantieganger.....

Goeie vakantie gehad? Lekker uitgerust, of lekker wezen feesten?

Lekker dat je je dames gewoon hebt kunnen laten doorgroeien.

Ik was het ook van plan, maar kies toch voor de veilige kant.

Zit namelijk 2½ week aan de andere kant van de wereld. (en hoef ik me pa niet lasttig te vallen)

 

Dames staan er idd wel netjes bij,

alleen vraag ik me af wat die witte puntjes en vlekken zijn op je bladeren? (zie foto 3 en 4)

 

We lopen weer gelijk trouwens Just.

De mijne gaan ook over ong. 4 weken om, let the games begin (again) :smoke

 

Spreek je laters

Share this post


Link to post
Share on other sites
alleen vraag ik me af wat die witte puntjes en vlekken zijn op je bladeren? (zie foto 3 en 4)

Dat is dat spul uit het busje met de roofmijten.

 

Ik neem aan dat je de ec en ph met gedemileerd water meet.

Gedemileerd? ik neem aan dat je gedemineraliseerd water bedoeld?

Ik neem een aarde monster, voeg daar een gelijke hoeveelheid demi-water aan toe. Dit laat ik zeker een uurtje staan (af en toe roer ik er eens in) en meet dan pas PH en EC.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...