Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Buiten Met Amnesia, Afghaan En Msxhk

Recommended Posts

Woei dat is een mooi bosje afghaan zeg :icecool

Koffie staat klaar :execute

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gezicht zo'n bos op 2 stammetjes... succes en dat er maar mooie vette vruchtbare zaden aan mogen komen :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

De uitmarkt is weer achter de rug, plantjes staan weer netjes onder de lamp. Gemiddeld zo'n 26 graden ongeveer nu. Maar man wat groeien ze even hard! De guru had het al gezegd: als je plots licht krijgt dan kunnen ze een flinke groeistuip krijgen. Nou die krijgen ze inderdaad :execute

 

Draai de plant ook regelmatig om toch een zo evenwichtig mogelijk mogelijke blichting te krijgen. Morgen wellicht weer wat plaatjes. Vandaag wat andere dingen te doen zoals een flinke route plannen voor morgen... :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe zonder veel woorden.. De sativa. Daarna zonder woorden, de afghaan!

 

Vanavond is ze bestover. Na meervoudig innig contact met een mooi potent herijuana mannetje waar de stofwolken uitkwamen staan ze nu gezellig naast elkaar. Dat proces gaan we nog een keer of wat herhalen deze week en met opgevangen stuifmeel de onderste toppen nog even extra aanstippen.

 

Ik heb de minimum en maximum temperatuur effe gefotografeerd. Ligt nog mooi binnen de marg met de afzuiger zacht. Blij met dit weer wat dat betreft, anders hou je het met die lage afzuiging niet zo koel op een vierkante meter met 1000 watt in cooltubes en 325 kuub afzuiging max (momenteel zo'n 150).

gallery_5211_1953_146542.jpg

gallery_5211_1953_300629.jpg

 

gallery_5211_1953_459997.jpg

gallery_5211_1953_352574.jpg

gallery_5211_1953_352574.jpg

 

hoofdtop

gallery_5211_1953_424304.jpg

gallery_5211_1953_191893.jpg

 

gallery_5211_1953_560658.jpg

 

Op het nou schimmel was of een beest wat daar heeft gezeten (denk het laatste) - een aantal blaadjes omsponnen en rot. Gelukkig maar één plekje op de hele plant, denk een beest.

gallery_5211_1953_349193.jpg

 

gallery_5211_1953_539122.jpg

 

 

Weinig zon, veel blad. Tja, het is niet anders.

gallery_5211_1953_683826.jpg

 

 

Volgende fanleaf...

gallery_5211_1953_276557.jpg

 

 

Binnen in de plant staan de toppen er ook mooi bij

gallery_5211_1953_301956.jpg

 

 

Morgen mag ze binnen blijven

gallery_5211_1953_87471.jpg

 

Ondertussen onder de lampen, net voor ze aangaan:

gallery_5211_1953_69476.jpg

 

 

Een top-groeispurt. Geen plek meer om ze neer te leggen, komt goed.

gallery_5211_1953_368384.jpg

 

gallery_5211_1953_572209.jpg

 

gallery_5211_1953_569261.jpg

 

gallery_5211_1953_103737.jpg

 

 

The mighty light

gallery_5211_1953_67001.jpg

 

minima:

gallery_5211_1953_497490.jpg

 

 

maxima:

gallery_5211_1953_612107.jpg

 

 

 

Alles onder controle :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal lekker uit Whazzup, zal lekker ruiken bij jou in de kamer :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de sativa is een fijne plant wat dat betreft, want in tegenstelling tot die zware indica's ruikt deze in de bloei niet zoveel als andere planten :blink:

 

Maar goed dat ie vandaag binnenstaat want het is weer bagger buiten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier komt het nu ook kaarsrecht met bakken uit de hemel. Hoop dat het zo nog een beetje gaat waaien als de regen gestopt is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die afgaantjes beginnen al lekker te bloeien zie ik! :blink:

 

Succes !

Gr. Elem3nt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er beter uit ....

 

binnen rulezzzzzzzz de Afghaantjes vinden binnen ook fijner volgens mij.

 

buiten is dit jaar mega droevig.

Hier komt zekers wat rookbaars vanaf !!

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ja esmee... hier is Anesthesia in de maak :whistling

 

De herijuana man heeft hem al flink uit zijn broek laten hangen gisteren. Oefening stofwolk :smoke

 

Hij staat er nog naast op op te geilen, morgen mag ie er nog een keertje overheen als ie er nog wat uit weet te persen. En als ie dan nog wat overheeft mag ie nog even tegen een takje Mexican Sativa aanschurken :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was weer een fijne lozing in huize Whazzup. De dappere herijuana man was alweer op krachten gekomen en heeft er weer het maximale uit kunnen persen. Moe, maar intens gelukkig staat hij in een hoekje na te genieten.

gallery_5211_1953_542781.jpg

 

 

De Taliban dames weten niet hoe ze het hebben van al die aandacht :blink:

gallery_5211_1953_492625.jpg

 

gallery_5211_1953_132.jpg

 

 

De outdoor wiet is overigens ook héél goed te roken hoor.

 

Anesthesia proberen esmee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn wat heb jij een lief plantje, het lijkt een beetje op zo een boom die ze op de sahara ook hebben (A)

 

Ik hoorde dat je tijdens de groei de grote bladeren moet verwijderen zodat er meer voeding doorklinkt in de toppen. Kun je me daar iets over vertellen of heb je daar geen ervaring mee?

 

Groet Butters stotch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen onderin en niet de grote bladeren alleen, maar ook de scheuten die het niet meer tot boven het net gaan halen. Dat heet dieven. Hier twee foto's van de zijkant zodat je kunt zien wat er weggehaald is.

gallery_5211_1953_487060.jpg

 

gallery_5211_1953_493788.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar whazzup!

Dat word een flink zakje zaden :blink:

 

Succes!

 

Gr. Elem3nt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een paar dagen aardig kaal geweest op de cam met de Sativa veilig binnen achter glas. Vandaag was ik te laat om haar buiten te zetten (zat al om kwart voor 7 in de auto) maar morgen mag ze weer even hoor!

 

De herijuana jongeheer is vrijwel niet te stuiten. Vandaag kwam het toch weer tot een behoorlijk lozing, ik denk dat de taliban dames berstens vol zitten inmiddels.

 

In de tent gaat alles zo zijn gangetje. Klimaat is aangenaam, na de eerste groeistuip van al dat licht zitten de dames nu goed in hun vel, gisteren zelfs de lanp een klein beetje naar beneden getrokken. Qua temperatuur is dat geen enkel probleem: 25,8 graden. Lekker hoor.

 

De ventilatie is behoorlijk effectief. Ik trek de aanvoer voor de cooltubes en de tent gewoon uit de kamer, met het dakraam een beetje open. De warme lucht van de cooltubes voer ik af naar de kruipruimte onder het dak. De afvoer van de tent komt gewoon terug in de kamer. Die wordt daardoor een beetje verwarmd 's nachts, terwijl de afblaas onder het dak er voor zorgt dat er voldoende verse lucht wordt binnengezogen. Op deze manier heb ik een prima klimaat verkregen.

 

Naast de dames in de tent staat een oscilerende fan op haar zachtste stand de warme lucht onder de lampen weg te blazen, wat me zo maar een graad of 1,5 - 2 scheelt.

 

Nee ik ben erg tevreden zo, sta al te popelen om aan mijn volgende project te beginnen. Natuurlijk is er wat tussendoor gekomen, die mooie magus zaadjes. Binnenkort gaan die dan ook onder TL om te ontkiemen en voor te groeien zodat ze straks direct onder 12/12 kunnen, en voor het eind van het jaar klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi project Whazzup!

Leuk om te zien hoe mensen hier op het forum de genetica van motarebel doorzetten :blink:

 

Heeft de msxhk geen last van temperatuursverschil als je heb van binnen naar buiten zet?

 

Succes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks! Nee, ze gaat voor het donker naar binnen, da's slechts een paar graden verschil. Als het heel koud of vochtig is blijft ze binnen op zo'n 19 graden. Overdag maximaal zo'n 21 graden. En natuurlijk een héél grote ruit die toch ook behoorlijk veel zon tegenhoudt natuurlijk (helaas, zal ze weer eens lappen!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Whazzup,

 

Wellicht is het ons ontschoten, want eerlijk gezegd hebben we een aantal pagina's voornamelijk de plaatjes zitten kijken, maar is er geen gevaar dat ook de Mexicaan wordt bestoven door die spuitende gast van Sannie? Of is die Mexicaan daarvoor te ver in de bloei?

 

Trouwens, op ons zakje staat alleen Hindu Kush. Welke feno zou dat dan zijn?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb je pheno2 gegeven ASgrow, de donkere zaadjes toch? Pheno 1 heeft wat grotere, lichtere zaden.

 

De mex staat buiten of beneden binnen, de tent waarin de bestuiving plaatsvindt wordt uiteraard afgezogen en gefilterd :whistling Ach, en een paar zaadjes vind ik niet zo erg hoor, sterker nog: heb in een frivole bui een klein takje MS ook bestoven :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de magische 1.000 foto's grens gepasseerd voor mijn 2007 topic:

gallery_5211_1953_1879.jpg

 

Ben effe bezig om nog een verhaaltje te maken over mijn dag als min of meer ecologisch ongediertebestrijder! Komt zo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo. effe een update. Even de plagen op een rijtje:

 

1. Thrips op de sativa

Ik zag al zuigplekjes, maar je weet nooit zeker waarvan, vliegjes zuigen ook. Maar nu zag ik glanzende strepen en er zowaar eentje lopen.

 

2. Grote groene rupsen op zowel de afghaan als de sativa (4 stuks in totaal)

Vrijwel niet te zien voordat er plots een volledig blad weg is in no time. Volgens mij had Kobuz exact dezelfde :smoke

 

3. Witte vlieg (slechts enkele) bij de afghaan

Zag ook plekjes op mijn blaadjes zo bij de nerven maar spint of luis was het niet. Toen ik vanavond de tent opendeed zag ik van dat blad een vliegje vliegen. Een wit vliegje wel te verstaan. Er zitten geen volksstammen gelukkig.

 

4. Meeldauw op de afghaan

Echt een plaatselijke infectie maar blaadjes eruit halen heeft met zo'n dichte plant niet zoveel zin. De frisse bries wakkert het alleen nog maar aan.

 

5. Oh ja, wat luis op de sativa!

 

Dus... ondanks de bloei:

 

- De sativa heeft een beurtje Spruzit gehad. Ze mag nog een week of 4-5 dus dat komt wel goed.

- De afghaan heeft een beurtje Silinal gehad. Als de plekjes blijven en de vliegjes een probleem worden krijgt ze ook nog een keertje spruzit. Ook de afghaan mag nog een week of 4.

 

De sativa was in de schaduw uiteraard in de frisse bries al weer in een uurtje droog. De Afghaan was met de fan flink aan ook al snel weer droog. Toch nog een uurtje extra gewacht voor de lamp weer aanging.

 

Anyways.. Hier de Sativa

gallery_5211_1953_274313.jpg

Volle takken

gallery_5211_1953_212952.jpg

 

gallery_5211_1953_109997.jpg

 

gallery_5211_1953_149666.jpg

..en met al die zorg van het binnen halen nog parelwitte haartjes :blink:

gallery_5211_1953_89055.jpg

 

Wat meer naar binnen springen de toppen van de takken af. Zie je dit al voor je in scrog? Om de 2 cm een top?

gallery_5211_1953_365840.jpg

 

De taliban dames zijn zwanger, de slettebakken!

gallery_5211_1953_2003.jpg

 

De haartjes beginnen al te kleuren en ook niet van de regen :whistling . Daar broeit wat onderin...

gallery_5211_1953_109035.jpg

 

gallery_5211_1953_475264.jpg

 

Ik heb wel wat blad geplukt. Niet alleen onderin maar ook bovenin. Ten eerste natuurlijk wat blad met meeldauw (waren er maar een stuk of 10) maar ook wat andere grote bladeren. Ze krijgt nu tenslotte voldoende licht. Het is echt opvallend hoeveel blad de planten dit jaar aanmaken door de slechte zomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is echt opvallend hoeveel blad de planten dit jaar aanmaken door de slechte zomer.

 

[Cruijff] Is logisch toch, weinig zon.. meer blad aanmaken om licht op te vangen. Oorzaak, gevolg.. [/Cruijff]

 

Heb hier ook 2 planten staan waarvan alles nog spierwit is, qua haren.. zonder het naar binnen halen en viel me vanmiddag op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja huisrot, dat hadden we inmiddels al een paar pagina's geleden reeds beschreven :specool Wat betreft die haartjes: De ene plant is er gevoeliger voor dan de ander en we hebben relatief weinig regen gehad de laatste paar weken. Man dat was in juni en juli wel anders :smoke . Maar goed, de sativa is naar binnen weer, de lampen staan weer aan op de Anesthesia in wording.

 

Na onder de lamp te zijn gegaan zijn de toppen pak hem beet een centimeter of 5-8 gegroeid. Da's normaal in dit geval, ze komen van een situatie met weinig licht plots in de volle zon te staan.

gallery_5211_1953_166237.jpg

 

gallery_5211_1953_469368.jpg

 

 

Mooi om die dikke koppen te zien ontwikkelen. Als ik het zo eens bekijk lijkt alles prima bestoven.

gallery_5211_1953_637946.jpg

 

gallery_5211_1953_131835.jpg

 

 

Vrees dat ik morgen toch ook nog een keer moet sproeien in de tent. Meeldauw is verdwenen maar een paar trips kom ik nog steeds tegen. Dat heb je he, met van buiten naar binnen. Niet te voorkomen. Het beste kun je eigenlijk preventief een keertje spuiten net voor je naar binnen gaat. Niet aan gedacht, goed plan voor de volgende keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...