Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

100_0133.jpg

100_0136.jpg

100_0135.jpg

 

Ik kan maar beter wat kruidenboter op de planten smeren, dat zal hem afschrikken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowaap !!

 

Bewaar is wat sperma voor me van die Afghaan mannetjes aub ??

Ik zal je eeuwig dankbaar zijn en je krijgt er natuurlijk iets voor terug.....

Of ik haal ergens in Nederland een mannetje van jouw collectie op en laat hem ergens elders even klaarkomen.

 

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Blowmonkey,

 

Heb je nog iets verzonnen voor je voorgroeikist, om de ventilatie te verbeteren? Of laat je de boel nu gewoon openstaan?

 

Man, wij hebben ook slakken in de tuin achter(gelukkig kweken we binnen) maar dit is wel een grote zeg.

 

En boter, dat lees ik hier voor het eerst. Is dat meer een praktische benadering van het slakkenprobleem?

 

Heb je trouwens die verrassende opkomsten ook nog in stand gehouden? Wie weet wat daarvan gaat komen.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
En boter, dat lees ik hier voor het eerst. Is dat meer een praktische benadering van het slakkenprobleem?

AS Grow

 

Denk dat het voornamelijk als afschrikking moet dienen voor de slakken ASG, zo van oppassen we lusten jullie wel met een beetje roomboter. Foto van een wijgaardslak op een bord met glasje wijn ervoor is misschien een nog duidelijkere boodschap Blowmonkey :verrygood

 

Suc6 in elk geval met je War on Snails

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig had je geen korte sluitertijd nodig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bewaar is wat sperma voor me van die Afghaan mannetjes aub ??

 

De stekken van de beste planten die houd ik achter, ook van de mannen, dus dat gaat wel goed komen.

 

Heb je nog iets verzonnen voor je voorgroeikist, om de ventilatie te verbeteren? Of laat je de boel nu gewoon openstaan?

 

Beide, lag nog een klein ventilatortje in de schuur, maar die blijkt het net iets té goed te doen (kan je ook zien aan het uitgedroogde plantje op de 4e foto van onderen), moet ik ff een dimmertje op aansluiten, dus voorlopig staat er geen ventilatie op. Planten doen het goed, geen enkel teken van verbranding, de grootste staat er een halve cm vanaf, de kleinere zo'n 2-3.

 

En ja, de dokter snapte em. :verrygood Van de slakken heb ik amper last, er is wel een net ontkiemd Afghaantje gesneuveld (teller staat nu dus op 14), maar verder ook niet, kvond het gewoon leuke foto's.

 

De Lebs trouwens net allemaal getopt, hopen dat ze wat minder gaan schieten, ziet er namelijk echt waardeloos uit nu. Zit er aan te denken om ze voor een tijdje onder de HPS te gooien, maar overdag kan dat momenteel niet ivm de hitte en als ik s'nachts draai dan heb je alweer dat verschil in lichturen dat ze te verduren krijgen, beetje een dilemma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[edit] sorry ik zag net dat dit al besproken was...

 

Misschien ligt het aan mij maar zie ik verschil in bladbreedte bij de Afghanen?

Op de eerste foto's lijken ze minder breed, de laatste paar lijkt er meer op.

Het is toch een brede indica?

Ik hoop niet dat je dit zaad gekocht hebt, beetje onstabiel of gemixt lijkt me.

Verder natuurlijk wel weer interessant wat het andere meer sativa is.

 

 

[/edit]

 

Wel een apparte mix, bevalt me wel!

Ben benieuwd naar het resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowmonkey, je kan ze ook nog pletten. En als je ze onder HPS zet moet je gewoon zorgen dat ze in ieder geval een langere lichtperiode krijgen. Maar of ze dan niet al te ontregeld raken is natuurlijk de vraag. Jammer dat ze zo strekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het eigenlijk ook niet echt verklaren, de Afghaantjes die pal naast ze staan blijven wel gewoon mooi klein, misschien zit het hem ook in de genen. Mooie opbouw ga ik iig meenemen in de selectie. Pletten ga ik nu niet aan beginnen, daar zijn ze ook gewoon nog veel te klein voor. Ze moeten gewoon wat kortere internodes gaan krijgen, kheb er nu al een paar waar er wel bijna 5 cm tussen de nodes zit, terwijl ze pas op de 4-5e node zitten. Kijk het nog een week aan en hoop op verbetering, anders gaan ze ff naar binnen.

 

Geeke, die Afghaantjes trekken wel een beetje bij, in het begin leken ze echt veel af te wijken, maar er zijn nu wel een aantal gelijkenissen, vooral de bladstructuur, allemaal erg grote nerven en dik blad, die ene springt er wel een beetje tussenuit, maar het is eigenlijk alleen de ronding aan de randen van de bladeren die echt anders is. Van die 4 grote heeft er trouwens al 1 geslacht getoond, een mannetje, bij de andere 3 is het nog niet duidelijk.

 

BB's daarstraks allemaal ff getopt. Zijn mooie plantjes geworden, nog geen 10 cm lang en zeer korte internodes, toch al 5-7 nodes. Zal niet moeilijk zijn om daar een paar mooie ouders van over te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een aantal lebanese staan blowmonkey, maar ze strekken bij mij ook heel erg, de 1 meer dan de ander. Maar er is er geen 1 mooi kort en gedrongen. Terwijl de DF's die er naast staan het wel hebben.

Zit dus idd in het soortje zelf, beetje jammer. Maar ben al druk aan het toppen en buigen gegaan, want ze mogen bij mij ook niet te hoog worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is eigenlijk wel mooi om te horen, bedankt. Ligt het tenminste niet aan mezelf. :specool Heb je zelf geen pics van je lebs?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb ik wel, denk ook dat er wel een verslagje aan komt. Maar is nog niet veel bijzonders te zien, mannetjes moeten er ook nog uit. Als dat gebeurt is zal er wel een verslag komen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren wat foto's gemaakt, De Lebaneesjes staan inmiddels binnen, vinden ze wel lekker, begint een mooie diepgroene kleur op te komen, sommige bladrandjes krullen wat op van sommigen, maar het is ook nogal een verschil, van 20 buiten naar 28-29 graden binnen plus de bijkomstige lage lv. De kleine Afghaantjes er ook maar tussen gezet, staan nu op een plateautje, stonden eerst gewoon op de grond en begonnen al wat te strekken na een dag. De BB's gaan het beste, ondanks dat ze wel toe zijn aan een overpotbeurt en een wat hogere ec, maar ze blijven mooi gedrongen en groen.

 

De Lebanese & Afghaantjes:

med_gallery_4607_2557_3001.jpg

med_gallery_4607_2557_73953.jpg

 

 

 

 

med_gallery_4607_2557_28790.jpg

 

 

 

 

med_gallery_4607_2557_15253.jpg

 

 

 

 

med_gallery_4607_2557_363818.jpg

 

 

 

 

med_gallery_4607_2557_1206716.jpg

 

De Blueberries (die op de 1e foto ziet er trouwens verdacht veel uit als een vrouw, valt me nu ineens op):

med_gallery_4607_2557_409676.jpg

med_gallery_4607_2557_575337.jpg

med_gallery_4607_2557_1113817.jpg

 

 

 

 

med_gallery_4607_2557_1056462.jpg

 

 

 

 

 

Trouwens ook de oplossing gevonden voor het ventilatie probleem in m'n tl kastje, inplaats van 12 volt de adapter gewoon op 6 volt ingesteld, werkt perfect, precies de goede windsnelheid, zorgt voor een licht briesje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog maar wat foto's getrokken, paar mooie Lebs uit de kast gepakt. Zit er eentje tussen die echt mooi kort is gebleven, maar ook de wat slungelige planten zien er toch erg gezond uit, mag niet klagen eigenlijk. Zit tenminste veel groei potentie in die dingen, kan je ook wel aan de laatste 2 foto's merken, de nét iets oudere BB's zijn een stuk kleiner, de grootte van de potten draagt daar natuurlijk ook wel aan bij, maar een echte groeispurt zit er nog niet in. Misschien willen ze wel als ik ze een dezer dagen overpot naar 5 litertjes, alle planten kunnen momenteel wel een grotere pot gebruiken, vooral de Afghanen buiten.

 

med_gallery_4607_2557_148505.jpg

 

med_gallery_4607_2557_273127.jpg

 

 

med_gallery_4607_2557_134928.jpg

med_gallery_4607_2557_1186414.jpg

med_gallery_4607_2557_476332.jpg

med_gallery_4607_2557_995579.jpg

 

med_gallery_4607_2557_563224.jpg

med_gallery_4607_2557_360076.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer een tijdje voorbij gegaan, planten hebben een beetje achterstallig onderhoud, eergisteren pas verpot, had wel een week of 2 eerder gekund, maargoed. Bijna alle Lebanese zijn nu overgepot van 2 naar 5 liters, dus dat maakte ook ruimte om de andere planten over te potten naar een iets groter verblijf, de overige Afghanen en Blueberries zitten nu in 2 liter potten, binnen, de Lebs staan buiten nu. Bij de Lebs heb ik alle mannen en vrouwen van elkaar kunnen scheiden, in totaal aardig wat vrouwen, 6 mannen en 9 vrouwen. Bij de BB's heb ik nog niet echt gekeken, zelfde geld voor de Afghaantjes, heb wel al een paar mannetjes en vrouwtjes gezien, maar ik ga ze pas uitselecteren als ze een stukkie verder zijn.

 

Alleen ff de Lebs nu. 9 vrouwen en de 2 mooiste mannen overgepot, 4 mannen zijn achter gebleven.

 

Paar van de vrouwen:

med_gallery_4607_2557_457528.jpg

 

med_gallery_4607_2557_386507.jpg

med_gallery_4607_2557_1095815.jpg

med_gallery_4607_2557_938079.jpg

 

De 2 mannen:

med_gallery_4607_2557_557225.jpg

med_gallery_4607_2557_63728.jpg

med_gallery_4607_2557_1323430.jpg

 

 

De mannelijke achterblijvers:

med_gallery_4607_2557_960107.jpg

 

 

En tot slot nog ff de wildgroei in de tuin, ziet er toch aardig mooi uit onderhand, zonde eigenlijk dat ze straks weg moeten:

med_gallery_4607_2557_112289.jpg

med_gallery_4607_2557_141251.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die lebanese verduisterd of is het slechts voorbloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op bloei he. Hebben gewoon de hele tijd in de groei gestaan, maar misschien dat het bivakeren in kleine potjes wat stress/bloei hormonen heeft aangemaakt, ik weet het niet, we zullen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schijnt wel een erg vroege bloeier te zijn.. ben ook benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ze niet een te grote schok hebben gekregen van dat gesleep van binnnen naar buiten, aardig groot temperatuur en lichtverschil, bracht de vorige 2 jaar ook wat te vroege bloei teweeg. Maar inderdaad, we zullen zien. Kvind dat ze trouwens een aardig grote overeenkomst hebben met de purples die ik heb gehad, willen graag de lucht in, beetje dezelfde opbouw, snel "bloeiverschijnselen", dezelfde geur ook; erg anijs/lavendel achtig.. Denk dat het overgrote deel wel een kleurtje gaat krijgen.

 

Ze zijn allemaal, op de mannen na, voor de 2e keer getopt, beetje proberen om ze wat meer de breedte in te laten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ff wat foto's geschoten, plantjes binnen zijn alweer wat bijgetrokken, hier en daar nog wel wat lichtgroene en gele bladeren, maar met een paar dagen en wat bladvoeding zijn ze weer lekker donkergroen. Zal buiten wel niet zo snel gaan met dat rare weer. De Blueberries worden nog een keer getopt een dezer dagen, moeten nog wat bijkomen naar mijn mening.

 

Overzichtje:

med_gallery_4607_2557_526303.jpg

 

 

 

De BB's:

gallery_4607_2557_395635.jpg

 

 

gallery_4607_2557_415225.jpg

gallery_4607_2557_1287778.jpg

gallery_4607_2557_528682.jpg

 

 

 

Paar Afghanen:

gallery_4607_2557_1116591.jpg

gallery_4607_2557_221842.jpg

 

 

gallery_4607_2557_1092921.jpg

gallery_4607_2557_236347.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die regen is wel klote he! Mijn niet-verduisterde planten hebben het ook aardig te verduren buiten. Niet vol groen, je kunt spuiten wat je wil. Met die nattigheid wordt de voeding ook niet goed opgenomen dus ik gebruik ook regelmatig wat extra bladvoeding. Nou ja, trekt wel weer bij volgende week.

 

Je bent een overtuigd kleine-pot gebruiker overigens he :nerd Ik zet mijn kleine zaailingen of stekken tegenwoordig al direct op 7 of 11 liter. De laatste stek die ik in een hoge 7 liter pot zette daar kwamen de wortels al onder de pot uit na 6 dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, eerlijk gezegd gebruik ik die kleine potjes alleen maar omdat ik er daar genoeg van heb en vanwege het ruimte gebrek waar ik anders tegen aanloop. Ik kan nu tenminste zoveel mogelijk plantjes nog een beetje lekker binnen door laten groeien voordat ze eenmaal naar buiten gaan. Daarbij is het ook wel handig ivm met de grote hoeveelheid aan planten, in totaal 40, kheb ze liever niet zo gigantisch meer als vorig jaar met zo'n hoeveelheid. :nerd

 

De plantjes binnen zijn trouwens alweer helemaal opgeknapt, wereld van verschil met 2 dagen geleden. Buiten gaat het trouwens ook aardig, tot m'n verbazing. Erg veel nieuwe aangroei, natuurlijk wel wat lichter groen dan eerder, maar groeien wil het tenminste wel.

 

Nu die grotere Afghanen nog, want die waren echt helemaal afgeragd voor ze eenmaal werden verpot, zien er nog steeds gehavend uit, natte voeten helpen daar ook niet bij. Denk dat ik die met een paar weken binnen afbloei ofzo, heb ik ook weer wat lekkers te roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker he, :lol: , wel een beetje jammer van die manne,

Achter tuin is chill man,, wil ik ook wel...niet zover lopen :nerd

 

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
wel een beetje jammer van die manne

 

Hoe bedoel je? Dat het mannen zijn? :nerd Of dat ik ze ziels alleen heb achter gelaten zonder pot? Ze staan er nog steeds, kzat er gisteren nog aan te denken om ze toch maar een potje te geven, vind het namelijk altijd zo sneu om die plantjes dood te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Afghanen zijn mooi bossig zeg. En dat ze wat te lijden hebben gehad onder de hevige regenval van de laatste weken verbaast me niks. Het ziet er in mijn eigen tuin ook niet overal even jofel uit, maar ik heb groot vertrouwen in je bezielende begeleiding Blowaap. Die planten worden straks alleen maar mooier!

 

Succes verder! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...