Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Just4Fun

The Snowball Effect

Recommended Posts

Dag 46 (=34 dagen bloei)

 

De dames beginnen nu aardig op mikeh te lijken :rofl ;) ;) :P

2 x 30L op 2 dagen tijd. Potten voelden nu zelfs alweer een stuk lichter aan :cry

Maar ik sla ze vandaag toch wel een keertje over, teveel is ook niet goed.

 

Nog steeds geen verkleurde blaadjes (op 1 tmv lijer na), goede topontwikkeling en het voornaamste geen beestjes. :smoke

 

Temp is nog zeer mooi onder controle te houden nu, LV is wel wat aan de hogere kant 70%. Maar ja, hangt nog genoeg vochtigheid overal in de lucht. Afzuiging staat nu ook op 70% van het vermogen te zuigen om alleen al de LV wat omlaag te krijgen. :cry

 

Lampjes hangen zo'n 30 cm boven de dames. Spreader word deze ronde totaal niet gebruikt ivm tegenvallende resultaten de vorige keer.

 

 

Verder niks bijzonders te vermelden (ik weet, ik word saai). :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Just4Fun,

 

Ziet er gezond uit allemaal.

 

Ben je trouwens niet bang voor toprot in week 6 met zo'n hoge luchtvochtigheid? Anders zou ik de afzuiging toch iets harder zetten.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

updeetje dag 48 (=36 dagen bloei)

 

@ASGrow: LV is nu 60%, afzuiging iets opgeschroeft.

 

2 dames ontdeks met wat Calsium probleempjes. Spint niet meer gesignaleerd. Lijkt erop dat alles netjes gaat afbloeien.

 

Voeding een beetje aangepast. EC beetje omlaag gezet naar 1,3(was 1,5) en PH even naar 5,7(was 5,9).

Waardes van de aarde na meting waren EC 4,6 en PH 6,4. Vond ze nog steeds een beetje aan de hoge kant.

 

Geen pk13/14 meer, wel nu 10ml CA op 15L erbij gedaan.

 

Vind het trouwens wel vreemd dat meestal een dag of 4 nadat ik de pk13/14 (eigen merk TK) en de bloeibooster (BcuzZ) tesamen in de voeding doe er bladproblemen ontstaan.

vorige ronde namelijk ook al. Toeval, of kunnen die 2 niet samen?

 

Redelijk weinig afgestorven blad aan de onderkant, per plant misschien een blaadje of 2.

 

Toppen zijn flink stevig en groeien rustig en gestaag door.

 

Ben langzaam begonnen aan de bouw van het voorgroeihokje waar ik de volgende ronde mee wil beginnen als ik alles op tijd klaar krijg. Nieuwsgierig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom denk je aan Calcium tekort? Denk eerder aan kalium.. Aan de puntjes te zien hou je ze aardig onder de voeding he? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt sterk op hetzelfde probleem als de vorige keer en kreeg het toen ook onder controle door toevoeging van Calsium. (thanx to mike)

 

Heb gisteren ook CA toegevoegd en het blijkt te helpen. de gele vlekken zijn aan het verdwijnen.

 

Maar als ik naar de foto's in het topic bladprobleem kijk, zou ik ook op kalsium uitkomen ????

 

Hoofdzaak ik dat het probleem tijdig gestopt word :smoke

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagje 50 alweer.

 

Gele vlekken zijn wat afgenomen. In ieder geval absoluut niet erger geworden.

 

Toppen zijn lekker gegroeid.

 

Ph aarde zit nu op 6,3 en EC op 4,0. Ben het de goed kant iig op aan het sturen. Tegen de knip tijd zal het wel goed zijn :smoke

 

Schatting is nog een kleine 2 weken, alhoewel de bruine haartjes nog behoorlijk weinig zijn.

 

Lv bij licht uit is wel aan de hoge kant (kl*te weer buiten) echter temp is hierdoor weer beter onder controle te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zit aan de puntjes te zien nog steeds behoorlijk op de grens van je voeding he? Lekkere toppen, is uiteindelijk een fijn hok geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe mijn best! Beetje voeding kan geen kwaad. :smoke

 

Nadeel van op het randje zitten is natuurlijk dat je heel makkelijk erover heen gaan.

 

Ben benieuwd hoeveel het deze keer gaat worden.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 54 alweer (42 dagen bloei).

 

Het einde begint in zicht te komen. Planning is om over een dagje of 14 met de kettingzaag er door te gaan.

 

De toppen zijn zich nu flink aan het volproppen, wat dat betreft gaan het wel lekker. :(

Alleen de LV moet eens flink omlaag gaan nu, zonnetje waar blijf je, anders hebben we dadelijk nog toprot. :(

 

Ze hebben de laatste voedings ronde nog wat extra bitterzout meegekregen en vanavond doen we er ook nog een beetje visemulsie door.

 

Verder nog steeds geen problemen op bladgebied. EC van de aarde is netjes aan het zakken en ligt nu rond de 3,7. PH blijft op 6,4 hangen.

 

OOoh kan weer bijna niet wachten om de schaar erin te zetten :blink:

 

Maar goed, de dames hebben mij gevraagd om nog een keer te mogen poseren speciaal voor jullie :whistling

En wie ben ik om dat te weigeren he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er zeker heel strak uit!

Ik hoop dat ik weer wat mag proeven op een aanstaande meeting... :whistling

 

Groeten Stinos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagje 56. 44 dagen bloei.

 

@stinos: Uiteraard :(

 

Gisteravond werd ik ff hardhandig met de neus op de feiten geduwd. Heb al regelmatig hier gelezen wat ik ga doen als ze omvallen.

De kreten zoals "ze houden zichzelf recht" en "dat gebeurt mij niet" zul je hier dus niet meer horen.

 

Ik keek in mijn hokje zoals ik ieder avond doe voor dat ik het bed in kruip en tot mijn verbazing misde ik een dame of 8 :blink:

Deur was netjes afgesloten, dus weggelopen konden ze niet zijn. Bij nadere inspectie bleek het dat ze zich verstopt hadden. Ze waren door het gewicht masaal omgevallen.

 

Planten netjes 1 voor 1 uit het hokje gehaald nadat ik ze extra verstevigd had met stokjes en tie-rips.

Enkele van de omgevalle dames hadden een geknikte stam, meteen met stokjes gespalkt om verdere schade te voorkomen.

Natuurlijk had ik te weinig stokjes en moest mijn creative brein een andere oplossing vinden om 4 uur 's nachts.

Schroefjes in de zijkanten gedraait en hier touwtjes tussen gespannen. Uiteindelijk om 5 uur mocht deze jongen gaan slapen.

 

Laat dit weer een wijze les zijn geweest voor mij. :whistling

 

Net nog even gekeken, ze staan nu nog netjes rechtop en het blijkt allemaal goed te gaan.

 

Heb uiteraard meteen van de gebeurtenis gebruik gemaakt om de dames te kunnen controleren op beestjes, toprot etc.

Alles is netjes in orde, zelfs de verkleuring van bladeren valt nog reuze mee. Heb een handje vol met afgestorven bladeren eruit gehaald, rest was allemaal mooi donker groen.

 

Ben een 2 plantjes tegengekomen met wat fluffy topjes, maar de rest heeft een flinke dikke hoofdtop en tot 20 cm onder het bladerdek nog bijtopjes die eigenlijk ook wel aardig indruk maakten.

Onder in de dames zijn de topjes zo groot als een duimnagel, maar daar komt dat ook weinig licht.

 

Vond wel deze ronde dat de geur behoorlijk indringend is, de santa's van de vorige ronde roken een stuk zachter. Deze zorgden gisteravond toch weer voor een misselijk gevoel na 3 uur met ze bezig te zijn geweest. En de dames kleven letterlijk aan je vast, behoorlijk wat THC ophopingen, duidelijk meer dan de vorige ronde.

 

Ik ga ze nu even zeer goed in de gaten houden of ze schade hebben door het voorval, zo ja, gaat er meteen de schaar in die dame(s).

 

Beetje mazzel beginnen we nu komende week een nieuw verslag in het nieuwe hokje.

 

Foto's volgen weer bij de volgende update.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit,

mooie toppen, :whistling

 

we lopen ongeveer gelijk, denk ik.

 

m'n vorige ronde moest ik op het einde ook de toppen overal aan vast gaan binden,

of alles zakte in elkaar.

 

daarom als ik de volgende keer een gewone kweek opzet,

ik ben nu aan het scroggen en dan heb je dit probleem niet,

denk ik eraan om ze door een net met grote mazen (ong 15 cm) te laten groeien.

ik zou dat op ong 40cm boven de rand van de potten hangen,

zodat de toppen er bovenuit steken

op het einde zou het net ze dan wel behoeden voor omvallen, denk ik.

 

dat misselijk zijn, heb ik ook soms,

vooral tijdens het oogsten en knippen van grote hoeveelheden verse, nog natte buitenwiet, heb ik het.

binnenwiet doe ik over enkele dagen, en dan heb ik het niet.

maar ik ga er dan ook niet in zitten knippen

alleen de fanleaves haal ik er af,

en dan hang ik de takken omgekeerd op.

als ze dan droog zijn knip ik ze bij,

en dan heb ik ook geen last van draaierigheid of zo.

 

succes verder.

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dagje 60 and counting...

Merk net dat ik ergens de fout in ben gegaan met de telling. 30 mei begonnen, zit dus op de 60ste dag.

 

Heb de dames na hun nachtelijke verstoppartij even goed aangesproken :whistling

De dames die er een zwaar hoofd in hadden (bijna allemaal dus) een stokje gegeven om op te leunen.

Sommige waren een beetje geknikt en heb ze dus ook nog plaatselijk moeten spalken.

 

Ze zijn echter niet slechter erdoor geworden :blink:

Voor de zekerheid touwen gespannen door het hok waar ze nu ook al gebruik van maken.

 

Hier en daar een dame die wat meer verkleurde bladeren begint te vertonen, maarja het begint ook al langzaam richting het einde te lopen.

Normaal hebben ze na 2 a 3 dagen hun drinken op en zijn de potten droog, nu zijn ze nog redelijk vochtig, dus nog steeds geen water.

 

Verder geen nieuwtjes meer, toppen zijn lekker dik, plakkerig en behoorlijk stevig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

48 bloeidagen...bijna volle 7 weken....nog 2 weken??? ;)

 

ziet er goed uit....

 

kijk uit voor toprot!!! :verrygood :)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zegt net dat ie fout zit qua tellen. Het was dag 60 van de bloei.

Ben je al begonnen met alleen water geven?

 

Word een mooie oogst, groeten Stinos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, 2 weken ga ik niet doen. Als me dadelijk toprot erin sluipt, dan ben ik meer kwijt dan een weekje eerder ommaaien.

 

Zijn nog enkele dames weer omgedonderd, ondanks de touwen en stokken, en ik kan ze niet zien ook.

Dus ik ga het niet meer gek lang rekken. volgende week ergens gaan ze toch om hoor.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites
;)

48 bloeidagen...bijna volle 7 weken....nog 2 weken??? :)

Wat is er mis met een bloeitijd van 9 weken????

Zijn genoeg soorten die dit zeker nodig hebben om er een lekker wietje vanaf te krijgen.

 

Maaruuuuh Just,

ondanks een paar omgevallen hoertjes wel tevreden tot nu toe over deze ronde?

Ben echt benieuwd wat je er vanaf gaat trekken. Hoop echt op 0,8gr/W voor je.

Dan ga je de kilo aantikken ;)

 

Op mijn uitslag zul je (denk ik) toch nog een weekje langer moeten wachten.

Ga ze nog niet omhakken, zal vanavond nog wel ff een updatje erop knallen. You shell see :D

 

De groeten, en good luck met de laatste loodjes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek, snowball is echt een lekker wietje, ben er nu ook een aan het roken(wel niet zelf gekweekt) maar super lekker. suc-6 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het was dag 60 van de bloei.

 

:verrygood - 12 dagen voorgroei = 48 dagen bloei

 

(momenteel zitten we al op 50 dagen bloei as we speak)

 

Ben wel begonnen met het geven van alleen water met een minima aan bloeibooster (7,5ml / 15L)

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die sneeuwballetjes zien er lekker uit man!

 

Het zou zonde zijn als je ze te vroeg zou oogsten, je weet wat ze zeggen hè...laatste weken komen de grammen eraan. Maar begrijp wel je bezorgdheid voor toprot, heb er zelf namelijk ook al drie eruit geknipt.

Zou toch proberen om die laatste weken uit te zingen en de plantjes goed in de gaten houden ;)

 

Cool verslag om te lezen :verrygood

 

grtz

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 66 (dag 54 bloei)

 

Word toch kritisch hier ben ik bang. Achter in het hok beginnen 2 dames spontaan te sterven.

 

Ik denk dat ik in ieder geval niet erg lang meer ga wachten om ze om te maaien.

De meeste dames zouden in principe nog wel een paar dagen kunnen blijven staan, maar als ik begin, dan alles ineens.

 

Ze drinken ook zo goed als niet meer, de potten blijven zwaar ondanks dat ze nu zeker 5 dagen niks meer hebben gehad.

 

Ik vind dat ze ondanks de behoorlijk hoge vochtigheid, dagen met hoge temperatuur, omvallen, spint-attack en continue randje van maximale voeding behoorlijk goed hun best hebben gedaan.

 

Volgende ronde gaan we een maximaal safe zitten met de voeding en ga ik pas voeden wanneer de EC van het medium onder de streefwaarde komt.

De nieuwe dames zijn in ieder geval gearriveerd. Ze hebben het behoorlijk zwaar. Was door omstandigheden een slechter ronde dit keer.

Nou ja, kan gebeuren, eens kijken hoe we deze erboven op gaan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze er errrug goed uit zien hoor!!! :verrygood

 

Idd vreemd dat die planten achterin aan het afsterven zijn.

Is niet erg...

 

Succes met knippen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 67, Geknipt.

 

Zo, alle dames zijn geknipt. Eindresultaat laat nog ff een paar daagjes op zich wachten.

 

Ik schat dat de eindopbrengst ongeveer gelijk is aan de vorige of misschien iets minder zelfs.

 

Dus over een dagje of 5 zullen we het resultaat weer weten.

 

Iedereen in ieder geval weer super bedankt voor jullie medeleven en medecreativiteit. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Just,

 

Nog niet te vroeg juichen, maar alvast gefeliciteerd gozer.

Weer een ronde geslaagd iig :verrygood

Hoop idd op een beter gewicht voor je dan de vorige keer,

maar als ik zo eens de foto's bekijk van je droognet van je vorige ronde.

Lijkt er toen meer in te zitten.

Maar compactheid van je toppen nu zou het gewicht wel kunnen overbruggen natuurlijk.

Ik ga voor je duimen in ieder geval.

 

Bij mij is het peentjes zweten.

Me hok is niet koel te krijgen met die warmte.

Hoop niet dat dit uiteindelijk ook in de eindopbrengst invloed heeft.

Soms is het wel 37gr. in me hok.

Is toch f*cking niet normaal weet je!!! (Jaap ® ;) )

 

Ok, op jou woorden ga ik gokken.... uuuuuuhm, 645gr. droog

Hoor je......

 

Grtzz defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...